Kenkien maalaaminen/värjääminen???

mnmk

Minulla on valkoiset kengät, jotka haluaisin kultaisiksi. Mistä saisi esim. kenkiin tarkoitettua spraytä? olen kuullut tällaisista? ihan vaan suutarilta vai pitääkö tilata jostain kauempaa? onko värivaihtoehdot suppeat?

12

14629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • materiaalia

      kengät ovat?

    • mokkeli

      Minä olen värjännyt nahkakenkiä ihan perinteisellä spraymaalilla.
      Autojen varaosia ja muuta vastaavaa tavaraa myyvistä liikkeistä löytää uskomattoman suuren värivalikoiman spraymaaleja. Ja kun värit on tarkoitettu autojen maalaukseen, niin ne kyllä kestävät joka säällä. Kannattaa vaan pitää huoli, että puhdistaa ja kuivaa maalattavan pinnan hyvin ennen maalausta, ja ettei laita liian paksua kerrosta maalia, koska pehmeästä materiaalista se voi alkaa silloin lohkeilemaan pois.

    • mokkeli

      Sen vielä unohdin mainita, että ostin joskus ihan kenkien maalaamiseen tarkoitettua spraymaalia, ja se oli tosi kallista. Eikä se edes riittänyt mihinkään, vaikka myyjä sanoi että sillä pitäis maalata useammatkin kengät - eikä kyllä riittänyt edes mun pikkukenkiin. Kokeile ensin halvemmat vaihtoehdot, siinä tuskin menettää mitään!

    • nmnk

      mitä materiaalia ovat, nyt kun lojuvat varastossa. joka tapauksessa ovat nyt sellaiset että jäisivät käyttämättä eli voin kyllä kokeilla kaikkea mahdollista. kiitos avusta..:)

      • *****

        Vaikka kenkäsi eivät olisikaan nahkaa, vaan jotain keinoainetta, niin on olemassa ainakin yksi kenkämaali, jolla voi maalata myös keinonahkaa. Maalin nimi on Tarrago, ja itse ostin sitä ihan kenkäkaupasta. Minulla on kokemusta tuosta maalista, kun etsin tietyn värisiä kenkiä pukuuni, eikä sellaisia mistään löytynyt, niin ostin kivat vaaleankot kengät, jotka eivät sattuneet olemaan nahkaa ja maalasin ne. Ensimmäinen maalauskerta näytti epätasaiselta ja kengät kamalilta, mutta toinen maalikerros kuivuttuaan näytti todella hyvältä, eikä maali vielä vuosienkaan jälkeen ole murtunut tai lohkeillut. Jos kenkäsi ovat mokkaa tms. ainetta, siihen on taas omat väriaineet.


    • Ffas

      Metalli spraymaalilla voi värjätä myös kenkiä

    • Duppalii

      Voiko turkoosit converset värjätä perus spraylla mustaks???!!!

      • HuoriainenKuoriainen

        Ei mun mielestä


    • JukkaSelenius

      Uskon vakasti,että halvin tapa on kato vaikka Motoentin nettimyynnistä jos niillä on kultamaalia.
      Mulla on joulutarkoituksiinj oskus ostettu sellasta. Kun maalaa autospraylla pitäs pohjan kai olla rasvaton , eli asetoni olis hyvä, ut niissä taitaa olla hoitoöljyä seassa.
      Tsemiä , hölmöä maksaa liiika erikoiskamista

    • apvuksiaina

      Kenkävärejä saa tilata e-kaupasta www.leathermastershop.eu

    • Anonyymi

      Voisiko joku auttaa minua. Minulla on air forcet jotka ovat todella likaiset haluaisin maalata ne mutta en tiedä minkä laista maalia minun pitää käyttää tai mistä saan sellaista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe