Näyttökoe laitoshuoltaja

lmv

Ensi viikon tiistaina minulla on perussiivousnäyttö.Kertokaa omia kokemuksia näytöistä.Tämä on minulle ensimmäinen.Loput näytöt myöhemmin.Valinnaisena minulla on kiinteistöpalvelut,ateriapalvelut ja viherkasvien huolto ja asiakastilojen viihtyisyydestä huolehtiminen

16

9536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks lh

      niiden ohjeiden mukaan jotka on teoriatunneilla opetettu kyllä se läpi menee ei nämä mitkään siivousalan tutkintojen näytöt mitään vaikeita ole jos on asiaan vaan halunut paneutua ja on kiinnostunut työstä.

      • lmv

        Kiitos,kovasti olen lueskellut teoriatunneilla saatuja papereita.Laitan sitten viestiä miten käy.Opiskelen oppisopimuksella.


    • nuo näytöt

      mulla perussiivousnäyttö takana. Tein sen parityönä. Aluksi saatiin kauheat haukut, kun meillä oli liian kuivat välineet seinien pyyhkimisessä. Lisäksi ne olis pitänyt ymmärtää pestä. Lattiat meni ok. Jouduttiin sitten vähän antamaan lisänäyttöä ja sillä meni läpi.

      Ens viikolla on ylläpito ympäristönhuolto ja olen aivan sairas pelosta. Tuntuu, ettei hermot kestä, jos alkavat säksättää. En tiiä miten selviin hengissä...

      • lvm

        Näyttö meni läpi vaikka kovasti jännittikin.Valvojat oli ihan mukavia.Eivät kauheasti kyselleet.Tuli virheitä ja valvojat neuvoivat monesti.Sanoin että työ ei suju nyt jouhevasti koska jännitykseltään ei pysty keskittymään.Mutta kai ne kuitenkin näki että tuo osaa vaikka töpeksi monesti kun jännitti.
        Voin kuvitella,että on kamala tilanne jos valvojat alkaa moittimaan kun muutenkin olet ihan lukossa.Seuraava näyttö on marraskuussa.Päivää en vielä varmaksi tiedä.Se on ateria ja ylläpitosiivous.Sen suoritan päiväkodissa.


      • Nimetön
        lvm kirjoitti:

        Näyttö meni läpi vaikka kovasti jännittikin.Valvojat oli ihan mukavia.Eivät kauheasti kyselleet.Tuli virheitä ja valvojat neuvoivat monesti.Sanoin että työ ei suju nyt jouhevasti koska jännitykseltään ei pysty keskittymään.Mutta kai ne kuitenkin näki että tuo osaa vaikka töpeksi monesti kun jännitti.
        Voin kuvitella,että on kamala tilanne jos valvojat alkaa moittimaan kun muutenkin olet ihan lukossa.Seuraava näyttö on marraskuussa.Päivää en vielä varmaksi tiedä.Se on ateria ja ylläpitosiivous.Sen suoritan päiväkodissa.

        Itsekin opiskelen laitoshuoltajaksi, ja oli vasta näyttö siivouspalveluntuottamisesta ja ympäristöhuollosta, kesällä suoritin peruspesut.Mielestäni vaikein näyttö oli edellisin.Kannattaa paneutua huolellisesti aiheeseen, mulla ei riittänyt että osaa siivota vaan kyselivät koko näytön ajan jotain. Ja hirveesti viel jännitti


      • lvm
        Nimetön kirjoitti:

        Itsekin opiskelen laitoshuoltajaksi, ja oli vasta näyttö siivouspalveluntuottamisesta ja ympäristöhuollosta, kesällä suoritin peruspesut.Mielestäni vaikein näyttö oli edellisin.Kannattaa paneutua huolellisesti aiheeseen, mulla ei riittänyt että osaa siivota vaan kyselivät koko näytön ajan jotain. Ja hirveesti viel jännitti

        Tosi on että kannattaa valmistautua näyttöön hyvin.Olen nyt ollut päiväkodissa harjoittelemassa.Laskin että seitsemän päivää olisin päiväkodilla ennen näyttöä.Osan ajasta olen yksin ja osan sen ihmisen kanssa joka on vakituiseen siellä.Mutta kun siinä jännittää niin ei pysty keskittymään siihen työhönsä kunnolla.Suoritan ateria ja ylläpitosiivous näytön siellä 22.11.Ja 5.12 on kiinteistö ja vihernäyttö.Stten olisi kaikki näytöt tehty..jos menee läpi.


    • ...siivous...

      Itselläni oli juuri yksi näyttö ja taas tuli nähtyä se, etten osaa työskennellä luonnollisesti näyttötilanteessa. Vaan aina jokinkin kädet tärisee ja unohtaa tai meinaa unohdella asioita. Vaikka kuinka olisi kerrannut asioita niin kai se ajatuskin jotenkin reistailee siinä. Toisaalta taas se on parempi tämä näyttö sellaisenaan kuin se nyt on kuin jos se olisi esim. kokonaan kirjallinen koska kuitenkin paremmin käytännössä osaan kumminkin osoittaa osaamiseni vaikka jännitys haittaa koko ajan. Tuli muutamia juttuja joihin en ollut mitenkään varautunut siis sellaisia ex-tempore juttuja pyydettiin tekemään, ihan hyvin ne sitten lopulta kuitenkin kaikki meni.

      Opettaja on kuitenkin sanonut, että näkevät jännityksen lävitse ammattitaidon vaikka se tuntuukin uskomattomalta jos se jännitys ei näy päällepäin kuten puheessa se ei näy puhun sujuvasti tilanteessa mutta esim. mun tapauksessa kuin korkeintaan käsien tärisemisenä tai sellaisena joka ei välttämättä näytön arvioitsijoiden huomiota niin kiinitä. Mutta ympäristöstä voi ainakin huomata, että aluetta on yritetty pitää pitkällä tähtäimellä siistinä eli villakoiria ei pyöri lattioilla, ikkunalaudat,seinät jne. ovat puhtaat.

      Näytöt taitaa olla kaikissa tutkinnoissa samankaltaisia jotka on tämän järjestelmän piirissä eli jos haluan suorittaa jatkossa tutkintoja täytyy aina olla kun tähän asti pääsen pelonsekaisissa tuntemuksissa miten tästä nyt selvitään. On jännä kun se vaikuttaa myös uneen eli nukunkin huonommin sinä yönä ennen näyttöä vaikkei mitään uhkakuvia pyöri mielessä kuin korkeintaan ne samat jotka jo silloin pyöri kun ensi kertaa näytöt otettiin puheeksi koulutuksessa. Muttei mitään tiettyä omaan kohteeseen/alueeseen liittyvää joka valvottaisi.

      Lisää on vielä edessä, uskon itse kuitenkin hyvään positiiviseen lopputulokseen.

    • ovat aivan

      älyttömiä. Jos on 1 tai 2 päivää opetusta jostakin, niin vaaditaan vaikka mitä. Itselläni kohta aula- ja kokouspalvelut ja viherkasvit. En ole tosiaan mikään viherpeukalo. Hain kirjastosta 10 kiloo kirjoja..

      Suututtaa koko näytöt aivan sikapaljon.

      • aikaisemmin näytöistä

        kuinka ne minua jännitti. Nyt kuitenkin ne tässä läpäisin ihan hyvin meni vaikka jokainen näyttö jännittikin kovasti. Minua kyllä onnisti kun olikin mukavat arvioitsijat vaikka kaikki olivat minulle täysin outoja entuudestaan, niin kai piti ollakin. Toisaalta minulla on ollut näyttöihin valmentamassa ja muutenkin opiskeluani tukemassa hyvä työpaikkaohjaaja. Työkohteessakin on positiiviesti asiakkaan taholtakin suhtauduttu opiskeluuni kun aika ajoin olen opiskeluun liittyen tarvinnut jotain papereita asiakkaaltakin, ja joskus on pitänyt tehdä kevyempi siivous kun on ollut lähiopetusta iltapäivällä koululla...tämäkin ymmärretty.

        Itselläni on ollut kaksi työpaikkaohjaajaa tämän koulutuksen aikana. Kun olen työskennellyt eri alueilla. Kumpikin ohjaaja oli hyviä vaikka se vie aina hetken kun tutustuu uuteen ohjaajaan ja hänen tapaansa toimia.

        Kaikilla ei asiat järjesty näin hyvin esim.työpaikkaohjaaja voi olla joku henkilö jonka kanssa lähinnä ollaan puhelimitse yhteydessä eikä häntä juuri näe eli se on enemmän nimellinen juttu. Myös asiakkaat voivat olla ymmärtämättömiä opiskelua kohtaan sekin voi vaikeuttaa asioita.

        Voithan yrittää muuttaa niitä valinnaisia jos joku toinen vaihtoehto olisi sellainen joka olisi tutumpi?


      • kaikki on
        aikaisemmin näytöistä kirjoitti:

        kuinka ne minua jännitti. Nyt kuitenkin ne tässä läpäisin ihan hyvin meni vaikka jokainen näyttö jännittikin kovasti. Minua kyllä onnisti kun olikin mukavat arvioitsijat vaikka kaikki olivat minulle täysin outoja entuudestaan, niin kai piti ollakin. Toisaalta minulla on ollut näyttöihin valmentamassa ja muutenkin opiskeluani tukemassa hyvä työpaikkaohjaaja. Työkohteessakin on positiiviesti asiakkaan taholtakin suhtauduttu opiskeluuni kun aika ajoin olen opiskeluun liittyen tarvinnut jotain papereita asiakkaaltakin, ja joskus on pitänyt tehdä kevyempi siivous kun on ollut lähiopetusta iltapäivällä koululla...tämäkin ymmärretty.

        Itselläni on ollut kaksi työpaikkaohjaajaa tämän koulutuksen aikana. Kun olen työskennellyt eri alueilla. Kumpikin ohjaaja oli hyviä vaikka se vie aina hetken kun tutustuu uuteen ohjaajaan ja hänen tapaansa toimia.

        Kaikilla ei asiat järjesty näin hyvin esim.työpaikkaohjaaja voi olla joku henkilö jonka kanssa lähinnä ollaan puhelimitse yhteydessä eikä häntä juuri näe eli se on enemmän nimellinen juttu. Myös asiakkaat voivat olla ymmärtämättömiä opiskelua kohtaan sekin voi vaikeuttaa asioita.

        Voithan yrittää muuttaa niitä valinnaisia jos joku toinen vaihtoehto olisi sellainen joka olisi tutumpi?

        outoja ja vaikeita. Ympäristönhuolto nyt oli helppo. Sellainen jutusteluhetki vaan.


      • Jos asia on sellainen
        kaikki on kirjoitti:

        outoja ja vaikeita. Ympäristönhuolto nyt oli helppo. Sellainen jutusteluhetki vaan.

        jota ei normaalisti joudu päivittäisessä työssä tekemään. Aika monissa paikoissa esim. siivooja nimikkeellä työskentelevä vain ja ainoastaan tekee ylläpitosiivoustyötä. Perussiivoukset tekee ihan oma porukkansa. Joskus mahdollisesti sama siivooja tekee perussiivouksiakin riippuen kohteesta. Näitä oheispalveluja ei läheskään kaikissa kohteissa ole kuten postinjakelua,avustavia toimistotehtäviä,infopisteessä toimimista jne. Itsellänikin se on aika kapealaista siinä mielessä, että viherkasvien kastelu kuuluu yleisissä tiloissa mutta ei huoneissa.


      • Tupuna88
        kaikki on kirjoitti:

        outoja ja vaikeita. Ympäristönhuolto nyt oli helppo. Sellainen jutusteluhetki vaan.

        minulla olisi ympäristöhullon näyttö kohta edessä ja haluaisin siihen vinkkejä mitä pitää osta kerttoa. ?


    • vipele71

      onko ketään joka on tehny siivouspalvelu tuottamisesta näytön sairala ympäristössä,

    • Tessa

      Olen tehnyt ylläpitosiivous näytön

      • ok

        voisitko kertoa ylläpitosiivouksesta


    • momomo

      opiskelen laikkariksi ja ohjaajani sanoi minulle että kun näytössä selittää mitä tekee ja on muutenkin puhelias niin ei ne paljon kysele sitten enään.. mutta tietenkin jos olet tuppisuuna koko näytön ajan niin onhan niiden pakko kysellä mitä teet!
      Onnea kaikille näyttöihin..:)
      mmuistakaa valmistautua kunnolla!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1285
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1190
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1126
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      140
      1121
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1001
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      927
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      804
    Aihe