brasiliaan vaihtoon

nimetön1111111

onko kelläään kokemuksia vaihto oppilas vuodesta brasiliassa, tai jotain muuta kerrottavaa. Kuulisin mielelläni! Olen itse lähdössä brasiliaan vaihtoon noin vuoden kuluttua.

11

2436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläkin kauan sitten

      Mitä haluaisit tietää?

      • nimetön111111111

        Siis vaikka et millasii ihmiset siellä on noin normi perhe elämästä koulusta ruuasta...


      • TTTTTTT
        nimetön111111111 kirjoitti:

        Siis vaikka et millasii ihmiset siellä on noin normi perhe elämästä koulusta ruuasta...

        Brasiliassa on aika suuret luokkaerot. Eli suurin osa väestöstä on köyhää ja sitten ne rikkaat on tosi rikkaita. Keskiluokkaa on melko vähän. Suurin osa vaihtareita ottavista perheistä on ylempää keskiluokkaa tai rikkaita. Perheissä on yleensä kotiapulainen, joka tekee kotihommat. Osa kotiapulaisista myös asuu perheessä, jossa tekee töitä. Lapsia pidetään paljon enemmän lapsina kuin samanikäisiä suomalaisia. Vanhempien luvan tarvitsee yleensä sellaisiin asioihin, mihin Suomessa ei lupaa tarvitsisi kysyä. Kaupungeissa ei yleensä myöskään voi kuljeskella kadulla yöllä/illalla. Yleensä brasilialaisiin on suhteellisen helppo tutustua, mutta sen tietäminen ketkä todella ovat sun ystäviä onkin sitten vaikeampaa.

        Koulussa ei paljon aineita saa valita. Koulut ovat joko julkisia, joissa opetuksen taso ei välttämättä ole kovin kummoinen tai yksityisiä, jotka usein ovat parempia. Koulua käydään joko aamu- tai iltavuorossa. Aamuvuoro on noin klo 7-12 ja iltavuoro klo 14-18. Ihmiset ei yleensä kovin paljon puhu englantia, joten portugalia kannattaa opiskella jo etukäteen jos mahdollista.

        Brasiliassa syödään joka päivä papuja ja riisiä. Lisänä on usein jotain lihaa ja vihanneksia. Aamulla syödään usein vaan kahvia ja laipaa tai voileipäkeksejä. Kouluissa ei ole ruokailua. Monissa kouluissa on kioski josta voi ostaa jotain välipalaa halutessaan.

        Brasilai on hieno maa, sinne kannattaa ehdottomasti lähteä vaihtariksi.


      • hhakhaj
        TTTTTTT kirjoitti:

        Brasiliassa on aika suuret luokkaerot. Eli suurin osa väestöstä on köyhää ja sitten ne rikkaat on tosi rikkaita. Keskiluokkaa on melko vähän. Suurin osa vaihtareita ottavista perheistä on ylempää keskiluokkaa tai rikkaita. Perheissä on yleensä kotiapulainen, joka tekee kotihommat. Osa kotiapulaisista myös asuu perheessä, jossa tekee töitä. Lapsia pidetään paljon enemmän lapsina kuin samanikäisiä suomalaisia. Vanhempien luvan tarvitsee yleensä sellaisiin asioihin, mihin Suomessa ei lupaa tarvitsisi kysyä. Kaupungeissa ei yleensä myöskään voi kuljeskella kadulla yöllä/illalla. Yleensä brasilialaisiin on suhteellisen helppo tutustua, mutta sen tietäminen ketkä todella ovat sun ystäviä onkin sitten vaikeampaa.

        Koulussa ei paljon aineita saa valita. Koulut ovat joko julkisia, joissa opetuksen taso ei välttämättä ole kovin kummoinen tai yksityisiä, jotka usein ovat parempia. Koulua käydään joko aamu- tai iltavuorossa. Aamuvuoro on noin klo 7-12 ja iltavuoro klo 14-18. Ihmiset ei yleensä kovin paljon puhu englantia, joten portugalia kannattaa opiskella jo etukäteen jos mahdollista.

        Brasiliassa syödään joka päivä papuja ja riisiä. Lisänä on usein jotain lihaa ja vihanneksia. Aamulla syödään usein vaan kahvia ja laipaa tai voileipäkeksejä. Kouluissa ei ole ruokailua. Monissa kouluissa on kioski josta voi ostaa jotain välipalaa halutessaan.

        Brasilai on hieno maa, sinne kannattaa ehdottomasti lähteä vaihtariksi.

        kiitos paljon vastauksestasi! Ihanaa nyt minulla on hieman käsitystä minne olen oikein menossa :)


    • Najadi

      Itse haluaisin kovasti lähteä myös Brasiliaan vaihtoon ja laitan nyt kysymyksen tähän samaan aiheeseen.

      Mainitsit portugalin osaamisen tärkeäksi. Löytyykö Suomesta hyvälaatuisia "opiskele itse" portugaikirjoja, vai pitäisikö jostain löytää jotain kursseja? Itselläni ei ole mahdollisuutta mihinkään iltalukioon tms mennä, joten jos joku hyvä itseopiskeluopas löytyisi, olisin kiitollinen ;)

      • Mies Riosta

        Suosittelen Pimsleurin kursseja. Ne ovat kaikkein helpoimpia peruskielitaidon hankkimiseen.

        Portugalin portugalilla sitten täällä ei kauhean hyvin selviä eli kannattaa etsiä brasilian portugalin kursseja.


      • Mies Riosta kirjoitti:

        Suosittelen Pimsleurin kursseja. Ne ovat kaikkein helpoimpia peruskielitaidon hankkimiseen.

        Portugalin portugalilla sitten täällä ei kauhean hyvin selviä eli kannattaa etsiä brasilian portugalin kursseja.

        Hei, mainitsit tuossa tuon Pimsleurin kurssin, ja oisin itekkin halukas niitä hankkimaan. Kysyisin mistä olet ostanut ja tuleeko tuloksia todella niin nopeasti ja helposti?
        Kiitos :)


      • Tietämätön
        Mies Riosta kirjoitti:

        Suosittelen Pimsleurin kursseja. Ne ovat kaikkein helpoimpia peruskielitaidon hankkimiseen.

        Portugalin portugalilla sitten täällä ei kauhean hyvin selviä eli kannattaa etsiä brasilian portugalin kursseja.

        Miten pimsleurin sivustolta pytstyy löytämään brasilian portugalin kielikurssin?


      • Jaakobi
        shortsikatti kirjoitti:

        Hei, mainitsit tuossa tuon Pimsleurin kurssin, ja oisin itekkin halukas niitä hankkimaan. Kysyisin mistä olet ostanut ja tuleeko tuloksia todella niin nopeasti ja helposti?
        Kiitos :)

        Pims on hyvä ja seuraa ääntämissellään rion seudun portugalia.


    • brassiin

      Mies Riosta,

      onko sulla jotain yhteystietoa mihin voisin ottaa yhteyttä? olisi jonkin verran kysyttävää brasiliaan liittyvissä asioissa. Viisumi asioita lähinnä yms.

      • SamuelB

        Suomalainen voi olla Brasiliassa kolme kuukautta ilman viisumia ja viisumin kanssa kuusi kuukautta. Sitten on erikseen työlupa, opiskelu jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe