Syksy vaikuttaa mielialaan??

cinsilla

Niin, että vaikuttaako syksy mielialaan?

19

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että--

      terävä huomio.

    • tammikuun likka

      Syksy on parasta aikaa minulle ja ollut ihan lapsuudesta lähtien. Muistan kuinka kiven päällä istuen katselin harmaata maisemaa ja puitten oksilla olevia muutamia värikkäitä lehtiä. Ja se hiljaisuus ja sateen unettava ropina sataessaan lehtikasojen päälle. Siinä oli se jokin..

    • Varsinkin loppukesän hämäryys.

      Päivän ja yön erottuminen antaa rytmiä ja ehkä ryhtiäkin jakaa vuorokausi selkeämmin.

      Taitaa enemmän olla kevätväsyneitä, kuin syysmasennuksesta kärsiviä.

      Lapissa kaamosaika ja sen odotus voisi olla mielialaan enemmän vaikuttava, mutta kaipa sekin on hyvin yksilöllistä.
      Siis, taitaapi olla pulma, ollako vai eikö olla?

    • mies-v57

      Kyllä minä olen ylettömän positiivinen niin kuin aina.En kyllä ole mitään eroa huomannut.Tällainen
      iloinen veikko olen läpi vuoden.On niin paljon
      tekemistä,ettei tässä kerkeä oikeen mieltä muuttamaan.Sama hymynen tässä on naamasella
      niin kuin aina.
      Ja ei kun iloa sinullekkin ja ennen muuta
      positiivista olemista ja iltaa!

      • Mettäläinen

        yli positiiviset tai neitimäiset ihmiset. Luen heidät kategoriaan teeskentelijät tai mielistelijät, eli en voi sietää siksi, koska eivät uskalla elää miltä tuntuu.


      • Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

        yli positiiviset tai neitimäiset ihmiset. Luen heidät kategoriaan teeskentelijät tai mielistelijät, eli en voi sietää siksi, koska eivät uskalla elää miltä tuntuu.

        , no ei tänne kaikkia v - itutuksiaan viiti tellätä :))


    • tuisku

      syksyn tuulet ja tuiskut sekä pimeys vaikuttavat joko masentavasti tai sitten se saa aikaan sellaisen "lämpimän pesän"teon vietin.koti puetaan lämpimin värein ,istutaan kynttilän valossa ja tunnelmoidaan. mitä kylmempi tulee sitä kiihkeämmin halajaa lämpöä ympärilleen. tunnelmallista illan jatkoa, sytytä kynttilä ja nauti vaikka lasillinen viiniä niin synkkyys katoaa(ainakin hetkeksi)

      • onnis

        hienoa, että joku on ymmärtänyt syksyn ominaislaadun: kääriydytään lämpöön ja nautitaan kynttilöistä -ja meillä takkatulestakin.


      • tuisku
        onnis kirjoitti:

        hienoa, että joku on ymmärtänyt syksyn ominaislaadun: kääriydytään lämpöön ja nautitaan kynttilöistä -ja meillä takkatulestakin.

        jep jep takkatuli se vasta ihana on,sen ääressä jos missä surut ja huolet kaikkoaa, saa katsella tulen leimua ja nauttia sen antamasta ihanasta lämmöstä ja tuoksusta.
        lämmintä levollista yötä


    • Hilja H

      Lomamatka loka-marraskuun vaihteessa etelän lämpöön ehkäisee hulluksituloa.

      • mutta ei kesä!

        Että voin kiikaroida tähtitaivasta ja löytää etsimäänsä taivaalta jotain.
        Pidän todella eri vuodenajoista. Se tuo vaihtelua ja hyväksyy että välillä on semmoista alavireisyyttä ja
        aktiivista aikaa. Kevät ja syksy on minulle miellyttävää aikaa. Kesä ja talvi eivät ole mulle kivoja. Jos saisin valita ,kumman valitsen, kesän vai talven,niin valitsisin TALVEN! Ihmisiä on moneen junaan! En todella haluaisi elää tasapaksua elämää, vaan ottaisin vuodenajan elämäni rikkautena ja haasteena!


      • oli ja meni

        nyt kolmas syksy yksin ilman miestäni, on vain pelkkää synkkyyttä. Ei ole kynttilän polttajaa.


    • mies-v57

      BellaMia,miten hehkutkaan aamulla,olla vain
      hiljaa ja katsoa sinua.BellaMia,miten olet koristeltu luojan kauneudella,aamun valo leikkii
      sun kuumalla iholla.

      BellaMia,syysaamuni valkea kaunotar,parhaita
      hetkiä miehen taipaleella.BellaMia,mun
      elämäni huumaava opettajatar,joka hetki yhteisellä
      matkalla.

      Sun kulkus mulle iloa tuottaa,jokas askeleessas riemu helii.Kaikea kaunista sun olemus suottaa,
      Kauneutes sielulleni on punaista viinii.

      Päiväin vierelläs on pala ikuisuutta,jotain
      susta aina sisällein jää.Sussa niin paljon on
      vaaleaa viattomuutta,hurmas on mulle niin
      täyttä elämää.

      Siis ottakaa rakkaus käteen,sitä hellikää rohkein mielin.Tora ja riita kaikki jää eteen,rakkaus
      sisällä soi herkin kielin.

      BellaMian kunniaksi Andrea Bocelli
      ja Amore La Vez

      • Elämäni huumaava opettajatar...Ristus ;)


    • Siinä se.

    • syksy tarkoitti vain sitä että kesä, ihana kesä on ohi. Syksy oli masentava mutta nyt kun ikää on jo pikkuisen lisää, olen herännyt huomaamaan syksyn kauneuden.

      • Sen verran korjaisin otsikkoasi.
        Siis ehkä näin: "nuorenpana tyttönä" tai "hiukan nuorenpana tyttönä":)


    • liikkumaan.

      Ei ainakaan masenna, tykkään syksyn raikkaudesta, väreistä ja - ilman värejäkin.

    • setä aurinkoinen

      Mielenkiintoinen kysymys ja kyllä se minun mielestä vaikuttaa.

      Olen tuolla profiilisivuilla jutellut kuuden naisen kanssa ja heistä neljä on sellaisia jotka kirjoittavat vain ajoittain.Näillä neljällä on kuin nakutettuna vastausviesti ilmoihin perustuva.Kun alkaa pilvistä olemaan niin viestit loppuu heti mutta aurinkoisella kelillä ei meinaa ehtiä vastailla.Sääkarttoja kun katon niin voin melkein vannoa keneltä tulee viesti ja milloin :).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe