Hyvä ja ymmärtäväinen gynekologi pääkaupunkiseudulta ?

Ongelmainen

Olen kärsinyt emättimen limakalvojen kuivuudesta ja jatkuvista hiivatulehduksista kesäkuusta lähtien. Olen syönyt monia antibioottikuuria viimeisen vuoden aikana, jotka ovat varmasti vaikuttaneet asiaan. Viime viikolla hiiva näytti ihme kyllä negatiivista, mutta polte, kirvely ja kutina vain jatkuu siitä huolimatta alakerrassa. Olen syönyt useita hiivalääkkeitä ja tulehduslääkettä. Kuivien limakalvojen hoitoon sain Vagifem 25 emätintabletit, jotka ovat hiukan auttaneet, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi. Terveyskeskuksessa otettu verikokeita ja ne olivat ihan hyviä paitsi paastoverensokeri oli koholla. Olen jo epätoivoinen vaivani kanssa, joten suositelkaa minulle hyvää ja ymmärtäväistä gynekologia pääkaupunkiseudulta ?

9

4725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vulvodynisti

Mulla oli yksi emätintulehdus, hiiva-, seka- tms. mikä lie, ja vaikka tulehdus lähti, siitä jäi limakalvoille kipu, kirvely, kuivuus, polte, pistely jne.

Töölön Mehiläisessä ottaa vastaan prof.Jorma Paavonen, joka on erikoistunut ulkosynnytinvaivoihin, mm. vulvodyniaan.

Vulvodynialla tarkoitetaan naisen sukuelinten kiputilaa, ja se voi ilmetä monessa muodossa. Toisilla pelkkänä yhdyntäkipuna, toisilla kokoaikaisena tuskana jne.

Sain Paavoselta dgn neuropaattinen vulvodynia ja siihen lääkityksen, joka auttaa joten kuten. On huonoja ja hyviä päiviä, mutta kyllä tämänkin sairauden kanssa oppii elämään.

Tsemppiä!

• Ongelmainen

Lääkäri sanoi, että hänen mielestä kaikki on hyvin, koska limakalvoni olivat hyvät ja hiivanäyte oli negatiivinen. Hän teki kyllä sellaisen havainnon, että sisin häpyhuuleni on revennyt eli on "suikaleena". Revennyt häpyhuuli ei kuulemma aiheuta mitään oireita. Vagifem 25 mg on auttanut kuivia limakalvoja parantumaan. Alakerta ei kutise enää niin pahasti, koska hiiva on kadonnut mutta mutta silti vaivat jatkuvat... Taidan varata ajan Töölön Mehiläisestä.

• nalle22
        Ongelmainen kirjoitti:

Lääkäri sanoi, että hänen mielestä kaikki on hyvin, koska limakalvoni olivat hyvät ja hiivanäyte oli negatiivinen. Hän teki kyllä sellaisen havainnon, että sisin häpyhuuleni on revennyt eli on "suikaleena". Revennyt häpyhuuli ei kuulemma aiheuta mitään oireita. Vagifem 25 mg on auttanut kuivia limakalvoja parantumaan. Alakerta ei kutise enää niin pahasti, koska hiiva on kadonnut mutta mutta silti vaivat jatkuvat... Taidan varata ajan Töölön Mehiläisestä.

ihan järkevää varata yksityiseltä aika. siellä on kuitenkin oman alansa ammattilainen kyseessä, eikä terkkarissa aina pääse gynelle...ei sillä että kauheesti mollaisin terkkarilääkäreitä, mut kyl huomaa et ei ne kauheesti tiedä, vaikka oiskin esim. kättärillä töissä jossa jouduin terkkarilekurille. se ei kyl tienny yhtään mitään! no, kuitenkin ihan hyvä päätös. myös diacorissa ja terveystalossa on tosi hyviä gynekologeja mehiläisen lisäks. tietty kandee kattoa mihin sun on helpoin mennä ja jos siel on jo joku tuttu gyne ni sit sinne. toi repeytynyt häpyhuuli ei kyl kuulosta itestään paranevalta, vaik en kyl mikään varsinainen asiantuntija oo, joten kannattaa kysyä neuvoa. toivottavasti sun asia selviää!

• Ongelmainen
        nalle22 kirjoitti:

ihan järkevää varata yksityiseltä aika. siellä on kuitenkin oman alansa ammattilainen kyseessä, eikä terkkarissa aina pääse gynelle...ei sillä että kauheesti mollaisin terkkarilääkäreitä, mut kyl huomaa et ei ne kauheesti tiedä, vaikka oiskin esim. kättärillä töissä jossa jouduin terkkarilekurille. se ei kyl tienny yhtään mitään! no, kuitenkin ihan hyvä päätös. myös diacorissa ja terveystalossa on tosi hyviä gynekologeja mehiläisen lisäks. tietty kandee kattoa mihin sun on helpoin mennä ja jos siel on jo joku tuttu gyne ni sit sinne. toi repeytynyt häpyhuuli ei kyl kuulosta itestään paranevalta, vaik en kyl mikään varsinainen asiantuntija oo, joten kannattaa kysyä neuvoa. toivottavasti sun asia selviää!

Miten käynti Paavolaisen luona eroaa tavallisesta gynekologilla käynnistä ?

• professori
        Ongelmainen kirjoitti:

Miten käynti Paavolaisen luona eroaa tavallisesta gynekologilla käynnistä ?

Paavonen ottaa heti mikroskooppiin näytteen, josta hän näkee bakteeritasapainon tilan. lisäksi hän silmällä näkee esim. vuotohäiriöiden, kutinoiden yms. syitä. itse epätoivioisena 2 vuotta sitten sain terveyskeskukswesta ensin värän antibiootin, sitten vuotohäiriöitäkään ei osattu hoitaa. paavonen hoiti minut kuntoon. nyt ei ole vuotohäriöiytä eikä emätintulehduksia.

• Anonyymi

Sokeri koholla altistaa tulehduksille. Hoida sokeritasapaino normaaliksi

• Anonyymi

Paavosesta on kokemusta ja todella negatiivisia. En todellakaan suosittele!

• Anonyymi

Lähti viesti liian aikaisin...Paavosesta todella ikävät kokemukset. Enkä ole ainut, valitettavasti. Pk-seudulta löytyy oikeasti hyviä ja empaattisia gynekologeja joilla vähintään yhtä hyvä asiantuntemus. Ei kannata tuhlata rahojaan Paavoseen. Potilaan kohtaaminen täysi nolla.

• Anonyymi

Mihin tuo Paavosen tuntitaksa perustuu? Vaikuttaa todella suolaiselta hinnalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe