lapsi painaa liian vähän!

äiti9

kuka seuraa saako lapsi sijaisperheessä tarpeeksi ruokaa ja huolenpitoa?tapaan 5v poikaani noin kk välein.eilen huomasin kun otin lapsen syliin että poikahan on liian laiha.kylkiluut näkyy ja tuntuu.rasvaa ei oo yhtään.kysyin asiaa sos työn tekijältä kun en oo oikein väleissä sijais äidin kanssa.sossu vaan ilmotti että joo kun hän on käyny heidän kotona poika syö hyvin.kuulema lapsi liikkuu niin paljo ettei pääse lihomaan.mun mielestä toi ei oo normaalii että lapsen luut näkyy ihon läpi,pitää seur kerralla punnita ja mitata.aion myös neuvotella sijais äidin kanssa ja vaadin että poika on käytettävä lääkärissä.kai mulla nyt joku oikeus on!

11

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saada lapsesi terveys-

      tiedot, esim. neuvolasta. Jos ei sijaisäidin kanssa keskustelu suju, niin voithan yrittää ottaa yhteyttä neuvolaan ja kertoa, että asiasi koskee huolta lapsesta hänen pituuden ja painonkehityksensä suhteen.

      Tunnetaanko sinut neuvolassa? Tuli vain mieleen, että ihan yllättävää suhtautumista voi tietojen luovuttamisessa ja jopa vastaanottamisessa olla joskus ihan huostaanottotilanteen ulkopuolellakin. Pyysin nimittäin tänään lapsen kouluterkan s-postiosoitetta, että olisin toimittanut hänelle lisätietoja lapseni terveydentilasta. Mutta yllätys yllätys: hän vastasi, että mitään asiakastietoja ei lähetetä sähköpostilla. Ei ollut edes kyse mistään lääkärinlausunnoista tms. Näin heillä, mutta esim. lastenlinnasta ja parilta yksityiseltä lääkäriasemalta lähetetään tietoja sähköpostillakin.

      Tuli vain mieleen, että jos lapsesi neuvolassa on kovin tiukkaa tämän suhteen, niin alkavatko sitten jotain tietoja puhelimessa antamaan, eikä se liity mitenkään siihen, onko lapsi huostaanotettu vai ei. Mutta se selviää soittamalla ja kysymällä.

    • lapsi kotona

      Täytyy elää niin että lapsia ei oteta pois kotoa.
      Sitten ei tule tämmöstäkään murhetta.

      • lapset otetaan

        väkisin.


      • luottaa Suomen

        viranomaisiin.

        Ensinnäkään ei ole aina vanhempien elämäntyylistä kiinni, otetaanko lapset vai ei.
        Harva vanhempi heitä on itse antamassa mihinkään.

        Murheen tuloa sekään ei estä, vaikka vanhemmat olisivat itse hakeneet sijoitusta lapselle. Silti voi olla, että viranomaistoimet ovat kuitenkin sitä tasoa, että sijoituksella ei päästä lähellekään sitä tavoitetta, mihin pyrittiin. On kuitenkin myös onnistuneita sijoituksia, johon kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä, mutta ikävä kyllä kokonaisuutta ajatellen harvemmin.


      • Älä viitsi

        Kun et tiedä, miksi lapsi on huostassa, niin älä viitsi alkaa nälviä. Ja kyllä Äiti saa huolissaan olla, oli huostaanotto syy mikä tahansa.


      • äiti9

        kuule,kyllä olen ihan kunnolla eläny.älä laita mitään mielipidettä jos et tiedä asiasta yhtään mitään.onko sulla lapsi huostassa vai huvikseenko pyörit tällä alueella?enkä mä antanu lastani pois!


      • kukaan ei
        äiti9 kirjoitti:

        kuule,kyllä olen ihan kunnolla eläny.älä laita mitään mielipidettä jos et tiedä asiasta yhtään mitään.onko sulla lapsi huostassa vai huvikseenko pyörit tällä alueella?enkä mä antanu lastani pois!

        estä sua seuraamasta lapsen painoa ja pituutta. Pidä vaan kirjaa, mut älä tee asiasta lapselle numeroa. Vaivihkaa vain. Eikä kaikista mitä puhut sossun kanssa tarvi sijaisäidin tai lapsen kuulla. Ja valituksistasikin voit pitää kirjaa. Siis kunhan on aiheellisia tietty.

        Ja kukaan ei estä sua tankkaamasta lastasi, kun on kotona. Tietty ei paljon tunnu, kun ei usein käy. Tankkaa lapseesi myös itsetuntoa. Ruokahalu voi mennä niin monesta syystä.


      • pysyisi kotona
        Älä viitsi kirjoitti:

        Kun et tiedä, miksi lapsi on huostassa, niin älä viitsi alkaa nälviä. Ja kyllä Äiti saa huolissaan olla, oli huostaanotto syy mikä tahansa.

        Se tässä juuri onkin niin ihmeellistä että täällä valitetaan niin surkealla äänellä sitä kun lapsi on huostassa.
        MIKSI ANNATTE LAPSENNE POIS - ELI SUOMEKSI.
        MIKSI ETTÄ PIDÄ KOTIA SELLAISELLA MALLILLA ETTÄ SIELTÄ EI TARVI OTTAA LASTA HUOSTAAN.


      • kun lapsi aiheetta
        kukaan ei kirjoitti:

        estä sua seuraamasta lapsen painoa ja pituutta. Pidä vaan kirjaa, mut älä tee asiasta lapselle numeroa. Vaivihkaa vain. Eikä kaikista mitä puhut sossun kanssa tarvi sijaisäidin tai lapsen kuulla. Ja valituksistasikin voit pitää kirjaa. Siis kunhan on aiheellisia tietty.

        Ja kukaan ei estä sua tankkaamasta lastasi, kun on kotona. Tietty ei paljon tunnu, kun ei usein käy. Tankkaa lapseesi myös itsetuntoa. Ruokahalu voi mennä niin monesta syystä.

        repäistään irti hyvästä kodista.

        Lapseni laihtui 7 kg muutamassa kuukaudessa, mutta onneksi sain taisteltua hänet kotiin JA VIRANOMAISET MYÖNSIVÄT VIRHEENSÄ!

        Tämä on tosi harvinainen tilanne, että he myöntävät tehneensä arviointivirheen huostaanoton tarpeesta. Yleensä aiheetonkin huostaanotto on ja pysyy, hoidollinenkin yleensä sen kaksi vuotta.


      • kommunikointi kyvyt
        kun lapsi aiheetta kirjoitti:

        repäistään irti hyvästä kodista.

        Lapseni laihtui 7 kg muutamassa kuukaudessa, mutta onneksi sain taisteltua hänet kotiin JA VIRANOMAISET MYÖNSIVÄT VIRHEENSÄ!

        Tämä on tosi harvinainen tilanne, että he myöntävät tehneensä arviointivirheen huostaanoton tarpeesta. Yleensä aiheetonkin huostaanotto on ja pysyy, hoidollinenkin yleensä sen kaksi vuotta.

        kohdallaan. Itse en yhtään katso, kuinka vastapuolen kanssa tulen toimeen vai onko ylipäätään mitään mahdollisuutta tullakaan toimeen millään supliikilla. Lyön asiat pöytään suoraan ja tulos on, ettei menestystä tule. Sosiaalitoimisto jostain perkuleen syystä ottaa asiat itseensä kohdistuneena, eivät yhtään pysty käsittelemään asioita asioina ja lapsen tilannetta sellaisena kuin se on olemassa olevana. Minut haukutaan just mustavalkoiseksi ajattelijaksi ja asiat kääntyvät ihan muuksi mistä menen asioimaan. Ja lopputulema on, että lapset varttuvat vailla kasvu- ja kehitysturvallista kotia. Kävin vuosikausia puhumassa sosiaalitoimistossa ja kirjoitin hallinto-oikeuteen, että tätä menoa lapseni vammautuu pysyvästi sijoituksessa ja toinen syrjäytyy opinnoista. Ja niin kävi. Mielestäni minun pitäisi selvitä Suomen kamaralla Suomen kielellä, mutta sossula on eri maailma kuin mikään muu instanssi. Vaikeatkin asiat selviävät yleensä asiansa esittämällä, mutta ei lastensuojelussa. Olen tullut siihen tulokseen, että eivät haluakaan selvittää vaan ovat sokaistuneita omille tekemisilleen.


    • Anonyymi

      Normaalia etenkin pojilla n. 10 vuotiaaksi ja vähän yli. Tytöillä n. 9 vuotiaaksi..

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe