Kokemuksia VOLVO-BM 500 traktorista vm.1978
esim.kestävyys yleisimmät huolto kohteet mahdolliset tyyppiviat ynnä muuta. hankinta suunitelma menossa olisiko hyvä traktori kevyehköön ajoon?
VOLVO-BM 500
11
9068
Vastaukset
- Volvo Bm
Ei noissa Volvoissa muuta vikaa ole kuin se, että ne on todella kalliita korjata ja osien saanti ei onnistu samalla tavalla kuin vanhaan verkkuun tai valmettiin. En noista 500:n tyyppivioista osaa sano kun ei ole tuosta mallista kokemusta.
Jos oikein hyvä yksilö jostain löytyy niin saattaahan se ollakkin hyvä ostos mutta jos korjailemaan joutuu niin ei.- VOLVO BM
T 430:n ja T 650:n välissä oli melko suuri aukko, joka täytettiin vuonna 1974 mallilla T 500. Uudessa mallissa oli Internationalin voimansiirto ja Perkinsin 3860 cm3:n moottori teholtaan 61 hv. Vaihteisto oli IH:n synkronoitu 8 4 ja myös vaihdevivut olivat IH:n tapaan vasemmalla puolella. Ohjaamo oli saman kaltainen kuin T 650:ssa ja ergonomialtaan aikansa kärkitasoa.
Ylläolevaan tekstiin viitaten mahtaako olla samoja osia IH:n kanssa muitakin varaosien helpomman saannin ja edullisemman hinnan toivossa? - mikään mahdoton
VOLVO BM kirjoitti:
T 430:n ja T 650:n välissä oli melko suuri aukko, joka täytettiin vuonna 1974 mallilla T 500. Uudessa mallissa oli Internationalin voimansiirto ja Perkinsin 3860 cm3:n moottori teholtaan 61 hv. Vaihteisto oli IH:n synkronoitu 8 4 ja myös vaihdevivut olivat IH:n tapaan vasemmalla puolella. Ohjaamo oli saman kaltainen kuin T 650:ssa ja ergonomialtaan aikansa kärkitasoa.
Ylläolevaan tekstiin viitaten mahtaako olla samoja osia IH:n kanssa muitakin varaosien helpomman saannin ja edullisemman hinnan toivossa?on noiden varaosien ja korjausten kannalta. Isojoen Konehallilta ainakin löytyy jotain ja Konekorjaamo Marjakankaalta ihan hintojen kanssa jonkin verran netistä. Niin ja Ruotsista loput...
- busterin taikaa
mikään mahdoton kirjoitti:
on noiden varaosien ja korjausten kannalta. Isojoen Konehallilta ainakin löytyy jotain ja Konekorjaamo Marjakankaalta ihan hintojen kanssa jonkin verran netistä. Niin ja Ruotsista loput...
kertokaas viisaammat mistä sitten löytyisi varaosia esim ohjaukseen. kyseessä bm 320 buster ja vm- 62
- volvo man
busterin taikaa kirjoitti:
kertokaas viisaammat mistä sitten löytyisi varaosia esim ohjaukseen. kyseessä bm 320 buster ja vm- 62
romiksislta...
busterin taikaa kirjoitti:
kertokaas viisaammat mistä sitten löytyisi varaosia esim ohjaukseen. kyseessä bm 320 buster ja vm- 62
Mistäkähän sen vuosiluvun mahtaa löytää kyseisestä vehkeestä?
En löytänyt tunniste kilvestä muuta kuin merkin, mallin ja valmiste numeron.- 8+9
volvo man kirjoitti:
romiksislta...
Ei löydy, tyyppivika. Ruotsista saa, mutta halvin rattiakseli 700 €!
- remier
Niin Volvo 430 moottori on sama kuin Fergun joku 275. Ostin moottorin osia Salon Rautiasta Meriniitystä eikä olleet kalliita ja taatusti alkuperäisiä joten sillä rintamalla ei ole minkäänlaista ongelmaa. Jarruosia saa kaikkialta ja tuo rattiakseli josta puhuitte. Ei sen kanssa kanata vääntää laitatte hydraulisen ohjauksen niin ei ole sitten murhetta siitäkään ja kuka saa vaihteiston ja perän rikottua niin voi tuijotella peiliin viikon, se on taatusti tahallaan aiheutettua.
Olka-akseit vanhassa on heikot ja sehän on natikan akseli joten siihen löytyy korvaava akseli purkaamosta ja pienellä vaivalla saa paikoilleen . lisäksi on valinnanvaraa vaikka etukuormajaa ajatellen .
Olen kyseiset toimenpiteet suorittanut joten minulta voi kysyä jos jokin menee
liian tekniseksi. P: 0447287123- valmetillaajanut
Jaa että sama moottori!!! Ootko aivan varma?
- Rnsaastiajellut
Eikö moottori ole Ferguson tai ainakin bergins joten osia on pilvin pimein.
Vaihteiston osat ja perä on natikan , simpukka on haastava jos välttämättä pitää sellainen olla. Nykyään on halvat osat hydraulisen ohjauksen vermeet.
Volvo ei hevin hajoa. - eläkelläinen
Tulipa nostalkiset tunnelmat tuosta volvo 500 T. Ostin aikoinaan sellaisen uutena. Kyllä siinä oli perkinsin kone. Kyllä se oli mukava peli. Yhdistelmä kylvökone Juko nousi keviästi. Vaihtokone oli volvo 430. Oli se selvä muutos. Erittän notkea ja näppärä. Vuosien kuluttua vaihdoin se nelivetoiseen traktoriin, mutta se on eri juttu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683