tosiasiat esille

palkoista......

80 % suomalaisista hyväksyy sairaanhoitajien palkankorotusen 500 euroa/kk. Osa ei osaa sanoa tai ovat puhekyvyttömiä. Loppuosa on sitä ryhmää, vaikka näille tarjottaisiin reipasta palkankorotusta, niin tyhmänää kieltäytyisivät koska vero nousee.

7

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinhän se on että ei poliitikkojen lupauksia kannata uskoa ennen vaaleja,koska ainahan ne pyörtää päätöksiään ja väittää että ei tällaista ole luvattukaan.mutta kyllä hoitsut menee vähän liian pitkälle ei ne saa kuuta taivaalta.

      • joita et.................

        ymmärrä. Jos Kokoomus ei olisi ottanut itse esille sairaanhoitajien palkkoja. Puolue ei olisi nyt hallituksessa eikä nauttisi "suurin puolue" titteliä. Kokoomus antoi alkusykäyksen johonkin suurempaan, joka nyt tulee tapahtumaan.
        Valheesta tulee aina jotain suurempaa ja mahtavaa.


      • oo päässy!
        joita et................. kirjoitti:

        ymmärrä. Jos Kokoomus ei olisi ottanut itse esille sairaanhoitajien palkkoja. Puolue ei olisi nyt hallituksessa eikä nauttisi "suurin puolue" titteliä. Kokoomus antoi alkusykäyksen johonkin suurempaan, joka nyt tulee tapahtumaan.
        Valheesta tulee aina jotain suurempaa ja mahtavaa.

        No huh huh! En tiedä ainuttakaan hoitsua, joka ois äänestäny kokoomusta. Miksi kokoomuksen sitten pitäis nöyristellä näitä vasemmistolaisia? Ihme ininää. Asia ois eri, jos joku hoitsu oikeasti ois äänestäny kokoomusta tuon lupauksen vuoksi. Oon satavarma, että asia ei näin kuitenkaan ole.

        Myös se on satavarmaa, että 90% kansalaisista sanois ei hoitsujen palkankorotuksille, jos he tietäisivät paljonko hoitajat oikeasti tienaavat. Tulot eivä todellakaan ole mitään 1800e/kk luokkaa, niinkuin TEHY koko ajan antaa ymmärtää. Oikeat tulot pyörivät n. 2500e/kk. Eli jos kerrankin tehtäis rehellinen gallup käyttäen oikeita tuloja ja sopivia vastausvaihtoehtoja, niin ei kuule monelta sympatioita heruis.


      • ei minulta..........
        oo päässy! kirjoitti:

        No huh huh! En tiedä ainuttakaan hoitsua, joka ois äänestäny kokoomusta. Miksi kokoomuksen sitten pitäis nöyristellä näitä vasemmistolaisia? Ihme ininää. Asia ois eri, jos joku hoitsu oikeasti ois äänestäny kokoomusta tuon lupauksen vuoksi. Oon satavarma, että asia ei näin kuitenkaan ole.

        Myös se on satavarmaa, että 90% kansalaisista sanois ei hoitsujen palkankorotuksille, jos he tietäisivät paljonko hoitajat oikeasti tienaavat. Tulot eivä todellakaan ole mitään 1800e/kk luokkaa, niinkuin TEHY koko ajan antaa ymmärtää. Oikeat tulot pyörivät n. 2500e/kk. Eli jos kerrankin tehtäis rehellinen gallup käyttäen oikeita tuloja ja sopivia vastausvaihtoehtoja, niin ei kuule monelta sympatioita heruis.

        niin että peruspalkka voi olla vaikka 1000 euroa/kk. Mutta ne ylityöt, ne ratkasee kuinka paljon hyvää ansiota kenellekkin annetaan nauttia. Siis ylityöllä saadaan alalle kuin alalle keskipalkka. Ylityö on aina palkan lisä. Kaikki eivät halua tehdä ylitöitä, koska on muutakin elämää kuin työelämä. Et näköjään ymmärrä työn realiteetteja.


      • seudulla

        on töitä pilvin pimein, joten ei ole mitään merkitystä, jos joku irtisanoutuu; töitä kyllä löytyy


    • jälkeen jäävät

      Paperiheppujen korotuksen taso jää jälkeen mm. julkisesta sektorista. Sopimuksia syntyy, mitä tekee Tehy tänään?

      Ja paperiheppujen sopimustieto on peräisin:
      http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Metsäteollisuus ja Paperiliitto sopivat vaivihkaa palkankorotuksista/1135230902223

      • puhutaan

        euroista, niin eivät jää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe