vaihtoehto? ja kuinka pakollinen tämä on?
harjatiiviste?
4
3127
Vastaukset
- ei ole
niin lunta voi painaa vintille ja ehkä vettäkin myrskyllä. Mieti onko vedestä haittaa???
Sitä oikeanmuotoista vaan maksoi mitä maksoi. - mukainen
Harjatiiviste on lisävaruste kattoon. Se on aina profiilinvalmistajan tuote, joka takaa että tiiviste käy ko. profiilille (eri valmistajilla profiilit voivat vaihdella muodoltaan).
Tiiviste ehkäisee paitsi lumen tuiskuamista harjalistan alle, myös luonnon biomassan kertymistä (neulaset, lehdet jne. moska). Etenkin tämä viimeksimainittu on ikävämpi ilmiö, jos sitä massaa pääsee kertymään aluskatteen päälle vuosien mittaan paljon. Siellä alkaa oma elämä.. Sitävastoin lumi kyllä sulaa aikanaan ja vesi valuu aluskatetta pitkin pois.
Ilman aluskatetta ei kannata ainakaan asuinrakennusta tai eristettyä rakennusta laittaa, sen verran halpa vakuutus se on. Itse laittaisin samalla sen tiivisteen, sen arvo katon hinnassa kuitenkin on vähäinen. Mutta "pakollinen" se ei ole.
Tiiviste asennetaan esim. käyttämällä liimaavaa massaa, kuten sikaflex tai ulkotiivistemassa, jolla saadaan riittävä tartunta pellin ja tiivisteen väliin. Vasta sitten kiinnitetään harjalevy.- tiivistettä
tarvitse laittaa. Kattopellin paksuisen riman vaan sinne pellin yläpäätä vasten. Ajaa ihan saman asian kuin kallis tiiviste.
- lautamies
tiivistettä kirjoitti:
tarvitse laittaa. Kattopellin paksuisen riman vaan sinne pellin yläpäätä vasten. Ajaa ihan saman asian kuin kallis tiiviste.
Kukin taaplaa tyylillään..
Lisävaruste on nimensä mukainen, ei sitä ole pakko käyttää.
Aika monet vaan sen laittaa kuitenkin. Toimiihan se lautakin, mutta tiiviste toimii paremmin koska se tiivistää (lauta ei tiivistä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234881
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623051
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187