onko tämä hyvä?

Kurojärvi

Olen hankkimassa ensimmäistä digijärkkäriä ja ajattelin hommata tuon Olympus E-140 ED 14-42mm f/3.5-5.6. Kannattaako hommata tuo kitti ja siihen päälle vielä Sigma DC 55-200mm F/4.0-5.6?

Vaiko joku muu setti?

6

1299

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä E-140

Mikä ihmeen digijärkkäriä Olympus E-140 ???
      Ei tule ihan heti malli mieleen.

• konkelokoipi

On se näsäviisastelu hauskaa, on on.

Tarkoitit siis varmaan tuota E-410:ä? Ihan käypä peli otaksuisin. En tosin ole kokeillut, mutta E-400:aa olen kyllä kokeillut. Mutta sen verran kyllä neuvoisin, että hanki mieluummin se Olympuksen virallinen kahden objektiivin Zuiko-paketti 14-42mm f/3.5-5.6 sekä 40-150mm f/4.0-5.6. Olympuksen Zuikot ovat paljon parempia kuin Sigmat sun muut...

Juuri tuo kyseinen Sigma on hyvä polttoväliltään, mutta on optisesti hyvinkin köyhä(verrattuna siis Zuikoihin). Mutta vieläkin parempi kamerarunko olisi E-510. Siinä on kuvanvakaimet sun muut herkut. Mutta jos ei halua niistä maksaa ylimääräistä, on E-410 oikein hyvä valinta. ;)

• Kurojärvi

Tarviiko tota kuvanvakainta oikeesti jos ei käsivaralla ajatellut ottaa pitkiä valotuksia?
        Jalusta on keksitty...

Ja tosiaan, tuli moka, tarkoitin tota e-410 mallia :)

• pop...
        Kurojärvi kirjoitti:

Tarviiko tota kuvanvakainta oikeesti jos ei käsivaralla ajatellut ottaa pitkiä valotuksia?
        Jalusta on keksitty...

E-410 ja E-510 hintaero on n.180 euroa.
        Itse olisin E-510 puolella, jo käteen sopivuuden takia. Mutta maku asia.

Mielestäni kuvanvakain on tätä päivää. Ja heikossa valaistuksessakin, hämärässä ym... ihan ehdoton apu.
        Otit sitten luonto, maisema ym kuvia. Ja vakaimesta huolimatta jalustakin on avuksi : )

• konkelokoipi
        Kurojärvi kirjoitti:

Jalusta on keksitty...

...kuvanvakain mikään ehdoton. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, tarvitseeko sitä vai ei.

Kuvaan edelleen Olympuksen E-1:llä. Ei ole vakainta nähnytkään. Minunkin mielestä jalusta on fiksu ja niin myös valovoimaiset objektiivit. ;)

• jo . . . .
        konkelokoipi kirjoitti:

...kuvanvakain mikään ehdoton. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, tarvitseeko sitä vai ei.

Kuvaan edelleen Olympuksen E-1:llä. Ei ole vakainta nähnytkään. Minunkin mielestä jalusta on fiksu ja niin myös valovoimaiset objektiivit. ;)

Juu jos nyt oikein saivarrellaan niin kuvataan filmille. Mutta nyt eletään 2000 lukua ja kuvanvakain on jo arkipäivää. Se jolla sitä ei ole niin vannoo luonnollisesti ettei sitä koskaan tarvitse sillä onhan jalusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1356
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1246
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      987
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      833
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      733
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      609
    7. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      538
    8. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      520
    9. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      7
      516
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      512
    Aihe