Mies, lapsi, ex-vaimo ja minä :(

Tämä vaikea elämä

Hei..
toivoisin mielipiteitä kaikilta uusperhekuvioissa olevilta, niin eksiltä kuin nykyisiltäkin ja isä- ja äitipuolilta. Olen itse 23-v nainen ja asun yhdessä miehen kanssa, jolla on 4v lapsi. Ei tässä sinänsä mitään ongelmaa, ollaan pikkuhiljaa totuteltu toisiimme, mutta..
Mua oikeasti ahdistaa joka kerta kun miehen eksä soittlee ja laittaa tekstareita, tätä tapahtuu varmaan joka toinen päivä. Välillä tietysti myös mies soittaa / viestittelee ensin. Kun lapsi on meillä, joka ilta tulee viestiä ja viimeisenä päivänä vielä soitellaan ja sovitaan lapsen viemisestä. Tämä nainen asuu n. 40km päässä meistä.
Mies on sanonut, että hän ei toivoisi mitään pahaa eksälleen, eli jos sitä voi rakkaudeksi kutsua niin sitten hän rakastaa eksäänsä. Lastaan hän rakastaa enemmän kuin minua, joten miksi ei rakastaisi lapsensa äitiäkin enemmän kuin minua? tätä olen miettinyt. Heidän välinsä on enimmäkseen hyvät, välillä tosin riitelevät ja jostain syystä saattaa mennä vaikka 2 kuukauttakin että mies ei pidä mitään yhteyttä eksäänsä, jostakin erimielisyydestä johtuen.
Silloin kun minä ja mieheni aloimme seurustella n. 1,5v sitten, mies ja ex olivat eronneet jo yli vuosi takaperin, mutta eksän tavaroita oli silti vielä miehen asunnossa ja hän oli välillä siellä yötäkin. Kuulemma milloin minkäkin selityksen varjolla.. myös mieheni on ollut eksänsä luona yötä seurustelumme aikana, sanoo, että ex ei ollut tuolloin kotona, mutta enpä sitten tiedä? Kyselin monesti selityksiä ja aina sainkin jotain, viimeiseksi sitten vaikka sen että saan lähteä jos laitan hänet valitsemaan lapsensa ja minun väliltä.. :(

No joo. Olen ollut halukas tapaamaan tätä eksää useammankin kerran, mutta hän on aina kieltäytynyt ja valittanut miehelleni tästä, että miksi meidän muka pitäisi tavata. Muutenkin hän suhtautuu minuun melko nuivasti, sanoisinko, ainakin mieheni puheiden perusteella.

En haluaisi kyseenalaistaa paikkaani, olen ajatellut niinkin, että jos mieheni perheensä haluaisi niin tuskin olisi ikinä siitä lähtenytkään. Ja kai se avioerokin on sen verran raskas asia ettei siihen noin vain päädytä.

Mielipiteitä, kiitos.

21

3605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuisesti

      ...te olette siis yhdessä asuva tuoreahko pari. Lapsen biologinen äiti tuskin haluaa tavata ennenkuin oletta jollakin tavalla virallinen pari "naimisissa" tms.

      Olet miehelle kakkonen lapsen jälkeen? Joten minä lähtisin. Totuttautumisessa elämään siippansa lasten ja ex-kumppanien ristipaineessa on riittävän hankalaa ja vaativaakin, ilman että olet statistina toisten perhe-elämälle. Tässä tapauksessa lasten vanhemmat vain asuvat erillään ja miehellä on muita sängynlämmittäjiä kuin lastensa äiti.

      Älä mene halpaan.

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Sorry en ihan ymmärtänyt tuon toisen kappaleen ideaa. Eli olen vain sängynlämmittäjä miehelleni? uskoisin olevani kyllä ihan avopuoliso, jonka kanssa suunnitellaan tulevaisuutta ja on tehty isojakin investointeja. Olisimme varmaan voineet olla vain seksisuhteessa tai vastaavaa jos jompi kumpi ei olisi enempää halunnut ja toisiinsa rakastunut.

        Mutta voiko rakastaa useaa, vilpittömästi..


      • kuulostaa pahalta..
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Sorry en ihan ymmärtänyt tuon toisen kappaleen ideaa. Eli olen vain sängynlämmittäjä miehelleni? uskoisin olevani kyllä ihan avopuoliso, jonka kanssa suunnitellaan tulevaisuutta ja on tehty isojakin investointeja. Olisimme varmaan voineet olla vain seksisuhteessa tai vastaavaa jos jompi kumpi ei olisi enempää halunnut ja toisiinsa rakastunut.

        Mutta voiko rakastaa useaa, vilpittömästi..

        Se on nyt on melko selvää, että jokaiselle vanhemmalle lapsi on etusijalla, mutta valitettavasti kirjoituksestasi saa sellaisen kuvan, että mies on riippuvainen myöskin entisestään. Mielestäni ei ole mitään järkevää selitystä sille, että he viettävät öitä toistensa asunnoissa..Taidat kuitenkin jäädä toiseksi naiseksi :(


      • janottaa siitenkin?

        Tuota sinun juttua kun luki, tuli mieleen, että olisit pelkästään ihminen jonka avullla miehesi haluaa päästä vaimostaan yli, muttei näköjään siinä ole onnistunut. Itse en hetkeäkään katselisi sellaista meininkiä että exän luona yövytään.Saletisti miehes luullut tosissaan siihen että kun uuden ottaa niin vanha unohtuu. ...Sitten kun he lapsenkin takia joutuu olemaan toistensa kanssa tekemissä ni ei ole oikein mahdollisuutta unohtaa toista ja se tekemisissä oleminen voi sytyttää uudestaan tunteet toista kohtaan...Olivatko miehes ja ex yhdessä päättäneet että eroavat vai kumpi sitä oli halunnut?


      • janottaa sittenkin?

        Tuota sinun juttua kun luki, tuli mieleen, että olisit pelkästään ihminen jonka avullla miehesi haluaa päästä vaimostaan yli, muttei näköjään siinä ole onnistunut. Itse en hetkeäkään katselisi sellaista meininkiä että exän luona yövytään.Saletisti miehes luullut tosissaan siihen että kun uuden ottaa niin vanha unohtuu. ...Sitten kun he lapsenkin takia joutuu olemaan toistensa kanssa tekemissä ni ei ole oikein mahdollisuutta unohtaa toista ja se tekemisissä oleminen voi sytyttää uudestaan tunteet toista kohtaan...Olivatko miehes ja ex yhdessä päättäneet että eroavat vai kumpi sitä oli halunnut?


    • vastaava kokemus

      seurustelin miehen kanssa, jolla oli tosi lämpimät välit exäänsä, jopa niin lämpimät että exän tavaroita/meikkejä/vaatteita oli asunnossa hän kävi jopa ravintolassa exänsä kanssa meidän seurustellessa.

      Oli yötä exän luona ja exä yöpyi miehen luona, heidän erosta jo 2 vuotta.

      Sitten aloin selvittämään asioita ja sainkin tietooni että heillä on seksisuhde keskenään. Joten poistuin takavasemmalle.

      Ikinä en enää usko ns. viattomaan yöpymiseen exän luona, kyllä siellä vällyjen välissä tapahtuu.

      • todeta

        tähän väliin, että asiapuhetta!
        Jos minun mieheni viestittelisi yhtenään ja jopa riitelisi!!!exansä kanssa, mulla olis kasa herneitä nokassa eikä siitä hevillä selvittäis. näin on. en kattelisi moista ja vielä yöpymisiä...huh


    • joten löydät

      naimattomankin miehen itsellesi. Ei sinun tarvitse eronneeseen tyytyä. Eronneet ovat aina tuollaisia soutavat ja huopaavat. Jos tapaavat lastaan, niin exäkään ei unohdu, vaan hänen kanssaan pidetään peliä selän takana. Ajattele mitä elämältäsi haluat, nosta kytkintä ja poistu tuon miehen elämästä!

      • ..................

        Ja olen vieläpä sitäkin mieltä, että ei eronneihin pidä tyytyä vaan siihen kumppaniinsa on oltava tyytyväinen, oli eronnut tai naimaton. :) Tuo ap tapaus on ihan omanlaisensa eikä selity pelkällä eronnut-leimalla. Mutta se on täysin totta, että kannattaa harkita nyt mihin päänsä pistää jos nyt jo kuviot osoittautuneet hankaliksi.


    • ex-puoliso

      Itse olen eronnut ex-puolisosta jo seitsämän vuotta sitten. Lapsia siitä liitosta on kaksi kappaletta ja tällä hetkellä olen onnellisesti uusissa naimisissa ja tästä liitosta on yksi lapsi.
      Tuosta yhteydenpidosta: Meilläkin oli alussa muutaman vuoden todella tiheää yhteydenpitoa. Saatoimme soitella useita kertoja päivässä ja todellakaan syy ei olle mikään "vanha suola janottaa", vaan ihan meistä tärkeää asiaa, jota ei heti eka puhelussa muistanut sanoa/jutella ja varsinkin kun lapset oli pieniä. Sitten kun lapsille hommattiin omat puhelimet, niin aloimme soittelemaan lapsen puhelimiin. (Haluamme aina koulun jälkeen molemmat kysellä koulupäivästä ja sitten illalla tietty se hyvänyön puhelu) Siinä samassa tulee muutama sana vaihdettua ex-siipan kanssa, jos asiaa. Aika paljon kyllä nykyään juttelen ex-puolison uuden vaimon kanssa ja selvittelen sitä kautta lasten asioita, kun jostain kumman syystä se mies ei jaksa muistaa kaikkea ja jotenkin se uusi vaimo on tunnollisempi ja omalla tapaa luotettavampi esim. jos lapsella lääkärissäkäynti niin varmuuden vuoksi soitan uudelle vaimolle ja hän sitten muistuttelee että isän pitää käyttää lasta siihen ja siihen aikaan lääkärissä.
      Ainakaan minulla ei ole mitään tunteita ex-puolisoa kohtaa, mutta sillä tavalla haluan tietää, että kaikki on o.k, koska jos hänellä ei ole asiat hyvin, niin se heijastuu taas lapsiin. Olenkin sanonut, että minä olen varmaan se maailman ensimäinen nainen hänen suhteen, joka ei koskaan halua mitään pahaa hänelle, vaan että minulle on todellakin erittäin tärkeää, että hän on onnellinen uudessa suhteessaan.
      Puhelut alussa koski juuri näitä palautuajoista ja viemisistä, jos lapsi hieman flunssassa, niin kyselin mikä tilanne ja toisinpäin, vaatteet on yksi asia, että onko isällä kaikki tarpeellinen siellä, mitä pitää toimittaa, mitä välineitä lapsille pitää ostaa, joutaako käyttämään esim. hammas/silmälääkärissä tai neuvolassa, lasten säästöistä ja vakuutuksista, joululahjoista mitä ostetaan, ettei tule päällekkäisyyksiä, matkoista mihin kukin lapsen vie ja milloin eli yleensä kaikki mikä liittyy lapsiin. No onneksi meillä molemmilla on ymmärtävät puolisot. Ja minä en ole se joka aina soittaa, välistä soittaja on ex-puoliso tai sitten hänen vaimonsa. (on muuten todella kiva vaimo ja aina on ihanan kuulla häneltä omien lasten tekemisiä ja sanomisia. Minä todellakin kunnioitan tätä lasteni toista äitiä!!)

      • pelottaa

        Ihanaa kuulla, että on mahdollista hoitaa asiat noin mukavasti. Aivan varmasti lapsenne ovat onnellisia ja niillä on maailman paras äiti ja vielä se vara-äitikin kaupan päälle. Itse olen rakastunut kahden lapsen isään (vuosia sitten eronnut) ja kohta olisi kuulemma aika tavata lapset ja ehkä se ex-vaimokin, kun hänkin sitä niin kovasti toivoisi. Omia lapsia kun ei ole, niin on hyvin vaikea määritellä tunteita miehen lapsiin. Epäilenpä kuitenkin, että ainakin minulla lapsettomana on yksi ainut tapa suhtautua näihin pirpanoihin... ja se on se, että rakastan niitä kuin omiani, muistaen kuitenkin, että äiti on äiti ja isä on isä.
        Jotenkin ajattelen, että oma loistava suhteeni omaan äitiini on niin arvokasta, että haluan samaa myös mieheni lapsille oman äitinsä kanssa. Vara-äitinä toimisin kuitenkin mielelläni. Jännittää, mutta asioilla on kaiketi tapana järjestyä omalla painollaan.

        Kiitos vielä... olin jo vaipua epätoivoon, kun noita kirjoituksia ryhdyin lukemaan.


    • Tämä vaikea elämä

      Noh koitan nyt alkuperäisenä vielä kommentoida. Eli siis tilanne on se, että näitä yöpymisiä taisi olla 2-3 kappaletta puolen vuoden aikana, halu olisi kova uskoa mieheni puheita että ex oli jossain tyttöjen illoissa tuolloin, mutta.. nojoo en tiedä.
      Täytyy kai sitten ymmärtää nuo puhelut ja tekstarit, kaikkea en kyllä voi ymmärtää ja tulen ihan varmasti suuttumaan jatkossakin MUTTA okei lapsen synnytys oli todella dramaattinen ja vauva meinasi jo tuolloin menehtyä, joten ehkä huoli on entistä enemmän kova. Nainen on myös jo sen verran iäkäs, että tuskin tekee enää lisää lapsia tai jos tekeekin niin pian pitäisi toimeen ryhtyä.

      Ero oli kuulemma yhteinen päätös, tämä ex on sen minulle itsekin todennut että heidän suhteensa on ollut ihan katastrofaalinen (lapsi oli vahinko reilun vuoden seurustelun jälkeen ym) eikä suhde kestänytkään kuin pari vuotta.

      Tahdon niin kovasti uskoa että kaippa he olisivat sitten yhdessä edelleen jos niin haluaisivat, minäkin olen miehelleni sanonut että jos tämmöinen tilanne tulee että tahtovat palata yhteen ja yrittää vielä rakentaa edes lapsen tähden jonkinlaista perhettä, niin minä kyllä ymmärrän.. mies kovasti puheistani vain aina loukkaantuu ja kysyy miksi en voi ottaa häntä tosissaan - mistä lienee merkki.

      Niin joo ja on kovasti aloitellut kanssani keskustelua yhteisten lasten tekemisestä ym. mitä todellakin vielä kanssani tahtoisi.

      • pyy

        Mieti nyt hyvä ihminen tarkkaan. Oletteko naimisissa? Itse en lähtisi lapsia avona tekemään, en moralisoi tai tuomitse ketään, puhun siis itsestäni. Olo silloin turvatumpi, kai minä olen sitten "tavallistakin" epävarmempi kuin muut ihmiset.... Mutta joo, jos nyt olet jo muuten miettiväinen asioista, ei ole hyvä idea tuoda siihen "soppaan" lastakin, ellet ole valmis elämään kaksinkin sen lapsen kanssa, tarpeen vaatiessa...


      • tietää

        minkäikäinen miehesi ja tämän ex ovat? Sinä olet siis 23 ja miehesi ex sen ikäinen, ettei kohta enää lapsia saa. Teillä taitaa miehesikin kanssa olla suuri ikäero?


    • nainenetelälappifm

      itse olen 29v nainen etelä-lapista. miehelläni on 7 lasta entisestä liitosta, ja kieltämättä ei ollut helppoa tutustua heihin :D. varsinkaan kun hänen ex-vaimonsa hääräsi koko ajan kimpussamme, milloin piipahti lenkiltä käymään , toi synttärikakkua jne. se oli hermoja raastavaa kunnes mieheni itsekkin kyllästyi asiaan ja sanoi suorat sanat. Eipä ole sen koommin kuullut. Nyt olen ollut onnellisesti mieheni kanssa ja meillä on 4 yhteistä lasta , että joka päivä on hurja meno päällä, mutta intiimit hetket ovat jääneet vähiin. Mutta sanoisin että miehesi pitäisi sanoa eksällensä että hänellä on nyt sinut !!

    • Anonyymi

      Omalla kohdalla on menossa jo toinen suhde. Entinen päättyi, kun ex petti juurikin hänen exänsä kanssa. Nainen ei hyväksynyt minua, joten exän piti käydä siellä yksin. Ja exhän kävi vaikka olisi ollut umpikännissä, tai vaikka olisi ollut keskiyö tai vaikka koko poika ei olisi ollut edes kotona. Hän sanoi, että eipähän sitten tarvi valittaa ainakaan sen takia etteikö olisi käynyt.

      Nyt toista suhdetta on takana reilut pari vuotta. Itseänikin ahdistaa jos mies kirjoittaa viestiä exälleen. Olen joskus kysynyt, että mistä he kirjoittavat, mutta mies yleensä suuttuu siitä ja käskee minun kysyä exältään jos hänelle sopisi vaikka perustaa yhteinen WhatsApp ryhmä tai että minä voisin alkaa kirjoittamaan hänen exälleen lapsiin liittyvistä asioista. Mieheni on eronnut exästään varmaan jo n. 7 vuotta sitten, mutta naisen tavaroita on edelleenkin täällä. Hän on kyllä luvannut hakea ne joskus poiskin, saa nähdä hakeeko. Mieheni ex on kuulemma ennen minua viettänyt täällä ainakin joitain juhlia. Mieheni on myös ollut välillä yötä exän luona, jopa kerran silloin kun jo seurustelimme. Olimme silloin etäsuhteessa enkä jonkun takia saanut kuulla asiasta kuin vasta joku kuukausi tapahtuneen jälkeen. Mies kyllä sai kuulla kunniansa sen takia, vaikka sanoikin, että he nukkuivat eri huoneissa. On mieheni muulloinkin ollut exän asunnolla yötä, mutta ex ei ole ollut silloin paikalla, tai jos on, niin minäkin olen ollut siellä. Miehen exällä ei myöskään ole autoa, joten mieheni on kuulemma joskus lainannut hänelle sitä, kerran silloinkin kun olimme yhdessä. Me olemme myös joutuneet kuskaamaan häntä juna-asemalle ja takaisin. Olemme myös hakeneet kirpputorilta hänen ostamia tavaroita. Ennen hän antoi roskansa meille, jotta voisimme polttaa ne, hän jopa antoi lakanoitansa meille pestäväksi. Pikku hiljaa tuollaiset asiat kuitenkin loppuivat ja hän muutti kauemmas, nykyään emme juuri näe häntä kun lapset ovat jo sen verran isoja, että he osaavat tulla itse hakupaikkaan.

      Ei se avioero ole kyllä sen suurempi asia kuin tavallisenkaan suhteen lopettaminen, ellei sitten ole niitä henkilöitä jotka vaihtavat kumppania kuin paitaa. Seurustelemaanhan aletaan sen takia, että haluaa viettää koko loppu elämänsä tietyn ihmisen kanssa, ei se avioliitto sitä muuta, se vain virallistaa sen niin, että kaikki viranomaisetkin sen tietävät.

      Ikäerosta oli jossain kommentissa puhe, itsekkin olen 24-vuotias ja mieheni on jo päälle 50.

      • Anonyymi

        Vaihda oman ikäiseen ja jätä tuolaanen papparainen ,mitä näet tuollaisessa vanhassa äijässä , joka on ex riippuvainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda oman ikäiseen ja jätä tuolaanen papparainen ,mitä näet tuollaisessa vanhassa äijässä , joka on ex riippuvainen.

        Minä pidän vanhempia miehiä komeampina ja viisaampina kuin ikäisiäni, olen kyllä huomannut, että jotkut ikäisenikin ovat ihan järkeviä. Sitä paitsi olen pitänyt huolen siitä etteivät exät hypi silmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pidän vanhempia miehiä komeampina ja viisaampina kuin ikäisiäni, olen kyllä huomannut, että jotkut ikäisenikin ovat ihan järkeviä. Sitä paitsi olen pitänyt huolen siitä etteivät exät hypi silmille.

        Ei tuo vanha kubbe nyt niin viisaalta vaikuta, ja exiäkin enempi, kun yksi,
        Mitä komeeta on vanhassa äijässä?
        Omaishoitajan rooli voi olla tulevaisuudessa.


      • Anonyymi

        Se kyllä näyttää pitävän paikkansa, etteivät kaikki vanhat miehetkään tiedä kaikkia seurustelun tai yhdessäolon sääntöjä. Mieheni on selittänyt olleensa joskus suhteessa tietämättään kolmantena pyöränä, eräästä suhteesta taas jäi ex joka kuvitteli parikymmentä vuotta saavansa mieheni takaisin
        kunnes tein niille kuvitelmille lopun. Edellisen exän kanssa hän oli (häpeä kyllä) vain saadakseen lapsia, ei olisi kyllä hankkinut niitä, jos olisi tiennyt voivansa perustaa myöhemmin oikean perheen.
        Vanhemmilla miehillä ainakin kasvaa komea parta, kun ainakaan joillain nuoremmilla se ei tunnu kasvavan, ikäiseni ja vähän vanhemmatkin ovat taas niin nuoren näköisiä.
        Tiedän kyllä, että omaishoitajan rooli voi odottaa tulevaisuudessa, mieheni on kyllä sanonut, ettei minun kannata hoitaa häntä, mutta mietin, että kuka sitten hoitaa jos en minä, vai suunnitteleeko hän menevänsä hoitokotiin.


    • Anonyymi

      Oletko kaikki nämä vuodet miettinyt tuota? 2007-2019 on tosi pitkä aika jos ei saa asioihin selvyyttä!!! Huh huh , 15 vuotta ja vielä kyselet. Hida nyt pian asia kuntoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe