Kissalle painoa lisää

miten?

Omistan 14-v rotukissan jolla todettiin alkuvuonna hieman maksavikaa. Laihtui noin vajaa kaksi kiloa lähtöpainosta 5,5kiloa, kun oksenteli aika tiuhaan. Millä saisin kissalleni painoa hiukan lisää? Olen lisännyt ruokintakertoja aikasemmasta 3 kerrasta päivästä 5 kertaan ja muutama sata grammaa lisää on tullutkin, mutta kilon verran saisi tulla vielä lisää.

Maksasairaan ruuat ei oikein maistu kissalleni, niin annan sitten kaupan pussiruokaa sen 5 pussia päivässä jotka se syökin lähes kaikki. Raksuja myös tarjolla, mutta niitä ei mene kuin vajaa 2 desiä viikossa.

8

1600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • canis21

      se ruokintahan siinä onkin että kissasi laihtuu. Maksavikaisten kissojen oma ruoka on valmistettu eläinlääkärien yhteistyössä tarkasti valvottuna. Siihen on lisätty kaikki maksavikaisen tarvitsemat vitamiinit ja hivenaineet, lisänä tietenkin kaikki muu mitä kissasi tarvitsee. Oletko kokeillut toisten valmistajien maksavikaisten ruokia? Useilta valmistajilta löytyy näytepusseja heidän tuotteistaan, näitä kokeilemalla luulisin sinun löytävän kissallesi ruuan jota se itsekkin suostuu syömään. Valitettava tosiasia vaan on se, että kissat ovat aika hemmetin itsepäisiä ja nirsoja syöjiä.. :)

      • miten?

        Kissani laihtui sen takia kun oksenteli todella tiheään tahtiin alkuunsa. Lisäsin yli puolella ruokintakertoja ja painoa tullutkin hieman lisää, kun oksentelu väheni pariin kolmeen kertaan kuukaudessa. Tyhjä vatsa kun saa kissani useimmiten oksentamaan. Diettiruokia olen kokeillut noin 6-7 erilaista laihoin tuloksin. Kissa mielummin paastoaa kun niitä syö. Paasto on todella myrkkyä kissalle jolla maksassa vikaa. Missään tapauksessa kissa ei saa silloin paastota joka rasittaa maksaa entisestään.


      • diettiruokia-
        miten? kirjoitti:

        Kissani laihtui sen takia kun oksenteli todella tiheään tahtiin alkuunsa. Lisäsin yli puolella ruokintakertoja ja painoa tullutkin hieman lisää, kun oksentelu väheni pariin kolmeen kertaan kuukaudessa. Tyhjä vatsa kun saa kissani useimmiten oksentamaan. Diettiruokia olen kokeillut noin 6-7 erilaista laihoin tuloksin. Kissa mielummin paastoaa kun niitä syö. Paasto on todella myrkkyä kissalle jolla maksassa vikaa. Missään tapauksessa kissa ei saa silloin paastota joka rasittaa maksaa entisestään.

        ne on siis laihduttajille. anna rakkaan kisusi syödä silloin, kun haluaa ei ruoka-aikojen mukaan. pitäisit aina hyviä raksuja tarjolla. eläinkaupasta saa kunnoraksuja-ei siis dieettiraksuja. pidä ne aina tarjolla veden kera. anna vähän herkkua kissanminttua välissä ja pieniä kalkkuna tai kinkunsiivuja välillä. luulisin, että kisusi niistä pitäisi ja siitä kisun maidosta pitävät varmasti kaikki kisut. ja kunnon ruokana jotain ...no itse anna vaikka seban sitä violettia vasikanpala juttua tms. ja kissa on onnllellinen ja....pikkasen paksu. rakkaimmista rakkain kissa...siis omani syö niitä dieettiraksuja, mutta ei ole painoa pudottanut, mutta nälässä en pidä sitä enkä itseäni.


      • miten?
        diettiruokia- kirjoitti:

        ne on siis laihduttajille. anna rakkaan kisusi syödä silloin, kun haluaa ei ruoka-aikojen mukaan. pitäisit aina hyviä raksuja tarjolla. eläinkaupasta saa kunnoraksuja-ei siis dieettiraksuja. pidä ne aina tarjolla veden kera. anna vähän herkkua kissanminttua välissä ja pieniä kalkkuna tai kinkunsiivuja välillä. luulisin, että kisusi niistä pitäisi ja siitä kisun maidosta pitävät varmasti kaikki kisut. ja kunnon ruokana jotain ...no itse anna vaikka seban sitä violettia vasikanpala juttua tms. ja kissa on onnllellinen ja....pikkasen paksu. rakkaimmista rakkain kissa...siis omani syö niitä dieettiraksuja, mutta ei ole painoa pudottanut, mutta nälässä en pidä sitä enkä itseäni.

        Maksasairas kissahan ei saisi enää syödä lihaa lainkaan, kun maksa ei enää pilko lihan entsymejä samalla lailla. Diettiruuilla kuules tarkoitetaan muutakin kun sun mainitsemaa laihdutusruokaa. Diettiruoka on myös se maksasairaan syömä ei laihduttava ruoka. Kissallani on jatkuvasti ruokaa kupissaan, koska annanhan sitä noin 5 kertaa päivässä hälle eli nälässä ei joudu olemaan.


      • ...
        diettiruokia- kirjoitti:

        ne on siis laihduttajille. anna rakkaan kisusi syödä silloin, kun haluaa ei ruoka-aikojen mukaan. pitäisit aina hyviä raksuja tarjolla. eläinkaupasta saa kunnoraksuja-ei siis dieettiraksuja. pidä ne aina tarjolla veden kera. anna vähän herkkua kissanminttua välissä ja pieniä kalkkuna tai kinkunsiivuja välillä. luulisin, että kisusi niistä pitäisi ja siitä kisun maidosta pitävät varmasti kaikki kisut. ja kunnon ruokana jotain ...no itse anna vaikka seban sitä violettia vasikanpala juttua tms. ja kissa on onnllellinen ja....pikkasen paksu. rakkaimmista rakkain kissa...siis omani syö niitä dieettiraksuja, mutta ei ole painoa pudottanut, mutta nälässä en pidä sitä enkä itseäni.

        dieetti on ruokavalio, eikä laihdutus..

        ja nuo omat ruokintavinkkisi ei ole kummoisia terveellekään kissalle..

        ei sillä laihdutusruuallakaan laihdu, jos antaa syödä mielin määrin. annostukset niissäkin on.

        paksu kissa ei ole onnellinen eikä terve kovin pitkään.

        http://www.koirakissaklinikka.fi/Default.aspx?id=365840


      • On ylipainoisia ihmisiäkin
        ... kirjoitti:

        dieetti on ruokavalio, eikä laihdutus..

        ja nuo omat ruokintavinkkisi ei ole kummoisia terveellekään kissalle..

        ei sillä laihdutusruuallakaan laihdu, jos antaa syödä mielin määrin. annostukset niissäkin on.

        paksu kissa ei ole onnellinen eikä terve kovin pitkään.

        http://www.koirakissaklinikka.fi/Default.aspx?id=365840

        Kissa voidaan opettaa syömään liikaa. Varmin tapa on, että ruokakuppi on tyhjänä aika ajoin.
        Kissalle tulee tunne, että ruoka loppuu ja se on syötävä ahmien niin kauan kun sitä on.
        Meillä on ollut kolme kissaa peräjälkeen ja olemme pitäneet aina huolen siitä, ettei ruokakupit pääse tyhjenemään. Kun kissakin tietää, ettei ruoka syömällä lopu, sitä syödään kohtuudella eikä lihota.
        Olen nähnyt kyläpaikassa tyhjiä ruokakuppeja, sekä lihavan kissan vonkaamassa jatkuvasti ruokaa. On kuulemma aina annosteltu ruoka, ettei lihoa.


      • ...
        On ylipainoisia ihmisiäkin kirjoitti:

        Kissa voidaan opettaa syömään liikaa. Varmin tapa on, että ruokakuppi on tyhjänä aika ajoin.
        Kissalle tulee tunne, että ruoka loppuu ja se on syötävä ahmien niin kauan kun sitä on.
        Meillä on ollut kolme kissaa peräjälkeen ja olemme pitäneet aina huolen siitä, ettei ruokakupit pääse tyhjenemään. Kun kissakin tietää, ettei ruoka syömällä lopu, sitä syödään kohtuudella eikä lihota.
        Olen nähnyt kyläpaikassa tyhjiä ruokakuppeja, sekä lihavan kissan vonkaamassa jatkuvasti ruokaa. On kuulemma aina annosteltu ruoka, ettei lihoa.

        ei kissa ole niin tyhmä, etteikö se ymmärtäisi että ruokaa saa aina, vaikkei sitä kupissa olekaan koko ajan pilaantumassa.

        kissan saa helposti lihavaksi aktiviteettien puuttuessa.


    • laku3

      mulla on kissa jola poisteti karva sile sanoi se pitää sata paino lisää se paina vain 3.5 14 ikäine kissa en tetä se syö paljon muta välilä okseta mute vireke ja syö paljon mite saa lisää painoa kissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe