opiskelija-asuntolat

..............

haluaisin kuulla oma-kohtaisia kokemuksia opiskelija-asuntolassa asumisesta..harkitsen sitä nimittäin tässä juuri itse.
Koska asuminen olisi minulle ilmaista ja vanhemmat tahtoisivat että muutan jo pois...
kertokaa kokemuksianne!

6

4584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsottuna

      en suosittele kenellekään opiskelija-asuntoa! Jos todella haluat OPISKELLA, vuokraa asunto jostain muualta. Asun opiskelija-asuntolan vieressä ja pakko seurata sitä karmeata menoa. Huudatetaan kaikenmaailman härveleitä, melutaan parvekkeella tupakoinnin lomassa. Alkoholi ja huumeet ovat myös kuvassa. Eipä ne "opiskelijat" taida remuamiseltaan edes mitään opiskella. Minä en ikinä antaisi lapseni asua opiskelija-asuntolassa!

      • Anonyymi

        Kuulostaa tähänkin päivään juuri samalta. Asun itse ammattikoulun asuntolassa.


    • EvilLady

      En itse suosittele. ei saa omaa rauhaa. Ja saatat saada tuntemattomia kämppiksiä. Ryyppääminen on yleensä asuntolassa kielletty ei saa ollenkaan käyttää alkoholia. Saattaa olla kämpään "tuloajat" kuinka kauan saa olla ulkona illalla yms..

    • kokemukset

      itse asun tällä hetkellä soluasunnossa. ei se niin kamalaa ole mitä saa ymmärtää. omat kämppä kaverini eivät ryyppää (ainakaan asunnossamme) ja muutenkin talo missä asun on aika hiljainen eikä mitään kovaäänisiä koti bileitä ole juurikaan ollut..

    • Nef

      Itse asuin 2 vuotta opiskelija-asuntolassa, ja täytyy sanoa että itse pidin.
      Ystäviä sai helposti, ns. hiljaisuusajasta pidettiin kiinni (meillä hiljaisuus oli 22-06), yövieraita ei sallittu kuin viikonloppuisin, ja heistä piti koululle ilmoittaa. Nyttemmin yövieraat sallitaan, mutta heistä joutuu maksaa 5€ koululle ja ilmoittaa. Tietenkin myös kämppäkaverin suostumus tarvitaan, jos sellaista on.

      Mutta kieltämättä jos ihan totta aijot kunnolla opiskella, en asuntolaa suosittele. Päivisin on älytöntä meteliä, aina joku huudattaa musiikkia tai vastaavaa. Eli perjaatteessa jos tosiaan tahdot lukea, se onnistuu vasta yömyöhään.
      Aamulla joutuu nousta aikaisin, jos meinaa esim. suihkuun keretä (meillä oli yhteiset suihkutilat, joissakin asuntoloissa oli huonekohtaiset).

      Siivoaminen jne. onnistui kyllä helposti. Jaettiin vain siivousviikot, jolloin aina yksi huone katsoi, että asuntolan yleiskunto oli siisti. Siinä välissä meni taas monen monta viikkoa, ennen kuin piti itse tarttua imuriin ja moppiin.
      Meillä myös huoneiden seinien läpi kuuli kaiken mahdollisen, mutta näinhän se on vain harvassa asuntolassa.

      Täällä Hartolassa asuminen myös ilmaista ja siihen sisältyy kolme ruokaa päivässä, aamupala, kouluruoka sekä sitten puoli viiden ruoka. Hyvä palvelu, hotellin ruoat ;)
      Itse asuntolatkin ovat hauskat, vanhoja rakennuksia, mahtava paikka.

      Mutta tosiaan, itse pidin asuntolassa asumisesta. Helppoa ja mutkatonta elämää, joskin omaa rauhaa tosiaan harvoin oli.
      Nyttemmin on enemmän, kun opistolla ei asu kovin moni. Sielä huoneita tyhjillään, eikä kenenkään tarvitse jakaa omaa huonettaan.

      Nef

      • omat rakennukset?

        Kuinka monella on ollut pojilla ja tytöillä omat erilliset tilat tai rakennukset? Kun olen muuttamassa opiskelija asuntolaan, mutta missään ei ole lukenut mitään, että miten on tuon asian suhteen. Onko se yleensä niin itsestäänselvää että on, ettei sitä kirjoiteta minnekään, vai vaihteleeko se asuntolan mukaan, vai eikö sellaista systeemiä enää ole ollenkaan olemassa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe