Milloin satoi ensi lumen Suomussalmella

oikeat vastaukset tänne terveisin "Neuvos"

22

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • farth22

      vuonna 1867 kun satoi ensilumen suomussalmelle, sitä ennen ei ollut suomussalmea.

      • täydellinen,

        jos vuosiluku pitää paikkansa.
        nyt neuvos kiiruusti palkintoa jakamaan farth22:lle, oikealle sääprofeetalle, sammakkoakin tarkemmalle tietäjälle.


      • tajuaako neuvos tätä

        vastaus oli kyllä viisaampi kuin ite kysymys!


      • katovuosi silloin

        jäät oli lähteneet vasta juhannuksena ja uusi talvi niin helkutin aikaisin, ettei mikään sato onnistunut


      • rantaneuvos1
        täydellinen, kirjoitti:

        jos vuosiluku pitää paikkansa.
        nyt neuvos kiiruusti palkintoa jakamaan farth22:lle, oikealle sääprofeetalle, sammakkoakin tarkemmalle tietäjälle.

        kun sammakkoproffan ennuste meni pieleen.


      • tajuaako neuvos tätä kirjoitti:

        vastaus oli kyllä viisaampi kuin ite kysymys!

        näin kieltämättä oli.


      • tavattiin ensi kerran kirjallisessa muodossa niin katsotaan sitten se olisi tämän päivän tehtävä kaikille.
        Keskusteluamme jatketaan sitten myös siltä pohjalta jos niin halutaan.


    • kyläpoliisi

      ensilumi tuli keskiviikkona 10.10. Oliko se lunta, oli ainakin rakeita.

      Olin kalaverkolla iltapäivällä ja yllätti sankka valkoinen pyry. Veneeseen jäi rakeita, jotka ei sulanee pitkään aikaan, oliko se ensi lunta, tavallaan olli.

      • ohi meni 140 vuotta

        ajattele vähä!


    • onneksi on viisaita vastauk...

      Ei millään pahalla!

      • tänä syksynä ja voittajankin jo tiedetään, koska sammakko proffan ennuste meni pahasti pieleen.


      • onko lumenväri muuttunut? sitten kunse minä viimeeksi näin keväällä 2007, jota kukaan ei vielä ole nähnyt tänä syksynä vai onko lumi saannut peräti uuden nimen?
        Ps, kun olin itse pikkuinen poika niin minulta tultiin kysymään rantteella, mitense pokasaha lähtee käymään.


    • tuli lunta tännään

      tämnään tato entilumet, taanko palkintoo?

      • saat palkinnon jos pystyt osoittamaan sen kuvan kera.


    • milloin satoi ensi lumet

      Et mistään! painu Helevetin Jorpakon Kuuseen!

      • mutta sehän haluttiin ymmärtää väärin, että tarkoitin juuri tätä syksyä ja vuotta 2007


    • tänä syksynä 2007 kuka sen näki, ensi lumentulon.

    • ökkö

      lumi tulee maahan 13 joulukuuta

      • neuvos tiedustelee.


      • satoi lumen
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        neuvos tiedustelee.

        10. pnä yöllä, eikä ole kaikki vieläkään sulanna.


      • satoi lumen kirjoitti:

        10. pnä yöllä, eikä ole kaikki vieläkään sulanna.

        talvise tuloo ja niin pitääkin kun syksy ja kesä on mennyt, terveisiä sinne Puolangalle, "Neuvos"


    • Ei Sammakkomies

      tulee sitä lunta vielä kun jaksamme vähäsen ootella ja mehän sitä jaksamme ei enää hiihtofani.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe