Milloin lattialle?

Anjulianna

Minkä ikäisenä vauvaa voi alkaa totuttaa lattialla oloon? Miten pehmeä alusta pitää laittaa alle? Milloin voi laittaa mahalleen ja kuinka pitkäksi aikaa?

7

2766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäys vielä

Ja miten pitkään lattialla voi pitää kerralla? Pidetäänkö vain selällään ja mahallaan vai myös kyljellään? Huh, tulipa kysymyksiä.

• Sannnnna

Itse laitoin viikon ikäisen ensi kerran lattialle, alle paksu viltti, riittää n.3cm paksuinenkin. Vatsalleen voi laittaa sitten kun on vauva alkanut päätänsä itse pystyssä pitämään. Meillä neiti oppi sen jo heti syntyessään. Mitään aikarajaa mielestäni tähän ei ole. Mahallaan ja selällään voi pitää, kyljellään ei yleensä kovin moni vauva tykkää olla.

• sanottiin
        Sannnnna kirjoitti:

Itse laitoin viikon ikäisen ensi kerran lattialle, alle paksu viltti, riittää n.3cm paksuinenkin. Vatsalleen voi laittaa sitten kun on vauva alkanut päätänsä itse pystyssä pitämään. Meillä neiti oppi sen jo heti syntyessään. Mitään aikarajaa mielestäni tähän ei ole. Mahallaan ja selällään voi pitää, kyljellään ei yleensä kovin moni vauva tykkää olla.

Neuvolassa sanottiin, että heti sairaalasta kotoiduttua voi alkaa laittaa lattialle ja myös mahalleen. Terve lapsi osaa kuulemma kääntää päätä sillai, että poski on lattiaa vasten, eikä nenä. Ei tuo tyttö (nyt 6 vkoa) kauaa lattialla viihdy varsinkaan mahallaan, mutta tosi usein siihen laitan ja otan sitten syliin, kun alkaa itku.

• alusta asti kyljellään
        Sannnnna kirjoitti:

niin kauan kuin oppi itse kääntymään ja hyvin nukkui.
        Lähes alusta asti vauvaa pidettiin lattialla. vatsallaan viihtyi alkuunsa vain pari minuuttia mutta kun niska kehittyi niin alkoi viihtymään aina pidempiä aikoja vatsallaan.
        Alla maton päällä tavallinen viltti.

• Rinsessan äiti

Kannattaa opettaa vauva olemaan lattialla jo ihan muutaman viikon ikäisestä lähtien. Mitään aikarajaa siihen ei ole, kuinka kauan vauva voi lattialla kölliä, kyllä hän sitten ilmoittaa, kun alkaa väsyttää. Meidän tyttö esimerkiksi vihasi alkuun lattialla olemista, mutta pikkuhiljaa puoliväkisin pidennettiin lattilla oloaikaa, kun kysymys oli tosiaan vain muutamista sekunneista, jonka tyttö olisi lattialla viihtynyt (oli tuolloin jo useamman kuukauden ikäinen). Ja mitä siihen vatsallaan olemiseen tulee, sitä kannattaa myös harjoitella ihan alusta alkaen, kun se on ehdottomasti parasta jumppaa vauvan niska- ja selkälihaksille. Alkuun tosin vatsallaan ei kannata pitää kovin kauaa, kun vauva ei vielä päätään kannattele (väsyy nopeasti).

• edellinen

Niin ja se vatsallaan oleminen helpottaa usein myös ilmavaivoja, jos niitä sattuu olemaan.

• catja

Sanottiin neuvolassa että 2kk eteenpäin voi ruveta pitään vattallaan lattialla päivittäin.Ei kuitenkaan saa huudattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59