Kenkien maalaaminen/värjääminen???

mnmk

Minulla on valkoiset kengät, jotka haluaisin kultaisiksi. Mistä saisi esim. kenkiin tarkoitettua spraytä? olen kuullut tällaisista? ihan vaan suutarilta vai pitääkö tilata jostain kauempaa? onko värivaihtoehdot suppeat?

12

16455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • materiaalia

kengät ovat?

• mokkeli

Minä olen värjännyt nahkakenkiä ihan perinteisellä spraymaalilla.
      Autojen varaosia ja muuta vastaavaa tavaraa myyvistä liikkeistä löytää uskomattoman suuren värivalikoiman spraymaaleja. Ja kun värit on tarkoitettu autojen maalaukseen, niin ne kyllä kestävät joka säällä. Kannattaa vaan pitää huoli, että puhdistaa ja kuivaa maalattavan pinnan hyvin ennen maalausta, ja ettei laita liian paksua kerrosta maalia, koska pehmeästä materiaalista se voi alkaa silloin lohkeilemaan pois.

• mokkeli

Sen vielä unohdin mainita, että ostin joskus ihan kenkien maalaamiseen tarkoitettua spraymaalia, ja se oli tosi kallista. Eikä se edes riittänyt mihinkään, vaikka myyjä sanoi että sillä pitäis maalata useammatkin kengät - eikä kyllä riittänyt edes mun pikkukenkiin. Kokeile ensin halvemmat vaihtoehdot, siinä tuskin menettää mitään!

• nmnk

mitä materiaalia ovat, nyt kun lojuvat varastossa. joka tapauksessa ovat nyt sellaiset että jäisivät käyttämättä eli voin kyllä kokeilla kaikkea mahdollista. kiitos avusta..:)

Vaikka kenkäsi eivät olisikaan nahkaa, vaan jotain keinoainetta, niin on olemassa ainakin yksi kenkämaali, jolla voi maalata myös keinonahkaa. Maalin nimi on Tarrago, ja itse ostin sitä ihan kenkäkaupasta. Minulla on kokemusta tuosta maalista, kun etsin tietyn värisiä kenkiä pukuuni, eikä sellaisia mistään löytynyt, niin ostin kivat vaaleankot kengät, jotka eivät sattuneet olemaan nahkaa ja maalasin ne. Ensimmäinen maalauskerta näytti epätasaiselta ja kengät kamalilta, mutta toinen maalikerros kuivuttuaan näytti todella hyvältä, eikä maali vielä vuosienkaan jälkeen ole murtunut tai lohkeillut. Jos kenkäsi ovat mokkaa tms. ainetta, siihen on taas omat väriaineet.

• Ffas

Metalli spraymaalilla voi värjätä myös kenkiä

• Duppalii

Voiko turkoosit converset värjätä perus spraylla mustaks???!!!

• HuoriainenKuoriainen

Ei mun mielestä

• JukkaSelenius

Uskon vakasti,että halvin tapa on kato vaikka Motoentin nettimyynnistä jos niillä on kultamaalia.
      Mulla on joulutarkoituksiinj oskus ostettu sellasta. Kun maalaa autospraylla pitäs pohjan kai olla rasvaton , eli asetoni olis hyvä, ut niissä taitaa olla hoitoöljyä seassa.
      Tsemiä , hölmöä maksaa liiika erikoiskamista

• apvuksiaina

Kenkävärejä saa tilata e-kaupasta www.leathermastershop.eu

• Anonyymi

Voisiko joku auttaa minua. Minulla on air forcet jotka ovat todella likaiset haluaisin maalata ne mutta en tiedä minkä laista maalia minun pitää käyttää tai mistä saan sellaista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5257
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3612
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2096
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1921
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      31
      1840
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1813
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1653
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19