Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

isot jalat!!!!!!!

9 vuotiaalla

9-vuotiaalla tyttärelläni on kengän numero jo 39, luistimet piti jo ostaa kokoa 40. Milloinkohan jalan kasvu loppuu? Itselläni on koko 38, isällä 44. Toivottavasti ei kasva yli 42, silloin on jo vaikea löytää naisten kenkiä. Kokemuksia otetaan kiitollisuudella vastaan.. Tiedän, että turhista ei pidä valittaa, mutta tyttö häpeää isoja kavioitaan, kuten itse jalkojaan kutsuu.
Kiitos asiallisista vastauksista!

13

3607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isojalkainen

      mulla oli suunnilleen sama tilanne 10-vuotiaana, ja lopulta kengännumeroksi tuli se 42. mutta niinhän se menee, että jalka kasvaa aina edellä ja sitten vasta tulee se kropan pituus, joka tasoittaa 'huimaa' jalankasvua. yhdellä kaverillanikin kyllä jalka kasvoi samoin kokoon 39 jo 9-vuotiaana, mutta siihen se sitten jäikin! nykyisin ollaan jo 20-vuotiaita, ja hän ostaa kenkiä joko kokoa 39 tai joskus 40. mutta jos se tyttäresi jalka nyt kuitenkin kasvaisi jopa kokoon 43, niin kannattaa koittaa etsiä seomessa tehtyjä kenkiä -ne ovat ulkolaisia reilumpikokoisia ja tällöin myös koko 42 saattaa hyvinkin sopia. mutta veikkaan, että parin vuoden päästä pikemmin kirjoitat ställe samalle palstalle ihmetellen tyttäresi kasvupyrähdystä! ;)

      • 155cm

        Kiitos viestistä!Tytöllä tosiaan pituuttakin kertynyt jo lähes 155cm. Itse olen 171cm ja isä 190cm. Eli tytöstämme tulossa pitkä nainen.


    • erään 12v tytön äiti

      minun tyttärellani joka on 12v (178cm),on kengän koko 42 ,aikas samoja kokoja oli kuin sun tyttärelläsikin meillä 9v:na ,kyllä niitä kenkiä löytyy ihan kivoja isompiakin kokoja ,muttei enää tietty ihan joka kaupasta eikä niin sironnäköisiä kuin toisille pienempi jalkaisille. Ja toivossa on hyvä elää että kun meidän neiti on nyt murkkuiässä menkat kun alkaa ei toivottavatsi enää jalat kasva kovinkaan paljoa. neiti-ihmisille tuo tuntuu olevan aika arka asia...ainakin täällä.

      • gfj

        mä oon poika 13 ja 46.5 kokone jalka


      • Anonyymi
        gfj kirjoitti:

        mä oon poika 13 ja 46.5 kokone jalka

        Mä oon 14 ja mulla on 49 jalka.


    • olen...

      13 vuotias tyttö ja olen 165 cm pitkä (kasvupyrähdys käynnissä) olen aina ollut pitkä, 1 lk. , 2lk, 3lk ja ehkä vielä nelosellakin. sen jälkeen kaikki melkein ovat menneet jo ohi minusta. mutta silti kengännumeroni on 41. joskus 40 tai 42. pelkään vaan että musta tulee joku 170cm... äiti on tosiaan 165 ja iskä jotain vähä yli 175. eihä musta voi tulla sitte yli iskän pitusta??

    • ...

      Itselläni on ollut 10 -vuotiaasta 37,5 kengännumerona (olen 170cm). Tyttöni 12 v. on nyt 168 cm ja kengännumero myös 37,5 eikä taida enää kasvaa. Meillä molemmilla on sekä 37 että 38 kenkiä, joita voimme toisinaan vaihdellakin! ;) Tuskin tyttösi jalka kasvaa paljoa suuremmaksi kuin sinulla. Nykyisin monet tytöt ovat pitkiä, eli 175 cm tai ylikin, jolloin heillä on myös isompi jalka. Samasta syystä kenkäkaupoissa on nykyisin suurempi valikoima 40 kokoja, kuin ennen. Jalan kasvu loppuu tytöillä yleensä reilusti ennen pituuskasvua!

      • Alluli

        Itse olisin onnellinen jos jalka olisi n 41-43 nyt kengän koko on 39 tai 40 ja kauhean vaikeaa löytää sopivan pieniä kenkiä ja hienoja.


      • 14-w tyttö
        Alluli kirjoitti:

        Itse olisin onnellinen jos jalka olisi n 41-43 nyt kengän koko on 39 tai 40 ja kauhean vaikeaa löytää sopivan pieniä kenkiä ja hienoja.

        Hei! Olen 14-vuotias nuori naisen alku ja olen nyt n. 160cm pitkä ja jalankokoni on 37-39.
        Jalkani tuskin enää kasvaa...Toivossa on hyvä elää ;).
        Pituusennustukseni on n. 170cm ja kasvupyrähdykseni ei kuulemma ole vielä käynnistynyt. Toivon kuitenkin, että jalat pysyisivät tälläisinä.


      • siitäs sait
        14-w tyttö kirjoitti:

        Hei! Olen 14-vuotias nuori naisen alku ja olen nyt n. 160cm pitkä ja jalankokoni on 37-39.
        Jalkani tuskin enää kasvaa...Toivossa on hyvä elää ;).
        Pituusennustukseni on n. 170cm ja kasvupyrähdykseni ei kuulemma ole vielä käynnistynyt. Toivon kuitenkin, että jalat pysyisivät tälläisinä.

        onpa todella "isot kaviot" sinullakin ! 37-9 ei ole mikään kavio! arvaa tuleeko koon 40 naisille iso olo ? ;o

        muutenkin ärsytttää kun kaikilla on niin pienet jalat, ja muutenkin pienikokoisia, niin sitten huutelevat siitä ympäri kylää.
        itselläni on 39-40 ja mielestäni se on liiankin iso, mutta luultavasti nse olisi hyvä koko mielestäni, jos minulla olisikin kokoa 42 ? vaikka minulla ei ole niiiin iso jalka, tuntuu että kaikilla muilla koko on 38 tai pienempi. haluaisin itse kokoa 37-8 niin löytyisi ulkomailtakin helposti halpoja kenkiä!


      • Äiskä..
        siitäs sait kirjoitti:

        onpa todella "isot kaviot" sinullakin ! 37-9 ei ole mikään kavio! arvaa tuleeko koon 40 naisille iso olo ? ;o

        muutenkin ärsytttää kun kaikilla on niin pienet jalat, ja muutenkin pienikokoisia, niin sitten huutelevat siitä ympäri kylää.
        itselläni on 39-40 ja mielestäni se on liiankin iso, mutta luultavasti nse olisi hyvä koko mielestäni, jos minulla olisikin kokoa 42 ? vaikka minulla ei ole niiiin iso jalka, tuntuu että kaikilla muilla koko on 38 tai pienempi. haluaisin itse kokoa 37-8 niin löytyisi ulkomailtakin helposti halpoja kenkiä!

        Mun tyttöreni kengän koko on jo noin 43!!!Hän on 12 vuotta...Kyllä häneltä pituuttakin löytyy...noin 180 cm..luokassa 32 cm muita pidempi..:D


    • Isot reidet

      Mulla on isot reidet ja oon 12....miten ne saa pienemmiks ? ;(

    • Jättijalka

      Toivon että jalan kasvuni loppuisi nytten, sillä se on jo 35-36. Pituutta on 138 cm, ja ikää on 12 vuotta. Löydän nytten todella kauniita kenkiä ja ostin pari päivää sitten nätit nilkkurit, joita innokkaasti käyttelen. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe