huonolaatuiset alkiot

*tiuhti*

Onko muita, joilla alkiot olleet huonolaatuisia? Montako kertaa olette käyneet läpi ivf:n ennen kuin mietitte muita vaihtoehtoja? Onko löytynyt mitään syytä alkioiden huonoon laatuun? Onko pulma ollut munasoluissa vai siittiöissä? Meillä ei lähtenyt jakautumaan normaalisti kuin yksi (10 solua kerättiin) ja sekin oli aikas huonolaatuinen. Ei se sitten jaksanut pysyä kyydissä... pelottaa, että saadaanko seuraavasta mitään siirrettävää.

6

3774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krisse73

      Me ollaan käyty 3IVF-hoitoa ja aina tullut huonolaatuisia alkioita.Lääkäri on sanonut,että ei voi tietää mistä johtuu,syy voi olla siittiöissä tai munasolussa,ja hedelmöittymiseen ei voi vaikuttaa lääkkeillä tms.
      Nyt miehelle aloitti vitamiini kuurin,joka voi parantaa alkioita. Ihmettelin,että miksei aiemmin ole moista aloitettu. Eli hän nyt popsii foolihappoa, C-ja E-vitamiinia.
      Jos tupakoi tai on ylipainoinen,niin niillä on myös vaikutusta.Näin meille kerrottiin. Minulla ei ole näitä ongelmia,mutta silti vain tulee huonoja alkioita.
      Aloitamme tammikuussa 4IVF-hoidon,emme ole vielä muita vaihtoehtoja paljoa miettineet. Jospa vitamiineista on apua... Onko muilla vinkkejä alkioiden parantamiseen???

      • Sascha38

        Mulle tehtiin eka IVF kesäkuussa, mistä saaliina neljä hitaasti jakautunutta alkiota (2-soluisia). Tuoresiirrossa siirrettiin yksi alkio, siitä tuli nega. Ekassa PAS:issa elokuussa siirrettiin taas yksi alkio ja siitäkin tuli nega. Syyskuussa piti tehdä kolmas PAS, mutta siinä kaksi viimeistä alkiota ei selviytyneet sulatuksesta. Lääkärin mukaan alkioiden huono laatu johtuu korkeasta iästäni (38-v), koska muuten meistä ei ole löydetty mitään vikaa. Mulle tehtiin nyt lokakuussa toinen IVF ja Puregonin lisäksi määrättiin Menopuria ja tuloksena saatiin viisi alkiota, joista lääkärin mukaan kaksi hyvää 4-soluista ja noiden kahden hyvän alkion siirto tehtiin tänään kahden päivän kuluttua punktiosta. Loput kolme on 2-soluisia hitaita alkioita ja ne pakastettiin. En osaa sanoa oliko Menopurista apua, mutta lääkäri halusi muuttaa lääkitystä ekasta IVF:stä. Tuo Menopur tosin kasvatti kohtuun polyypin ja siitä voi olla haittaa alkion kiinnittymiselle.


    • Ilse

      Meille tehtiin icsi miehen vähäisten siittiöiden vuoksi. Kaikki meni hienosti, alkioita tuli paljon ja riitti pakkaseenkin - plussaa vain ei. PASseja tehtiin neljä vaiko viisi, niissä alkiot selvisivät vaihtelevasti sulatuksesta mutta aina päästiin siirtoon asti.

      Toiseen hoitoon ryhdyttiin, kun pakastin oli tyhjä. Hoito meni taas hyvin ja tuli paljon hedelmöittyneitä alkioita. Sillä kertaa alkioita viljeltiin kahden päivän sijaan kolme, ja kappas, kaikki alkiot lakkasivat jakaantumasta kahden vuorokauden ikäisinä. Siinäpä ilmeisesti syy, miksi edellisetkään siirrot eivät koskaan onnistuneet.

      Meille riitti. Olisihan tuota voinut kaiketi tutkia, mutta minä en halunnut viettää enää viikkoja ja kuukausia repivässä piinassa raskaustestin tuloksia odotellessa. Melkein vuosi meni hoitoja läpi kahlatessa, enkä muista ajasta paljonkaan positiivista. Nostan todella hattua niille, jotka jaksavat useita hoitoja, ja toivon sydämeni pohjasta onnistumista heille kaikille! Me odotamme tällä haavaa adoptioneuvontaan, tuntuu oikein hyvältä jo.

    • ihaa

      Meillä takana 4 tuloksetonta icsi-hoitoa.Miehellä azoospermia,siittiöt otettu suoraan kiveksistä koepalana.Minulla pco.
      Munasoluja tullut aina paljon,jopa liikaa,jolloin laatu kärsii.Samoten kivesperäiset siittiöt eivät ole laadultaan normaalinveroisia koska eivät ole täysin kypsiä.
      Joten mitä voi odottaa alkioiltakaan...lääkäreiden mukaan alkiot olleet hyviä,viimeksi jopa ihan 1-luokkaa,mutta ei vaan natsaa...joku mättää.Kohdun limakalvo ollut aina ihan ok.
      Pakkasessa 15 alkiota viidessä oljessa,kai niitä pitää vielä kokeilla ja toivoa parasta.Seuraava askel meillä on luovutetut siitiöt.

    • ...

      sekä yli 10 siirrettyä alkiota ja sitten vasta tajuttiin.

      Omilla sukusoluilla yrittämisen lopettamispäätös oli ainakin meille äärettömän vaikea, varsinkin kun syytä ei tuntunut löytyvän munasoluista, siittiöistä eikä alkioista.

      Lopulliseksi tuomioksi tuli "vanhoista" munasoluista johtuvat huonot alkiot, jotka lopettavat jakautumisen siirron jälkeen (tämän selvittämiseen auttoi blastokystiviljely).

      Nyt ollaan luovutusmunasoluhoidossa enkä kyllä kadu yhtäkään käymäämme hoitoa. Vaikkei tulosta tullutkaan, onpahan ainakin yritetty ja kunnolla ; )

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe