Olen käyttänyt POP-palvelua sähköpostiprotokollana, kun en muusta tiennyt. Nyt olen kuullut että on mahdollista sirtyä IMAP:iin ja postit jäävät palvelimelle jemmaan.
Tähän saakka ok. Mutta miten siirrän paikallisessa postilaatikossa olevan postin takaisin palvelimelle jemmaan? Onko edes mahdollista Outlookilla (Outlook 2003)?
POPista IMAPiin, miten postit palvelimelle
3
412
Vastaukset
- postireijo
Kun olet tehnyt imap-tilin ja se näkyy siellä Outlookin kansio-osiossa, valitset vaan viestit pop-kansioista ja siirrät ne sinne imap:n alla oleviin kansioihin. Helppoa kuin heinänteko.
'Pop on aina pop mutta ei ole imap:n voittanutta'- Noinkaan
Vaikka ei nykyisenä laajakaista aikana asialla ole suurta merkitystä.
Saa ne kirjeet pysynään pop-mailissakin, jos niin haluaa.
Imap on hitaampi ja häiriöherkempi ja vaatii aina yhteyden myös vanhoja kirjeitä selatessa.
Koneen kansioissa on vain otsikot.
Palvelin voi myös täyttyä, jos säilyttää myös liitteet.
Imap myös lisää tietoliikennettä ja voi nostaa kustannuksia maksullisissa yhteyksissä.
Muuten on ihan makuasia, mitä käyttää.
Kaikki palvelut ei kuitenkaan tue molempia. - Posti-Peku
Joo, Kiitos! Noinhan se näköjään onnistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2172899
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1302876En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791846Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va751462Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371362- 471108
- 991021
- 111909
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6853- 46843