Tyhmä?

elukka

Onkohan kaneilla minkäänlaista aivotoimintaa?
Mun kani on ainakin tyhmä kuin saapas.
Se ei siis tee muuta kun syö ja p..k.oo.

Niin no.Sitten se osaa löhötä.Siinä se.

20

2410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tania78

      Kyllähän sieltä kaikenlaista löytyy.. =)
      Miksi kanisi muka olisi tyhmä??

      -Se tulee luoksesi.
      -Oppii hyppäämään esteitä.
      -Juttelee sinulle.
      -Näyttää kiintymyksensä.
      -On utelias- joskin arka.(luonnon vuoksi)


      Se haluaa olla ystäväsi!

      -Vaikkei osaa käskyjä.
      -Ei ehkä tee mitä haluat.
      -Puhuu sinulle omalla kielellään.
      -Kiertää ympärilläsi - sinä olet ja annat sille sille kanin elämän!
      - Haluaa luottaa sinuun. Sinä olet sen lauma. Johtaja.
      - Kuuntele hetki ystävääsi.

      (mitä sinä teet? )

      • RonKon

        Taidat ite olla vähä niinku TYHMÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        SIIS MIKS OTIT KANIN,JOS NE KERRAN SUN MIELEST NII TYHMII ON!!!!!!!!!!???????!!!!!!!!!

        Suosittelisin sinulle,elukka,mikä lienetkään, että jos on noin vaikea PITÄÄ KANIA,ANNA/MYY SE POIS.....

        Eläimiä ei koskaan haukuta tyhmiksi,ei sitten KOSKAAN!


      • Touhukas luppis
        RonKon kirjoitti:

        Taidat ite olla vähä niinku TYHMÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        SIIS MIKS OTIT KANIN,JOS NE KERRAN SUN MIELEST NII TYHMII ON!!!!!!!!!!???????!!!!!!!!!

        Suosittelisin sinulle,elukka,mikä lienetkään, että jos on noin vaikea PITÄÄ KANIA,ANNA/MYY SE POIS.....

        Eläimiä ei koskaan haukuta tyhmiksi,ei sitten KOSKAAN!

        No, varmasti jos pidät kania päivät pitkät häkissä kököttämässä, niin se vaikuttaa hyvinkin tyhmältä. Mitä muutakaan kani voisi ahtaissa tiloissa tehdä? Jos sinut lukittaisiin vessan kokoiseen tylsään tilaan ja pääsisit ehkä tunniksi muualle kulkemaan (jos sitäkään), niin tuskin pääsisit paljon näyttämään älykkyyttäsi?

        Kanien pitäisi saada olla vapaana vähintäänkin aina kun joku on kotona, eli useita tunteja päivässä. Jos teillä on näin, niin järjestäpä pupullesi virikkeitä (esim. pahvilaatikoita johon on leikattu kulkuaukkoja ym.). Käytä paljon aikaa pupun kanssa olemiseen, anna sen kesyyntyä rauhassa. Sitten voit vaikkapa opettaa temppuja herkkujen voimalla. Taloon tullessaan kani on luonnollisesti arka ja kököttää vain jossain nurkassa, mutta kyllä se siitä piristyy...

        Lisäksi kanikaveri tietysti piristää ja aktivoi kania, jolloin pääset myös näkemään otteita niiden fiksuudesta. Toista kania ei kyllä kannata ottaa, jos ekakin kyllästyttää...

        Oma kanini osaa antaa tassua (siis molempia yhtä aikaa), jahdata leluaan ja kaataa sen, pyöritellä herkut esille aktivointipallosta, kerjätä ruokaa taitavasti ym. Osaapa se kantaa näkkärinkin matolle, jotta se ei liukuisi niin paljon kuin parketilla. Mutta häkissä istuva, kesyttämätön tai tylsistynyt kani ei pysty älykkyyttään "esittelemään".

        Ja kani on vieläpä SAALISELÄIN, sen älykkyys ja kieli on siis erilaista kuin ihmisen tai koiran.


      • elukka
        Touhukas luppis kirjoitti:

        No, varmasti jos pidät kania päivät pitkät häkissä kököttämässä, niin se vaikuttaa hyvinkin tyhmältä. Mitä muutakaan kani voisi ahtaissa tiloissa tehdä? Jos sinut lukittaisiin vessan kokoiseen tylsään tilaan ja pääsisit ehkä tunniksi muualle kulkemaan (jos sitäkään), niin tuskin pääsisit paljon näyttämään älykkyyttäsi?

        Kanien pitäisi saada olla vapaana vähintäänkin aina kun joku on kotona, eli useita tunteja päivässä. Jos teillä on näin, niin järjestäpä pupullesi virikkeitä (esim. pahvilaatikoita johon on leikattu kulkuaukkoja ym.). Käytä paljon aikaa pupun kanssa olemiseen, anna sen kesyyntyä rauhassa. Sitten voit vaikkapa opettaa temppuja herkkujen voimalla. Taloon tullessaan kani on luonnollisesti arka ja kököttää vain jossain nurkassa, mutta kyllä se siitä piristyy...

        Lisäksi kanikaveri tietysti piristää ja aktivoi kania, jolloin pääset myös näkemään otteita niiden fiksuudesta. Toista kania ei kyllä kannata ottaa, jos ekakin kyllästyttää...

        Oma kanini osaa antaa tassua (siis molempia yhtä aikaa), jahdata leluaan ja kaataa sen, pyöritellä herkut esille aktivointipallosta, kerjätä ruokaa taitavasti ym. Osaapa se kantaa näkkärinkin matolle, jotta se ei liukuisi niin paljon kuin parketilla. Mutta häkissä istuva, kesyttämätön tai tylsistynyt kani ei pysty älykkyyttään "esittelemään".

        Ja kani on vieläpä SAALISELÄIN, sen älykkyys ja kieli on siis erilaista kuin ihmisen tai koiran.

        Ei se vapaana huoneessakaan tee muuta kuin kököttää.syö ja löhöää....ei sentään p..ko.
        No .katsotaan kun aika kuluu löytyykö siltä yhtään aivonystyrää.
        pois en sitä anna.onhan se niin söpö.


      • Angela27
        Touhukas luppis kirjoitti:

        No, varmasti jos pidät kania päivät pitkät häkissä kököttämässä, niin se vaikuttaa hyvinkin tyhmältä. Mitä muutakaan kani voisi ahtaissa tiloissa tehdä? Jos sinut lukittaisiin vessan kokoiseen tylsään tilaan ja pääsisit ehkä tunniksi muualle kulkemaan (jos sitäkään), niin tuskin pääsisit paljon näyttämään älykkyyttäsi?

        Kanien pitäisi saada olla vapaana vähintäänkin aina kun joku on kotona, eli useita tunteja päivässä. Jos teillä on näin, niin järjestäpä pupullesi virikkeitä (esim. pahvilaatikoita johon on leikattu kulkuaukkoja ym.). Käytä paljon aikaa pupun kanssa olemiseen, anna sen kesyyntyä rauhassa. Sitten voit vaikkapa opettaa temppuja herkkujen voimalla. Taloon tullessaan kani on luonnollisesti arka ja kököttää vain jossain nurkassa, mutta kyllä se siitä piristyy...

        Lisäksi kanikaveri tietysti piristää ja aktivoi kania, jolloin pääset myös näkemään otteita niiden fiksuudesta. Toista kania ei kyllä kannata ottaa, jos ekakin kyllästyttää...

        Oma kanini osaa antaa tassua (siis molempia yhtä aikaa), jahdata leluaan ja kaataa sen, pyöritellä herkut esille aktivointipallosta, kerjätä ruokaa taitavasti ym. Osaapa se kantaa näkkärinkin matolle, jotta se ei liukuisi niin paljon kuin parketilla. Mutta häkissä istuva, kesyttämätön tai tylsistynyt kani ei pysty älykkyyttään "esittelemään".

        Ja kani on vieläpä SAALISELÄIN, sen älykkyys ja kieli on siis erilaista kuin ihmisen tai koiran.

        Juu

        Samaa mieltä "Touhukas luppis" kanssa. Mulla on kaksi kääpiöristeytyskania ja niista eka on varsinainen välkky neiti. Ja toinen, 4 kk nuorempi herra(leikattu) hieman holtittomampi.

        Osaavat olla siistejä, tuntevat nimensä ja komennon EI, tosin eivät aina sitä noudata. Tyttö osaa pyöritellä herkkupalloa taitavasti, mutta poika ei lainkaan. Tosi fiksuja muksuja kaneiksi :)


      • angela27
        elukka kirjoitti:

        Ei se vapaana huoneessakaan tee muuta kuin kököttää.syö ja löhöää....ei sentään p..ko.
        No .katsotaan kun aika kuluu löytyykö siltä yhtään aivonystyrää.
        pois en sitä anna.onhan se niin söpö.

        Oletko täysi-ikäinen vai vasta lapsi itsekin... eikös laki jo kiellä eläimen vastuunoton alaikäisiltä?? en tiedä, mutta todella sääli eläintä joka ei ole omistajansa oikea perheenjäsen!

        SAnon siis suoraan, että jos olet joku alaikäinen kersa, niin luovuta suosiolla pupusi parempiin käsiin...... ja pian!


      • angela27
        elukka kirjoitti:

        Ei se vapaana huoneessakaan tee muuta kuin kököttää.syö ja löhöää....ei sentään p..ko.
        No .katsotaan kun aika kuluu löytyykö siltä yhtään aivonystyrää.
        pois en sitä anna.onhan se niin söpö.

        Tosi sairasta vitsiä, häpeisit vähän ..... tai paljon :DDDDD


      • jänissss

        Kanit ovat hyvinkin älykkäitä otuksia, sen voin sanoa. Ne saattavat tosin vaikuttaa hieman yksinkertaisilta, mutta tosiasiassa niiltä löytyy paljonkin älyä. Oma kääpiöluppakanini onkin tästä oiva esimerkki. Kökötti huoneeni lattialla seinää tuijottaen ja kun hävisin nurkan taakse oli herra hypännyt sängylleni, minne ei lupaa hänellä ollut. Kun sitten vilkaisin nurkan takaa mitä hän touhusi, loikkasi tämä hirveällä vauhdilla sängyltäni lattialle. Siinä sitten oltiin ihan viattomina ja selvästi näytti tietävän, että oli tehnyt kiellettyä. Ei koskaan kenenkään nähden hyppinyt sängyillä, koska tiesi sen olevan kiellettyä, eli aika älykäs on, kun on oppinut tuonkin. Yhden ainoan kerran tosin loikoili vatsalteen ja käpälät pitkälteen tyynyni päällä... Ja muutaman kerran pihisti keksin yöpöydältäni. Kerran yksi poika mainitsi sen olevan söpö, mutta tyhmä. Olisi tehnyt mieli sanoa takaisin, että eipähän ainakaan ole yhtä tyhmä ja tietämätön, kuin sinä. En tarkoita, että kanit olisivat maailman älykkäimpiä eläimiä, mutta ne ovat omalla tavallaan fiksuja ja kokoonsa nähden yllättävänkin älykkäitä. Kanit oppivat nimensä, muutamia temppuja ja paljon muutakin esim. Estehyppyjä. Oman kanini älykkyys tuli kuitenkin vähän muulla tavalla esille. Nokkeluutena ja oveluutena, sekä huumorilla. Kani tykkää nukkumisesta ja lepäämisestä, vaikka tarvitseekin paljon vapaana liikuntaa. Miksi sen pitäisi jatkuvasti olla osoittamassa älykkyytään? Eikö se saa lepäillä ihan rauhassa, vaikka se vaikuttaisikin hölmöltä? Itsekin ihmiset viettävät tuntikausia koneen ja median äärellä. Ja paljon tyhmempiäkin eläimiä on, joten miksi tehdä juuri kanista tällainen keskustelu?


      • Anonyymi
        elukka kirjoitti:

        Ei se vapaana huoneessakaan tee muuta kuin kököttää.syö ja löhöää....ei sentään p..ko.
        No .katsotaan kun aika kuluu löytyykö siltä yhtään aivonystyrää.
        pois en sitä anna.onhan se niin söpö.

        Anna kanien virikkeitä mut jos annat mahdollisuuden nii ei se oo tyhmä kukaan ei ole tyhmä tee sen kanssa niin paljon mitä voit äläkä valita!!


    • nuttaa

      minulla on kani ja se on kaikkea muuta kuin tyhmä. muut perheessäni (paitsi äitini joka pitää kaneista paljon) sanovat että se on ihan tyhmä ja vaan sotkee. mutta itse vietän paljon aikaa sen kanssa ja se on oikeasti todella viisas! ja kanini on vapaana huoneessani koko ajan ja sillä on paljon virikkeitä. jos pidät sitä vain häkissä tai jos se saa olla hetken vapaana tyhjässä huoneessa niin kai se on sinusta tyhmä. miksi edes otit kanin? oletkohan yhtään ottanut kaneista selvää? tee kanille suuri palvelus ja myy se. tai jos et halua kuitenkaan luopua siitä, keksi sille virikkeitä ja vietä sen kanssa PALJON aikaa, niin huomaat miten viisas/kiva se oikeasti on

    • Ruusuuuu

      En ole opettanut kanilleni mitään ja hän on itsekseen ruvennut käyttämään vessaa, joten ei tarvitse siivoila papanoita jatkuvasti :P Ja pissoja varsinkaan. Ja olen tehnyt hänelle kanaverkosta palloja ja niitä hän heittelee. :P Ja joskus jopa tuo minulle. :D Ja hän pitää aivan älyttömästi tyhjistä hillopurkeista. En tiedä miksi :D Heittelee niitäkin ja joskus järjestelee niitä päällekkäin yms. :D Jos kerran on kani ja sitä hoitaa oikein, on taatusti oikea kanifani lopun elämäänsä. :D

    • bubu-FaNi

      ¨Onkohan kaneilla minkäänlaista aivotoimintaa?
      Mun kani on ainakin tyhmä kuin saapas.
      Se ei siis tee muuta kun syö ja p..k.oo.

      Niin no.Sitten se osaa löhötä.Siinä se.¨


      Pidätkö sä sitä ollenkaan vapaana??
      Sun kanis olis varmaa tosi fiksu jos sen kaa leikkis, oppettais sille jotain ja touhuis sen kaa muuta.

      Kyl mun nykynen kani (ranskanluppa tyttö, 10,5kk)on tosi fiksu! Hei.. keksisit sille
      jotain virikkeita, tunneleita, anna tyhjii vessapaperi hylsyjä ja sellasii leluja. Pehmolelujaki on kiva purra ja heitellä, mut kantsii kattoo et niis ei oo mitää hirvee pitkii karvoja tai ulokkeita jota se pääsee puremaan.

      Mun kani osaa ainaki:
      - se osaa käyttää vessaa
      - se osaa pyöritellä talouspaperirullasta tehtyy leluu, jossa on paljon reikii ja kulmat on taitettuna. Sit sinne sisälle voi laitta vähä auringonkukan siemeniä ja kulkusen.(lähtee kiva ääni.. (: ) Siemenii tippu vähän kerralla re´istä
      ja syö niitä.
      - Ja osaa tiety paljon muutakin

      Kato.. en mäkään mitään oppis jos kököttäisin päivät pirkät mun huoneessa! En mäkään muuta tekis ku söisin ja makaisin! Eihä siin hyvä ihminen aivot kehity ollenkaa!
      Jotkut väittää eläimii tyhmiks vaik ne saattaa välil olla ihmistäki fiksumpii..
      - Yuo are dumb ¨elukka¨.

      Ja jos niille ei olis aivotoimintaa nii ei ne söis paskois ja makais! Joillakin ihmisillä vaa ei oo aivotoimintaa.. säälix käy..

      Rakasta sitä! Dumb person!
      Samaa mieltä mä kyl oon noitten muitten kaa, myisit sen!
      Uudet omistajat vois harjottaa sillä aivotoimintaa ku nykynen ei kykene!

      Miks oikeesti otat kanii jos niillä ei sun mielestäs oo aivotoimintaa!?

      Muistakaa:
      Ei kantsi hankkii kanii jos ei tiiä siit mitää!
      Jotkut ees näillä palstoilla on järkevii!

      Mä oon alkanu miettii et onx tää joku aivotoiminnattomien palsta. Nykyjään.

      Saan päänsärkyy vaa aivotoiminnattomista ihmisistä jota tääl liikkuu. Pitäis varmaa lopettaa tää ja keskittyy vaan tohon puput.net:tiin. En oo törmänny siellä yhteenkään vastaavanlaiseen tapaukseen! sorry :'(

      • huhhuh...

        Kyllä osaa joku (viestin aloittaja) olla... Ihan niinku se olis sen kanin vika jos se vaan kötöttää paikoillaan, paskoo, ja syö...

        Toimintaa kehiin sille pupulle!!!!

        ^auringonkukan siemeniä ei kannata antaa kaneille! Ovat ihan älyttömän rasvaisia.. Ja vain haitaksi kanille.


        Sitten! Kannattaa ulkoiluttaa ainakin välillä sitä kanias pihalla! ei talvella kylläkään, kun ei ole tottunut niin kylmään, ettei sairastu vaan.

        Mutta kanit tykkää ihan sikana ainaki yleensä pihalla olemisesta!


      • elukka

        Ai se onkin älykästä kun osaa pyörittää vessapaperirullaa:)))
        Mut sittenhän mun kani onkin varsinainen ruudinkeksijä,kun se osaa nakata ruokakuppinsa vessanpönttöön.


        Myönnä siis itse,ettei kanit ole mitään järjen jättiläisiä,ettei joku kaniraukka joudu heitteille siksi,että joku kuvittelee niiden oikeasti oppivan kuin koirat.



        Etkä taida sinäkään olla mikään fiksu kun et osaa kirjoittaa herjaamatta...


      • Betty-Fan
        elukka kirjoitti:

        Ai se onkin älykästä kun osaa pyörittää vessapaperirullaa:)))
        Mut sittenhän mun kani onkin varsinainen ruudinkeksijä,kun se osaa nakata ruokakuppinsa vessanpönttöön.


        Myönnä siis itse,ettei kanit ole mitään järjen jättiläisiä,ettei joku kaniraukka joudu heitteille siksi,että joku kuvittelee niiden oikeasti oppivan kuin koirat.



        Etkä taida sinäkään olla mikään fiksu kun et osaa kirjoittaa herjaamatta...

        Olen kanssasi samaa mieltä joissain viesteissä.
        Kaneilla siis on älyä,mutta ei paljoa,ellei niille opeta kaikenlaista.

        Teille muille:Joka ikinen kani osaa pyörittää vessapaperirullaa sekä kuljettaa ruokakupin vessanpönttöön.

        Olen sitä mieltä, että kanit EI OLE kovin älykkäitä niinkuin ihmiset tai esim. koirat mutta ihania lemmikkejä!

        Olen siis samaa mieltä kanssasi, elukka! (: (: (:

        Eivät kanit mitään huippu keksiöitä olekaan,

        ja jos kani syö, käy paskalla, nukkuu, löhöilee.
        SE ON MINUN MIELESTÄNI OIKEAA KANIN ELÄMÄÄ!
        toki pitäisi saada myös liikuntaa.
        Jos nukkuu jatkuasti, ANNA NUKKUA!

        Olen siis kanssasi samaa mieltä, elukka! (: (:


      • elukka
        Betty-Fan kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä joissain viesteissä.
        Kaneilla siis on älyä,mutta ei paljoa,ellei niille opeta kaikenlaista.

        Teille muille:Joka ikinen kani osaa pyörittää vessapaperirullaa sekä kuljettaa ruokakupin vessanpönttöön.

        Olen sitä mieltä, että kanit EI OLE kovin älykkäitä niinkuin ihmiset tai esim. koirat mutta ihania lemmikkejä!

        Olen siis samaa mieltä kanssasi, elukka! (: (: (:

        Eivät kanit mitään huippu keksiöitä olekaan,

        ja jos kani syö, käy paskalla, nukkuu, löhöilee.
        SE ON MINUN MIELESTÄNI OIKEAA KANIN ELÄMÄÄ!
        toki pitäisi saada myös liikuntaa.
        Jos nukkuu jatkuasti, ANNA NUKKUA!

        Olen siis kanssasi samaa mieltä, elukka! (: (:

        Viimeinkin rehellinen,joka sen myönsi.
        Ja kiitos. Luulin jo kanissani olevan jotakin vikaa.
        Olkoon vaan vähän yksinkertainen.Minulle riittää kun se on terve,söpö ja pehmeä siliteltävä.


      • Betty-Fan
        elukka kirjoitti:

        Viimeinkin rehellinen,joka sen myönsi.
        Ja kiitos. Luulin jo kanissani olevan jotakin vikaa.
        Olkoon vaan vähän yksinkertainen.Minulle riittää kun se on terve,söpö ja pehmeä siliteltävä.

        Noin sitä pitää! Hienoa! Kanissasi ei todellakaan ole mitään vikaa.Meidän kani on IHAN samanlainen. Kiva kun uskot minuu!! (: (: (:

        Äläkä välitä noista muiden p*ska puheista.


      • Touhukas luppis
        Betty-Fan kirjoitti:

        Noin sitä pitää! Hienoa! Kanissasi ei todellakaan ole mitään vikaa.Meidän kani on IHAN samanlainen. Kiva kun uskot minuu!! (: (: (:

        Äläkä välitä noista muiden p*ska puheista.

        No, ole mitä vaan mieltä ikinä haluatkaan kanien älykkyydestä, mutta virikkeitä sille kannattaa (ja PITÄÄ) silti keksiä. Kokeile erilaisia juttuja, niin tiedät mistä oma pupusi tykkää:) Herkut saavat (viimeistään) useimmat puput innostumaan.

        Niin, ja minä olen kuitenkin sitä mieltä, että kanit ovat hyvinkin fiksuja kokoonsa (ja aivojen kokoon;)) nähden. Oma pupuni tosiaan muistuttaa usein koiraa, se on oppinut jopa "noutamaan", kunhan heittää kävyn tarpeeksi lyhyen matkan päähän(siis vaikka metrin)! Luppa siis juoksee kävyn luo, ottaa sen hampaisiinsa ja antaa minulle. Eikä muidenkaan temppujen opettamisessa ole mennyt kuin muutama minuutti, niin pupu on jo tajunnut jutun idean (no, noutamisessa meni sentään vähän kauemmin, kun opetin sen osissa).

        Eläimet vaan on eläimiä, mitäpä muuta marsut, kissat tai vaikka iguaanitkaan tekee, kun noita elämiseen välttämättömiä juttuja, joihin niiden olisi luonnossakin keskityttävä hengissä pysyäkseen.

        Eli, mitä sitten kanisi pitäisi tehdä osoittaakseen olevansa "älykäs"? Lukea kirjoja tai katsella telkkaria? Eihän sillä ole käsiäkään... Ei millään pahalla, mutta haluaisinpa tietää;)


      • tania78
        Touhukas luppis kirjoitti:

        No, ole mitä vaan mieltä ikinä haluatkaan kanien älykkyydestä, mutta virikkeitä sille kannattaa (ja PITÄÄ) silti keksiä. Kokeile erilaisia juttuja, niin tiedät mistä oma pupusi tykkää:) Herkut saavat (viimeistään) useimmat puput innostumaan.

        Niin, ja minä olen kuitenkin sitä mieltä, että kanit ovat hyvinkin fiksuja kokoonsa (ja aivojen kokoon;)) nähden. Oma pupuni tosiaan muistuttaa usein koiraa, se on oppinut jopa "noutamaan", kunhan heittää kävyn tarpeeksi lyhyen matkan päähän(siis vaikka metrin)! Luppa siis juoksee kävyn luo, ottaa sen hampaisiinsa ja antaa minulle. Eikä muidenkaan temppujen opettamisessa ole mennyt kuin muutama minuutti, niin pupu on jo tajunnut jutun idean (no, noutamisessa meni sentään vähän kauemmin, kun opetin sen osissa).

        Eläimet vaan on eläimiä, mitäpä muuta marsut, kissat tai vaikka iguaanitkaan tekee, kun noita elämiseen välttämättömiä juttuja, joihin niiden olisi luonnossakin keskityttävä hengissä pysyäkseen.

        Eli, mitä sitten kanisi pitäisi tehdä osoittaakseen olevansa "älykäs"? Lukea kirjoja tai katsella telkkaria? Eihän sillä ole käsiäkään... Ei millään pahalla, mutta haluaisinpa tietää;)

        Touhukas luppis: Hyvä!

        Oppiiko ihmislapsi kävelemään , puhumaan, lukemaan, ... ilman virikkeellistä ympäristöä???
        EI!

        Eli yhteenvetona: Kaikki eläimet/ihmiset ovat älykkäitä vain jos niille annetaan mahdollisuus olla sitä !


    • Anonyymi

      Et voi sanoa noin kanit on parhaita jos et tee sen kans mitää nii ehkä se ei tee mitää muuta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe