Kauppatieteet vai lääketiede?

minä vaan..

Haluaisin mielipiteitä tällaiseen asiaan. Olen hakemassa opiskelemaan yliopistoon ja kahden vaiheilla kumpaan hakisin, kauppatieteitä opiskelemaan vai lääketieteeelliseen tiedekuntaan. Eli niiltä jotka opiskelevat kauppatieteitä, mitkä ovat olleet syitä jonka takia haitte?

7

2866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juppe_78

Kyllä toi sun täytyy itse tietää. Jos et tiedä niin mieti vielä ainakin vuosi.

• nyt ihan

rehellisesti katsottava sisimpääsi, ja mietittävä perinpohjin, mitä haluat tehdä seuraavien noin 40 vuoden ajan. Kumpikin opiskelu on omalla, mutta hyvin erilaisella tavalla rankkaa. Kummallakin alalla työskenteleminen on varmasti mielenkiintoista, mutta aivan erilaista.

• minä vaan..

Kiitos mielipiteestä. Ongelmani on oikeestaan se että uskoisin pitäväni työstä johon valmistuu kauppatieteistä, mutta alana kauppatieteiden opiskelu ei kiinnosta. Työssäni haluaisin siis esiintyä yleisölle, opettaa, ehkä johtaa yms. ..olla esillä.
        Mietin että lääkärinä en sitten paljoa pääsisi esiintymään isolle joukolle. Muuten taas lääketieteiden opiskelu kiinnostaa. Ainoa ongelma on siis se että en tiedä pitäisinkö työstä johon valmistun.
        Mutta onkohan perusteeni hakea kauppakorkeaan hiukan liian heppoiset, kun itse ala ei kovin paljon kiinnosta.. Vai pitäisikö hakea opettajaksi?! ;)

• TuKKK
        minä vaan.. kirjoitti:

Kiitos mielipiteestä. Ongelmani on oikeestaan se että uskoisin pitäväni työstä johon valmistuu kauppatieteistä, mutta alana kauppatieteiden opiskelu ei kiinnosta. Työssäni haluaisin siis esiintyä yleisölle, opettaa, ehkä johtaa yms. ..olla esillä.
        Mietin että lääkärinä en sitten paljoa pääsisi esiintymään isolle joukolle. Muuten taas lääketieteiden opiskelu kiinnostaa. Ainoa ongelma on siis se että en tiedä pitäisinkö työstä johon valmistun.
        Mutta onkohan perusteeni hakea kauppakorkeaan hiukan liian heppoiset, kun itse ala ei kovin paljon kiinnosta.. Vai pitäisikö hakea opettajaksi?! ;)

niin siinä tapauksessa sinun ei varmaankaan kannata hakea lääketieteelliseen, se on selvä. Tuo koulutus kun on niin vahvasti ammattiin valmistava, että sitä ei kannata pelkän mielenkiinnon vuoksi käydä.

Yleensäkin olen sitä mieltä, että kun kerran yhteiskunta hyvin pitkälti kustantaa paitsi opiskelun, niin myös opiskelijan elämisen siinä sivussa, niin yhteiskunnalla (veronmaksajilla) on hyvä syy olettaa saavansa rahoilleen myös vastinetta.

Kiteytettynä: opiskele sitä alaa, jolle aiot työllistyä.

Mitä tulee kauppatieteellisiin opintoihin, niin niiden sisältö vaihtelee hyvinkin paljon riippuen pääaineesta. Uskon, että lähes jokainen löytää niistä sopivan ainevalikoiman. Eli ei muuta kuin nettisivuilta tutkimaan, mitä on tarjolla.

Ei sen pääaineen minun mielestäni tarvitse olla mikään elämän suurin intohimo, mielenkiinto aiheeseen riittää, siihen lisäksi sopivasti ahkeruutta ==> tässä ainakin resepti, jolla itse olen liikkeellä.

• yksi opiskelija....

Hei

Täällä on yksi joka olisi halunnut niin lääkikseen, mutta ei päässyt. Nyt luen jo loppusuoralla kauppatieteitä. (Pääaineena johtaminen).
      Sinä sydämessäsi tiedät, mikä on se sinun alasi.
      Onnea valintaasi!

• Sami Ö.

moi.

Minulla oli sama koska tunsin olevani sopiva läkäriksi mutta kauppatieteet kiinnosti. Päädyin lopuksi aika helpostikin lääkikseen ja jos olisin valinnut toisin olisin IMO menettänyt aika paljon. En tarkalleen tiedä mitä KKK:ssa tapahtuu paitsi mitäkaverit sanovat mutta lääkis on hieno paikka ja tärkeämpää minulle on se että haluan olla lääkäri isona ja vaikuttaa. Ja lääkäri on kuitenkin arvostettu ammatti.

tee niin kuin sinusta itsestäsi tuntuu.:) Onnea valitsemllesi tielle.

-Sami Ö

• minä vaan..

Kiitos mielipiteestä. Olen tuota asiaa nyt jonkin aikaa pohtinut ja alan kallistua sinne lääkiksen suntaan. Tuntuu että siinä ammatissa on kuitenkin paljon enemmän asioita joita pidän tärkeänä kuin kaupallisella alalla. Mm. ihmisten auttaminen heidän hyvinvointi on minulle tärkeitä asioita ja lääketieteen opiskelu kiinnostaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe