TÄNÄÄN 10.10. KLO 20.00 TULEE 45 MINUUTTIA OHJELMA JOSSA ON LYHYTKASVUISESTA PERHEESTÄ...KANNATTAA KATSOA ETTÄ TIEDÄTTE TOTUUDEN LYHYTKASVUISUUDESTA...
45MINUUTTIA OHJELMA
6
1418
Vastaukset
- Lyhytmies24
Ihan hyvä ohjelma, olisi voinut olla pidempikin.
- oli...
todella kuvaava, harmi vaan että noin lyhyessä lähetyksessä ei tule esille läheskään kaikki lyhytkasvuisen ongelmat mitä hän joutuu kohtaamaan.
- Janett
ja olen nähnyt tämän perheen livenäkin. Läheiselläni on lyhytkasvuinen poika ja heidän kanssaan kävin monta kertaa lyhytkasvuisten kevät- ja syyskokouksissa. Ennakkoluulot kyllä karisivat. Olin aiemmin ollut huolissani, miten tämä pieni poika pärjää aikuisena ns. isojen maailmassa. Mutta tapasinkin iloisia, hyvän itsetunnon omaavia ja töissä käyviä ihmisiä. Vaikka heillä on jatkuvasti monenlaisia leikkauksia ja hoitoja, he olivat sinut itsensä kanssa. Silloin ainakin vähän aikaa muistin olla tyytyväinen itseeni ja omaan ulkonäkööni ja terveyteeni. Ja jos jotkut kuvittelevat, että lyhytkasvuiset ovat tyhmiä, niin se on paremminkin päinvastoin. Tämä pieni poikakin, joka läheiselläni on, on taatusti viisaampi kuin minä. Kun hän ei pysty samalla lailla juoksemaan ja liikkumaan ympäriinsä kuin ikäkaverit, niin hänellä on aikaa tarkkailla ja miettiä asioita ja varmaan siitä syystä pärjää koulussakin paremmin kuin muut. Ja kääpiö-sana on minusta loukkaus lyhytkasvuisia kohtaan. Ei kukaan tykkää, jos nimitellään. En minäkään tykkäisi, jos minua nimiteltäisiin läskiksi ylipainon takia.
Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia ikään, kokoon ja sukupuoleen ym. katsomatta. - Bianca*
Katsoin ohjelman ja mahtoikohan siinä olla ihan koko totuus lyhytkasvuisen perheen arjesta. Minusta ohjelmassa annettiin tosi positiivinen ja helppo arjenkuva, mikä ei ehkä ihan pitäne paikkaansa. Varmasti perheessä on normaalia enemmän hankaluuksia yms.
Jotenkin ärsyttää ohjelmat, jossa lyhytkasvuisten elämä on muka aina vaan onnellista ja positiivista. Koska tämä ei ole todellakaan se koko totuus.
Eli kovasti toivoisin ohjelmaa, jossa kerrottaisiin realistisesti lyhytkasvuisen elämästä - hyvistä ja huonoistakin hetkistä.- 45min
Koko totuus tuli ohjelmassa...sillä olen itse kyseinen henkilö joka oli ohjelmassa... joten kyllä itse tiedän mitä meidän perheen arki on...
Elämä ei olisi helppoa jos kokoajan surkuttelisi elämäänsä..
meidän elämä on todella positiivista ja antoisaa!!Sanokoot muut mitä sanoo... - ....se...
45min kirjoitti:
Koko totuus tuli ohjelmassa...sillä olen itse kyseinen henkilö joka oli ohjelmassa... joten kyllä itse tiedän mitä meidän perheen arki on...
Elämä ei olisi helppoa jos kokoajan surkuttelisi elämäänsä..
meidän elämä on todella positiivista ja antoisaa!!Sanokoot muut mitä sanoo......totuus on sitä että te tarvitsette enemmän yhteiskunnan tukea selvitäksenne arkipäivistä kuin ns. tavalliset perheet.
Ja eihän siinä ohjelmassa näytetty kuinka koulua käyvien lasten koulu- ja fysioterapiamatkat sujuvat ja minkälainen prosessi on esim. saada heille ja itsellenne sopivat vaatteet, kuinka hoidatte kodin siivouksen (näkyi ainakin että lasten huoneen sängyt oli petaamatta), pyykin pesun ym.Luulen että tarvitsette paljon sukulaisten ym apua.
On omakohtaisia kokemuksia näistä asioista ja huomasin siksi että tällaisia asioita ei haluttu tuoda esiin. Eihän ne asiat surkuttelulla paremmaksi tule tietenkään, mutta hieman realistisemman kuvan olisi voinut näyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389