Päätaulun ensimmäiseen sarakkeeseen laitetaan numeroita. Tämä on myös primary key. Kun päätaulun numeroa muutetaan niin kuinka tämän muutoksen saisi myös toiseen tauluun automaattisesti? Mitä postgresql:n triggerin funktioon tulisi kirjoittaa jos haluaa, että tieto jota päätaulussa muutetaan, muuttuu toisessa taulussa automaattisesti? Olisiko kellään esimerkkiä?
postgresql + trigger
1
313
Vastaukset
- kantahommia tehnyt
Suurimman virheet mikäli sallit indeksiarvojen muuttamisen toiseksi. Pienissä kannoissa tämä ei ole välttämättä ongelma, mutta kannan laajentuessa tulee ongelmaksi. Joten kantasuunnittelu on tärkeää. Arvatenkin haluat tehdä jonkin rekisterin, jossa tuo indeksi lienee vaikka asiakasnumero. Vinkkinä annan sen, että nimeä vaikka eka kenttä ID (numeerinen), sitten asiakasnumero (merkkijono), nimi jne.
Haluamasi homma toiminee, mutta triggerillä sitä ei saa tehdä. Vaan asia pitää tehdä viite-eheyden avulla ja siellä on sitten mahdollisesti oma lippu tätä ominaisuutta varten. Kuitenkin en suosittele sen käyttöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774612- 1801877
- 1241580
- 1231110
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161031- 351026
- 78933
- 52876
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78862- 4818