Lukiosta

ammattikouluun

olen yliopppilas ja aloitin nyt syksyllä ammattikoulun (pintakäsittelyalan perustutkinto). Tietääkö kukaan ketään joka olisi lukion jälkeen mennyt ammattikouluun ja onko siinä mitään järkeä? Mulle on ruvennut tulee sellanen olo että tuntuu tyhmältä olla siellä peruskoulusta tulleitten kanssa... muuten siellä on kyllä ihan ok olla. vastatkaa!

6

1117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Tunnen muutaman, jotka ovat siirtyneet lukiosta ammatilliseen kouluun. Minusta siinä on järkeä, sillä Suomi tarvitsee myös ammatillisen puolen osaajia. Ei kaikkien tarvitse olla korkeasti koulutettuja.

      Eikö teidän koulussa ole omat luokat ylioppilaspohjaisille opiskelijoille? Eihän sinun tarvitsisi opiskella peruskoulupohjaisten kanssa.

      Jos muuten tykkäät opiskelustasi, niin minusta sun pitäisi jatkaa sitä. Eihän se kestä kuin kaksi vuotta!

    • asiallinen_tuntija

      Olet rohkea tyyppi - onnittelen! On paljon tärkeämpää valita se ala, mikä kiinnostaa eikä tuijotella siihen, minkä asteisesta koulutuksesta on kyse. Lukion käyminen ei varmasti ollut turha juttu uravalintasi kannalta.

      Suomi tarvitsee kaikenlaisia osaajia - pula ei ole ylikoulutetuista tutkijoista vaan nimenomaan osaavista tekniikan ja tuotannon ammattilaisista.

      • VASTAUKSISTA!

        Kiitos siis vastauksista, oli kiva kuulla positiivisia mielipiteitä koulun käynistäni, joka on mietityttänyt minua pitkään. Nyt voi taas lähteä hyvällä mielellä kouluun! :)


      • blaaab
        VASTAUKSISTA! kirjoitti:

        Kiitos siis vastauksista, oli kiva kuulla positiivisia mielipiteitä koulun käynistäni, joka on mietityttänyt minua pitkään. Nyt voi taas lähteä hyvällä mielellä kouluun! :)

        piti välivuoden luokion jälkeen ja meinaa mennä amikseen :)


      • gallegalenos

        Onhan se helppoa olla tuota mieltä tulevana (?) lääkärinä. Onko itselläsi kokemusta suorittavan portaan töistä? Varsinkin nyt, kun tiedät paljon terveyteen vaikuttavista haitoista, et varmasti suostuisi itseäsi altistamaan niille myrkyille, mille duunarit työssään altistuu.

        Tietysti pitää tehdä sitä mikä eniten kiinnosta, mutta kannattaa ajatella myös muutama vuosi eteen päin tulevaisuuteen.


    • Helekutti

      Mikäs siinä jos tykkää mutta eikö luonnollisempaa olisi ollut hakea ammattikorkeaan opiskelemaan materiaali- ja pintakäsittelytekniikkaa? Sulla on jo toisen asteen koulutus, mitä turhaa tahkoa samaa ja sitten vähän käytäntöä päälle. Varmasti tuntuu tyhmältä olla siellä eikä taatusti mitään haasteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe