Mietin että KARMEETA

Suotuulia

..että miten ihan pohjamudissa käynyt alkoholisti pystyy lopettamaan juomisen ihan lopullisesti, mutta sitten tämä meikäläisen tapainen elämässä kiinni räpistelevä juoppo naisihminen ei tunnu ikinä pääsevän lopullisesti kuiville. Aina tulee retkahduksia.
Olen lueskellut vuosikymmeniä pitämiäni päiväkirjoja ja aina niissä on vain kaksi huolta: retkahdin taas ja miten pysyn kuivilla.
Olen yrittänyt kaikkeni. Elän mielestäni terveesti, syön monipuolisesti ja kohtuullisesti, liikun päivittäin sen mukaan kuin ehdin töiltäni lenkille,
kesän aikana opin nukkumaan ilman nukkulääkkeitä (kun avioerohelvetti oli selvä), en juo työpäiviä vasten koskaan, koska lähden aina aamulla autolla töihin. Raittiutta voi kestää 3-4 viikkoa. MUTTA, Kun SE iskee, mikään ei auta.
Olen lukemattomia kertoja nostanut käteni pystyyn ja sanonut, että auta Jumala jos sinua on olemassa. Ei mitään vaikutusta. Olen kahlannut läpi kaikki kauhu-, valistus-, opastuskirjallisuuden, olen käyttänyt tukihenkilöitä, joista yksi 10 vuotta kuivilla ollut miespuolinen tukari romahti takiani... karmeeta. Joutui suljetulle. Olen tukenut toisia ikäisiäni naisia jatkuvasti, että pääsemme päivästä toiseen.
Olen kokenut viinan kirot: loukannut itseni vakavasti kännissä kaatuessani, olen sammunut vaarallisesti lumeen, olen ihmetellyt mitä helvettiä on tullut tehtyä, olen
ihmetellyt että en muista ed. iltaa. Olen herännyt
... no en edes halua muistaa kaikkea.
Sen myönnän että täällä erämaassa ei ole aa-kerhoja, joten nuo vertaisistunnot ovat jääneet. Mietin, että kun tässä uuden asuinpaikan myötä muutan kaupunkiin, ensimmäinen työni on etsiä aa-kerho. Se kun on vielä kokeilematta.
Myönnän, että en ole koskaan kokeillut Antabusta. En uskalla. Olen tyhmä blondi, uskallan vetää pullon kirkasta, mutta en uskalla ottaa poretablettia, joka estäisi juomasta.
Sanokaapa te toipuneet alkoholistit, tehoaako minnuun ennää mikkää muu kun metrinen koivuhalako?
Kuivakänni jauhaa taas, ed. humalasta taitaa olla kohta kolme viikkoa.

20

1479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkaa se

parempi elämä kun vittuuntuu riittävästi siiheen vanhaan paskaan.

Älä ole niin ankara itsellesi. Kyllä välillä voi herkutella!

• voipytty

päivä kerrallaan. Etsi tosiaan uuden asuinpaikkasi AA-ryhmät ja käy niissä kaikissa. Sieltä sinulla on mahdollisuus ottaa itsellesi raitistunut alkoholisti tukihenkilöksesi. Hyvä on, jos hän on nainen. Lue myös aa-laista kirjallisuutta, koska siellä on se ohjelma, millä jo pari miljoonaa juoppoa on selvinnyt uuteen elämään. Rohkeasti vaan ensimmäinen askel ja AA:n ovi auki!

• Tuli tuossa mieleen, oma yritys saada pysyvä raittius. Kokemusta on viinan käytöstä, ja useampi vuosi raitista elämää. Sen jälkeen, kun otin pitkän raittiuden jälkeen, en ole saanut otetta pysyvään raittiuteen. Nyt olen viimeiset 5-vuotta, aina päättänyt viikon juomaputken jälkeen, nyt saa kyllä loppua. Aina kun jonkun viikon tai kuukauden on raittiutta, elämä alkaa tuntuu niin harmaalta. Siinä vaiheessa kun ajatus menee siihen että voi vähän ottaa, niin ei me kauan kun kaljakauppa kutsuu. Vaikka tiedän että se ei jää yhteen iltaan, silti kuvittelen että otan vain tänään. Nyt olen ollut jonkun kuukauden ottamatta, mutta ei kestä ajatusta päästää siihen, että voisi vähän ottaa. Raittiudessa on parhaita hetkiä aamut, illat ja viikon loput on vaikeimpia. Silloin suklaata menee aika paljon, kyllä se on terveellisempää kun koskenkorva.

• vee-e

se päivä jolloin alat päivä kerrallaan opettelemaan ja elämään isoa muutosta.
      siis jos todella haluat ? sen lykkääminen aina huomiseen tarkoittaa kaiken jatkumisen ennallaan.

juomisen lopettaminen on vaan osa raitistumista.

se prosessi kaikkineen käydään oman pään sisällä tapoja ja menetelmiä muuttamalla. ajatustavat ja kaikki muuttuu mutta ei kerralla. kyllä se muutos kestää loppuelämän koska uusia opittavia asioita tulee vastaan koko loppuelämän.
      yksin se on lähes mahdotonta ja hyvin vaikeaa.

oletko jo tutkinut missä ja milloin kokoontuu vertaistukiryhmiä ?

tulee mieleen, että mikä on sellainen paikkakunta josta saa ostaa pullon kirkasta mutta ei löydy vertaistukea ? eli kuinka pitkä matka sinne ihan oikeasti nyt on ?
      sen pullon ja sen seurausten hinnalla ajelee melkoisen matkan.
      eikä se matka voi olla koskaan liian pitkä ellei sitten halua jatkaa entiseen tapaan. miten lie sulla ? sinä päätät.

• Meistä

On kertalaakista raitistunut, Itselläni meni
      kymmenen vuotta, siitä kun tiedostin olevani
      alkoholisti, raitistumiseen. Kenties suuntaat
      tarmosi väärään kohteeseen kun yrität olla juomatta.
      Ei Juominen ole alkoholismia vaan se ettei voi olla juomatta. Et voi olla juomatta koska olet alkoholisti ja olet alkoholisti koska sinulla on juomisen mahdollistamiseksi kehittynyt pakkomielteinen alkoholistinen ajatusmaailma. Se vääristää motiivisi ja toimintasi. Kun saat sen purettua ja pakkomielteen kitketyksi huomaat
      kuinka erilaiselta asiat näyttävät. Siinä tilassa
      missä alkoholisti elää sitä on vaikea edes
      uskoa, koska alkoholisti ei ole vapaa ajattelemaan. Kaikki hänen ajatuksensa ja toimintansa siilautuvat jossain vaiheessa tämän
      pakkomielteen asettamilla ehdoilla.
      Siinä ei ryhdistäytymiset ja tahtomiset paljon auta.
      Itse en ole AA-lainen, mutta olen saanut sieltä aikoinani paljon hyviä työkaluja oman pakkomielteeni purkamiseksi, joten suosittelen sinullekin lämpimästi.

Onnea vaan sinulle matkaasi, uskon sinun
      selviävän!

• väärinkäsityksen..

Välttämiseksi. Huomasin, taas kerran..ilmaisseeni
        ajatukseni kömpelösti. Tarkoitan että juomatta oleminen on sinänsä hyvä asia, mutta sillä ei alkoholismi poistu. Juomatta oleminen kyllä mahdollistaa pakkomielteisen ajatusmaailman purkamiseksi vaadittavan työn tekemisen joka on edellytys raitistumiselle. Tätä kautta raitistuneena
        häviää mieliteko juomiseen ja syntyy vapaus valita
        itse mitä elämältään haluaa..huoh ..:)

• mene?
        väärinkäsityksen.. kirjoitti:

Välttämiseksi. Huomasin, taas kerran..ilmaisseeni
        ajatukseni kömpelösti. Tarkoitan että juomatta oleminen on sinänsä hyvä asia, mutta sillä ei alkoholismi poistu. Juomatta oleminen kyllä mahdollistaa pakkomielteisen ajatusmaailman purkamiseksi vaadittavan työn tekemisen joka on edellytys raitistumiselle. Tätä kautta raitistuneena
        häviää mieliteko juomiseen ja syntyy vapaus valita
        itse mitä elämältään haluaa..huoh ..:)

...että täytyy oppia uusi tapa ajatella. Ja kyllä ihiminen oppii, ihan varmasti. 'Raittiudessa on parasta aamut', mutta eikö parempaa ole se, ettei enää ole tartte ajatella ottamista? Minen tiiä aa:sta juurikaan mittään, mutta oonpahan joskus aiemminkin virkkonut että tämä palsta on ollu melekein ku lottovoitto, tai no, mutta kehunpa kuitenki että oon täältä saanut tsemppiä elämään. Myös negatiivisten esimerkkien kautta. Voimia Suotuulialle, oikein rajusti.

• Kylläkin..
        mene? kirjoitti:

...että täytyy oppia uusi tapa ajatella. Ja kyllä ihiminen oppii, ihan varmasti. 'Raittiudessa on parasta aamut', mutta eikö parempaa ole se, ettei enää ole tartte ajatella ottamista? Minen tiiä aa:sta juurikaan mittään, mutta oonpahan joskus aiemminkin virkkonut että tämä palsta on ollu melekein ku lottovoitto, tai no, mutta kehunpa kuitenki että oon täältä saanut tsemppiä elämään. Myös negatiivisten esimerkkien kautta. Voimia Suotuulialle, oikein rajusti.

Että oppii uuden tavan ajatella..tuolla lisäyksellä
        vain halusin korostaa sitä ettei ylempänä olevasta vastauksestani saa väärää käsitystä siitä että
        juomisen lopettaminen olisi 'turhaa'. Se vain ei riitä raitistumiseen, mutta mahdollistaa siihen johtavan työn tekemisen..öiseen aikaan ei pitäisi
        kirjoitella näköjään, mutta sattuneesta syystä silloin olen muutenkin hereillä, mitä nyt osa päästä
        lepotilassa..:)

• kärsimystä

Sitten kun se viinan kanssa pelaaminen on tuottanut tarpeellisen määrän inhimillistä kärsimystä, olet valmis mihin tahansa - esim ajamaan sieltä erämaasta aa kokoukseen iltaisin. Jos kerran auton omistat. Mutta niin kauan kuin kärsimystä ei ole tullut tarpeeksi, viinakoukku pitää, sen voin luvata! Toivon, että sun mitta kärsimyksen suhteen olisi jo pian täynnä. Tsemppiä!

• Suotuulia

Alkoholistina osaan selittelemisen taidon: Selitän tässä nyt seli-seli, että lähin AA-tukiryhmä on sadan kilometrin päässä. Viinakauppa on kyllä tässäkin omassa käpykylässä, se on selvä se. Vuortotyöläisenä teen miltei jatkuvaa iltavuoroa, en kertakaikkiaan pääse ryhmiin. Ja näissä erämaissa ajokelit on niin syvältä että ajelen kotiin mieluusti. Tuo on siis ihan fakta että en ole päässyt ryhmiin. Ja lisäselitys, että olen ns. kulisseja pystyssä pitävä salaa juova kylän kermaa kuohuva rouva, joka ei VARMASTI voi tunnustaa ääneen olevansa alkoholisti, tämän kylän läpitutuille ihmisille, terveyskeskusihmisille, tai edes niille kahdelle veljekselle, jotka ovat saaneet kymmenen vuotta sitten pohjamudista raittiuden armon ja kulkevat kännykkä kädessä tukihenkilöinä kylämme "oikeille" alkkareille. (kaikki kunnia heille).
      Voitte HUUTAA minulle, että olen täysi idiootti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Jokainen teistä kirjoittajista antoi minulle ahaa-elämyksen. Jopa niin tehokkaasti, että kuivakännin jauhaminen väistyi ja totean, että en juo tänäänkään. Mutta mitä tulee ajatusmallin muuttamiseen, se on sitten oma prosessinsa. Jokainen teistä tietää, miltä tuntuu kun ryyppy alkaa hirttämään. Siihen ei auta mikään. Minulla on pysyvä raittius enää tuon takana. Kun päässäni naksahtaa tietoisuus, että minun ei tarvitse juoda, vaikka alkoholismini vaatii juomaan, että saan tuon peikon nujerrettua, olen sitten kuivilla. Vai mitä?

Mitä tulee tulevaisuudessani, se on taas yksi hankala vaihe. Tiedän, että alkoholistilla ei ole huomista, eikä eilistä, oli sitten kuivilla tai kännissä, elettävä on vain tätä päivää.
      Mutta uusi mieheni, ns. "vanhanajan herrasmies" ei oikein tahdo hyväksyä täysraittiutta, vaan sivistyneen, kohtuullisen juomisen. Hän ei voi ymmärtää sitä, että kun alan juomaan kohtuullisesti, olen juonut kaikki talon viinat. Silti hän jankuttaa, että hän haluaa juoda ruokaviinejä, saunaoluen, kahvikonjakin, lasin iltaviiniä, silloin tällöin, muutaman kerran viikossa ja että minun on pystyttävä samaan, että hän tukee raittiuttani tässä muodossa. Hänellä ei petä kontrolli koskaan.
      Mutta kun en pysty helevetti soikoon. En pysty ja sillä sipuli. Minulle ei ole muuta mahdollisuutta kuin täysraittius jos mieli pysyä hengissä.
      Lema mainitsit että pitkän raittiuden päätyttyä on enää vaikea saada raittiutta pysyväksi. Minulle kävi samoin. Olin kuivilla kuusi vuotta, mutta kun otin ensimmäisen hömskyn, olin tasan siinä mistä aloitin ja sen jälkeen en ole saanut puolta vuotta pidempiä kuivia kausia.

• mie vaan

Ajattele käyttäytymistäsi voimavaralähtöisesti. 1. Sinulla ei jää miun käsityksen mukaan juomaputki päälle 2. Sie juot suhteellisen harvoin. Mitä pahaa siinä on, jos juot itsesi joskus humalaan? Kai sitä jokainen kaipaa pientä irtiottoa välillä. Ei pieni repshadus sillon tällöin maailmaa kaada ja miksi täysiraittius on sinun kohdalla ainoa tavoite? Miksi et voi vaan elää päivä kerrallaan ja vetästä kerran kuukaudessa kännit, jos siltä tuntuu? Kyllä se siun mieskin huomaa pian, ettet sie kykene juomaan yhtä saunakaljaa, vaan oot joko juomatta tai sitten vedät kännit. Hänen on vaan hyväksyttävä se, ettei kaikki pysty juomaan yhtä olutta tai lasillista viiniä.

• Suotuulia
        mie vaan kirjoitti:

Ajattele käyttäytymistäsi voimavaralähtöisesti. 1. Sinulla ei jää miun käsityksen mukaan juomaputki päälle 2. Sie juot suhteellisen harvoin. Mitä pahaa siinä on, jos juot itsesi joskus humalaan? Kai sitä jokainen kaipaa pientä irtiottoa välillä. Ei pieni repshadus sillon tällöin maailmaa kaada ja miksi täysiraittius on sinun kohdalla ainoa tavoite? Miksi et voi vaan elää päivä kerrallaan ja vetästä kerran kuukaudessa kännit, jos siltä tuntuu? Kyllä se siun mieskin huomaa pian, ettet sie kykene juomaan yhtä saunakaljaa, vaan oot joko juomatta tai sitten vedät kännit. Hänen on vaan hyväksyttävä se, ettei kaikki pysty juomaan yhtä olutta tai lasillista viiniä.

En juo putkia, kärsin helvetin kankkuset ja morkkikset. No joskus otan pari lasia viiniä loiventamiseen kun oikein tekee pahaa.
        Ja sitten kumarran posliinijumalaa (niinkuin joku osuvasti sanoi).
        Kaipa tämä on pakkomielle, että haluan olla täysraitis. Tämä vie helkkaristi voimavaroja tämä taistelu.

• voipytty

uusi miehesi haluavat juoda hyvän aterian kanssa viinilasillisen tai pari. Seurustelujuomana alkoholi on yleisesti hyväksytty, se vaan ei sovi meille alkoholisteille. Toivottavasti miehesi oppii ymmärtämään ehdottomuuttasi ennen kuin asiasta tulee välejänne rasittava arvovaltakysymys. Suvaitsethan sinäkin hänelle saunaoluet ja yömyssyt. Voimia sinulle!

• raittiina kuitenkin

Puhutteleva kirjoituksesi pani vastaamaan, kun kuukausi sitten minunkin vaimoni "löysi" irakilais pojan, johon rakastu silmittömästi 16 aviovuotemme jälkeen.

Nyt on ollut puoli shokki päällä ja alkaa hiukan helpottaan, vaikken viinaa tuohon asiaan ottanutkaan.

Minä vapauduin viinasta ja eri korvike aineista kohta 20 vuotta sitten ja siitä olen kiitollinen Jeesukselle.

On ollut muuten värikästä aikaa tää raitis pätkä ja suosittelen sinullekin uskoa Kristukseen, minä olen ainaskin nää raittiit vuodet saanut lahjaksi, kun ei antabukset eikä muutkaan hoitolat auttaneet, koitin minä AA:kin mut retkahdin silloin-80-luvun alulla sieltäkin.

Ymmärrän vain vailinaisesti tuskaasi, koska mulla on vielä käymättä tää erokin ja en haluais katkeroitua, enkä vihaa jättää pesimään sydämmeeni.

Jeesus sinua auttakoon raittiuden tielle.

• Suotuulia

Minulla ei ole hengellistä kotia, ei uskoa mihinkään korkeampaan voimaan, mutta olen hyvin avoin kaikelle ja jospa ihme tapahtuisi minunkin kohdallani.
        Kun minun mieheni löysi toisen naisen 30 yhteisvuoden jälkeen, en minäkään tuolloin viinaan turvautunut. Romahdin niin totaalisesti, että jouduin viikoksi petiin.
        Siitä muuten voisi pähkäillä, että viina ei kuitenkaan ole elimistössä se pahin voima, joka vaatii osansa. Hyvä havainto tässä ja nyt.
        Onneksi raittiutesi jatkuu, jospa vaimosi tulee järkiinsä. Siinä sitten Sinä joudut taas nöyrtymään voitko antaa anteeksi.
        Voimia Sinulle ja raittiutta.

• sinulle,,
        Suotuulia kirjoitti:

Minulla ei ole hengellistä kotia, ei uskoa mihinkään korkeampaan voimaan, mutta olen hyvin avoin kaikelle ja jospa ihme tapahtuisi minunkin kohdallani.
        Kun minun mieheni löysi toisen naisen 30 yhteisvuoden jälkeen, en minäkään tuolloin viinaan turvautunut. Romahdin niin totaalisesti, että jouduin viikoksi petiin.
        Siitä muuten voisi pähkäillä, että viina ei kuitenkaan ole elimistössä se pahin voima, joka vaatii osansa. Hyvä havainto tässä ja nyt.
        Onneksi raittiutesi jatkuu, jospa vaimosi tulee järkiinsä. Siinä sitten Sinä joudut taas nöyrtymään voitko antaa anteeksi.

Aiemmin olisi tuo "täräys" pullon piiriin vienyt ja jopa viha olisi saanut arvaamattomat sijat elämässäni.

Tuo anteeksi antaminen ja pyytäminen ovat sit jo vielä syvempiä asioita.
        Tänään en kykene antamaan anteeksi.
        ex vaimoni laittoi aamulla jo kuudelta anteeksi pyynnön, kun oli kuullut ihmetykseni, miksei yhtään nöyrry.

No onhan avioliitto kuitenkin kahden ihmisen välinen liitto jossa on kaksi "syyllistä", eli en minäkään syytön ole, vaikken koskaan olekkaan vaimoani pettänyt, mut muuten olen velvollisuuksiani laiminlyönyt, eli laiskuuteni esim. on yks.

No alkoholi on kuitenkin unohtunut, tänkin asian järkyttäessä sisäistä minääni.

Olen tosin itseni aivan liian alas juonut, kun tentut ja muut korvikkeet kelpas.

Nyt tosin kaikki on korjaantunut, eli elämä rullaa muutoin hyvin ja ulkoinenkin on kunnossa, kun viinat jäivät kuvioista.

On ihmetys vain etten kertaakaa ole sit 80-luvun lopun tarvinnut retkahtaa viinoihin.

Sinun on siinä mielessä vaikeempi tehdä päätös, kun puolisosi on "otettava huomioon" ratkaisuja tehdessä.

Minä silloin elin yksin ja siinä mielessä kukaan ei kehoittanut juomaan tai uskostani luopumaan ja sit muutaman vuoden kuluessa löysin itselleni "avun", joka nyt on taas sit löytänyt uuden ja nuoren jopa aviossa olevan Irakilaisen pojan, joka on nuorempi kuin hänen oma poikansa.

Kyl mun mieleen tulee paratiisin tapahtumat, kun Eeva lankes Luciferin lumoihin, eli käärme petti.

No jätetään saarnaamiset, mut kyllä uskokin on yks hieno mahdollisuus raittiuteen ja samalla saa raittiita ystäviäkin, jotka usein ovat hyväksi avuksi arjenkin keskellä.

Mut kiitti sulle ja tsemppiä raittiuteen, jostakin sinunkin täytyy se löytää.

• siinä
        Suotuulia kirjoitti:

kävi -ikävää. Vuosi sitten tunnuitte niin rakastuneilta.

• sivutuuli

oli kuin minun elämästä kirjoitettu, en vaan ole pystynyt olemaan kuivilla kahta kuukautta pitempään.
      Nyt on tullut lisää ongelmia ton viinan kanssa sillä pää menee sekaisin pienemmästikin määrästä,sillä lailla sekaisin että kun aviosiippa vähänkin sanoo hankalasti niin saan kauhean raivokohtauksen, tekstiä tulee vaikka millä mitalla ja kauheita juttuja. olen luonteeltani rauhallinen enkä normaalisti käyttäydy tuolla tavalla.
      Seuraavana päivänä hävettää tosi paljon.
      Tiedän että minun pakko hakea apua ammatti ihmisiltä, puh no on jo valmiiksi haettu, toivottavasti minulta löytyy rohkeutta soittaa huomenna.
      Rakastan miestäni enkä halua meille eroa.

• Suotuulia

Viinalla saa kyllä läträttyä avioeron. Suoranaisesti minun mies ei lähtenyt juopotteluni takia, mutta kyllä hän lähtiessään huusi, että hänellä ei ole muuta kuin juoppo akka! Tosin taisi olla turhaa jos luuli vaihtavansa kuivaan, nimittäin vielä juopompi on uusi. Mutta se ei ole mun huoleni se.
        Hae apua ja mahdollisemman pian. Mitä nuorempi olet sitä pidempi raitis tulevaisuus on edessä. Minua keljuttaa pakkomielteeni viinaan, kun aivot jauhavat vapaailloille mahdollista pämppäystä. Pääsin taas tämän illan ylitse lukemalla foorumin kirjoituksia. Varsinkin nämä vakikirjoittajat ovat tosi kannustavia. En myönnä olevani aina samaa mieltä kaikesta, mutta ahmin ohjeita ja saan selkeästi apua.
        Olisikin tosi hyvä asia jos rakkaus olisi se viisastenkivi, jolla raittiuden voisi saada pysyväksi. Valitettavasti rakkaus loppuu kun toinen tai molemmat ovat tillintallin.

• ja nikkeliterapia
        Suotuulia kirjoitti:

Viinalla saa kyllä läträttyä avioeron. Suoranaisesti minun mies ei lähtenyt juopotteluni takia, mutta kyllä hän lähtiessään huusi, että hänellä ei ole muuta kuin juoppo akka! Tosin taisi olla turhaa jos luuli vaihtavansa kuivaan, nimittäin vielä juopompi on uusi. Mutta se ei ole mun huoleni se.
        Hae apua ja mahdollisemman pian. Mitä nuorempi olet sitä pidempi raitis tulevaisuus on edessä. Minua keljuttaa pakkomielteeni viinaan, kun aivot jauhavat vapaailloille mahdollista pämppäystä. Pääsin taas tämän illan ylitse lukemalla foorumin kirjoituksia. Varsinkin nämä vakikirjoittajat ovat tosi kannustavia. En myönnä olevani aina samaa mieltä kaikesta, mutta ahmin ohjeita ja saan selkeästi apua.
        Olisikin tosi hyvä asia jos rakkaus olisi se viisastenkivi, jolla raittiuden voisi saada pysyväksi. Valitettavasti rakkaus loppuu kun toinen tai molemmat ovat tillintallin.

on muuttunut bittiterapiaksi. Hyvä näin. Krapulatonta tiistaiaamua sinullekin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1896
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1669
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1544
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1183
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1142
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe