Kuka taiteilija?

viewsonic

Tunteeko kukaan hiilikrafiikka tai värikynätaiteilijaa , jonka työt ovat suomalaisia maisemia 40-60 luvulta, koko about A5 ja signeeraus A Talvio tai H Talvio, Kiitos

32

10592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalmari

      To viewsonic! Onko tullut mitään selvyyttä taiteilijaan A tai H Talvio? Omistamme yhden hiiligrafiikkatyön vuodelta -50. Olisimme myös kiinnostuneita saamaan lisätietoa ko taiteilijasta.

      • Eikö kukaan tiedä H Talvio nimistä piirtäjää? Minulla on piirros vuodelta -43 ja alkuperä viittaisi Viipuriin.


      • yhteenpötköön

        Minulla on hiiligrafiikkatyö vuodelta -56, jossa on soutuvene rannalla mm. Olen saanut taulun mummoltani joskus, kun penkasin hänen vintillään.


      • saltti

        Joskus 60-luvulla kiersin Suomea Talvion kanssa. Hän maalasi yleensa veneen rannalle ja yhden saunan ja koivun. Hän myi itse paljon teoksiaan esim. Kemin kaupungille ym. virastoihin. Hän oli mukava mies, köydä, alkoholisoitunut. Muistan, kun eräässä lahossa herättiin, oli pakkasta ja hän alkoi piirtämään. Sen jälkeen menimme myymään piirroksia eri virastoihin ja kauppa kävi. Aina hän piirsi etualalle veneen.


      • mummolta
        saltti kirjoitti:

        Joskus 60-luvulla kiersin Suomea Talvion kanssa. Hän maalasi yleensa veneen rannalle ja yhden saunan ja koivun. Hän myi itse paljon teoksiaan esim. Kemin kaupungille ym. virastoihin. Hän oli mukava mies, köydä, alkoholisoitunut. Muistan, kun eräässä lahossa herättiin, oli pakkasta ja hän alkoi piirtämään. Sen jälkeen menimme myymään piirroksia eri virastoihin ja kauppa kävi. Aina hän piirsi etualalle veneen.

        Ei ole kaikissa vene etualalla. Minulla on taulu v. 1962, jossa on olkikattoinen, ehkä saunarakennus ja verkot kuivumassa. Joku on kirjoittanut taakse käsin: Korpilahti.


      • hjlkhj
        saltti kirjoitti:

        Joskus 60-luvulla kiersin Suomea Talvion kanssa. Hän maalasi yleensa veneen rannalle ja yhden saunan ja koivun. Hän myi itse paljon teoksiaan esim. Kemin kaupungille ym. virastoihin. Hän oli mukava mies, köydä, alkoholisoitunut. Muistan, kun eräässä lahossa herättiin, oli pakkasta ja hän alkoi piirtämään. Sen jälkeen menimme myymään piirroksia eri virastoihin ja kauppa kävi. Aina hän piirsi etualalle veneen.

        Itse kiersin 40-luvulla. Silloin hän maalasi Mannerheim-figuureja nussimassa Hitleriä perseeseen.


    • Libbe Turust

      Käyn läpi äidin tädin vanhoja juttuja. Hän oli harrastajamaalari. Täältä löytyy useampå Talvion hiilipiirrosta....

      • Väripaletti17

        Tuskin oli harrastajamaalari, sillä tuotantoa löytyy ympäri Suomen, joten pelkästä harrastelusta ei voi olla kyse. Taulut ovat sitäpaitsi erittäin korkeatasoisia niin valonkäsittelyltä kuin tilansommittelultaan. Ne myös kuvaavat hyvin aikaansa. Jos esim. omistat 50 tai 60-luvun talon, niin sinne seinälle käy kuin nenä päähän tuollainen 50-luvun Talvio.


      • utelias 10
        Väripaletti17 kirjoitti:

        Tuskin oli harrastajamaalari, sillä tuotantoa löytyy ympäri Suomen, joten pelkästä harrastelusta ei voi olla kyse. Taulut ovat sitäpaitsi erittäin korkeatasoisia niin valonkäsittelyltä kuin tilansommittelultaan. Ne myös kuvaavat hyvin aikaansa. Jos esim. omistat 50 tai 60-luvun talon, niin sinne seinälle käy kuin nenä päähän tuollainen 50-luvun Talvio.

        missä menee nykyajan raja harrastelusta ja ammattimaisuudesta kuvataiteissa?


      • Väripaletti17 kirjoitti:

        Tuskin oli harrastajamaalari, sillä tuotantoa löytyy ympäri Suomen, joten pelkästä harrastelusta ei voi olla kyse. Taulut ovat sitäpaitsi erittäin korkeatasoisia niin valonkäsittelyltä kuin tilansommittelultaan. Ne myös kuvaavat hyvin aikaansa. Jos esim. omistat 50 tai 60-luvun talon, niin sinne seinälle käy kuin nenä päähän tuollainen 50-luvun Talvio.

        joo sopii. Mutsi osti niitä Arava-yksiöönsä 1950-luvun jälkipuoliskolla. Rantatie vuodelta 1958, kuin pitkin Westendin merenrantatieltä ennen omakotitalobuumia, ja soutuvene suomalaisen järvimaiseman suvessa.


    • Artcom

      Hakusdanoina voisi olla: A.Talvio, taiteilija tai H.Talvio, taiteilija

    • axu 2

      mulla yksi taulu vuodelta -63 mutta en tunne ja löydä lisaa kyseisestä henkilöstö

      • Paukkupauliina

        Mulla on yks Talvion hiilipiirustus vuodelta 1950 upea järvimaisema ja veneitä ei tässä kuvassa oo.


    • Cortteeri

      Minulla näkyy olevan Talvio -35.
      Ranta, olkikattoinen vaja, verkkoja tuulettumassa, ulapalla yksi purjevene.
      Kiva pieni taulu. Piirros noin 39 x 20 cm.

      • rg55.1

        Ostin eilen eräästä kierrätyskeskuksesta A Talvion ranta-vene-aitta lyijykynäpiirroksen 12euriolla. Täytynee käydä hakemassa toinenkin piirros, joka oli luminen maisemapiirros.


    • R kallio

      Minulla on vudelta 59 A talvion talvimaisema onko talvion kuvilla arvoa

    • ohis__

      Onko ne työt kehystetty siten että lasin reunaan vedetty musta teippi 'kehykseksi'? Muistelen että mummolassa olisi sen tyyppinen tullut vastaan.

      • 6mmbr

        Meillä on A Talvio vuodelta -48. hiilipiiros, rantamaisema. A4 kokoa.


      • rg55.2

        Pitää paikkansa lumimaisema piirros oli sellainen, jonka hakenen tänään myös samasta kierrätyskeskuksesta, josta vene-aitta-järvi piirroksen.


      • rg55.2
        rg55.2 kirjoitti:

        Pitää paikkansa lumimaisema piirros oli sellainen, jonka hakenen tänään myös samasta kierrätyskeskuksesta, josta vene-aitta-järvi piirroksen.

        Mikä pitää paikkansa? Vastasin kysymykseeen "onko työt kehystetty siten että lasin reunaan vedetty musta teipp kehykseksi". Vastaus tuli väärään välin.


    • etunimi122

      Mutta kertokaa nyt joku Talvion etunimi tai jotain muuta tietoa. Kaikilla niitä nyt näkyy olevan mutta taiteilijasta olisi kiva tain tietää.
      Hinnat eivät kyllä ole kun muutaman kympin mutta mitäpä siitä

      • Jukaa

        Mulla on A.Talvion graafinen teos järven lahdesta v.50. Tyyni järvi on kuvattu
        todella tyylikkäästi, samoin pilvet ovat erinomaiset. Jotain jää kuitenkin puuttumaan.
        mustavalkojutut luonnosta viittaavat mielestäni masennukseen.


      • junnu.tenhunen
        Jukaa kirjoitti:

        Mulla on A.Talvion graafinen teos järven lahdesta v.50. Tyyni järvi on kuvattu
        todella tyylikkäästi, samoin pilvet ovat erinomaiset. Jotain jää kuitenkin puuttumaan.
        mustavalkojutut luonnosta viittaavat mielestäni masennukseen.

        Kyseessä on ilmeisesti A. Talvio.


    • saltti12

      Hän on Tumo Talvio, olin hänen kanssa tekemisissä. Terveisin Jouni

      • saltti1232

        siis Tuomo


    • Aaaapuva

      Löysin kierrätyskeskuksessa käydessäni S.Talvion maalaaman pienen taulun ilman kehyksiä vuodelta 1917, en vielä ostanut mutta laitoin sen sinne piiloon,8e maksais,haenko? Maisemakuva oli kolilta!

    • Taiteilijannaapuri1950

      Luulen tietäväni kenestä taiteilijasta on kysymys. Lapsena asuin Kiikassa, nykyään Sastamala, aika lähellä taiteilija Talvion perhettä. Muistan vielä hänen tyttärensä Ilona Talvion mutta en muista taiteilijan rouvaa. Olin noin 5-6 vuotta tuona ajankohtana. Kävin hänen talossaan jossa oli hänen ateljeensa. En muista jos hän myös maalasi öljyväreillä. Nuorena minulla oli myös yksi miespuolinen kaveri, ei kuitenkaan suhdetta. Hänen nimensä oli Waldemar Talvio, luulisin Ilona Talvion poika joka nykyään enään ei elä. Leskensä tunsin myös hyvin, käytiin samaa yhteiskoulua Vammalassa, Tyrvään lyseo oli nimi silloin. ( 1950 lopussa ja 1960 alussa )
      Olin hiljattain Sastamalassa, Vammalassa ja hautasin vanhan äitini. Hänen kätköistään löysin luultavasti lyijykynällä piirretyn taulun joka esittää 2 naista jotka viruttavat pyykkiä vedessä, jäälauttojen välissä. Myös soutuvene on piirroksessa.
      Äiti on kirjoittanut taakse naisten nimet. Molemmat muistan sekä molempien lapset ja missä he asuivat. Äiti vielä kirjoitti sen rannan nimen, " Rooranta "
      Aivan ihana taulu, 4A:n kokoinen, nyt seinässä. Äiti oli varmaan saanut taulun itseltään taitelijalta. Valitettavasti en voi kysyä kun äiti nukkui pois lokakuussa enkä ole aikaisemmin nähnyt piirrosta, taideteosta.

      • Taiteilijannaapuri1950

        Unohtui kirjoittaa että äiti myös kirjoitti " taitelija Talvio "


    • Taiteilijannaapuri1950

      Voi olla että taiteilijasta josta kirjoitin oli nimeltään Talvia. En ole ihan varma eikä juuri nyt ole ketään keneltä voisin kysyä. Äiti tietäisi mutta nukkui pois 19.10.
      Seuraavan kerran kun menen Suomeen yritän ottaa selville kuinka tailteilijan nimi tavattiin.

    • Anonyymi

      Ostin 1 eurolla kauniin Lapinmaiseman. En myy, on niin kaunis. Vuodelta 1951.

    • Taiteilijan etunimi ja muu taustatieto kiinnostaisi. Parin pastellityön, järvimaisema, signeeraus A Talvio ja kiinnostaisi tietää lisää.

    • Anonyymi

      Löysin äsken pari hänen maisemakuvaansa vinttiä siivotessani. Signeerattu -54.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe