Dyson imurit

imurin ostaja

Onko kenelläkään kokemuksia Dyson imureista missä ei ole pölypusseja?
Miten on imuteho säilynyt ja onko muuten lupaustensa veroinen. Onko ääni samaa luokkaa kuin muissakin imureissa noin yleisesti?

19

9113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kokemusta

eräästä toisesta merkistä ja se on huonoin koskaan tekemäni ostos. Toimii varmaan sellaisella, joka jaksaa joka imuroinnin jälkeen tyhjentää pölysäiliön ja pestä suodattimen. Säiliön tyhjennys nyt sinänsä on pikkujuttu mutta se suodattimien pesu.
      Pienen kaksion kun kerran viikossa imuroi, niin kone on tukossa, ei enään hernettä jaksa imeä.

Voihan toki jokin muu merkki toimia paremmin.

• D yson

Dyson on nyt ollut yli kaksi vuotta kovassa käytössä (kotona ja mökillä).

Imuteho ei ole muuttunut, suodatin pesty ohjeen mukaan puolen vuoden välein. Mitään ongelmia ei ole esiintynyt. Ainoa huonohko puoli on tuo melu.

Imurin poistoilma on edelleen täysin tuoksutonta. Ja mm patjoista lähtee erittäin hienojakoinen savimainen pölypunkkien jätös tosi tehokkaasti.

• hyvä ostos

Pari kuukautta on Dysonia käytetty ja on se todella paljon parempi kuin edelliset perinteiset imurit. Ääntä siitä lähtee jopa enemmän kuin aiemmista imureista, mutta en pidä sitä ongelmana.

• alkuperäinen kirjoittaja
        hyvä ostos kirjoitti:

Pari kuukautta on Dysonia käytetty ja on se todella paljon parempi kuin edelliset perinteiset imurit. Ääntä siitä lähtee jopa enemmän kuin aiemmista imureista, mutta en pidä sitä ongelmana.

Kiitän kokemuksien kertomisesta. luulempa että Dysonin tohdin ostaa :)

• Pettynyt
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Kiitän kokemuksien kertomisesta. luulempa että Dysonin tohdin ostaa :)

Ei Dyson ole imuteholtaan kauhean hyvä. Ainakin meillä vanha Philips imi paremmin ja mies pottuilee joka imurointikerran jälkeen. Hyvää siinä on se ilmansuodatus, eikä suodatettu ilma haise millekään. Pölysäiliö täytyy tyhjentäää aika usein, koska se täyttyy epätasaisesti.

• lsmim

Dyson imuri on hieman äänekkäämpi kuin ajan myötä tehon kadottavat hiljaiset imurit. Kolmen ison koiran perheessä on aivan ehdoton. pölysäiliö on tosi helppo tyhjentää. sen voi irrottaa ja tyhjentää vaikka ulkona jos ei sitä halua sisällä tehdä. Meillä on myös keskuspölynimuri, ei vie hiekkaa lattialta ja hankala tyhjentää. Olen ollut ostokseeni tosi tyytyväinen. Imuri on malliltaan Dyson DC 19 Allergy.

• Ei himosiivooja

Vaimo hankki tänään Dyson20 Animal Pro imurin tingittyyn hintaan 420 euroa. Netistä olisi saanut halvemmalta, mutta vaimo osti paikallislehdessä olleen ilmoituksen perusteella paikalliselta.

Olin itse vähän skeptinen, mutta kokosin juuri imurin ja kokeilin olohuoneen matolla ja makuhuoneen kokolattiamatolla. Olihan hyvä puhdistustulos! Matot oli hiljan imuroitu, mutta Dysonin säiliö täyttyi pian koirankarvoista ja ties mistä. Oli suorastaan ilkeä katsella läpinäkyvää säiliötä. Meteli on hieman kovempi kuin aiemmasssa Mielessä, mutta jälki on huomattavasti parempaa. Moottoriharjan telat kampasivat karvalankamaton haituvia ja nukka sai kyytiä. Hieman olin tosin huolissasi höylääkö tehoimuri vuodessa koko kalliin maton sisuksiinsa. Ensivaikutelma tänään ostopäivänä on erittäin hyvä. Palataan asiaan muutamien viikkojen koejakson jälkeen.

• hyvä ostos!
        Ei himosiivooja kirjoitti:

Vaimo hankki tänään Dyson20 Animal Pro imurin tingittyyn hintaan 420 euroa. Netistä olisi saanut halvemmalta, mutta vaimo osti paikallislehdessä olleen ilmoituksen perusteella paikalliselta.

Olin itse vähän skeptinen, mutta kokosin juuri imurin ja kokeilin olohuoneen matolla ja makuhuoneen kokolattiamatolla. Olihan hyvä puhdistustulos! Matot oli hiljan imuroitu, mutta Dysonin säiliö täyttyi pian koirankarvoista ja ties mistä. Oli suorastaan ilkeä katsella läpinäkyvää säiliötä. Meteli on hieman kovempi kuin aiemmasssa Mielessä, mutta jälki on huomattavasti parempaa. Moottoriharjan telat kampasivat karvalankamaton haituvia ja nukka sai kyytiä. Hieman olin tosin huolissasi höylääkö tehoimuri vuodessa koko kalliin maton sisuksiinsa. Ensivaikutelma tänään ostopäivänä on erittäin hyvä. Palataan asiaan muutamien viikkojen koejakson jälkeen.

Sama dyson dc20 animalpro on ollut meillä pari kk käytössä. Uudenkarhee surkea Elektrolux sai lähteä. Imuteho on ihan toista luokkaa,äänitaso on sama kuin aikaisemmissakin. Imuroinnin jälkeen ilma ei haise "imurilta", ohut lattiasuutin mahtuu sohvan alusiin ja liikkuu ketterästi, harjasuutin ottaa kerralla karvat sun muut matoista, vaikkei meillä eläimiä olekaan, niin tosi paljon hiuksia sun muuta matoista lähtee. Niistä vanha imuri ei tiennyt mitään. Hinta oli silloin netanttilassa 499.

• DC20
        hyvä ostos! kirjoitti:

Sama dyson dc20 animalpro on ollut meillä pari kk käytössä. Uudenkarhee surkea Elektrolux sai lähteä. Imuteho on ihan toista luokkaa,äänitaso on sama kuin aikaisemmissakin. Imuroinnin jälkeen ilma ei haise "imurilta", ohut lattiasuutin mahtuu sohvan alusiin ja liikkuu ketterästi, harjasuutin ottaa kerralla karvat sun muut matoista, vaikkei meillä eläimiä olekaan, niin tosi paljon hiuksia sun muuta matoista lähtee. Niistä vanha imuri ei tiennyt mitään. Hinta oli silloin netanttilassa 499.

Ostettiin tänään Dyson DC20 Allergy.
        Kyllä tuossa imurissa on kovempi ääni kuin mitä yleensä olen imureihin tottunut, mutta ei se ääni mitenkään mahdoton ole. Esim. Vuoden ikäinen poikamme joka yleensä pelkää kovia ääniä oli enemmänkin kiinnostunut imurista kuin peloissaan. Tykkäsi leikkiä imurin poistoilman virtauksella, ja mikäs siinä oli leikkiessä kun ilma oli puhtaampaa kuin normaali huoneilma.

• Anonyymi
        DC20 kirjoitti:

Ostettiin tänään Dyson DC20 Allergy.
        Kyllä tuossa imurissa on kovempi ääni kuin mitä yleensä olen imureihin tottunut, mutta ei se ääni mitenkään mahdoton ole. Esim. Vuoden ikäinen poikamme joka yleensä pelkää kovia ääniä oli enemmänkin kiinnostunut imurista kuin peloissaan. Tykkäsi leikkiä imurin poistoilman virtauksella, ja mikäs siinä oli leikkiessä kun ilma oli puhtaampaa kuin normaali huoneilma.

DYSON OLLUT VAJAAN VUODEN ENKÄ ENÄÄ TÄLLÄ KOKEMUKSELLA OSTAISI. PÖLYSÄILIÖN TYHJENNYS ON HELPPOA MUTTA SUODATIN ON JATKUVASTI TUKOSSA JA PESUN JÄLKEEN VUOROKAUSI ODOTETTAVA KUIVUMISTA. UUSI SUODATIN ON SAIRAAN KALLIS 50E JA POSTIKULUT PÄÄLLE. HUONO OSTOS🤣🍰

• Anonyymi

Minulla on alle kaksi vuotta vanha Dysonin v10 absolute imuri. Imuri on kerran jo vaihdettu takuu aikana uuteen koska säiliö irtosi kokonaan silloin kun imuri tyjennettiin.
      Uudessa imurissamme on nyt ilmennyt reilun puolen vuoden käytön jälkeen sama vika ja lisäksi muitakin vikoja on ilmennyt.
      Olin yhteydessä dysoniin ja he pyysivät lähettämään imurin heidän huoltoon. Huolto lähetti imurin takaisin ja totesi ettei sitä pysty korjaamaan, sitten alkoikin melkoinen vaihto operaatio uuteen takuun alaiseen imuriin.
      Minun piti postittaa imuri ruotsiin dysonille jossa he tarkistavat vian ja sitten saan uuden imurin, nyt olen ollut ilman imuria 4 viikkoa ja vieläkään ei ole uusi imuri tullut.
      Palvelu on todella huonoa ja hidasta. Luulen että taas tämä uusi imuri hajoaa vuoden sisällä. Minua harmittaa kovasti koska pidän dysonia parhaimpana imurina eläintalouteen mutta kestävyys ei ole hyvä ja lisäksi takuu vaihdot hoidetaan erityisen huonosti.

• Anonyymi

Juu, petyin karvaasti, enkä osta ikinä enää dysonia..edellinen edullisempi toimi melkein 10 v ja säilyi ehjänä toisin kuin dysonin muoviromu! Pyöräkin lähti ykskaks..muovi väsyi, sentää 500 € ..pitäisi kestää kauemmin kuin pari vuotta. Ja ei se imuteho häävi ollut..ainoa hyvä asia oli pussittomuus. Mutta mulla on niin järjetön määrä kavereita ja tulen kyllä kertomaan mitä kannattaa ostella, koska vituttaa huijaus ja rahan meno ahneille kauppiaille!

• Anonyymi

Hohohoho kännissä rikoit

• Itselleni tullut pölyallergia haittaa. Säiliötä tyhjentäessä pölyt nousee ilmaan. Samoin suodattimia silveltimellä pöllyttäessä leviää jauheenomaiset pölyt kasvoille. Kuten myös puhaltimesta leviää varmaankin samaa hienoa ilmaan. Nykyään käytän maskia imuroidessa. Maksoin 600 euroa 3 vuotta sitten. Kerran akku vaihdettu ja suodatin.
      En voi suositella "laiskalle", koska perusteellinen monimutkainen puhdistus vaatii paneutumista ja vie aikaa varaosien kuivattamisessa. ONNEKSI vahingossa löysin Youtube opetusvideoita! Tosin suhteellisen nopeasti sähköisiin viesteihin vastataan.
      Herkästi kone alkaa pätkimään, jos ei tee säännöllisesti perusteellista puhdistusta.

• Anonyymi

Ostin Dyson V12 vajaa vuosi sitten Gigantista. Takuu aikana matalien tilojen adapteri meni rikki,nyt olen odotellut uutta osaa reilun kuukauden. Eli takuuasiat näköjään hoidetaan erittäin huonosti.

• Ostin 24.2.2021 Gigantista vaimolle Dyson V10 imurin kun sen piti olla paras. Pian kuitenkin vaimo alkoi valittaa ettei kone ime esim pieniä kiven muruja joita tulee kengissä sisälle. Lisäksi kone herjasi jatkuvasti puhditamaan suodatinta. Virta kytkimessä oli myös ajoittaisia häiriöitä, eikä kone käynnistynyt aina. Lopullisesti virtakytkin lakkasi toimimasta tammikuussa 2024 ja vein koneen Aide Europe / dyson huoltoon. He tutkivat asiaa ja ilmoittivat, että pelkkää virtakytkintä ei voi vaihtaa vaan koko kahva pitää vaihtaa ja se maksaa 170€. Huolto ilmoitti ettei ko. osaa ole saatavissa ja sellaisia tulee maahan vasta juhannuksena 2024! Jätin koneen huoltoon ja kävin kysymässä kesäkuun lopulla joko se olisi kunnossa. Huolto ilmoitti ettei varaosa ole vieläkään saapunut ja se kestäisi vielä 2 kuukautta. Eli kone on ollut huollossa 7 kuukautta eikä ole tietoa koska sen saa takaisin. Vaimo meni ja hankki perinteisen kunnon imurin murtoosalla Dysonin hinnasta ja on jälleen tyytyväinen. Dyson taitaa jäädä minulle auto imuriksi jos sen joskus saan takaisin. Älkää ikinä ostako ko. laitetta riesaksenne, sillä normaali imuri on kaksi kertaa halvempi ja tehokkaampi.
      ps. Soitin myös Dysonin maahantuojalle, mutta siellä ei ollut ketään joka osasi Suomea, joten oli hieman vaikeuksia kertoa mistä ongelmasta oli kyse.

• Anonyymi

En osta ikinä kalleimpia tuotteita mistään ryhmästä, usein halvat paljon parempia. Ei menetä paljon vaikka hajoaisi takuuajan jälkeen, silti useimmat kestää kymmeniä vuosia.

• Kävin juhannusviikolla kysymässä Aide Europe huollosta joko imuri olisi kunnossa. Sain vastauksen että osaa ei ole vielä tullut ja siinä menee vielä kaksi kuukautta. Nyt tuli syyskuun alussa huollosta ilmoitus että valitettavasti varaosaa ei ole saatavilla, laitteen voi noutaa pois. Nyt minulla on romu Dyson johon ei saa UUTTA VIRTAKYTKINTÄ !!
      Kyllä tämän hintaluokan laitteeseen on saatava varaosia. Täytyy kääntyä kuluttaja asiamiehen puoleen.

• Dysonilla ei ole enää edes huoltoa Suomessa eikä varaosia pystytä toimittamaan edes ulkomailta , koska V10 imurin valmistus on kuulemma lopetettu. On surkeaa ettei 2 vuotta vanhaan imuriiin saa enää osia! Roskiin meni kone. Varsinainen eko tuote.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9354
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2910
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      38
      2695
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2571
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1975
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1882
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1836
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1371
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1234
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1221
    Aihe