Minulla on Intiassa tuttu, jonka kanssa lähettelemme joskus tekstiviestejä ja moikkailemme ns. hätäri-soitoilla. Tutullani on Intiassa Idean liittymä ja minulla täällä Soneran liittymä. Jokin aika sitten hänen puheluistaan lakkasi näkymästä soittajan numero, näytti vain puhelu ja tuntematon. Nyt muutama päivä sitten soittajan numerona alkoi näkymään 442075079999. Tuo 44 on Pohjois-Irlannin suunta. Numeroon ei voi soittaa, sieltä kuuluu vain nopeaa tuuttausta. Kun taas soitan Intian tuttavani omaan numeroon, niin se kyllä toimii. Tiedän, että nuo tuosta 44.. numerosta tulevat puhelut ovat tuttavani soittamia.
Mistä tässä on kyse? Tietääkö joku? Kulkevatko puhelut tuolta kautta ja numero ei jostain syystä välityä oikein? Rahastaako joku välistä? Vakoillaanko puheluita? Mitä hemmettiä tämä on?
mitä tämä
7
2566
Vastaukset
- pahan
kyssärin...
- täällä
Tänään 29.10.2007 tuli soitto samasta nrosta. Etsin googlella, koska yliveto_get_rich -osakkeen puhelinkauppaajat kiusana.
Osaisiko joku tosiaan valaista asiaa? Eka soitto tuli Private number -> en vastannut -> 20sec ko numerosta...- sallaaa
joo samasta numerosta tuli mullekin joku 3 puhelua mutta koska nukuin en vastannut... soittaa siihen ei voi, katkaisee aina.
- ?!?
sallaaa kirjoitti:
joo samasta numerosta tuli mullekin joku 3 puhelua mutta koska nukuin en vastannut... soittaa siihen ei voi, katkaisee aina.
Oon myös saanut kyseisestä numerosta puheluja. Googlettamalla sen, päädyin tänne. Olis tosiaan kiva tietää mistä on kysymys??
- tuli
sallaaa kirjoitti:
Jep, tulipas mullekki 3 puhelua just äsken tosta numerosta ja ajattelin googlata, perin outoo kun prepaid liittymä kyseessä, eli mistä ovat voineet britit saada mun numeron?:D
- virus?
Veikkaisin että kyseessä on joku virus joka soittelee randomisti jokapaikkaan, tai joku ohjelmoitu paska, outoo todella kyl ku mulla prepaid liittymä noin 1,5kk vanha eikä numeroa näy missään, oon tosin jonnekki internet-sivustolle lomakkeeseen laittanu numeron, mut jep, ehkäpä joku viirus :o veikkaisin et näin on, kun toisella foorumeilla joku oli vastannut ja oli vaan kuulunu joku ääni joka toisti samaa asiaa(automaatti)
- Tele-mies
Kyseinen 442075079999 numero on reitityskeskuksen numero. Kansainvälisessä puheluliikenteessä puhelut reitittyvät eri maiden reitityskeskusten kautta lopulliseen määränpäähänsä riippuen soittajan operaattorin eli palveluntarjoajan carrier sopimuksessa määriteltyjen reititysten mukaisesti. Hieman sama asia kuin internetliikenteessä; jos selailet suomesta yhdysvalloissa olevaa sivustoa, liikenne reitittyy eri solmukohtien kautta lopulliseen määränpäähänsä. Tietysti kyse on myös rahasta, eli soittajan maksamasta ulkomaanpuhelun hinnasta saa välillesesti osansa ne, joiden kautta liikenne kulkee. Operaattoreiden oleellinen osa heidän ulkomaanpuheluliiketoiminnastaan liittyy juuri tähän carrier bisnekseen. Etsitään halpoja ja toimivia reittejä liikenteelle.
Se miksi puhelun vastaanottajalla näkyy reitityskeskuksen numero johtuu siitä, että puhelureitityskeskus ei jostain syystä osaa lähettää vastaanottajalle soittajan numeroa. Reitityksiä muutetaan kokoajan ja liikenteellä voi olla myös vaihtoehtoisia reittejä, kun soittaja soittaa uudelleen, hänen numeronsa saattaakin näkyä normaalisti.
Sama ilmiö saattaa tapahtua jos soitat esim lomalla Turkista suomeen, suomalaisella kännykällä. Vastaanottajalla saattaa näkyä vaikka jokin numero joka sijaitsee makedoniassa.
Kyseinen 442075079999 reitityskeskus sijaitsee Lontoossa.
Eli ei tarvitse ottaa yhteyttä manaajaan tai Supoon, kyseessä on kansainvälisessä puhelinliikenteessä tapahtunut tekninen virhe, jolloin soittajan numero ei näy oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1173902Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1533776Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi262581Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs72366100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322153Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks41736Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa481342Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut601243Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä181219Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah35959