onko tämä hyvä?

Kurojärvi

Olen hankkimassa ensimmäistä digijärkkäriä ja ajattelin hommata tuon Olympus E-140 ED 14-42mm f/3.5-5.6. Kannattaako hommata tuo kitti ja siihen päälle vielä Sigma DC 55-200mm F/4.0-5.6?

Vaiko joku muu setti?

6

1259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä E-140

Mikä ihmeen digijärkkäriä Olympus E-140 ???
      Ei tule ihan heti malli mieleen.

• konkelokoipi

On se näsäviisastelu hauskaa, on on.

Tarkoitit siis varmaan tuota E-410:ä? Ihan käypä peli otaksuisin. En tosin ole kokeillut, mutta E-400:aa olen kyllä kokeillut. Mutta sen verran kyllä neuvoisin, että hanki mieluummin se Olympuksen virallinen kahden objektiivin Zuiko-paketti 14-42mm f/3.5-5.6 sekä 40-150mm f/4.0-5.6. Olympuksen Zuikot ovat paljon parempia kuin Sigmat sun muut...

Juuri tuo kyseinen Sigma on hyvä polttoväliltään, mutta on optisesti hyvinkin köyhä(verrattuna siis Zuikoihin). Mutta vieläkin parempi kamerarunko olisi E-510. Siinä on kuvanvakaimet sun muut herkut. Mutta jos ei halua niistä maksaa ylimääräistä, on E-410 oikein hyvä valinta. ;)

• Kurojärvi

Tarviiko tota kuvanvakainta oikeesti jos ei käsivaralla ajatellut ottaa pitkiä valotuksia?
        Jalusta on keksitty...

Ja tosiaan, tuli moka, tarkoitin tota e-410 mallia :)

• pop...
        Kurojärvi kirjoitti:

Tarviiko tota kuvanvakainta oikeesti jos ei käsivaralla ajatellut ottaa pitkiä valotuksia?
        Jalusta on keksitty...

E-410 ja E-510 hintaero on n.180 euroa.
        Itse olisin E-510 puolella, jo käteen sopivuuden takia. Mutta maku asia.

Mielestäni kuvanvakain on tätä päivää. Ja heikossa valaistuksessakin, hämärässä ym... ihan ehdoton apu.
        Otit sitten luonto, maisema ym kuvia. Ja vakaimesta huolimatta jalustakin on avuksi : )

• konkelokoipi
        Kurojärvi kirjoitti:

Jalusta on keksitty...

...kuvanvakain mikään ehdoton. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, tarvitseeko sitä vai ei.

Kuvaan edelleen Olympuksen E-1:llä. Ei ole vakainta nähnytkään. Minunkin mielestä jalusta on fiksu ja niin myös valovoimaiset objektiivit. ;)

• jo . . . .
        konkelokoipi kirjoitti:

...kuvanvakain mikään ehdoton. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, tarvitseeko sitä vai ei.

Kuvaan edelleen Olympuksen E-1:llä. Ei ole vakainta nähnytkään. Minunkin mielestä jalusta on fiksu ja niin myös valovoimaiset objektiivit. ;)

Juu jos nyt oikein saivarrellaan niin kuvataan filmille. Mutta nyt eletään 2000 lukua ja kuvanvakain on jo arkipäivää. Se jolla sitä ei ole niin vannoo luonnollisesti ettei sitä koskaan tarvitse sillä onhan jalusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      194
      6779
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      1996
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1198
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      46
      1061
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      1027
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      924
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      899
    Aihe