Elikkäs olen lähdössä Afrikkaan vuoden lopusta. Tarkemmin sanottuna safarille. Millainen valuutta olisi kätevä reissussa käteinen (USD), visa, matkashekit?
Mitä suosittelet safarilla käyneenä? Ei taida olla juur niin paljon automaatteja joka nurkalla tarjolla?
Millaista matkavaluttaa suosittelet Afrikkaan
5
759
Vastaukset
- kysymys....
Minä olen ensi vuonna menossa ulkomaille.
Paljonko siellä maksaa A-olut ja mikä siellä on
lämpötila silloin kun olen siellä?- Santtu
Kiitos sinulle älykkäälle ja kaiken tietävälle tästäkin.
- Robin Hood
Nykyään otan euroja mukaan riippumatta siitä, minne menen. Silloin tulee pienin "vaihtohävikki". Jos vaihtaa ensin esim dollareiksi ja sitten paikalliseksi joutuu kahteen kertaan kärsimään vaihtohävikin. €uron saa vaihdettua joka paikassa.
- Elähukkaalompakkoasi
Aika paljon pitkiä matkoja matkanneena en voi suositella mitään muuta kun matkashekkejä. Se on ainoa turvallinen tapa kuljettaa arvaamattomilla seuduilla merkittävää rahasummaa. Toki muutama satanen Euroja tai Dollareita käteisvaraksi, mutta loput shekkeinä, jotka eivät itketä jos voro vie kaiken ja jäät shortseissa seisomaan keskelle hiekkamaata. Vinkki: Skannaa matkashekkisi jonnekin netin kulmaan (esim. Gmail) josta saat ne sarjanumeroineen tulostettua paikallisessa pankissa ja taas sinulla on rahaa ja vorolla pelkkää nuotion sytykettä.
Hyvää matkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️922007Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671480YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741269- 711107
Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2251082Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan871044Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.145974Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava237928Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51906Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88881