AUTTAKAA

perus jamppa

en tiedä kameroista paljon mitää joten tarvitsisin apua.

mulla on jo ennestää "canon ixus 40" ja siinä ei ole mitää vikaa ollu tähän mennessä, mutta haluaisin vaihtaa sen tohon "fuji finepix z5".

mitä mieltä olette tästä, kannattaako?
onko toinen kamera selvästi parempi toista vai onko niillä mitää eroa?

en siis ole mikää kuvaaja vaa ihan perus jamppa ja otan kuvia sillö tällö.

kiitos

1

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan ensimmäiseksi kannattaa tutkia kyseisten kameroiden eroja. Vanhakin toimiva kun voi olla parempi ja hyödyllisempi kuin uusi ja parempi.
      Canon on kameravalmistajien kärkinimiä, mutta ei Fujifilm myöskään kehno ole. Itse omistan jälkimmäisen merkin Bridge-kameran johon olen enemmän kuin tyytyväinen.

      Vertaile kameroiden ominaisuuksia keskenään, yhtäläisyyksiä saattaa löytyä paljonkin vanhan ja uuden välillä. Perusjamppana kun kerran kuvailet, niin perusominaisuudet löytyvät varmasti vanhasta Canonistasi myös.

      Ja ellei kameran koko ole ongelma, niin kannattaa miettiä myös vaihtoehtona Bridge-kameraa vaihtoehtona joka parhaimmillaan on jopa halvempi kuin kompaktikamera. Saat samalla enemmän ominaisuuksia ja mukavuutta kuvaamiseen.

      Meno on vähän sama kuin autojen kanssa, mitä vanhempi auto niin sitä varmatoimisempi kuin uudempi. Tietty poikkeuksiakin on, mutta kannattaa miettiä vielä tarvitsetko todella uutta kameraa vanhan ja toimivan tilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1559
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      19
      1181
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1039
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      904
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      892
    Aihe