Minkäsorttisia ohjelmia te muut kirjoittajanrentut käytätte? Mitä suosittelisitte? :)
Vastaukset 10
- vanhatykki
vanhaa kunnon pommikonetta, ei petä ohjelmat summuut ja aina on käyttökunnossa, jos sähkölaskut maksettu (?) ja siis kyseessä sähkökirjoituskone, jossa jopa parin rivin tallennus, mietippämietippä...
löytyy oikeinkirjoitusohjelma, näyttää punaisella alleviivauksella kirjoitusvirheet, huomauttaa jos lauserakenteessa vikaa.
Mukavempi kuin word tai office (mitä sisäministeriössä käytetään) joissa ennakoiva syöttö ja pisteen jälkeen tulee aina iso kirjain automaattisesti jne.- olli_onanias
Ei Officella voi mitään kirjoittaa. Office on toimisto-ohjelmistokokonaisuus, joka sisältää mm. Word-tekstinkäsittelyohjelman. Wordissä voi itse asetuksista valita, tuleeko pisteen jälkeen automaattisesti iso kirjain tms. toimintoja. Kannattaa opetella ohjelmat kunnolla ja tehdä tarvittavat säädöt, sillä ei se ohjelma itse tiedä, mitä kirjoittaja haluaa.
olli_onanias kirjoitti:
Ei Officella voi mitään kirjoittaa. Office on toimisto-ohjelmistokokonaisuus, joka sisältää mm. Word-tekstinkäsittelyohjelman. Wordissä voi itse asetuksista valita, tuleeko pisteen jälkeen automaattisesti iso kirjain tms. toimintoja. Kannattaa opetella ohjelmat kunnolla ja tehdä tarvittavat säädöt, sillä ei se ohjelma itse tiedä, mitä kirjoittaja haluaa.
oli office.org
pystyi sillä kirjoittamaan, kunhan kirjoitti ensin tekstin ja nousevat numerot kirjoitti jälkikäteen.
Kun numeroi, apahtui:
1. Tämä meni hyvin
2. Automaattinen kakkonen enter lyönnin jälkeen
3. automaattisesti, vaikka numeroa ei enää kaipaisikaan.
Myöskään Wordia en ole käyttänyt, joten tiedä siitä mitään.
Tosin, tähän nettikoneseen riittää koneessa oleva muistio. VAikka sillä ei saakkaan auki sähköpostin liitetiedoston viestejä, ainakaan jokaista.
Mikäli ei halunnut pisteen jälkeen isoa kirjainta, selvisi näin, esim. Kkyllä se siitä. Sitten pyyhki pois tuon K-kirjaimen- etulinjan liukuri
Onko kellään tietoa voiko kustantajille jo lähettää Works muotoisia tiedostoja? Eikö works ole vistan mukanaan tuoma uusioversio Wordista, sillä erotuksella entisiin nähden etteivät nuo kaksi tue toisiaan.
Itselläni on Works kannettavassa ja Word pöytäkoneessa ja hermot riekaleina kun en voi kätevästi siirrellä tekstejä koneelta toiselle.
varmaan noille joku yhteinen lukuohjelma löytyy, mutta aikani ei ole riittänyt ohjelman etsimiseen ja imurointiin, koska Wordin kanssa olen tottunut että kaikki toimii saumattomasti yhteen ilmankin krumeluureja.
mutta tämä on vain minun mielipiteeni, molempia ohjelmia paljon käyttäneenä sanoisin ettei Worksissa juuri uusia tai parempia ohjelmia ole, onpahan vain nätimpi krafiikka.
- open office
ladattavissa netistä!
- Wäxy
Ainakaan minun Vista ohjelma hylkii Office.org ohjelmaa.
Oisko tuo open offise sitten eri?
Täytyy kokoilla kun saan ensin auton korjattua. - olla.
Wäxy kirjoitti:
Ainakaan minun Vista ohjelma hylkii Office.org ohjelmaa.
Oisko tuo open offise sitten eri?
Täytyy kokoilla kun saan ensin auton korjattua.ettei toimi vistassa, sehän tehty hylkimään muita ohjelmistoja kuin Windowsin omia.
- renttu todellaki
Word Office 2007:lla onnistuu kirjuuttaminen ihan hyvin....
- Gyyggeli
^.^
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S58790- 34785
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125726- 88663
- 24554
- 40527
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle63489Lehtikankaan oppilas kuolema
Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞9482Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.71476- 40454
- 45426
Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee24410- 57409
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.23398- 72393
- 39393
- 35387
Ylen suosikkisarja tuotti pettymyksen - Loppuiko Ellis tv-sarja todella tähän?
Nyt Suomessa on nähty tv-sarjan kaksi ensimmäistä kautta. Toisella kaudella tiedossa oli tv-katsojille ikävä yllätys,0386- 38384
- 33381