Aina sanotaan, että suosi oman paikkakuntasi liikkeitä ja tottahan se tietenkin onkin, mutta jos niissä ei saa palvelua niin ainakin minä menen silloin jonnekin muualle, jossa todella palvellaan asiakasta.
Satuin tässä joitakin aikoja sitten käymään ko. liikkeessä asiakkaana ja sain siellä kaikessa rauhassa katsella itsekseni kankaita, enkä nähnyt vilaustakaan myyjästä siellä. Joten en siis saanut ostettuakaan mitään sillä kertaa ja toista kertaakaan en sinne mene! Joskus tässä kesän mittaan kävin siellä aikaisemmin ja silloin olivat kyllä myyjäneidit paikalla, mutta heille tuntui olevan tärkeämpää omien asioidensa selvittely kuin asiakkaan palvelu. Aikani heitä kuunneltuani huomautin asiasta, että tahtoisin palvelua ja sainhan minä sitä. Olin vailla hamekangasta ja minulle alettiin esittelemään kangasta, josta minä mieluummin tekisin lakanat sänkyyni kuin kesähameen.
Kiinnitin myös huomiota seikkaan, että ei tytöillä oikein tuntunut olevan hinnat hanskassa. Ostamani kankaan kohdalla ei ainakaan liikkeelle tullut hyötyä, mutta minulle kylläkin. Olin jo niin kyllästynyt myyjän käyttäytymiseen, että en edes ajatellut huomauttaa, että pakan päässä olisi aivan toinen hinta, mitä hän minulle sanoi........ toisaalta minun hyötynihän se halvempi hinta oli.
Kangaskauppa Partti on seutumme ainoa kangaskauppa, niin toivoisin todellakin, että omistajataho hieman kouluttaisi myyjiään asiakasystävällisemmäksi ja palveluhenkisemmäksi. Menneinä vuosina Partissakin oli ihana asioida, kun siellä oli palveluhenkisiä myyjiä aina auttamassa. Kysynkin, että missä he ovat nyt tänä päivänä, kun asiakkaisiin pitäisi satsata!!
Muutosta todella toivon!!
Kangaskauppa Partti
34
7960
Vastaukset
- ruokakaupan asiakas....
No onneksi et joutunut odottelemaan palvelua ihan samasta syystä kuten minä Koskella ruokakaupassa,kun kassaneiti ja kassaherra keskustelivat moneltako lähdetään ostamaan kaljaa Lidlistä....asiakaspalvelu=> tuttu sana olen joskus kuullut.
- asiakas jos raha kelpais
Todella mahdoton asioida ko kaupassa, kokemukset samanlaisia. Kolme kertaa olen syksyn aikana käynyt Partissa ja lopputulos on etten enää kyseisen kaupan ovea avaa. Palvelua en saanut, vaikka pyysin näyttämään paria verhokangasta, minulle sanottiin"siitä saa itse katsoo jos haluu" Toisella kerralla neitokainen ei vaivautunut nostamaan päätään ompelukoneesta saati että olisi mitannut minulle valitsemaani kangasta, joten kangas jäi ostamatta. Kolmannella kerralla kaupassa oli kymmenkunta nuorta puuhastelemassa, omiaan jotkut istuivat pöytien välissä lattialla toiset pitivät muuten vain myyjäneitosten kanssa omia hulinoitaan ja mulinoitaan, sillä kertaa meitä maksavia asiakkaita lähti neljä ulos samalla ovenavauksella saamatta suoritettua ostoksiaan. Toivottavasti Jämsään saadaan Oikea kangaskauppa tarvetta on. Rasisti en halua olla mutta en vielä ole kohdannut yhtään asiakaspalvelussa olevaa maahanmuuttajaa jolta olisin saanut asiallista ja ystävällistä palvelua.
- vaan.
Kyllä sille virolaisellekin työvoimalle samaa palkkaa maksetaan työehtosopimuksen mukaan kuin muillekin. Ja ehkä on asiakkaassa vika, jos jo kauppaan mennessä on tuollainen asenne. Kannattaisiko katsoa peiliin?
- minä vaan..
Käväsimpä kerran kyselemässä verhokiskoon nipsuja vai mitä ne ovatkaan ja myyjä etsi ne kaikki mitä löytyi ja lupasi tilata lisää. Viikon päästä kävin kysymässä ja niitähän löytyi niin kuin oli luvattu. Myyjä oli kohtelias ja avulias nuori nainen. Että ei ainakaan minulla ole valittamista...
Noista kangasjutuista sun muista en näin miehenä juurikaan osaa sanoa mitään, mutta ainakin sain hyvää ja ripeää palvelua.- se on
että useinmiten juuri naiset tuntuvat saavan sitä huonoa palvelua lähes paikasta kuin paikasta. Eikä mikään ihme, kyllä niin monenlaista kimpuraa olen kassajonoissa ja kauppaliikkeissä nähnyt. Ja nainenhan on aina toiselle naiselle susi, ei siitä mihinkään pääse.
- naisasiakas
Mahtoikohan johtua sukupuolesta että sait kunnon palvelua, kuuluu kai tähän "rajantakaiseen" kulttuuriin miesten miellyttäminen ja palveleminen kaikin tavoin. Toivoisin todella yrittäjä-rouvaa tarttumaan tähän, muuten on pian entinen kangaskauppias
- sanoin
naisasiakas kirjoitti:
Mahtoikohan johtua sukupuolesta että sait kunnon palvelua, kuuluu kai tähän "rajantakaiseen" kulttuuriin miesten miellyttäminen ja palveleminen kaikin tavoin. Toivoisin todella yrittäjä-rouvaa tarttumaan tähän, muuten on pian entinen kangaskauppias
""kuuluu kai tähän "rajantakaiseen" kulttuuriin miesten miellyttäminen ja palveleminen kaikin tavoin""
Kun asiakkaan asenne liikkeeseen mennessään on tämä, niin yritä siinä sitten tämmöistä hyeenaa hymyillen palvella. :) - asennevammaa
sanoin kirjoitti:
""kuuluu kai tähän "rajantakaiseen" kulttuuriin miesten miellyttäminen ja palveleminen kaikin tavoin""
Kun asiakkaan asenne liikkeeseen mennessään on tämä, niin yritä siinä sitten tämmöistä hyeenaa hymyillen palvella. :)ilman ennakkoasennetta menin kyseiseen kauppaan koska en siellä ole aiemmin käynyt, asun toisella paikkakunnalla ja olin vain käymässä Jämsässä. Odotellessani tuttavaani lääkäristä kulutin aikaani ja ajattelin poiketa katsomaan löytyisikö kivaa verhokangasta Mutta mutta, aikani odoteltuani jotta myyjätär lopettaisi lörpöttelyn kaverinsa kanssa ja luottaisi että tiski pysyy paikoillaan vaika ei sitä kiinni pidäkkään ja vaivautuisi huomioimaan ainoan asiakkaan joka sillähetkellä kaupassa oli. Ei toivoakaan että olisin voinut ostaa verhokankaan johon ihastuin. En varmasti koskaan enää sen kaupan ovea avaa! Jälkeenpäin kuulin että myyjätär oli "halpatuonti tavaraa"
- sekin
asennevammaa kirjoitti:
ilman ennakkoasennetta menin kyseiseen kauppaan koska en siellä ole aiemmin käynyt, asun toisella paikkakunnalla ja olin vain käymässä Jämsässä. Odotellessani tuttavaani lääkäristä kulutin aikaani ja ajattelin poiketa katsomaan löytyisikö kivaa verhokangasta Mutta mutta, aikani odoteltuani jotta myyjätär lopettaisi lörpöttelyn kaverinsa kanssa ja luottaisi että tiski pysyy paikoillaan vaika ei sitä kiinni pidäkkään ja vaivautuisi huomioimaan ainoan asiakkaan joka sillähetkellä kaupassa oli. Ei toivoakaan että olisin voinut ostaa verhokankaan johon ihastuin. En varmasti koskaan enää sen kaupan ovea avaa! Jälkeenpäin kuulin että myyjätär oli "halpatuonti tavaraa"
"Jälkeenpäin kuulin että myyjätär oli "halpatuonti tavaraa""
Parempi sekin kuin halpamainen, mikä itse näköjään olet.
- oona
ja jos jämsän juorut kiinnostaa,eikun kyseiseen liikkeeseen,kyllä löytyy...varsinkin toisten yrittäjien mollaaminen..
- Eräs asiakas
Ihan samaaa mieltä olen minäkin tuosta, että se on paikka, jossa toisia yrittäjiä arvostellaan ja vieläa asiakkaiden kuullen. Tosin eipä juurikaan olisi varaa tuollaiseen, kun oman liikkeen toiminta on juuri sitä mitä noissa aikaisemmissa mielipiteissä on kerrottu. Luulisi yrittäjän itsenäkin jo heräävän tämän asian suhteen ja tekevän parannuksia liikkeensä suhteen, jos aikoo sitä jatkossakin Jämsässä pyörittää. Asiakasystävällinen palvelu on tänä päivänä se kaiken A ja O liike-elämässä !!
- kauppa vaihtu toiseen
Juu minäkin menin kauppaan ja olisin voinut vaikka tavaroita suoraan jätesäkkiin työntää ja viedä mukanani, tuskin kukaan olisi huomannut kun niin hiljaiselta näytti. Kävi mielessä että olisikohan ollut kiinni ja ovi jäänyt auki..
Onneksi Aaltoselta saa lankaa ja kutimiakin! Palvelukin pelaa!- kutoja
Aaltoselta saa maailman parhaiten luodut loimet,ei muuta kun puihin ja kutomaan!
- tikki
sainpa kanssa omistajan naaman mutkalle kun hän suositteli erästä verhokangasta mutta olin itse tykästynyt omaan valintaani enemmän ja otin sitä, nii hyvä ettei raivostunut minulle kun en ottanut hänen suosittelemaa juuri oikean väristä ja mitä kaikkea(ilmeisesti myös kalliimpaa) kangasta. Toivotti niin tylysti hei hei kun poistuin kaupasta..
- porukkaa
Kun tätä ketjua tämmöinen tavallinen suomalainen mies lukee, niin tulee siihen tulokseen, että kangaskaupan asiakkaat ovat v******aisia ihmisiä. On siinä myyjillä tosiaan palvelemista.
- ihan neutraali
Eipä tarvitse olla mitenkään vittumainen eikä ilkeä. En saanut vastausta ystävälliseen "päivää"-sanontaani, eikä kukaan kyllä ollut kiinnostunut kankaita minulle mittaamaan. Ja ihan ostomeinigillä olin, minulla oli mukanani muutamia näytekankaita kotoakin mihin vertailin tulevien uusien kankaiden sopivuutta. Jutustelu oli kuitenkin myyjättärellä kavereiden kanssa tärkeämpää.
Jyväskylään asti kannatti ajaa, siellä sain heti palvelua, kahdessakin kaupassa. - ompeleva itsekin
Olen itsekin ompeleva käytän kauppaa edelleenkin, kun olen lukennut näitä niin ihmettelen kommentteja sillä
tytöt ovat avuliaita ,ja jos he ovat ompelemassa huom asiakaiden palvelua on sekin niin kassalla on ollut liki vuoden kello (upea asia sillä monessa paikassa saa odottaa eikä voi hälyttää ketään)nyt se on siis itsestäkin kii jos ei vaivaudu painaa kelloa.Heitä kunnellessa sivusta en ole kullut koskaan mitään muuta kuin minä teen tämän ompelutyön ,leikkaatko sinä sen toisen niin saamme sen valmiksi jo huomiseksi niin soitan vielä tänään tai laitan viestin asiakaalle....tai onko asiakas laittanut jo mitat viestillä niin rupean ompeleen ne............siis tänä päivänä joutuu kyllä käyttään kännykkää meidän ihmisten palvelun takia ja juttelin taannoin heidän ent.koulun henkilökunnan kanssa joka kertoi että olivat jämsänkosken ammattikoululla (siis se siitä halpatuonnista) ja olivat kyllä vielä erikoisen hyviä ja heille itselleen ei oman ateljee ompelija koulutuksen lisäksi riittänyt vuosi suomen koulua vaan halusivat myös täydellisen koulutodistuksen suomesta ja opiskelivat vielä toisenkin vuoden ja parhaimpina oppilaina.
Toivon todella että tytöt jaksavat jatkaa tälläisten tekstien jälkeen ,sillä on upeaa katsoa heidän työskentelyä arvostaa toisen ihmisen työtä ja meitä tyytyväisiä paljon. kaikella on siis kaksi puolta (on hyvä katsoa myös meidän asiakaiden itseämme peiliin) siis antakaa nuorten oppia työn tekoa älkääkkä
latistako sillä eikös se ole että mitä nuorena oppii sen vanhana taitaa............. - ole niin
ompeleva itsekin kirjoitti:
Olen itsekin ompeleva käytän kauppaa edelleenkin, kun olen lukennut näitä niin ihmettelen kommentteja sillä
tytöt ovat avuliaita ,ja jos he ovat ompelemassa huom asiakaiden palvelua on sekin niin kassalla on ollut liki vuoden kello (upea asia sillä monessa paikassa saa odottaa eikä voi hälyttää ketään)nyt se on siis itsestäkin kii jos ei vaivaudu painaa kelloa.Heitä kunnellessa sivusta en ole kullut koskaan mitään muuta kuin minä teen tämän ompelutyön ,leikkaatko sinä sen toisen niin saamme sen valmiksi jo huomiseksi niin soitan vielä tänään tai laitan viestin asiakaalle....tai onko asiakas laittanut jo mitat viestillä niin rupean ompeleen ne............siis tänä päivänä joutuu kyllä käyttään kännykkää meidän ihmisten palvelun takia ja juttelin taannoin heidän ent.koulun henkilökunnan kanssa joka kertoi että olivat jämsänkosken ammattikoululla (siis se siitä halpatuonnista) ja olivat kyllä vielä erikoisen hyviä ja heille itselleen ei oman ateljee ompelija koulutuksen lisäksi riittänyt vuosi suomen koulua vaan halusivat myös täydellisen koulutodistuksen suomesta ja opiskelivat vielä toisenkin vuoden ja parhaimpina oppilaina.
Toivon todella että tytöt jaksavat jatkaa tälläisten tekstien jälkeen ,sillä on upeaa katsoa heidän työskentelyä arvostaa toisen ihmisen työtä ja meitä tyytyväisiä paljon. kaikella on siis kaksi puolta (on hyvä katsoa myös meidän asiakaiden itseämme peiliin) siis antakaa nuorten oppia työn tekoa älkääkkä
latistako sillä eikös se ole että mitä nuorena oppii sen vanhana taitaa.............Luultavasti noita herjaavia kommentteja kirjoittaa yksi ja sama henkilö, joten kovin laajasta pettyneiden määrästä ei tosiasiassa ole kysymys.
- vaan ole
ole niin kirjoitti:
Luultavasti noita herjaavia kommentteja kirjoittaa yksi ja sama henkilö, joten kovin laajasta pettyneiden määrästä ei tosiasiassa ole kysymys.
Luulempa ihan päin vastaista. Tuo Partin toiminta on aika yleinen puheenaihe ompelevien ihmisten parissa. Ko. kaupan maine kiirii kauas, varsinkin se huono maine. Sinällään huono asia, kun se kauppa nyt sattuu toistaiseksi olemaan paikkakuntamme ainoa kangaskauppa ja siellä olisi tarvetta aina asioida silloin tällöin itse kunkin. Ja siksi toisekseen, tuskin kukaan viitsii itse kirjoitella tuollaisia mielipiteitä, vaan yllä pitääkseen tätä keskustelua täällä.
- tikki
ompeleva itsekin kirjoitti:
latistako sillä eikös se ole että mitä nuorena oppii sen vanhana taitaa.............samalla luokalla olleena voin sanoa ettei se noin ruusuista ollut kun tämä sinulle kertonut on.. aika paljon annettiin periksi koska heillä ei ole täällä muuta ja pitää ymmärtää.. plaa plaa... ja kyllä meidän luokalla eivät olleet luokkansa huippuja..siistiä työtä tekee, laatu hyvää mutta nyt kai ei siitä keskusteltu kun siitä palvelusta..
- kokemustakin on
tikki kirjoitti:
samalla luokalla olleena voin sanoa ettei se noin ruusuista ollut kun tämä sinulle kertonut on.. aika paljon annettiin periksi koska heillä ei ole täällä muuta ja pitää ymmärtää.. plaa plaa... ja kyllä meidän luokalla eivät olleet luokkansa huippuja..siistiä työtä tekee, laatu hyvää mutta nyt kai ei siitä keskusteltu kun siitä palvelusta..
Juuri näin on asia. Itsellänikin oli oppiskelukaverina pari maahanmuuttajaa, eräässä toisessa paikkakunnan opinahjossa, siellä myös paapottiin ja ymmärrettiin niitä niin paljon että me suomalaiset jouduimme siitä kärsimään siitä. Jopa niin pitkälle heitä ymmärrettiin että annettiin tenttikysymysaiheetkin etukäteen, ja vain heille. Tenteistä ja erilaisista tehtävistä tuli K-5 vaikka ja me muut saimme samoilla tiedoilla 2-3. Reilua vai? Kielikokeet kuitenkin oli suoritettu ja suomenkielen piti olla hallinnassa. Nämä maahanmuuttajat kuitenkin vaativat että heitä pitää ymmärtää, hyväksyä ja saada kaikki etuudet ja palvelut, vaikka he itse omalla tylyydellään karkoittavat ihmiset läheisyydestään. Huonoista kokemuksista johtuen en tunne ainakaan sympatiaa heitä kohtaan. Enkä ole rasisti, vaan niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
- alkoi selvitä
kokemustakin on kirjoitti:
Juuri näin on asia. Itsellänikin oli oppiskelukaverina pari maahanmuuttajaa, eräässä toisessa paikkakunnan opinahjossa, siellä myös paapottiin ja ymmärrettiin niitä niin paljon että me suomalaiset jouduimme siitä kärsimään siitä. Jopa niin pitkälle heitä ymmärrettiin että annettiin tenttikysymysaiheetkin etukäteen, ja vain heille. Tenteistä ja erilaisista tehtävistä tuli K-5 vaikka ja me muut saimme samoilla tiedoilla 2-3. Reilua vai? Kielikokeet kuitenkin oli suoritettu ja suomenkielen piti olla hallinnassa. Nämä maahanmuuttajat kuitenkin vaativat että heitä pitää ymmärtää, hyväksyä ja saada kaikki etuudet ja palvelut, vaikka he itse omalla tylyydellään karkoittavat ihmiset läheisyydestään. Huonoista kokemuksista johtuen en tunne ainakaan sympatiaa heitä kohtaan. Enkä ole rasisti, vaan niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vai sieltä ne kaunat juontaa. Olen edelleen sitä mieltä, että yksi ja sama kirjoittaja tässä enimmäkseen keskustelee itsensä kanssa ja saa kannatusta ajatuksilleen itseltään. Ei semmoinen peli ole kovinkaan harvinaista näissä kuvioissa.
- vaan faktaa
alkoi selvitä kirjoitti:
Vai sieltä ne kaunat juontaa. Olen edelleen sitä mieltä, että yksi ja sama kirjoittaja tässä enimmäkseen keskustelee itsensä kanssa ja saa kannatusta ajatuksilleen itseltään. Ei semmoinen peli ole kovinkaan harvinaista näissä kuvioissa.
näin on mutta ed.oli ensimmäinen kannanottoni asiaan ja tämäkin jää tähän, koska vanha viisaus on että hullun kanssa ei kannata kinata eikä vasikan kanssa juosta. Tulipahan pistäydyttyä palstoilla ensimmäisen ja viimeisen kerran.
- karkuun mene
vaan faktaa kirjoitti:
näin on mutta ed.oli ensimmäinen kannanottoni asiaan ja tämäkin jää tähän, koska vanha viisaus on että hullun kanssa ei kannata kinata eikä vasikan kanssa juosta. Tulipahan pistäydyttyä palstoilla ensimmäisen ja viimeisen kerran.
Nämä keskusteluthan ovat oikein avartavia ja näin oppii tuntemaan asuin paikkakuntaansakin hieman peremmin.. ainakin minä uutena asukkaana näin ajattelen. Toivoisinkin lisää tälläisiä kantaa ottavia keskusteluja tänne, näitä on kiva lukea ja voihan niihin itsekin mielipiteensä heittää.
- neula2
tikki kirjoitti:
samalla luokalla olleena voin sanoa ettei se noin ruusuista ollut kun tämä sinulle kertonut on.. aika paljon annettiin periksi koska heillä ei ole täällä muuta ja pitää ymmärtää.. plaa plaa... ja kyllä meidän luokalla eivät olleet luokkansa huippuja..siistiä työtä tekee, laatu hyvää mutta nyt kai ei siitä keskusteltu kun siitä palvelusta..
Nohnoh, Janika(?). Eiköhän toinen ollut meidän luokan paras, toinen ei niinkään. Ei saa olla katkera. :)
- Anonyymi
Asioin tänään kangas partissa, sain hyvää asiakapalvelua. Mukavaa, kun jämsässä verho- ja kangas kauppa👍
- Anonyymi
Tilasin verhot ommeltuina talveksi ja kesäksi. Ompelujälki todella hyvä. Olin tosi tyytyväinen
palveluun. Oli suomalainen ystävällinen myyjä.
- Anonyymi
Yrittäjät saa koko ajan valtiolta tukiaisia, ei silloin jaksa kiinnostaa kaupan teko.
- Anonyymi
Perustelepas väitteesi. Saa koko ajan valtiolta tukiaisia?
- Anonyymi
Elä valita sielä😂😂😂😂😂voi voi sua
- Anonyymi
Sama tilanne ollut rautakauppojen suhteen jo vuosia. Onneksi on Nykäskylän Keljonkangas!
- Anonyymi
Ylimielistä jämsäläisyyttä, paikallisten kauppojen asenne.
- Anonyymi
Oikein hyvää palvelua aina saanut kyseisessä kaupassa,ompelu palvelu toimii hyvin,edullinen.Hyvä kauppa.
- Anonyymi
Miksi mennä kauppaan jossa ollaan ylimielisiä, siksikö että se paikallinen? Mikä logiikka?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792