VALMET 20 osia

Joonas00

Onko kenelläkään Valmet 20 traktorin ylimääräisiä varaosia. Olen kunnostellut traktoria isäni kanssa ja haluaisin saada sen käyntiin vielä ennen talvea.

14

7197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 Valmettia

Sulevi saarenpäällä oli ainakin 20 valmet varaosahomaa kato hakukoneella muistas edes missäpäin se oli Pori?.Kunnollista kaasutinta siihen ei taida löytyä itse kunostelin aikanaan innokkaana amiksena valmettia 20.Koulussa mm vetopyörästöt konerempankin tein. Työkoneeksihan siitä ei ole eikä kannata käyttää siihen. Pyhäsinhän vois käyttää jos käyntiin sattus saamaan.20 kyllä joitain on vielä myynnissä et toinen kone kannattas varaosiks hommata meillä niitä on 2kpl.

• yhä

Mulle on jäänyt piikkilangankiristäjästä yksi käsikäyttöinen startti, eli kampi.

• Voimanpesä

2 Valmettia kirjoitti aiemmin näin: "Työkoneeksihan siitä ei ole eikä kannata käyttää siihen. Pyhäsinhän vois käyttää jos käyntiin sattus saamaan."
        Olen tuosta vähän eri mieltä. Eri asia tietysti on nämä maatilojen hanketyöt, mutta kyllä pikkuvalmetilla monet asiat nopeammin tekee kuin käsipelissä. Itse ainakin niittelen sillä heinikot, kynnän ja karhihen perupellon ja ajan metsästä rangat ym. Jotkut tuntuvat työntelevän vielä talvisin lumetkin pihamailtaan. Voittaa nuo nykyajan kalliit mönkijät mennen tullen.
        Ja jos sytytyspuoli on kunnossa, niin lähtee helposti käyntiinkin. Omani yleensä yhdellä kammen pyöräytyksellä ;)
        PS. Tuoltakin kannattaa noita osia kysellä ja vähän muutakin, jos et vielä ole tietoinen: http://koti.mbnet.fi/bbm990/keskustelu/index.php

• 2 Valmettia
        Voimanpesä kirjoitti:

2 Valmettia kirjoitti aiemmin näin: "Työkoneeksihan siitä ei ole eikä kannata käyttää siihen. Pyhäsinhän vois käyttää jos käyntiin sattus saamaan."
        Olen tuosta vähän eri mieltä. Eri asia tietysti on nämä maatilojen hanketyöt, mutta kyllä pikkuvalmetilla monet asiat nopeammin tekee kuin käsipelissä. Itse ainakin niittelen sillä heinikot, kynnän ja karhihen perupellon ja ajan metsästä rangat ym. Jotkut tuntuvat työntelevän vielä talvisin lumetkin pihamailtaan. Voittaa nuo nykyajan kalliit mönkijät mennen tullen.
        Ja jos sytytyspuoli on kunnossa, niin lähtee helposti käyntiinkin. Omani yleensä yhdellä kammen pyöräytyksellä ;)
        PS. Tuoltakin kannattaa noita osia kysellä ja vähän muutakin, jos et vielä ole tietoinen: http://koti.mbnet.fi/bbm990/keskustelu/index.php

Niin arvokas säilytettävä ettei sitä kannattaisi kuluttaa harraste töihinkään.Aikanaan kuin olin teini tuli vehkeiltyä valmetin kanssa enemmänkin esim kyntämisestä ei tullu yhtään mitään tehon puutteen vuoksi valmetin omalla aurallakaan. 20v jälkeen olen taas ajatellut kuin aikaa olisi elvyttää Valmettia sunnuntaikoneeksi ladossa pölkkyjen päällä ovat.

• 3 Valmettia tallissa

tarvitset?

• takarenkailla

pyytäisit

• Joonas00

Niin... tarvitsisin jäähdyttimen ja lämpömittarin. Laturin ym. sähköosia.

Magneettoon tarvitsisin myös käämin..

• Voimanpesä

Tuossa magneettoasiassa kannattaa ottaa yhteyttä Siuroon Pertti Lintalaan, puh (03)3403054. Hän on kunnostanut noita magneettoja Valmetin tehtaan entisillä välineillä.
        Voihan niitä tietysti tilata myös tuolta Enklannista, voi vaan tulla kalliimmaksi: http://www.magneto.co.uk/acatalog/Index.html
        Jollet halua konettasi aivan alkuperäiseksi, niin halvemmalla pääset, jos asennat siihen 12 voltin akun vaihtovirtalaturilla. Starttimoottoria ei kuulemma tartte tällöin kuitenkaan mennä vaihtamaan.

• 3 Valmettia tallissa

meni äskettäin, renkaat ovat alla ja käytössä. Laturia täytyy käydä katsomassa. Startti kestää hyvin 12 volttisenakin ja vaihtovirtalaturi on helppo laittaa tilalle.

• Voimanpesä
        3 Valmettia tallissa kirjoitti:

meni äskettäin, renkaat ovat alla ja käytössä. Laturia täytyy käydä katsomassa. Startti kestää hyvin 12 volttisenakin ja vaihtovirtalaturi on helppo laittaa tilalle.

Jos nurkissa pyörii ylimääräinen alkuperäinen ja toimiva pikkuvalmetin laturi, niin otappa yhteyttä niin neuvotellaan hinnasta:
        [email protected]

• 3 Valmettia tallissa
        Voimanpesä kirjoitti:

Jos nurkissa pyörii ylimääräinen alkuperäinen ja toimiva pikkuvalmetin laturi, niin otappa yhteyttä niin neuvotellaan hinnasta:
        [email protected]

Menee muutama päivä, työt sotkevat vapaa-aikaa.

• Joonas00

Menee muutama päivä, työt sotkevat vapaa-aikaa.

Mä oon kanssa kiinnostunu, jos sulla on ehjä laturi valmet20:seen ja jotta mitä maksais.

Traktorini on muuten entisöity, mutta noi muutamat osat joita luettelin tuolla yllä niin puuttuu.

Mutta jahka saat työt tehtyä... niin vilase josko sulta osia löytyis ja laitahan yhteystietojasi niin otetaan yhteyttä.

• 3 Valmettia tallissa
        Joonas00 kirjoitti:

Mä oon kanssa kiinnostunu, jos sulla on ehjä laturi valmet20:seen ja jotta mitä maksais.

Traktorini on muuten entisöity, mutta noi muutamat osat joita luettelin tuolla yllä niin puuttuu.

Mutta jahka saat työt tehtyä... niin vilase josko sulta osia löytyis ja laitahan yhteystietojasi niin otetaan yhteyttä.

Kävin tutkimassa varaston js valitettavasti laturi ei anna aihetta enempään.

• Voimanpesä

Kävin tutkimassa varaston js valitettavasti laturi ei anna aihetta enempään.

Ei sieltä varastosta löytyisi ehjää ylimääräistä kaasutinta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1926
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1778
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      362
      1672
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1334
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1263
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      64
      1208
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1093
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    Aihe