No ei ihan noinkaan, mutta eilen ihmettelin varttuneempaa pariskuntaa, joka oli ihan selvin päin ja onnistui törmäilemään muihin pareihin jokaisen kappaleen aikana useamman kerran. Tämä tapahtui tanssien alussa jolloin lavalla oli todella hyvin tilaa.
Herra ohjasteli daamiaan sekä vastavirtaan että poikittain tanssisuuntaan nähden.
Ihan vakavissani mietin, pitäisikö minun - ystävällisessä hengessä - mennä kertomaan tuolle herralle tanssietiketistä! Jätin tuon kuitenkin tekemättä. Myöhemmin tanssijoiden määrän kasvaessa pariskunta näytti istuskelevan sivummalla eivätkä enää ilmeisesti palanneet lattialle.
Miten sinä olisit toiminut?
Tanssikortti
19
3368
Vastaukset
- Hyvätapainen
havainnon Järvenpäässä. Olisko ollut sama havainto kanssasi.
...noita havainneeksi siellä. Tosin alkuillasta en juuri salin puolella viihtynytkään, kun ei olut vielä niitä sopivia tanssitettavia.
Kahviossa kului enemmänkin aika.
Kun sitten kunnon tanssitettavat olivat paikalla, ei tuollaista enää ollut havaittavissa.
Sensijaan pari mustalaismiestä kunnostautui kahvion puolella öykkäröimällä. Naiset käyttäytyivät siivosti.
Tuollaisille vuosikymmeniä tanssineille, etiketistä tietämättömille tuskin kannattaa mitään sanoa. Eivät kuitenkaan vakiintuneita tapojaan miksikään muuta.
Nythän oli onneksi koko ajan hyvin tilaa, joten isoa haittaa eivät yksittäiset hölmöilijät aikaansaa. Sensijan ruuhkailtoina (eilen mm. Ruusulinnassa kuulemma) tuollaisista on isokin riesa.
Samaa kerrottiin esiintyneen eilen Pesäkalliolla myös. Sielläkin vanhimmat kantakävijät varjelevat reviiriään päälleajoa harrastaen.- aloittaja
Ei ollut Järvenpäässä, mutta ilmeisesti samaa ongelmaa muuallakin. Eilen oli vaan niin ilmeinen tapaus, että piti oikein ihmetellä...
- Iski jälleen
Truehum kirjoitti:
...noita havainneeksi siellä. Tosin alkuillasta en juuri salin puolella viihtynytkään, kun ei olut vielä niitä sopivia tanssitettavia.
Kun sitten kunnon tanssitettavat olivat paikalla, ei tuollaista enää ollut havaittavissa.
Sensijaan pari mustalaismiestä kunnostautui kahvion puolella öykkäröimällä. Naiset käyttäytyivät siivosti.
Tuollaisille vuosikymmeniä tanssineille, etiketistä tietämättömille tuskin kannattaa mitään sanoa. Eivät kuitenkaan vakiintuneita tapojaan miksikään muuta.
Nythän oli onneksi koko ajan hyvin tilaa, joten isoa haittaa eivät yksittäiset hölmöilijät aikaansaa. Sensijan ruuhkailtoina (eilen mm. Ruusulinnassa kuulemma) tuollaisista on isokin riesa.
Samaa kerrottiin esiintyneen eilen Pesäkalliolla myös. Sielläkin vanhimmat kantakävijät varjelevat reviiriään päälleajoa harrastaen.Haista sinä rasisti-riesa vittu!
Ne romanit mitään pahaa tehneet.
Kyttää välillä omia tekemisiäsi. Iski jälleen kirjoitti:
Haista sinä rasisti-riesa vittu!
Kyttää välillä omia tekemisiäsi....kahviossa silloin?
Minä olin.
Kysy asiaa naisilta tiskin takana!- aloittaja
Truehum kirjoitti:
Samaa kerrottiin esiintyneen eilen Pesäkalliolla myös. Sielläkin vanhimmat kantakävijät varjelevat reviiriään päälleajoa harrastaen."Tuollaisille vuosikymmeniä tanssineille, etiketistä tietämättömille tuskin kannattaa mitään sanoa. Eivät kuitenkaan vakiintuneita tapojaan miksikään muuta."
Luulen, että tämä varttunut pariskunta ei omaa pitkää tanssikokemusta, saattoivat olla satunnaisia kävijöitä. Mies eteni perstuntumalla eikä varmaankaan hahmottanut mitään edessään olevaa. Erikoista oli, että törmys ei mitenkään hetkauttanut kumpaakaan. Ilmeisesti rouvakin oli niihin niin tottunut, että kuvittelee niiden kuuluvan tanssiin ;)
Kokeneille (keskialueen) päälleajajille ei minunkaan mielestä kannata sanoa mitään. Nuo ovat liikkeellä Kummeliasenteella "nää on mun maita..." - ei ole harrastus
Truehum kirjoitti:
...kahviossa silloin?
Minä olin.
Kysy asiaa naisilta tiskin takana!Kysy sinä itseltä miten voisit käyttää aikaasi muutoin kuin netissä itkemiseen.
- etkösmies
Truehum kirjoitti:
Samaa kerrottiin esiintyneen eilen Pesäkalliolla myös. Sielläkin vanhimmat kantakävijät varjelevat reviiriään päälleajoa harrastaen.Et voinnut havaita koska kirjoittaja tarkoitti sinua toope
- Tutkiva yksilö
aloittaja kirjoitti:
Ei ollut Järvenpäässä, mutta ilmeisesti samaa ongelmaa muuallakin. Eilen oli vaan niin ilmeinen tapaus, että piti oikein ihmetellä...
tanssialue iso vai pieni? Mikä tanssi oli menossa kun törmäilyä tapahtui? Aiheuttiko törmäily mielestäsi muuta pahennusta kanssaihmisissä?
Kerro vähän enemmän tapahtuneesta tilanteesta ja paikasta. Olen kiinnostunut, koska olen usein kärsinyt samanlaisesta tuuppimisesta enkä aina viihdy kun sitä tapahtuu. - zöf
Iski jälleen kirjoitti:
Haista sinä rasisti-riesa vittu!
Kyttää välillä omia tekemisiäsi.Mikään ei ole helpompaa kuin rasistikortin heittely.
- aloittaja
Tutkiva yksilö kirjoitti:
tanssialue iso vai pieni? Mikä tanssi oli menossa kun törmäilyä tapahtui? Aiheuttiko törmäily mielestäsi muuta pahennusta kanssaihmisissä?
Kerro vähän enemmän tapahtuneesta tilanteesta ja paikasta. Olen kiinnostunut, koska olen usein kärsinyt samanlaisesta tuuppimisesta enkä aina viihdy kun sitä tapahtuu.Tanssialue oli todella iso, tilaa runsaasti jokaiselle. Menossa hitaahko foksi (ei siis fuskattava. Harmistuneita naamoja oli näkyvissä törmaysten kohteilla.
Itse yritin kiertää törmäilevää paria kaukaa, mutta pari kertaa osui minuun tämänkin jälkeen. Vaikea ennakoida kun pari eteni niin nopeasti poikittain rytmistä piittaamatta. Ei kuitenkaan vaikuttanut ihan tahalliselta päälleajolta???
- lippukassalla
Joku pieni tanssipaikalla jaettava moniste tanssietiketistä saattaisi olla hyvä apu. Se voisi toimia samalla tanssilippuna, jolloin jokainen sen saisi. Joku tällainen vaikka: http://koti.welho.com/ssydanma/tanssi/tanssietiketti.html
- aloittaja
Tanssietiketin voisi painaa pääsylipun kääntöpuolelle tai sitten lippuluukulla voisi olla jaossa tanssietikettejä.
- vika usein asenteessa
aloittaja kirjoitti:
Tanssietiketin voisi painaa pääsylipun kääntöpuolelle tai sitten lippuluukulla voisi olla jaossa tanssietikettejä.
Monessa tanssipaikassa on yritetty tuota "tanssietikettiä" tuoda julki, josko joku ei sitä tietäisi. Silti joka ilta muutama pari (vähintään) seilaa ristiin rastiin tanssilattialla.
Olen muuten havainnut, ettei em. "selaaminen" rajoitu pelkästään aloittelijoihin, vaan myös selvästi osaavat harrastavat sitä! Liekö sitten joitain itsensä kilpatanssijoiksi luokittelevia ja toisia onnettomina räpeltäjinä pitäviä...;)
Jokaiseen paikkaan riittää myös niitä, jotka tuntuvat syvästi halveksivan meitä kädenalitanssijoita ja risteilevät surutta mielenosoituksellisesti keskialueen läpi.
Havaitsin kerran Ruusulinnassa saman pariskunnan toistuvasti tulevan tönimään sylitanssiotteessa meidän tanssiessamme fuskua! Ja tilaa olisi taatusti ollut reunoilla! - e tikettiä
Niin tämä etikettihän ei ole mikään uusi keksintö, se on vain pantu paperille miten tansseissa on aina käyttäydytty. Siis pitkään tanssineiden pitäisi kyllä tietää.
Se monesti kummeksuttaa, että ennen vanhaankin poikkeavat tanssitavat (polkka, jenkka, masurkka) saivat aina tilaa eikä sinne ängetty kävelemään, mutta nyt nämä jotkut "hyviä aikoja" kaipailevat eivät kuitenkaan tätä hyvää tapaa ole muistavinaan. - halpaaon
vika usein asenteessa kirjoitti:
Monessa tanssipaikassa on yritetty tuota "tanssietikettiä" tuoda julki, josko joku ei sitä tietäisi. Silti joka ilta muutama pari (vähintään) seilaa ristiin rastiin tanssilattialla.
Olen muuten havainnut, ettei em. "selaaminen" rajoitu pelkästään aloittelijoihin, vaan myös selvästi osaavat harrastavat sitä! Liekö sitten joitain itsensä kilpatanssijoiksi luokittelevia ja toisia onnettomina räpeltäjinä pitäviä...;)
Jokaiseen paikkaan riittää myös niitä, jotka tuntuvat syvästi halveksivan meitä kädenalitanssijoita ja risteilevät surutta mielenosoituksellisesti keskialueen läpi.
Havaitsin kerran Ruusulinnassa saman pariskunnan toistuvasti tulevan tönimään sylitanssiotteessa meidän tanssiessamme fuskua! Ja tilaa olisi taatusti ollut reunoilla!TURPIIN
- kokemus estää törmäilyn
Jos joku mies törmäilee tansseissa toisia
päin, syy on kyllä miehen. Hän ei hallitse
käännöksiä vasemmalle eikä oikealle.
Törmäily on täysin kiinni tanssimisen taidosta.
Itse estän törmäilyt tansseissa, kun on tullut
jo kykyä muutella ykskaks tanssisuuntaa tai
pysähtyä.- ??????????
Mitä lisäarvoa tuo tuo keskusteluun? Tuohan tuli selväksi jo avauksessa. Tumpelo mies ohjastaa daamiaan ja itseään muita päin.
- MYYNTIMIES1
Jos haluatte tanssia ja juhlia, niin Tikkurilan mieskuoro järjestää jo 14 kerran perinteiset Juhlatanssiaiset tälläkin kertaa Heurekassa 5.12.2007 klo 19-24
Hyvä tapa juhlia Suomen 90 vuotis syntymäpäivää ja tanssia hyvän musiikin tahdissa. Matti Esko ja sunny side. Tanssimisen välissä saatte kuulla myös Tikkurilan mieskuoron lauluesityksiä.
Tanssiaiskortti maksaa 20 €, johon sisältyy narikka ja 1 juhladrinkki. Freesi tilaisuus varttuneemmalle väelle. koodi: Tumma puku ja hyvä mieli naisväelle !
Tanssiaiskortteja Lippupalvelu ja Tikkurilan kirjakauppa sekä kuorolaiset.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685