Gamla ”härliga” SAS

ej,ej,ej

Gamla ”härliga” SAS tar mig tillbaks till det sura Ryssland
Dag 93, Köpenhamn, Danmark
I USA är SAS känt för sina fina uniformer, utmärkta service och proffsiga attityd. Ett riktigt lyxigt, säkert och stilfullt bolag. ”Åh, man blir så stolt över att vara svensk”. Den näpna stewarden tittar mot mig och ler och frågar vänligt, ”ursäkta kan ni dra ned rullgardinen.

DETTA VAR LJUG!

Han sa inte ursäkta, han log inte, han sträckte bara sin feta fula håriga arm rakt över mitt ansikte
, rakt över min mat och slog ned rullgardinen med en bang.

Barnslig som jag är drog jag upp rullgardinen igen bara för att åter få den pustande stewardens kroppshår tryckt i mitt ansikte och också denna gång helt utan tillstymmelse av vänlighet eller kontaktsökande. Jag var bara en gristurist som satt i vägen för hans fortsatta konversation med kollegorna.

Kabinpersonalen har ett trick. Dra ned gardinerna snabbt och släck ljuset tidigt, då somnar idioterna i ekonomiklass.
Jag har inget emot att sova med ans jag flyger, jag till och med hoppas att jag ska somna fort. Men denna gång började jag undra om jag inte checkat in på Aeroflot.

Men jag förlåter honom, det kan inte vara lätt att vara en av de stackars tre som ska serva flera hundra och samtidigt upprätthålla lögnen inför svenskarna om SAS som ett lite finare bolag. Ett bolag det är värt att betala lite extra för.

Trots de designade uniformerna ses SAS utanför Sverige som ett lågprisalternativ och man köper inte biljetterna för den nordiska tillförlitligheten eller servicenivån. SAS är helt enkelt billigast och då står man ut med kass service, sura stewarder och trötta flygvärdinnor. Detta gäller dock bara om man handlar biljetten utanför Sverige, min biljett på SAS amerikanska hemsida var flera tusen kronor billigare än om jag hade köpt den i Sverige.

Efter två svettiga armar, otrevliga ord, dålig service och en timmas försening landade jag på Kastrup bara för att få reda på att SAS inte transporterat min motorcykel då de skulle. Den kommer först ikväll så nu måste jag roa mig på Kastrup.

0

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Melkein lähetin viestin.

        Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
        Ikävä
        129
        1767
      2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

        Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
        Ikävä
        72
        1591
      3. Ikävöimäsi henkilön ikä

        Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
        Ikävä
        56
        1283
      4. Liikenne onnettomuus

        Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
        Orimattila
        69
        1121
      5. Kuka jäi auton alle

        Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
        Kuortane
        2
        755
      6. Oli kyl kunnon reissu

        Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
        Kuhmo
        10
        739
      7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

        kaivattusi kanssa?
        Ikävä
        45
        737
      8. Tiedätkö autereen?

        Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
        Tunteet
        8
        718
      9. Vähän pelottaa

        Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
        Ikävä
        41
        715
      10. Plösö ja synttäriruusut

        Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
        Kotimaiset julkkisjuorut
        150
        692
      Aihe