VALMET 20 osia

Joonas00

Onko kenelläkään Valmet 20 traktorin ylimääräisiä varaosia. Olen kunnostellut traktoria isäni kanssa ja haluaisin saada sen käyntiin vielä ennen talvea.

14

7009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 Valmettia

Sulevi saarenpäällä oli ainakin 20 valmet varaosahomaa kato hakukoneella muistas edes missäpäin se oli Pori?.Kunnollista kaasutinta siihen ei taida löytyä itse kunostelin aikanaan innokkaana amiksena valmettia 20.Koulussa mm vetopyörästöt konerempankin tein. Työkoneeksihan siitä ei ole eikä kannata käyttää siihen. Pyhäsinhän vois käyttää jos käyntiin sattus saamaan.20 kyllä joitain on vielä myynnissä et toinen kone kannattas varaosiks hommata meillä niitä on 2kpl.

• yhä

Mulle on jäänyt piikkilangankiristäjästä yksi käsikäyttöinen startti, eli kampi.

• Voimanpesä

2 Valmettia kirjoitti aiemmin näin: "Työkoneeksihan siitä ei ole eikä kannata käyttää siihen. Pyhäsinhän vois käyttää jos käyntiin sattus saamaan."
        Olen tuosta vähän eri mieltä. Eri asia tietysti on nämä maatilojen hanketyöt, mutta kyllä pikkuvalmetilla monet asiat nopeammin tekee kuin käsipelissä. Itse ainakin niittelen sillä heinikot, kynnän ja karhihen perupellon ja ajan metsästä rangat ym. Jotkut tuntuvat työntelevän vielä talvisin lumetkin pihamailtaan. Voittaa nuo nykyajan kalliit mönkijät mennen tullen.
        Ja jos sytytyspuoli on kunnossa, niin lähtee helposti käyntiinkin. Omani yleensä yhdellä kammen pyöräytyksellä ;)
        PS. Tuoltakin kannattaa noita osia kysellä ja vähän muutakin, jos et vielä ole tietoinen: http://koti.mbnet.fi/bbm990/keskustelu/index.php

• 2 Valmettia
        Voimanpesä kirjoitti:

2 Valmettia kirjoitti aiemmin näin: "Työkoneeksihan siitä ei ole eikä kannata käyttää siihen. Pyhäsinhän vois käyttää jos käyntiin sattus saamaan."
        Olen tuosta vähän eri mieltä. Eri asia tietysti on nämä maatilojen hanketyöt, mutta kyllä pikkuvalmetilla monet asiat nopeammin tekee kuin käsipelissä. Itse ainakin niittelen sillä heinikot, kynnän ja karhihen perupellon ja ajan metsästä rangat ym. Jotkut tuntuvat työntelevän vielä talvisin lumetkin pihamailtaan. Voittaa nuo nykyajan kalliit mönkijät mennen tullen.
        Ja jos sytytyspuoli on kunnossa, niin lähtee helposti käyntiinkin. Omani yleensä yhdellä kammen pyöräytyksellä ;)
        PS. Tuoltakin kannattaa noita osia kysellä ja vähän muutakin, jos et vielä ole tietoinen: http://koti.mbnet.fi/bbm990/keskustelu/index.php

Niin arvokas säilytettävä ettei sitä kannattaisi kuluttaa harraste töihinkään.Aikanaan kuin olin teini tuli vehkeiltyä valmetin kanssa enemmänkin esim kyntämisestä ei tullu yhtään mitään tehon puutteen vuoksi valmetin omalla aurallakaan. 20v jälkeen olen taas ajatellut kuin aikaa olisi elvyttää Valmettia sunnuntaikoneeksi ladossa pölkkyjen päällä ovat.

• 3 Valmettia tallissa

tarvitset?

• takarenkailla

pyytäisit

• Joonas00

Niin... tarvitsisin jäähdyttimen ja lämpömittarin. Laturin ym. sähköosia.

Magneettoon tarvitsisin myös käämin..

• Voimanpesä

Tuossa magneettoasiassa kannattaa ottaa yhteyttä Siuroon Pertti Lintalaan, puh (03)3403054. Hän on kunnostanut noita magneettoja Valmetin tehtaan entisillä välineillä.
        Voihan niitä tietysti tilata myös tuolta Enklannista, voi vaan tulla kalliimmaksi: http://www.magneto.co.uk/acatalog/Index.html
        Jollet halua konettasi aivan alkuperäiseksi, niin halvemmalla pääset, jos asennat siihen 12 voltin akun vaihtovirtalaturilla. Starttimoottoria ei kuulemma tartte tällöin kuitenkaan mennä vaihtamaan.

• 3 Valmettia tallissa

meni äskettäin, renkaat ovat alla ja käytössä. Laturia täytyy käydä katsomassa. Startti kestää hyvin 12 volttisenakin ja vaihtovirtalaturi on helppo laittaa tilalle.

• Voimanpesä
        3 Valmettia tallissa kirjoitti:

meni äskettäin, renkaat ovat alla ja käytössä. Laturia täytyy käydä katsomassa. Startti kestää hyvin 12 volttisenakin ja vaihtovirtalaturi on helppo laittaa tilalle.

Jos nurkissa pyörii ylimääräinen alkuperäinen ja toimiva pikkuvalmetin laturi, niin otappa yhteyttä niin neuvotellaan hinnasta:
        [email protected]

• 3 Valmettia tallissa
        Voimanpesä kirjoitti:

Jos nurkissa pyörii ylimääräinen alkuperäinen ja toimiva pikkuvalmetin laturi, niin otappa yhteyttä niin neuvotellaan hinnasta:
        [email protected]

Menee muutama päivä, työt sotkevat vapaa-aikaa.

• Joonas00

Menee muutama päivä, työt sotkevat vapaa-aikaa.

Mä oon kanssa kiinnostunu, jos sulla on ehjä laturi valmet20:seen ja jotta mitä maksais.

Traktorini on muuten entisöity, mutta noi muutamat osat joita luettelin tuolla yllä niin puuttuu.

Mutta jahka saat työt tehtyä... niin vilase josko sulta osia löytyis ja laitahan yhteystietojasi niin otetaan yhteyttä.

• 3 Valmettia tallissa
        Joonas00 kirjoitti:

Mä oon kanssa kiinnostunu, jos sulla on ehjä laturi valmet20:seen ja jotta mitä maksais.

Traktorini on muuten entisöity, mutta noi muutamat osat joita luettelin tuolla yllä niin puuttuu.

Mutta jahka saat työt tehtyä... niin vilase josko sulta osia löytyis ja laitahan yhteystietojasi niin otetaan yhteyttä.

Kävin tutkimassa varaston js valitettavasti laturi ei anna aihetta enempään.

• Voimanpesä

Kävin tutkimassa varaston js valitettavasti laturi ei anna aihetta enempään.

Ei sieltä varastosta löytyisi ehjää ylimääräistä kaasutinta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3447
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2096
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1490
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1241
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1211
    6. 37
      1121
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1063
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      994
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      39
      974
    Aihe