Ohessa oma kokemukseni kytkypuhelimesta ja DNA:n "asiakaspalveluksesta". Jokainen voi vetää jutusta omat johtopäätöksensä, mutta minulle jäi se kuva kaiken jälkeen etten uskaltaisi kyseiselle firmalle uskoa edes laskiämpärin viemistä tunkiolle. Niin tumpulaa sisäinen kommunikaatio on.
11.12.2006 Hankittu Iso-Omenan DNA-kaupasta kimppa-puhelimen.
Tammikuun lopulla huomattu tuotteen vikaantuneen.
12.2. 2007 Toimitettu puhelin huoltoon Iso-Omenan DNA-kauppaan. Myyjä ilmoittanut korjauksen kestävän 3-4 viikkoa.
Pyydetty uutta puhelinta kuluttajasuojalain mukaisesti tilalle. Kieltäydytty. Samoin antamasta toista puhelinta korjauksen ajaksi.
Otettu yhteys operaattoriin, saatu korvaukseksi kuukauden puhelut ilmaiseksi (36€). Ajettu 70 km.
5.3.2007 saatu ilmoitus puhelimen saapumisesta huollosta, haetaan puhelin, todettu puhelimen olevan edelleen viallinen. Ajettu 70 km.
6.3.2007 Soitettu kaksi kertaa Power Milliin ja yritetty saada laitteen huoltanut teknikko puhelimeen. Jätetty soittopyyntö.
7.3.2007 Puhelimen huoltanut teknikko soittaa. Kerrottu tuotteen olevan edelleen viallinen.
Teknikko kertoo puhelimeen päivitetyn uusimman ohjelman. Lisäksi käy ilmi ettei ole toivoa siitä että puhelimeen olisi lähiaikoina saatavissa sellaista päivitystä että tämä yksilö saataisiin toimimaan kuten puhelimen käyttöohjeessa kuvataan.
8.3.2007 Palautettu puhelin postittamalla, sanottu kimppasopimus irti lähettämällä sähköposti DNA:lle
9.3.2007 DNA kiirehtii vastausta.
3.4 2007 Saatu puhelinlasku DNA:lta. Soitettu ja huomautettu Kimppa-maksun veloittamisesta. Laskun eräpäivää lykätty selvittämisen ajaksi.
12.4. 2007 Yhteydenotto DNA-kaupasta Isosta Omenasta. Tarjottu NYT uutta puhelinta tilalle (huoltoon viennistä kulunut aikaa kaksi kuukautta, puhelimen ja sopimuksen irtisanomisesta yli kuukausi).
13.4.2007 Vastattu DNA-kaupan yhteydenottoon.
4.5.2007 Saatu lasku DNA:lta. Soitettu jälleen ja huomautettu Kimppa-maksun veloituksesta. Soitettu sen jälkeen kunnan kuluttaja-asiamiehelle. Saatu selville että kohtalainen selvitysaika operaattorilla on kaksi viikkoa, ei kaksi kuukautta mitä tässä on kulunut. Soitettu jälleen DNA:lle, kerrottu kuluttaja-asiamiehen suositus operaattorille.
7.5. 2007 DNA reagoi kimppa-sopimuksen irtisanomiseen. Käy ilmi että DNA:n kannan mukaan koko ajan on ollut kyse tuotteesta jossa ei ole kuluttajan kannalta olennaista vikaa.Vastattu viestiin
8.5.2007 Soitettu kuluttaja-asiamiehelle. Laadittu selonteko. Tähän mennessä soittoja kertynyt 14, ja ajettuja kilometrejä 140. Käyty kirjeenvaihtoa kunnan kuluttaja-asiamiehen kanssa Annettu vastine DNA:lle
9.5.2007 DNA:lta kuittausviesti vastineeseen
4.6.2007 Saatu lasku DNA:lta. Soitettu jälleen ja huomautettu Kimppa-maksun veloituksesta.
13.6.2007. DNA suvaitsee vastata 8.5.lähetettyyn vastineeseen.
14.6.2007. Otettu yhteyttä kunnan kuluttaja-asiamieheen. Kuluttaja-asiamies ottaa yhteyttä DNA:han.
3.7.2007 saatu lasku. Lähetetty sähköposti DNA:n asiakaspalveluun.
5.7.2007 saatu kuittaus DNA:lta 3.7 lähetettyyn viestiin.
9.7.2007 saatu tekstiviesti DNA:lta jossa uhataan sulkea liittymä jos 3.7 lähetettyä laskua ei makseta. Soitetaan DNA:n asiakaspalveluun.
Kerrotaan saatavan olevan riidanalainen. Asiakaspalvelusta vakuuteltu että kyseinen viesti lähetetään rutiiniluontoisesti, ei tarvitse välittää.
13.7.2007 Saavuttu lomalta. Odottamassa kirje Intrum Justitialta.
16.7.2007 Soitettu perintätoimistoon. Kerrottu saatavan olevan riidanalainen.
20.7.2007 Perintätoimisto toinen kirje. Päättäneet jatkaa perintää huolimatta saatavan riidanalaisuudesta.
Jonotettu kuluttajaneuvojalle toimintaohjeiden saamiseksi. Ei yhteyttä.
23.7.2007 jonotettu kuluttajaneuvojalle. Saatu asia hoidetuksi.
Soitettu perintätoimistoon. Ilmoitettu (kuluttajaneuvojan ohjeen mukaan) perintätoimiston toimivan hyvän perintätavan vastaisesti jos jatkavat perintää.
Kerrottu perintätoimistolle että jos perintää jatketaan tehdään ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle.
Lähetetty 5.7.2007 DNA:n asiakaspalvelulta saatu sähköposti edelleen perintätoimistoon
25.7.2007 DNA sulkee puhelinliittymäni. Avataan uusi liittymä Soneralta. Ajokilometrejä 70.
31.7.2007 Soitetaan asiakaspalveluun. Kerrotaan että DNA on lähtenyt perimään saataviaan toisin kuin asiakaspalvelusta on koko ajan kerrottu. Jätetään asiakaspalvelupäällikölle soittopyyntö.
6.8.2007 Otettu yhteyttä kunnan kuluttaja-asiamieheen. Kuluttaja-asiamies kehottaa tekemään ilmoituksen kuluttajaneuvojalle sekä viemään asian
kuluttajariitalautakuntaan.
13.8.2007 Kysytään miten DNA:han olisi pitänyt olla yhteydessä jotta edelläkuvatulta( 3.7-23.7.2008) olisi vältytty. Asiakaspalvelusta ei osaata vastata, mutta vakuuttaa perinnän olevan jäädytetty asian käsittelyn ajan. Jätetty soittopyyntö.
23.8.2007 Saatu perintäkirje Intrum Justitialta. Soitettu asiakaspalveluun. Puhuttu ensin naishenkilön kanssa. Väittää että riita-asiani olisi tänään käsittelyssä DNA:lla.
Yritetty puhua esimiesten kanssa. DNA:n vaihde kieltäytyy yhdistämästä puhelua. Pyydetty puhua jonkun asiakaspalvelusta vastuullisen kanssa. Kieltäydytty.
Kysytty miten Intrumilta on voinut tulla kirje, jos perintä on jäädytetty. Kysytty ensimainitulta asiakaspalvelijalta saatua tietoa asian käsittelystä. Ei pysty vastaamaan. Antaa kuitenkin esimiehensä nimen. Yritetään tavoittaa esimiehiä. Ei onnistu.
Keskus kieltäytyy yhdistämästä ylemmille johtajille, katkaisee puhelun Soitetaan uudestaan. Yhdistetään asiakaspalvelupäällikölle. Selvittelee asiaa.
24.8.2007 Otetaan yhteys kunnan kuluttaja-asiamieheen. Kertoo että DNA ei ole vieläkään vastannut 14.6. lähetettyyn kyselyyn.
Soitetaan myös DNA:lle.
DNA:lta saatu sähköpostia sekä sähköpostin korjaus . Lähetetään vastine DNA:n sähköposteihin otetaan yhteyttä ja saadaan vastaus kunnan kuluttaja-asiamieheltä,lähetetty kuluttaja-asiamieheltä saatu vastaus DNA:han.
26.8.2007 Tehdään ilmoitus Intrum Justitian toimista kuluttajaviraston sivuille.
27.8.2007 Tehdään selvitys kuluttajavirastoa ja kuluttajariitalautakuntaa varten. Lähetetään aineisto kuluttajariitalautakuntaa varten.
Saadaan vastaus Intrum Justitialta.
14.9.2007. Nopeus ihan päätä huimaa!!!!!!!!!
DNA suvaitsee vihdoin reagoida kunnan kuluttaja-asiamiehen yhteydenottoon. Suostuvat vihdoin purkamaan sopimuksen. DNA ehdottaa maksettavaksi käsittelyn aikana riidan alaiset saatavat. Kerrotaan jälleen perinnän jäädyttämisestä. Jätetään oma vastaehdotus, pyydetään vastausta 18.9, ja vaaditaan numeron olevan siirrettävä 22.9 mennessä.
20.9.2007 Saadaan oheinen viesti DNA:lta: Kiitos viestäsi ja pahoitteluni vastauksen viivästymisestä. Sähköpostisi on välitetty eteenpäin asiaa käsittelevälle taholle.
28.9.2007 Otetaan yhteyttä DNA:han ja kysytään numeron siirrettävyyttä. DNA:lla asiakaspalvelun lakko, ja sen huomaa: ensimmäisen kerran jonottamatta asiakaspalveluun! Käy ilmi, että liittymä on suljettu jo 29.8.
28.9.2007 DNA:n perintä jäädytetty? Katin kontit.Saadaan perintäkirje.
1.10.2007 Tehdään uusi ilmoitus Intrumista, tällä kertaa otsikko Jatkettu hyvän perintätavan vastainen toiminta.
8.10. Saatu numero vihdoin pois DNA:lta. Lähetetty sähköposti, jossa ilmoitetaan 14.9 jätetyn sovintotarjouksen päättyneen ja jätetään asia kulujen osalta kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Yhteenvetona voin todeta asiakaspalvelun vastausaikojen olevan kahden kuukauden luokkaa, sekä sen ettei asiakkaan soittopyyntöihin reagoida millään tavalla.
Kun jaksoit tänne asti kysyn ihan uteliaisuuttani: onko sinulla ollut vastaavia ongelimia DNA:n kanssa.
DNA:n KYTKY ÄLÄ OTA , MUTTA OTA TÄSTÄ OPIKSESI
36
23339
Vastaukset
- omalla kohdalla
ei ole ollut vastaavia ongelmia ja se johtuu
vain ja ainoastaan siitä, ettei minulla ole
ollut kyseisen operaattorin liittymää ja
kertomuksesi sai minut sen verran vakuuttuneeksi,
etten aio kyseisen operaattorin liittymää edes
hankkia, vaikka toisaalta eipä se ole käynyt
edes mielessänikään ;)
Ne operaattorit joiden kanssa olen asioinut,
ovat onnekseni toimineet edes siedettävästi,
enkä vastaavaan tilanteeseen ole joutunut,
ainakaan vielä.- erittäin epäreiluu
Tämä on vain minun kokemukseni. En kiellä ketään kytkyä DNA:lta ottamasta, mutta jos olisin tämän tiennyt kytkyä tehdessäni en olisi mennyt kyseistä liikettä 100m lähemmäksi. Ja eihän tämä prosessi ole edelleenkään päättynyt. Siis yli 7 kuukautta sen jälkeen kun olen puhelimen palauttanut. Sanottakoon että palvelu on surkuhupaisaa, mutta on dna:lla ollu ihan hyviaä mainoksia.
Jos jotain kiinnostaa voin postata tänne kuntani kuluttaja-asiamiehen lähettämän viestin dna:lle. Tarkoitan jos täällä on ihmisiä jolle dna keljuilee puhelimesta jota ei ole takuun puitteissa saatu korjattua. Löytyy sitten sopivat sananmuodot reklamaatioon. - Erittäin epäreiluu
erittäin epäreiluu kirjoitti:
Tämä on vain minun kokemukseni. En kiellä ketään kytkyä DNA:lta ottamasta, mutta jos olisin tämän tiennyt kytkyä tehdessäni en olisi mennyt kyseistä liikettä 100m lähemmäksi. Ja eihän tämä prosessi ole edelleenkään päättynyt. Siis yli 7 kuukautta sen jälkeen kun olen puhelimen palauttanut. Sanottakoon että palvelu on surkuhupaisaa, mutta on dna:lla ollu ihan hyviaä mainoksia.
Jos jotain kiinnostaa voin postata tänne kuntani kuluttaja-asiamiehen lähettämän viestin dna:lle. Tarkoitan jos täällä on ihmisiä jolle dna keljuilee puhelimesta jota ei ole takuun puitteissa saatu korjattua. Löytyy sitten sopivat sananmuodot reklamaatioon.Kun näköjään toisillakin, tosin eri operaattorin asiakkailla on ollut ongelmia kytkypuhelimien kanssa laitan tähän kuntani kuluttajaneuvojan laatiman viestin. Tämä viesti lähetettiin 14.6. Kuten tekstistä näkyy vastausta operaattorilta odotettiin
28.6, iso firma isot toleranssit, vastaus saapui 14.9.
Nyrkkäri on että ensin yhteys operaattoriin, ja jos ei sopua kuluttajaneuvojan pakeille. Viallista tuotetta ei tarvitse hyväksyä, oli se sitten rahalla ostettu tai kytky. Ja tässä tämä kuluttajaneuvojan teksti.
Sain viestin kuluttaja xxxx:lta että DNA ei näe että kaupan purunkynnys on ylittynyt vaikka: takuukorjaus kesti yli 3 viikkoa eikä puhelimesta ole saatu korjattua siihen takuuaikana tullutta vikaa. Ymmärsin myös ettei ole osattu antaa minkäänlaista arviota milloin puhelimessa ilmenevän vian mahdollisesti korjaava ohjelmaversio julkaistetaan, eikä puhelinta tarjouduttu vaihtamaan ehjään vastaavaan laitekaupan suositusten mukaisessa ajassa.
Kuluttaja on ollut ilman kyseistä puhelinta 12.2. lähtien.
Perusta ettei kuluttaja tarvi pysyä sopimuksessa löytyy Kuluttajansuojalain 5 luvusta:
Tavaran ominaisuudet ja virhe
12 § (5.1.1994/16)
Yleinen virhesäännös
Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.
18 § (5.1.1994/16)
Virheen oikaisu
Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Tällainen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen oikaisemaan virhettä, jos siihen on este, jota hän ei voi voittaa, tai jos siitä aiheutuisi hänelle kohtuuttomia kustannuksia. Tässä tulee erityisesti ottaa huomioon virheen merkitys ja tavaran arvo, jos se olisi sopimuksen mukainen, sekä se, voidaanko oikaisu suorittaa muulla tavalla aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa. ( 13.12.2001/1258)
Vaikka ostaja ei vaatisi virheen korjaamista tai virheetöntä tavaraa, myyjä saa omalla kustannuksellaan suorittaa tällaisen oikaisun, jos hän ostajan ilmoitettua virheestä viipymättä tarjoutuu tekemään sen. Ostaja saa kieltäytyä virheen oikaisusta, jos siitä aiheutuisi hänelle olennaista haittaa, tavaran arvon alenemista tai vaaraa siitä, että ostajalle aiheutuvat kustannukset jäävät korvaamatta, taikka jos kieltäytymiseen on muu erityinen syy.
DNA ehdotti puhelimen vaihtoa vasta 2 kk sen jälkeen kun puhelin oli tuotu huoltoon. Kuluttaja oli jo ennen tätä pyytänyt sopimuksen purkua.
Kuluttajaviranomaisten mukaan kanta on se että kaupan purun kynnys on ylittynyt.
Kuluttaja on joutunut hankkimaan uuden puhelimen sekä joutunut itse moneen otteeseen ottamaan yhteyttä DNA:han saadakseen asia etenemään. Tämä on aiheuttanut kustannuksia ja olennaista haittaa.
Odotamme vastaustanne viimeistään 28.6.07.
- epäreiluu
olen muistelevinani että tässä threadissa joku kyseli purun varsinaista syytä eli miksi nämä esseet yleensä tarvitsi kirjoittaa, eli mikä olikaan sen puhelimen vika joka oli siinä ollut jo tehtaalta lähteissä, nyt kuitenkin pari viestiä on hävinnyt ja vain esseet ovat edelleen jäljellä eli jokainen voi nyt päätellä miksi nämä esseet on kirjoitettu, joten alueen valvojan oikeudet omaava onkin "yhtiön" miehiä
- vaan katsos
Käys kattomassa tuolta DNA:n alta. Sä oot väärässä threadissa.
- ongelmia on.
Luin tapauksesi loppuun ja yhdyn täysin kokemukseesi DNA:n surkeaan tapaan hoitaa asiakkaan asioita.
Itse huomasin, että niin kauan kuin olin ns. perusliittymän haltija ilman mitään sitoumuksia homma jotenkin pelasi. Nyt kun on käytössä yksi kimppa sekä kaksi muuta liittymää etusopimuksella ei homma pelaa ollenkaan.
Nähtävästi DNA tarjoaa "hyvää" asiakaspalvelua niin kauan kunnes asiakas sitoutuu määräaikaiseksi "varmaksi" asiakkaaksi vuodeksi-kahdeksi. Kun asiakkuus on saatu loppuu kaikki palvelu.
Mutta DNA:n kannattaisi muistaa että vuosi on lyhyt aika operaattoreiden kilpailussa. Itse ainakin siirrän kaikki liittymäni heti pois kun mahdollista.
Yksinkertaisesti: Tosi paska pulju !!!- very angry
Aivan samaa kokenut itekin Saunalahden kanssa.
Otin pitkän harkinnan jälkeen kytkykännyn (N73) ja liittymän maaliskuussa ja 4kk tuo huippuhieno puhelin toimi kuin enkeli.Sitten se helvetti alkoi..
Tuli "kuulokkeen" kuvaa näyttöön ja äänet ei kuulunu soitettaessa tai kun joku soitti mulle. Kaikki muu pelas vielä siinä vaiheessa ihan ok.
Aluksi vika katosi sillä, kun käytin akkua pois puhelimesta välillä ja sitten laitoin taas paikalleen. Mutta kovin kauaa ei sitten enää tepsinyt tuokaan kikka, vaan jouduin viemään kännyn huoltoon, ekaa kertaa.
Oli siellä sitten pari kolme päivää ja korjaantuikin hetkeksi kunnes jälleen, peräti PÄIVÄN ongelmattoman toimimisen jälkeen!, tuli samat viat esiin ja niitten lisäksi webbitoiminnotkin lakkasi kunnolla toimimasta. Kameratoimintokin kettuili..Saatoipa puhelin sammuakin kesken kaiken!
Toimitin jälleen huoltoon ja olin todella suutuksissani.. :/
Toisen kerran vein sen romun huoltoon siis elokuun lopulla oikein Elisashopitiin ja sillä kertaa viipyikin huollettavana piitkät 2kk!!!
Vasta siis sain mokoman ja "vakivastauksen" sain minäkin siitä puhelimestani ts. kosteusvaurio mukamas... ja katinkontit, sanon minä!
Pari kolme viikkoa sitten jouduin ite jopa soittamaan sinne, kun ei alkanut mitään kuulua, että missä oikein mennään... Sit se mies soitti takas ja alkoi sepittää jotain ihme juttua tuosta kosteusvauriosta, josta olin ihan äimänkäkenä, että ei voi olla... Olen ollut todella huolellinen kuten yleensäkin, ei ole tippunut känny lavuaariin eikä oluttuoppiinkaan tms. Kerran taisin tietämättäni mennä vastaamaan puhelimeen kaupungissa liikkuessani ja hiljakseen sateli vettä, kuitenki yritin tottakai suojata puhelinta. Että siitäkö se sitten muka paskaks meni...
Kyllä on helvetin paska vehje jos tollasesta muka brakaa...tuliterä uus ja huippuhieno laite sentään!
Että olen ollu tässä todella vihainen tästä asiasta. Eivät Saunalahdella suostuneet vaihtamaan toiseenkaan (eivät edes vanhempaan malliin, samaa kun en ois enää huolinutkaan),kuulemma kun kosteusvaurio ilmenny, niin takuukin lakkasi. Ja huollossa ollessakaan en omani tilalle saanut minkäänlaista puhelinta!
Mulla oli oikein kännyvakuutuskin, josta maksoin n.5ekee/kk ja sieltäkin sanottiin, että kun kosteusvaurio, niin ei takuu korvaa sitä sitten siinä tapauksessa.
Mikä hulluinta: olisivat kuulemma korvanneet, mikäli olisin huolimattomuuttani tipauttanut mokoman vaikkapa vesilätäkköön taikka lavuaariin tai vesilasiin!!!
Aivan nurinkurista siis, vai mitä sanotte?
Inhimillinen vahinko kun/jos sattuu (mitä en edes sellaisen apidä tässä tapauksessa mikäli se siihen pari pisaraa meni silloin sateessa), niin silloin ei varmana korvata eikä tulla vastaan, mutta jos ite TUNAROIT ja mokaat, niin kyllä sitten takuukin muka korvaa ja varmasti ois Saunalahtikin tullut uutta kännyä tarjoamaan!
EN YMMÄRRÄ :/
Onko tämä OIKEIN...kysyn vaan?
Mun mielestä tää ei kyllä oikeudenmukaisesti menny...ei todellakkaan.
Mitä tässä nyt voisi tehdä..?
Paskamaisinta nimittäin on se, että joudun vielä n.300ekee pulittaan siitä saakutin rämästä jota ei edes kuntoon saatu ja kun ei oo kännyäkään, niin miten ne voi olettaa, että mulla vois mitään liittymää enää olla...? Kun ei ole moiselle tarvetta, koska ei oo toimivaa kännyäkään!
Ihan perseestä koko saunalahden toiminta...argh:/ - erittäin epäreiluu
very angry kirjoitti:
Aivan samaa kokenut itekin Saunalahden kanssa.
Otin pitkän harkinnan jälkeen kytkykännyn (N73) ja liittymän maaliskuussa ja 4kk tuo huippuhieno puhelin toimi kuin enkeli.Sitten se helvetti alkoi..
Tuli "kuulokkeen" kuvaa näyttöön ja äänet ei kuulunu soitettaessa tai kun joku soitti mulle. Kaikki muu pelas vielä siinä vaiheessa ihan ok.
Aluksi vika katosi sillä, kun käytin akkua pois puhelimesta välillä ja sitten laitoin taas paikalleen. Mutta kovin kauaa ei sitten enää tepsinyt tuokaan kikka, vaan jouduin viemään kännyn huoltoon, ekaa kertaa.
Oli siellä sitten pari kolme päivää ja korjaantuikin hetkeksi kunnes jälleen, peräti PÄIVÄN ongelmattoman toimimisen jälkeen!, tuli samat viat esiin ja niitten lisäksi webbitoiminnotkin lakkasi kunnolla toimimasta. Kameratoimintokin kettuili..Saatoipa puhelin sammuakin kesken kaiken!
Toimitin jälleen huoltoon ja olin todella suutuksissani.. :/
Toisen kerran vein sen romun huoltoon siis elokuun lopulla oikein Elisashopitiin ja sillä kertaa viipyikin huollettavana piitkät 2kk!!!
Vasta siis sain mokoman ja "vakivastauksen" sain minäkin siitä puhelimestani ts. kosteusvaurio mukamas... ja katinkontit, sanon minä!
Pari kolme viikkoa sitten jouduin ite jopa soittamaan sinne, kun ei alkanut mitään kuulua, että missä oikein mennään... Sit se mies soitti takas ja alkoi sepittää jotain ihme juttua tuosta kosteusvauriosta, josta olin ihan äimänkäkenä, että ei voi olla... Olen ollut todella huolellinen kuten yleensäkin, ei ole tippunut känny lavuaariin eikä oluttuoppiinkaan tms. Kerran taisin tietämättäni mennä vastaamaan puhelimeen kaupungissa liikkuessani ja hiljakseen sateli vettä, kuitenki yritin tottakai suojata puhelinta. Että siitäkö se sitten muka paskaks meni...
Kyllä on helvetin paska vehje jos tollasesta muka brakaa...tuliterä uus ja huippuhieno laite sentään!
Että olen ollu tässä todella vihainen tästä asiasta. Eivät Saunalahdella suostuneet vaihtamaan toiseenkaan (eivät edes vanhempaan malliin, samaa kun en ois enää huolinutkaan),kuulemma kun kosteusvaurio ilmenny, niin takuukin lakkasi. Ja huollossa ollessakaan en omani tilalle saanut minkäänlaista puhelinta!
Mulla oli oikein kännyvakuutuskin, josta maksoin n.5ekee/kk ja sieltäkin sanottiin, että kun kosteusvaurio, niin ei takuu korvaa sitä sitten siinä tapauksessa.
Mikä hulluinta: olisivat kuulemma korvanneet, mikäli olisin huolimattomuuttani tipauttanut mokoman vaikkapa vesilätäkköön taikka lavuaariin tai vesilasiin!!!
Aivan nurinkurista siis, vai mitä sanotte?
Inhimillinen vahinko kun/jos sattuu (mitä en edes sellaisen apidä tässä tapauksessa mikäli se siihen pari pisaraa meni silloin sateessa), niin silloin ei varmana korvata eikä tulla vastaan, mutta jos ite TUNAROIT ja mokaat, niin kyllä sitten takuukin muka korvaa ja varmasti ois Saunalahtikin tullut uutta kännyä tarjoamaan!
EN YMMÄRRÄ :/
Onko tämä OIKEIN...kysyn vaan?
Mun mielestä tää ei kyllä oikeudenmukaisesti menny...ei todellakkaan.
Mitä tässä nyt voisi tehdä..?
Paskamaisinta nimittäin on se, että joudun vielä n.300ekee pulittaan siitä saakutin rämästä jota ei edes kuntoon saatu ja kun ei oo kännyäkään, niin miten ne voi olettaa, että mulla vois mitään liittymää enää olla...? Kun ei ole moiselle tarvetta, koska ei oo toimivaa kännyäkään!
Ihan perseestä koko saunalahden toiminta...argh:/Ei muuta ku ensin yhteys kuntasi kuluttajaneuvojaan. Jos ei sieltäkään sovintoa niin http://www.kuluttajariita.fi/. Ei tollasta tarvitse sietää. Tee palvelus itsellesi ja muille ja riitauta. Kun tarpeeksi monta pitää puoliansa luulisi "asiakaspalvelujenkin" oppivan mitä kannattaa tehdä ja mitä ei, operaattorista riippumatta. Omasta asiastani sen verran että kuluttajariitalautakunnasta ottivat 10.10 yhteyttä. Eivät olleet saaneet mitään vastausta DNA:lta (eikä muuten firmaltakaan joka vikaantunutta puhelinta edusti), joten lähettivät saantokirjeen. Jos tähänkään ei vastausta, niin seuraava on haastemies.
- erittäin epäreiluu
erittäin epäreiluu kirjoitti:
Ei muuta ku ensin yhteys kuntasi kuluttajaneuvojaan. Jos ei sieltäkään sovintoa niin http://www.kuluttajariita.fi/. Ei tollasta tarvitse sietää. Tee palvelus itsellesi ja muille ja riitauta. Kun tarpeeksi monta pitää puoliansa luulisi "asiakaspalvelujenkin" oppivan mitä kannattaa tehdä ja mitä ei, operaattorista riippumatta. Omasta asiastani sen verran että kuluttajariitalautakunnasta ottivat 10.10 yhteyttä. Eivät olleet saaneet mitään vastausta DNA:lta (eikä muuten firmaltakaan joka vikaantunutta puhelinta edusti), joten lähettivät saantokirjeen. Jos tähänkään ei vastausta, niin seuraava on haastemies.
Tässä vielä kunnalliset kuluttajaneuvojat.
http://www.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvojat/
- Raivon partaalla
Erehdyin ostamaan lapselle DNA-kimppasopimuksella LG KU311 -kännykän pe 8.2., puhelin ostettu synttärilahjaksi. Su 10.2. isä asensi softat ja varmalla oikein, mutta kännykän ja tietokoneen väliset tietoliikenneyhteydet eivät toimineet. Isän Nokian kännyllä kyllä toimivat. Halusin purkaa tehdyn kaupan ja vaihtaa kännykän Nokian puhelimeen, mutta eihän se onnistunut, piti tehdä reklamaatio ma 11.2. Siitä lähtien olen pommittanut DNA:n asiakaspalvelua ja laskutusneuvontaa sähköpostilla, puhelimella ja postitse, suoraan luotonvalvontaan ei pääse. Viimeksi lupasivat vastauksen ennen laskun eräpäivää 12.3. Elisan liikkeessä sanoivat, että heillä känny olisi otettu takaisin ja vaihdettu Nokiaan. DNA-liikkeessä sanoivat, ettei vastaus reklamaatioon "ihan päivässä tule", joo, ei, nyt on mennyt jo kuukausi. Matkanetin veloituskin on 4,90 kuukaudessa eikä se edes toimi. Lisäksi känny 4,-/kk. Vaadin kaupan purkua, mutta eivät näköjään vastaa mitään...Testasin Elisan asiakaspalvelua ja sieltä tuli vastaus samana päivänä! Raivon partaalla täällä ollaan...
- k**ee
miten ihmeessä olet niin pian sieltä läpi päässy? ite en koskaan ole elisan asiakaspalvelun kautta päässy alta puolentunnin, eikä ole sähkäreihinkään vastattu...
- Raivon partaalla
k**ee kirjoitti:
miten ihmeessä olet niin pian sieltä läpi päässy? ite en koskaan ole elisan asiakaspalvelun kautta päässy alta puolentunnin, eikä ole sähkäreihinkään vastattu...
No usko tai älä, mutta melkein saman tien vastasivat Elisalta s-postiviestiini!! Oon nyt oottanut tasan 5 vkoa vastausta DNA:lta ja viestejä olen laittanut n. 15 kpl. Kuluttajaneuvoja vastasi, että vastaus mun tapauksessa tulee 2 viikossa - kuukaudessa. Elisaan meinasin kyllä vaihtaa...
- Erkki-Juhani
Raivon partaalla kirjoitti:
No usko tai älä, mutta melkein saman tien vastasivat Elisalta s-postiviestiini!! Oon nyt oottanut tasan 5 vkoa vastausta DNA:lta ja viestejä olen laittanut n. 15 kpl. Kuluttajaneuvoja vastasi, että vastaus mun tapauksessa tulee 2 viikossa - kuukaudessa. Elisaan meinasin kyllä vaihtaa...
Itse otin taannoin myös kytkyn dna:ta, no puhelin oli viallinen (e66), gigantti vaihtoi sen uuteen joka myös meni täysin juntturiin, taas gigantti vaihtoi sen uuteen, edelleen viallinen erä ehkäpä, koska jo kolmas puhelin meni juntturiin, nyt sitten joku virkaatekevä gigantissa sanoi että se on päivän mennyt yli doavaihtoajasta, elikä heillä oli tieto että 7 päivää, joihin kuuluu myös viikonloput, eivät kuulu, elikä 7 arkipäivää on oikea aika doa vaihtoon. Puheelin lähti Hyvinkäältä Rovaniemelle (gigantilla joku sopimushuolto siellä) josta se oli lähetetty tutkimisen jälkeen Salon matkapuhelinhuoltoon, mistä se lähetettiin Helsinkiin, siellä se myös korjattiin ja lähetettiin Saloon josta taas Rovaniemelle, mistä se tuli aikanaan giganttiin. Minä ehdin purkaa kaupan dna:n kanssa, kauppias lähetti suositukset purusta dna:lle joka purki sen empimättä, sain vielä hyvitystä 20.00€ 3kk:n puheaikapakettini puoleen hintaan. Menin Elisa shoppiin mistä otin samaisen Nokia e66 puhelimen, mikä jämähti tilttiin, vaihtoivat uuteen, mikä toimi niin kauan kunnes möin ehyenä sen huuto.netissä pois! Eki
- normaali
Tästä kaikesta voimme siis päätellä, että sinulla ei ole elämää, tykkäät valittamisesta noin yleensä, todennäköisesti numerosi on kuluttaja-asiamiehen puhelimessa nimellä "älä vastaa" ja olet valittanut aikaisemmin jokaisesta firmasta jonka asiakkaana olet ollut. Oletko tullut ajatelleeksi, että et ehkä ole ainut asiakas ja tämä sinun lähes maailmanloppua muistuttava ongelmasi ei ehkä ole kärkisijalla kaikkien asiakaspalvelijoiden elämässä. Mielestäsi jokapaikassa missä asioit kohdellaan sinua todennäköisesti huonosti..tällaisessa tilanteessa olisi ehkä syytä katsoa peiliin ja miettiä, olisiko elämä ehkä mukavampaa jos ei käyttäisi kaikkea aikaansa valittamiseen ja voivotteluun. Herää myös kysymys..soitatko kuluttaja-asiamiehelle jos olet ostanut kaupasta juuston jonka huomaat kotona olevan homeessa..epäilen että kyllä..antaisit hänekin levätä joskus..
- heh heh
Tästä viestistä voimme siis päätellä, että taidat tykätä ottaa pesäpallomailaa takapuoleesi.
Oletko tullut ajatelleeksi, että lapset eivät pääse pelaamaan pesäpalloa siitä syystä että sinä rohmuat kaupoist kaikki pesäpallomailat. Kannattaisi katsoa peiliin ja hävetä.
- ...
Puhelin on lukitsematon kytkyluuri, joten emme käytä siinä DNA:n sim-korttia. Laskuja ei ole vielä tullut, raja ilmeisesti 19 euroa, eli joskus ensi vuoden lopulla tulee eka lasku? Siirsimme ostamaamme puhelimeen heti olemassa olleen sim-kortin, ja puhelin on toiminut. Teinien käytössä ei mikään tunnu kestävän, näytön lasi on naarmuuntunut, mutta kun puhelin kulkee farkkujen taskussa, se ei ole DNA:n tai kenenkään muukaan operaattorin vika. Edellinen puhelin kesti samalla sällillä 1 v 5 kk.
- juhapa
Ei , vielä ? Mutta soneran kanssa oli kaikenlaista !!
- Lärpytin
Itselläni oli DNA:lta 2 vuoden kytkysopimus, ja kaikki meni tosi hyvin, ei ollu mitään ongelmia.
Sama puhelin vieläkin käytössä, ja sopimus loppui 6kk sitten. Nyt olis harkinnassa uus kytky, on tuo vanha kapula jo niin tylsä värkki.
Mutta kaitpa se on niin, että mikään operaattori ei ole täydellinen, pyörittäähän niitä kuitenkin vain tavalliset ihmiset. Joillakin vaan käy huono tuuri ja joutuu hoitamaan asioitaan mätämunien kanssa.
Itse olen kuullut paljon pahaa mm. sonerasta ja saunalahdesta.
Toivottavasti tä seuraava kytky sujuis yhtä hyvin ku edellinenkin. - ei enää ikinä...
haettu 11/08 mokkula miniläppäri dna myymälästä.
huhtikuu-09 puolenvälin paikkeilla todetaan vika mokkulassa,testataan usealla koneella.
viikon päästä viedään mokkula dna myymälään josta lupasivat toimittaa huoltoon pariksi viikoksi.
tilalle kysytään toista laitetta,ei saatu.
toukokuun-09 puolessa välissä kysellään mokkulaa huollosta,vastaus että kestää vielä,samalla tiedustellaan toista laitetta tilalle ,ei saada. kesäkuussa sama toistuu,nyt kukaan ei tiedä missä mokkula on,eli huolto kadotti laitteen. heinäkuun alussa vaaditaan dna kimppa sopimuksen purkua kuluttaja-asiamiehen suosituksesta.laskutus oli saatu jäihin vuoden loppuun.
marraskuussa-09 oltu yhteydessä dna aspaan ja käyty puhelimitse läpi kimppa sopimuksen purku ja laskutus.aspan mukaan hyvitetty kuluja asian tiimoilta jolla hoidettu jäädytetyt laskut ja kaikki ok vuodellta 2009.läppärin osalta kun eivät kauppaa suostunu purkamaan,joten se tulisi maksaa.uudenvuoden aattona ne repäs ja laskuja alkoi tulla perintätoimiston kautta suoraan.toimihenkilöunionin lakon vuoksi dna:lla ei puhelimiin vastattu. viimein kuluttaja-asiamies sai peliä poikki ja nyt odotellaan dna:n vastausta suostuvatko purkamaan läppärinkin osalta kaupan ja miksi asiakaspalvelu antaa väärää informaatiota ja laskutus vaan jatkuu..itse toivoisin että tulisivat järkiinsä ja suostuisivat sopuratkaisuun ettei tarvitse kuluttajariitalautakuntaan viedä asiaa,vastahan tätä on kohta vuosi vatvottu...että vähät välittää asiakkaistaan dna. - huh huh
Onpa karseita kokemuksia DNA:sta.
- DNA ei ikinä...
DNA on paskaa,,varoka ...
- whthsa
Jos PUHELIN on PASKA niin miten se on DNA.n vika? Kyllä vika on silloin PUHELIMESSA ei DNA:ssa.
Dna ei ole puhelinta valmistanut.- mietin vaan..
Pakko kanssa kommentoida että olen ollu DNA:n asiakas melkein kymmenen vuotta. Sieltä on puhelinliittymä, netti sekä kanavapaketti eikä ikinä ollu mitn ongelmia..Kerran oli netti poikki yöllä kun piti alkaa pelaamaan pokeria ja soitin jurrissa sekä pienessä raivon tilassa, mutta silloinen päivystäjä sanoi vaan että sammuta boksi 5 minuutiksi ni hän hoitaa kuntoon, ja tosiaan 5 min päästä kytkin netin uudelleen ja toimi hyvin. ja keskellä yötä!! ei ole kyllä moitittavaa sanottavaa..ja tälle palstalle eksyin kun mietin tuota kytkyä. Tuolle 2 vuoden "pakko" liittymiselle ei sinänsä ole haittaa kun tosiaan olen ollut dna:n asiakas luvattoman kauan ja aion ollakkin.Ja tuosta puhelimen kytkystä mietin et kai se ois sama jos sen ostaa luotolla ja se häviää tai rikot sen,niin pitäähän sekin silti maksaa loppuun asti ja tuo takuu ja huolto homma voi olla ihan yhtä kinkkinen missä puljussa vaan, vaikka sen ois ostanut käteisellä ihan kodinkoneliikkeestä?? en tie..mut veikkaan......
- SKEIDAAAAAAAA
mietin vaan.. kirjoitti:
Pakko kanssa kommentoida että olen ollu DNA:n asiakas melkein kymmenen vuotta. Sieltä on puhelinliittymä, netti sekä kanavapaketti eikä ikinä ollu mitn ongelmia..Kerran oli netti poikki yöllä kun piti alkaa pelaamaan pokeria ja soitin jurrissa sekä pienessä raivon tilassa, mutta silloinen päivystäjä sanoi vaan että sammuta boksi 5 minuutiksi ni hän hoitaa kuntoon, ja tosiaan 5 min päästä kytkin netin uudelleen ja toimi hyvin. ja keskellä yötä!! ei ole kyllä moitittavaa sanottavaa..ja tälle palstalle eksyin kun mietin tuota kytkyä. Tuolle 2 vuoden "pakko" liittymiselle ei sinänsä ole haittaa kun tosiaan olen ollut dna:n asiakas luvattoman kauan ja aion ollakkin.Ja tuosta puhelimen kytkystä mietin et kai se ois sama jos sen ostaa luotolla ja se häviää tai rikot sen,niin pitäähän sekin silti maksaa loppuun asti ja tuo takuu ja huolto homma voi olla ihan yhtä kinkkinen missä puljussa vaan, vaikka sen ois ostanut käteisellä ihan kodinkoneliikkeestä?? en tie..mut veikkaan......
- Tillbehör
update kesä 2011, dna:n puhelinpakkomyynti:
kahden vuoden sopimuksiin houkutellaan lupaamalla ilmainen , halpaluokan muovipuhelin, jonka takuuaika on yksi vuosi. tämän ostajalla on dna:lle sim-lukittu puhelin ja dna-liittymä. asiakas on sitoutunut vastaamaan puhelimensa liittymänsä kk-kuluista kahden (2) vuoden ajan. mitä jos:
- puhelin vikaantuu heti takuuajan umpeuduttua
- sitä saa jatkuvasti käyttää huollossa (millä silloin puhutaan?)
- jo myyntihetkellä vanhentunut luuri ei hetken kuluttua enää lainkaan vastaa käyttäjän tarpeisiin (laske mitä maksaa sopimuksesta irti pääseminen)
ja huom! dna virittänyt mukavan lainkiertomiinan. etämyynnin 14 vrk palautusoikeus menee jos puhelin on otettu käyttöön. kahden viikon määräaika, joka kuluttajansuojalaissa, on haluttu mitätöidä.- Extrarrrr
dna virittänyt mukavan lainkiertomiinan. etämyynnin 14 vrk palautusoikeus menee jos puhelin on otettu käyttöön. kahden viikon määräaika, joka kuluttajansuojalaissa, on haluttu mitätöidä. Oletko nyt ihan tosissasi, ajatteletko että voi sen luurin palauttaa joskus vuoden parin päästä jos viitsit? Sanoisit myös mikä se muoviluuri on jolla vain vuoden takuu. Mikäli luvataan ilmaisia puhelimia on paras olla uskomatta ja suositella myyjälle tukiopetusta. Asiakas itse se päättää kuinka uuden puhelimen ottaa ettei heti kaduta. Sopimuksesta irti pääsee yhtä halvalla tai kallilla kaikilla operaattoreilla.Luuri ja soppari maksetaan loppuun ja sillä siisti
- Soneramies
Operaattorihan ei voi vaikuttaa siihen, miten puhelin toimii. Mutta asiakaspalvelulla voidaan vaikuttaa paljon asiakaskokemukseen, vaikka huollossa kestäisikin. Ei se DNA:n vika ole jos puhelin on romu. Ei ne kytkypuhelimet huonompia ole kuin kaupan hyllyltä otetu...
- tsorrykerkee
pakkolohhhoohhoovviellhhoopoo
- kyllan i
jjhooohhojjhooohjjoo ihkkhhhoohhoo
- Mikämikämaa
Osaisiko joku neuvoa, miten pääsen irti Dna:n laajakaistasopimuksesta?
Otin (hölmöyksissäni) viimekesänä paketin,
mihin kuului laajakaista ja mokkula, puhelin ja liittymä.
Sopimus 24kk.
No, mokkulan kanssa ei netti toiminut, tuttavani sanoi että pitää
ostaa jotain ihme lisäpiuhoja ja vetää parvekkeelle, jos sitten.
Minulla siis pöytäkone.
Taloyhtiöön tuli "ilmainen" Sonera-laajakaista.
No, tein reklamaation, ettei mokkulan kanssa toimi,
ja laajakaista tuli talon puolesta, joten haluan purkaa
kaupan laajakaistan osalta.
Ei riittänyt perusteeksi!
Käskivät tehdä mokkulalla jotain "pakotustestejä" ja ilmoittaa tulokset.
Milläs teet kun ei toimi.
Nyt jäin työttömäksi, kun määrä-aikainen työ loppui.
Mokkula ei toimi.
Laajakaista taloyhtiössä.
Eikö nämä yht riitä jo perusteeksi purkuun?
Marssinko liikkeeseen, vai teenkö kirjallisen reklamaation?
Help wanted!- Midimies
Miisä päin Suomea ei toimi ja mikä mokkula, mikä laajakaista?
Pakottaminen tarkoittaa että otetaan asetuksista hallintaohjelmalla automaattinen verkkotila pois ja laitetaan käsin esim. pakottamalla mokkula 2g verkkoon.
Mokkulan hyviä puolia on että sitä voi siirtää ja etsiä paras kuuluvuus, siirrä siis se ikkunan eteen ja katso mitkä pylväät tulee.
Luulempa että kannattaa kysäistä siltä kaveriltasi apua ohjelman käynnistykseen ja mokkulan käyttöön.
Et kertonut käyttöjärjestelmääsikään, mutta esim. Windows7 pitää yleensä hallintaohjelma käynnistää järjestelmänvalvojan oikeuksilla. - DNA Jamppa
Moi sopimuksen voi purkaa sosiaaliseen suoritusesteeseen vedoten, kun kerran olet jäänyt työttömäksi. Tomitat vain todistukset työttömyydestä DNA:lle. Terveisin DNA
- areppi
elekee ottoo dnata,itellä ikäviä kokemuksia,koko virmasta,hidasta hidasta
- virtsaa silmillä
olisimpa lukenut tämän viestin ennen asioimistani DNA:lla
Nyt kun valmistusvirheestä johtuen puhelimeni on sökönä (Samsung Galaxy S II)
Vein sen DNA liikkeeseen takuu huoltoon toimitettavaksi. Myyjä pyysi puh.nro.ni ja sanoi huollon ilmoittavan tekstiviestillä kun puhelin on korjattu ja noudettavissa liikkeestä.
Tänään sain kuitenkin tekstiviestin huollolta, jossa kerrottiin korjauksen kustannusarvion (??????) olevan 103e ja jos haluan että puhelin palautetaan korjaamattomana ovat kustannukset 31e.
Suussani maistuu siis tällä hetkellä erittäin vahva ja kirpsakka Urean maku.
Toivon etten joudu käymään läpi samanlaista p***akierrettä kuin threadin kirjoittaja.- Entinen DNA -asiakas
Eihän sinun tarvitse maksaa yhtään mitään jos puhelimen vika menee takuuseen. Mikäli se on oma vikasi, joudut maksamaan.
- AND
Onneksi ei ole matkaviestin palveluja DNA:n kautta,netti/tv palvelut on toimineet hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1117317- 475246
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562961Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän62414Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101468Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1911348Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921083Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3101018Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?225958Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896