onko kehitysvammaisia?

kaali

hei
täällä kirjoittaa paljon liikuntavammaiset ym, onko ketään kehitysvammaista?

6

575

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aovin

      Vittu kunnon tampio

    • vispata spermaks ja nussia uudestaan, tai oikeestaan sen spermakupin sais kaataa ojaan sen vispaamisen jälkeen

      • erilainen40plus

        Eikös meillä kaikilla kuitenkin ole ihan yhtälainen oikeus olla täällä.
        Vaikka välillä tietysti pattiin ottaakin asiasta tietämättömien erehtyminen, kaikki me kuitenkin olemme ensisijaisesti ihmisiä!

        Eihän kehvelikään ole pyytänyt saada syntyä kehveliksi, niin vain on jostain syystä käynyt..


      • erilainen40plus kirjoitti:

        Eikös meillä kaikilla kuitenkin ole ihan yhtälainen oikeus olla täällä.
        Vaikka välillä tietysti pattiin ottaakin asiasta tietämättömien erehtyminen, kaikki me kuitenkin olemme ensisijaisesti ihmisiä!

        Eihän kehvelikään ole pyytänyt saada syntyä kehveliksi, niin vain on jostain syystä käynyt..

        kirjoittaa täällä. Osa palstalle kirjoittajista kokee kehvelit uhaksi. Johtuukohan, että lääkärintodistuksessa on maininta moisesta vammasta, tai mistä vie johtuu, Mutta noi kuittaamiset kehveleistä, saadaan aikaan aika pienellä aivokapasiteetilla.


      • erilainen40plus
        kanosmn kirjoitti:

        kirjoittaa täällä. Osa palstalle kirjoittajista kokee kehvelit uhaksi. Johtuukohan, että lääkärintodistuksessa on maininta moisesta vammasta, tai mistä vie johtuu, Mutta noi kuittaamiset kehveleistä, saadaan aikaan aika pienellä aivokapasiteetilla.

        ..ihan vain ikävistä omakohtaisista kokemuksista! Eihän se kuitenkaan ole niin kovin mukavaa tulla kerta toisensa jälkeen kohdelluksi ymmärrykseltään vajaana vain sen takia, että käyttää liikkumiseen pyörätuolia.

        Eivät nuo oikeasti ja tässä tavallisessa arjessa ole aina ihan helppoja asioita, jokainen niistä joskus hiilestyy! Mutta sitä vain silti pitäisi pyrkiä hyväksymään kaikki ihmiset sellaisena kuin he ovat.

        Mutta kuitenkin, ymmärrän kyllä aivan täysin 'onnestasoikeena' mielipiteen, sen verran usein olen itsekin törmännyt samaan asenteeseen ja polttanut pinnani! Enkä tosiaankaan ole edes muistanut hymyillä siihen päälle... :-D

        (Eli L. tiedän kyllä mitä tarkoitat!! Ja on jopa niin, että juuri sinä olet kehottanut minuakin käyttäytymään...;-))


      • erilainen40plus kirjoitti:

        ..ihan vain ikävistä omakohtaisista kokemuksista! Eihän se kuitenkaan ole niin kovin mukavaa tulla kerta toisensa jälkeen kohdelluksi ymmärrykseltään vajaana vain sen takia, että käyttää liikkumiseen pyörätuolia.

        Eivät nuo oikeasti ja tässä tavallisessa arjessa ole aina ihan helppoja asioita, jokainen niistä joskus hiilestyy! Mutta sitä vain silti pitäisi pyrkiä hyväksymään kaikki ihmiset sellaisena kuin he ovat.

        Mutta kuitenkin, ymmärrän kyllä aivan täysin 'onnestasoikeena' mielipiteen, sen verran usein olen itsekin törmännyt samaan asenteeseen ja polttanut pinnani! Enkä tosiaankaan ole edes muistanut hymyillä siihen päälle... :-D

        (Eli L. tiedän kyllä mitä tarkoitat!! Ja on jopa niin, että juuri sinä olet kehottanut minuakin käyttäytymään...;-))

        Ceeppareistakin on about 30 % kehveleitä. mitä vaikeavammaisesta on kyse niin vaikeampi määrittää kumpaa loosiin kuuluu. Vanhanliiton porukka voi laittaa aina ceepparit ja kehvelit samaksi laumaksi, osa varmaan ihan tahallaan osa tietämättömyyttään. Oon itsekin joutunut kohteeksi, että mua on nimitelty kehveliksi jossain kuntoutuskeskuksen ravintolassa sotaveteraanien toimesta, siinä ei voi muutakun huulipyöreänä jäädä ihmettelemään. Minutkin on kasvatettu kunnioittamaan vanhempia ihmisiä. paha siinä on alkaa lievästi puhevikaisen alkaa mitään kuittailemaan jollekin 88 v vanhalle sotasankarille, kun kuitti ei tartu haluamallani tavalla. Mutta sekään ei ole kehvien syytä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe