Kuka tietää kertoa, miten eilen kävi Tamperetalon kisassa ?
Kenestä tuli suomen seniorilaulaja 2007 ?
seniorilaulaja 2007
62
8264
Vastaukset
- voitti kisan
täältä löytyisi päivitettyä tietoa asiasta:
http://www.montteeri.fi/- 48v, mukaan 2009
Nyt siellä järjestäjän sivulla on jo jotain tietoa ensi vuoden kilpailusta. Itse pääsen mukaan 2009. Kova hinku olisi lähteä jo ensi vuonna koska finaali näkyy olevan taas Tamperetalossa ja olen siellä lavalla laulanut kuoron kanssa. On se hieno paikka!
Kilpailukin sieltä löytyi. Muistatteko muita finaalijuontajia kuin Heikit Hietamies Kahila? Laittakaa tänne tietoa niin voitetaan kaikki jotain. - Muistihirviö
48v, mukaan 2009 kirjoitti:
Nyt siellä järjestäjän sivulla on jo jotain tietoa ensi vuoden kilpailusta. Itse pääsen mukaan 2009. Kova hinku olisi lähteä jo ensi vuonna koska finaali näkyy olevan taas Tamperetalossa ja olen siellä lavalla laulanut kuoron kanssa. On se hieno paikka!
Kilpailukin sieltä löytyi. Muistatteko muita finaalijuontajia kuin Heikit Hietamies Kahila? Laittakaa tänne tietoa niin voitetaan kaikki jotain.Vanhat mestarit Ola Mikola ja Eija Hinkkala ovat juontaneet ainakin alkukilpailuja. Matti Heinivaho on mielestäni varmasti ollut finaalin juontohommissa.
- huhhuijasa
lauloi huonoimmin koko porukasta. Miksi voitti? Onko Tossavaisella suku tai muita kytköksiä tuomaristoon tai kilpailun järjestäjiin? Kuulin että viime vuonna oli sanottu että ensi vuonna tämä rouva voittaa.. aika ihmeellistä...
- Martti J.
Voi että harmittaa. Useana vuonna olen katsomossa istunut. Nyt tuntuu , että alkaa riittää tässä konsertissa käyminen.Tänä vuonnakin olisi ollut voittajaksi joukossa paljon parempia laulajia.
- lavakarisma
Martti J. kirjoitti:
Voi että harmittaa. Useana vuonna olen katsomossa istunut. Nyt tuntuu , että alkaa riittää tässä konsertissa käyminen.Tänä vuonnakin olisi ollut voittajaksi joukossa paljon parempia laulajia.
herra jestas!tuomaristo ilmoitti , että lavaesiintyminen ratkaisi kisan. Voittaja väänteli suutaan oudosti ja jopa liikautti kättään pari kertaa.Laulaminen oli kuivaa ja tylsää kuunneltavaa.
Vaihtakaapa järjestäjät tuomareita jos aiotte tuota kilpailua jatkaa.Kyllä me yleisönä koemme,että meitä aliarvioidaan kun huonoimmasta päästä voittaja valitaan.(Ennenkin on käynyt niin.)Kilpailun tasoa ei voi tänä vuonna moittia muuten kun voittajan ja muutaman muun osalta.Siellä oli tosi kaunisäänisiä laulajia naisissa ja myös miehissä ja myös hyvin iloisia ja esiintymistaitoisia. - akka Teiskosta
lavakarisma kirjoitti:
herra jestas!tuomaristo ilmoitti , että lavaesiintyminen ratkaisi kisan. Voittaja väänteli suutaan oudosti ja jopa liikautti kättään pari kertaa.Laulaminen oli kuivaa ja tylsää kuunneltavaa.
Vaihtakaapa järjestäjät tuomareita jos aiotte tuota kilpailua jatkaa.Kyllä me yleisönä koemme,että meitä aliarvioidaan kun huonoimmasta päästä voittaja valitaan.(Ennenkin on käynyt niin.)Kilpailun tasoa ei voi tänä vuonna moittia muuten kun voittajan ja muutaman muun osalta.Siellä oli tosi kaunisäänisiä laulajia naisissa ja myös miehissä ja myös hyvin iloisia ja esiintymistaitoisia.Aivan sieltä oli kyllä lopputulos. Kauhea!!!!!!!!!!!
- kiinnostunut laulajatar
lavakarisma kirjoitti:
Vaihtakaapa järjestäjät tuomareita jos aiotte tuota kilpailua jatkaa.Kyllä me yleisönä koemme,että meitä aliarvioidaan kun huonoimmasta päästä voittaja valitaan.(Ennenkin on käynyt niin.)Kilpailun tasoa ei voi tänä vuonna moittia muuten kun voittajan ja muutaman muun osalta.Siellä oli tosi kaunisäänisiä laulajia naisissa ja myös miehissä ja myös hyvin iloisia ja esiintymistaitoisia.Millainen on mielestänne hyvä laulaja ?
Äänen väri ja korkea vai matala ?
Millainen tyyppi ?
Ym. - musiikin kuluttaja
kiinnostunut laulajatar kirjoitti:
Millainen on mielestänne hyvä laulaja ?
Äänen väri ja korkea vai matala ?
Millainen tyyppi ?
Ym.Laulajalla joka iskelmämusiikkia laulaa pitää olla matala ääni koska iskelmät kuulostavat hirveiltä korkealla äänellä laulettuna.Sellainen ääni joka menee ihon alle kun sitä kuuntelee. Seniorilaulukilpailussa ei ollut kuin pari naista jolla oli sellainen ääni jota voisi kuunnella pidempäänkin.Ja se voittaja ei kyllä niiden joukkoon kuulunut. Huh huh mikä valinta !
- Tero Flinck
Martti J. kirjoitti:
Hei vielä kaikilla asiasta kiinostuneille. Haluaisin kuulla mielipiteenne viime vuoden Mestari Sulo Kalliosta. Viime vuonnahan suoran lähetyksen TV-yleisö valitsi mestarin puhelin/nettiäänestyksellä. Sulo Kallio on hieno mestari mutta luulen ettei tyydytä kaikkien mieltä vaikka oliki TV-yleisön valinta. Tuomarin paikka ei ole helppo näin kovatasoisessa kilpailussa.
- johsie
Tero Flinck kirjoitti:
Hei vielä kaikilla asiasta kiinostuneille. Haluaisin kuulla mielipiteenne viime vuoden Mestari Sulo Kalliosta. Viime vuonnahan suoran lähetyksen TV-yleisö valitsi mestarin puhelin/nettiäänestyksellä. Sulo Kallio on hieno mestari mutta luulen ettei tyydytä kaikkien mieltä vaikka oliki TV-yleisön valinta. Tuomarin paikka ei ole helppo näin kovatasoisessa kilpailussa.
Eikö sinua tyydyttänyt viime vuoden voittaja Tero Flink?
- lavakarisma
lavakarisma kirjoitti:
Vaihtakaapa järjestäjät tuomareita jos aiotte tuota kilpailua jatkaa.Kyllä me yleisönä koemme,että meitä aliarvioidaan kun huonoimmasta päästä voittaja valitaan.(Ennenkin on käynyt niin.)Kilpailun tasoa ei voi tänä vuonna moittia muuten kun voittajan ja muutaman muun osalta.Siellä oli tosi kaunisäänisiä laulajia naisissa ja myös miehissä ja myös hyvin iloisia ja esiintymistaitoisia.No ei se voittaja kyllä yleisöön kolahtanut, kaikista kuulemistani kommenteista pois lähtiessäni sen kyllä huomasi , että pieleen meni.Vaan eipä meidän kyllä varmaan voittajaa tarvitse missään kuunnellakaan joten sama kenet valitsitte.
- Tero Flinck, Montteeri Oy
johsie kirjoitti:
Eikö sinua tyydyttänyt viime vuoden voittaja Tero Flink?
Myös viime vuoden mestari Sulo Kallio oli mielestäni loistava. Asian pointti oli se että ehkä hänkään ei lämmittänyt kaikkia. Sulo sai TV:n yleisöäänistä n19% ja seuraavaksi eniten ääniä saanut Heikki Rahko n17%. Kaikki eivät pidä samoista asioista ONNEKSI!
Kyllä Pirjo Tossavainen esiintymisellään onnistui voittamaan vuoden tittelin. Kuten kilpailua seuranneet huomasivat, järjestäjä vaihtoi tuomaristoa vaihe vaiheelta ettei tulisi ennakkosuosikkeja. Loistavia voittajaehdokkaita oli paljon. Mukavaa että kilpailumme puhututtaa, niinhän se aina näissä laulukilpailuissa on ollut ja varmasti tulee olemaankin. Olisi kiva jos lähtisitte mukaan omalla nimellänne - ja Montteerin sivulla www.montteeri.fi löytyy myös palautelaatikko. Pyrimme vastaamaan kaikkiin asiallisiin viesteihin. Ensi keväänä alkaa uusi kierros ja taas etsitään uusi mestari mutta nyt onneksi olkoon Pirjo Tossavainen!
- Jaananen
Yleisössä istuneena en ymmärrä tuomariston päätöstä ja viimeisen kerran istuinkin siellä maksaneena tai muutenkaan kuten myös moni muu. Miksihän kilpailua ei enää televisioida? Onkohan voittajien valinnalla osuutta asiaan?
Jaananen kirjoitti:
Yleisössä istuneena en ymmärrä tuomariston päätöstä ja viimeisen kerran istuinkin siellä maksaneena tai muutenkaan kuten myös moni muu. Miksihän kilpailua ei enää televisioida? Onkohan voittajien valinnalla osuutta asiaan?
Seniorilaulaja 2007 finaalia ei televisioitu tänä vuonna siksi että finaalin mahtui 20 laulajaa Montteri Oy:n 20-vuotisjuhlan kunniaksi. 20 laulajasta olisi tullut liian pitkä TV-ohjelma. Ensi vuoden finaalista keskustellaan taas YLE TV2:n kanssa.
- utelialias mies
Tero Flinck, Montteeri Oy kirjoitti:
Seniorilaulaja 2007 finaalia ei televisioitu tänä vuonna siksi että finaalin mahtui 20 laulajaa Montteri Oy:n 20-vuotisjuhlan kunniaksi. 20 laulajasta olisi tullut liian pitkä TV-ohjelma. Ensi vuoden finaalista keskustellaan taas YLE TV2:n kanssa.
Tero Flinck , olen utelias tietämään miten voittaja palkitaan seniorilaulukilpailussa kun en nähnyt Tampereella kuin pokaalit pöydällä.Oliko pokaali ainoa palkinto? Tarjoatteko seniorilaulajille esiintymisiä? Yleensä en ole jälkeenpäin ketään missään nähnyt( paitsi kerran Hellin Leedin televisiossa).Kuvittelisin,että tekin etsisitte parasta laulajaa ja esiintyjää jota voisitte hyödyntää. Eikös se ole bisnestä tuo teidän homma?
utelialias mies kirjoitti:
Tero Flinck , olen utelias tietämään miten voittaja palkitaan seniorilaulukilpailussa kun en nähnyt Tampereella kuin pokaalit pöydällä.Oliko pokaali ainoa palkinto? Tarjoatteko seniorilaulajille esiintymisiä? Yleensä en ole jälkeenpäin ketään missään nähnyt( paitsi kerran Hellin Leedin televisiossa).Kuvittelisin,että tekin etsisitte parasta laulajaa ja esiintyjää jota voisitte hyödyntää. Eikös se ole bisnestä tuo teidän homma?
Eikö metrin korkea pokaalikin ole jo hieno palkinto? Kyllä voittajat saivat myös matkapalkinnot. Esiintymisiä pyrimme järjestämään kaikille Seniorilaulajille, ei ainoastaan voittajille. Voittajia, jotka eivät voi uudelleen osallistua kilpailuun, otamme mahdollisuuksien mukaan orkesteriin tai juontajiksi (esim Eija Hinkkala, Ola Mikola, Pirkko Junttila ym) tai tuomaritehtäviin. Monet ovat yllättyneet tuomaritehtävän vaikeudesta - eikä se helppoa olekaan kuten on voitu tältäkin palstalta lukea.
- Kilpailua seuraava
Voisiko järjestäjä kertoa onko tänä vuonna mukana sellasia "konkareita" jotka ovat osallistuneet useana vuotena aiemminkin? Esimerkkeinä mainittakoon Rauhala, Koso, Pietilä, Hilden ym. Jos laulajat luette itse palstaa, niin laittakaahan vastausta niin tulemme kuuntelemaan lauluanne.
- eka kerta
Kilpailua seuraava kirjoitti:
Voisiko järjestäjä kertoa onko tänä vuonna mukana sellasia "konkareita" jotka ovat osallistuneet useana vuotena aiemminkin? Esimerkkeinä mainittakoon Rauhala, Koso, Pietilä, Hilden ym. Jos laulajat luette itse palstaa, niin laittakaahan vastausta niin tulemme kuuntelemaan lauluanne.
Täytyy olla telepatiaa että juuri tänään kun avasin tämän palstan niin samana päivänä joku on avannut keskustelun 2008 kilpailusta. Itse olen jo ilmoittatunut Lappeenrantaan. Konkareita en tunne kun vasta pian täytän 50v. Onko konkareilla ohjeita menestymiseen?
- Seniorikonkarilaulaja
eka kerta kirjoitti:
Täytyy olla telepatiaa että juuri tänään kun avasin tämän palstan niin samana päivänä joku on avannut keskustelun 2008 kilpailusta. Itse olen jo ilmoittatunut Lappeenrantaan. Konkareita en tunne kun vasta pian täytän 50v. Onko konkareilla ohjeita menestymiseen?
Menestyäkseen tarvitsee vain laulaa helevatin hyvin! Kai hoituu?
- vinkistä
Seniorikonkarilaulaja kirjoitti:
Menestyäkseen tarvitsee vain laulaa helevatin hyvin! Kai hoituu?
Tärkeä juttu olisi myös että järjestjä vaihtaisi tuomariston. Minun äiti, veli ja tytär voisivat tulla tuomaristoon! katsotaan kuka menestyy!
- valkoinen laulaja
vinkistä kirjoitti:
Tärkeä juttu olisi myös että järjestjä vaihtaisi tuomariston. Minun äiti, veli ja tytär voisivat tulla tuomaristoon! katsotaan kuka menestyy!
Tolla systeemillä mannet voittaisi kaikki kisat - isot suvut!
- sa
olin itsekkin mukana kilpailussa. muistan sen kun menin varmistamaan laulamani kpl sille päivälle, ja ilmoitin seuraavaan kpl. oltiin vasta toisissa karsinoissa. kävelin pirjon takana, hän varmisti myös laulamansa kpl.ja ilmoitti toisen kpl. Halasitte toisianne tuttavallisesti, sanoit pirjolle, että halataan finaalissa paremmin. odotin ja olin varma, että pääsen finaaliin, mutta ei vain. yleisön joukosta oli paljon ihmisiä, jotka todella ihmettelivät että en päässyt jatkoon. Arvaappa mikä mieli minulla oli sen jälkeen. Pyysin palautetta ja perustelua laulustani, jonka lupasit lähettää minulle postitse ,ei tullut mitään palautetta minulle. Kyllä tässä vähän haiskahtaa pelin maku, sen ovat todenneet monet muut. en ainoastaan minä. Karjalohjan semifinaalissa sama peli jatkuu, valitaan valmiiksi voittaja ja sitten sellaiset jotka todella on helppo pudottaa pois loppu mittelöissä. näin se vaan on. piiri pieni pyörii . onnea laulajille kuitenkin !
- itku
Ankeampaa kisaa on vaikea kuvitella. Laulamisessa pitäisi olla yläikäraja, kaikki ihan onnettomia kiekujia. Jos joku osaisi oikeesti laulaa niin miksi odottaisi kuuskymppiseksi mennäkseen vaikka kilpailemaan.
- Seniorilaulun kannattaja
Voi, voi! Ajat ovat hiukan muuttuneet siitä kun nämä laulajat oli parikymppisiä, silloin ei tehty äänitteitä lähes joka kivijalassa. Silloin pistettiin Suomen pyöriä pyörimään - annetaan siis nyt varttuneiden nauttia laulamisesta! Luulen että moni kilpailun laulaja olisi peitonnut Grönin, Mannolan ja kumppanit jos olisivat päässeet Helsinkiin kykynsä näyttämään. Taidat itse olla liian nuori ymmärtääksesi että matkan tekokin oli silloin aivan toista kuin tänä päivänä. Nostan tällaisen kilpailun jäjestäjälle hattua!
- Martti J.
No nyt joku päätti katkaista siivet keskustelulta.
Ei siellä kyllä kaikki olleet määkyjiä , eikä yleensäkään ole. Yleisesti ottaen laulajat ovat jopa parempia kuin esim. tangomarkkinoilla vaikka tänä vuonna vähän menivät valinnat pieleen. - Juha T, Hki
Martti J. kirjoitti:
No nyt joku päätti katkaista siivet keskustelulta.
Ei siellä kyllä kaikki olleet määkyjiä , eikä yleensäkään ole. Yleisesti ottaen laulajat ovat jopa parempia kuin esim. tangomarkkinoilla vaikka tänä vuonna vähän menivät valinnat pieleen.Olin paikan päällä katsomassa ja olisihan siellä muitakin voittajaehdokkaita ollut mutta hyvinhän voittaja kuitenkin lauloi. Olisin myös halunnut kuulla Matti Heinivahon laulavan jonkun tutuista lauluistaan. Minunkin mielestä voittaa tangomarkkinoiden nuoret laulajat. Heistä varmasti kehittyy tekijämiehiä ja -naisia mutta eivät ole niin valmiita kuin senioorit joille kaikki kunnia tällä kohtaa.
- Juniorilaulaja
Seniorilaulun kannattaja kirjoitti:
Voi, voi! Ajat ovat hiukan muuttuneet siitä kun nämä laulajat oli parikymppisiä, silloin ei tehty äänitteitä lähes joka kivijalassa. Silloin pistettiin Suomen pyöriä pyörimään - annetaan siis nyt varttuneiden nauttia laulamisesta! Luulen että moni kilpailun laulaja olisi peitonnut Grönin, Mannolan ja kumppanit jos olisivat päässeet Helsinkiin kykynsä näyttämään. Taidat itse olla liian nuori ymmärtääksesi että matkan tekokin oli silloin aivan toista kuin tänä päivänä. Nostan tällaisen kilpailun jäjestäjälle hattua!
Ketä ovat nämä Grön ja Mannola olis kiva tietää?
- sävelkorva
Juha T, Hki kirjoitti:
Olin paikan päällä katsomassa ja olisihan siellä muitakin voittajaehdokkaita ollut mutta hyvinhän voittaja kuitenkin lauloi. Olisin myös halunnut kuulla Matti Heinivahon laulavan jonkun tutuista lauluistaan. Minunkin mielestä voittaa tangomarkkinoiden nuoret laulajat. Heistä varmasti kehittyy tekijämiehiä ja -naisia mutta eivät ole niin valmiita kuin senioorit joille kaikki kunnia tällä kohtaa.
Ihan vaan tiedoksi että nämä nuoret tangolaulajat ovat myös kyllä laulaneet ja esiintyneet vuosia esim tenavatähti Timo Turunen ollut pinnalla ja esillä varmasti 20v iästään huolimatta.
- Aina oppii
Paljonkohan kirjoittajalla on mennyt vuosia kun
vieläkin kirjoittaa oikeesti, eihän se ole
edes suomenkieltä!
Harrastuksen kautta kilpailuun ei ole vallan
paha juttu, aikaansahan jokainen voi käyttää
omalla tavallaan - vaikkapa laulua opiskelemalla
varsinaisen leipätyön tultua tehdyksi. Oppia ikä
kaikki, kirjoittamisessa, laulamisessa yms. - ei kilpaillakkaan
Juha T, Hki kirjoitti:
Olin paikan päällä katsomassa ja olisihan siellä muitakin voittajaehdokkaita ollut mutta hyvinhän voittaja kuitenkin lauloi. Olisin myös halunnut kuulla Matti Heinivahon laulavan jonkun tutuista lauluistaan. Minunkin mielestä voittaa tangomarkkinoiden nuoret laulajat. Heistä varmasti kehittyy tekijämiehiä ja -naisia mutta eivät ole niin valmiita kuin senioorit joille kaikki kunnia tällä kohtaa.
laulamisesta, vaan aivan jostain muusta. En laske sitä tapahtumaa laulukilpailuksi.
- sä et tajua mitään
Eipä ole ootettu niin kauan, kilpailu on kovaa tajuatko ???
Ja tämä nyt on seniorilaulukilpailu, ja thats it.
Mä olen nuorena laulanut, laulan vieläkin ja haluan
nyt vanhana näyttää 54 v, kuinka oikea kypsä ääni on parempi monta kertaa ku nuoren huokailu.
ÄÄni on parh. n. 54 vuotiaana, molemmilla sukupuolilla tajuutsä.??? - voi itku
Seniorilaulun kannattaja kirjoitti:
Toivottavasti muistavat dementialtaan ottaa Tenat mukaan kisaan.
- Ruotsin Veikko
Tangokuninkaalliset elelevät vähäveristä aikaa
täällä Ruotsin puolella. Onneksi "meidän" seniorit menestyivät Tampereen SM-finaalissa,
kiitos kakkoselle (ja miesten ykköselle Jaakko
Raja-aholle) sekä muille kolmellekin "meidän"
loppukilpailijalle. Olen kuullut puhetta seniori-
tangolaulujen henkiin herättämisestä.Tietääkö
tamperelainen hyvin asiansa hoitava järjestäjä
tällaisesta? Alkaako jo ensi vuonna? Ainakin
rajan tällä puolella on valmiutta, tuo Raja-ahon
menestys ja muidenkin yli 50-vuotiaiden löytämä
harrastus tuntuu innostavan. 15.seniorilaulaja-
kilpailun Ruotsin karsintaan tulen kuitenkin
mukaan mitalikiilto silmissä.- AK Sverige
Jaakko Raja-aho oli kuulemma finaalin paras laulaja. Kävin tansseissa Ruotsin alkukarsinnassa mutta finaaliin en Tampere-taloon päässyt kun ei aikataulu sopinut. Koska ensi vuoden finaalipäivä tiedetään niin voisi merkata kalenderista vapaata?
- Heikki Hervannasta
Olin katsomassa finaalin ehkä 8:ttä kertaa. Olin jo aikoinaan Tammerissa kun Pave Granfeld veti kilpailua. Voittaja oli ehdoton ykkönen,Hyvä tuomaristo! Ruotsin poika oli hyvä mutta ei sentään tämän kilpailun voittaja. Myös Hervannan Markku olisi ansainnut palkinnon mutta kaikki ei voi voittaa.
- Kaija Koo
Hyvä että edes muutamat ovat tuomariston ja minun kanssa samaa mieltä. Pirjo Tossavainen oli hyvä. Olisin kuitenkin halunnut nostaa myös toisen naisnimen esille, Raija Koso. Hän on ollut aiemminkin mukana ja mielestäni olisi ollut palkinnon arvoinen.
- mutta oliko se viime vuonna
Kaija Koo kirjoitti:
Hyvä että edes muutamat ovat tuomariston ja minun kanssa samaa mieltä. Pirjo Tossavainen oli hyvä. Olisin kuitenkin halunnut nostaa myös toisen naisnimen esille, Raija Koso. Hän on ollut aiemminkin mukana ja mielestäni olisi ollut palkinnon arvoinen.
vai sitä edellisenä, kun tuli televisiosta, eikös se Koso laulellut omiaan ja nuotin vierestä ja välillä jätti laulamatta? Voi toki olla että on petrannut tänä vuonna:)
- Kaija Koo
mutta oliko se viime vuonna kirjoitti:
vai sitä edellisenä, kun tuli televisiosta, eikös se Koso laulellut omiaan ja nuotin vierestä ja välillä jätti laulamatta? Voi toki olla että on petrannut tänä vuonna:)
Oli hiton hyvä!! Ja kaiken lisäksi erittäin näyttävä naisesiintyjä.
- kuten Kaija Peen
Kaija Koo kirjoitti:
kohdalla v. 2005.
Siis yritystä laulajaa kehumalla suomi24 keskustelusivuilla voittaa senvuotinen SM-seniorikisa. Onneksi tuomarit olivat silloin ajan tasalla.
lukekaa: suomi24 keskustelu kaija pietilä.
ja tässä tapauksessa taustatukitahokin taitaa olla sama!
Kyllä me rehelliset kuulijat ollaan sitä mieltä, että jos ei omin avuin ole voittoon tarvittavia avuja - ei siinä paljon mainostamiset Lasse F:n sivuilla auta! Kyllä me kuulijat osataan kuunnella.
Jatkakaa vaan suoraselkäistä tuomarointia ja vetäkää kaikki tuomariston mielipiteisiin vaikuttamaan yrittäjät suojatteineen alas! ! - Nyt heräsi kiinnostus
kuten Kaija Peen kirjoitti:
kohdalla v. 2005.
Siis yritystä laulajaa kehumalla suomi24 keskustelusivuilla voittaa senvuotinen SM-seniorikisa. Onneksi tuomarit olivat silloin ajan tasalla.
Kyllä me rehelliset kuulijat ollaan sitä mieltä, että jos ei omin avuin ole voittoon tarvittavia avuja - ei siinä paljon mainostamiset Lasse F:n sivuilla auta! Kyllä me kuulijat osataan kuunnella.
Jatkakaa vaan suoraselkäistä tuomarointia ja vetäkää kaikki tuomariston mielipiteisiin vaikuttamaan yrittäjät suojatteineen alas! !Taidat olla itse finaalissa koskaan pärjäämätön. En ymmärtänyt viestistäsi hölkkäsen pöläystä. Mitä tarkoitat viittauksella Lasse F:ään, kuka hän on - joku laulaja jollaon omat sivut?
Kun kerran kirjoiti Kaija Pietilästä niin hänhän on loistava artisti ja esiintyjä kuten myös Raija Koso! - pidä kummastakaan rouvasta
Nyt heräsi kiinnostus kirjoitti:
Taidat olla itse finaalissa koskaan pärjäämätön. En ymmärtänyt viestistäsi hölkkäsen pöläystä. Mitä tarkoitat viittauksella Lasse F:ään, kuka hän on - joku laulaja jollaon omat sivut?
Kun kerran kirjoiti Kaija Pietilästä niin hänhän on loistava artisti ja esiintyjä kuten myös Raija Koso!mielestäni esiintyminen ja laulutaito ei ole sitä luokkaa, että jaksaisin lähteä kuuntelemaan, ja en varmasti ole ainoa,eikös lavakauden päättäjäisissäkin porukka dannystä lähtien lähtenyt lipettiin kun tämän pietilän levyjulkkarit alkoi...tämä toki vain mun mielipide!
- jaska rrrr
pidä kummastakaan rouvasta kirjoitti:
mielestäni esiintyminen ja laulutaito ei ole sitä luokkaa, että jaksaisin lähteä kuuntelemaan, ja en varmasti ole ainoa,eikös lavakauden päättäjäisissäkin porukka dannystä lähtien lähtenyt lipettiin kun tämän pietilän levyjulkkarit alkoi...tämä toki vain mun mielipide!
Tämä keskustelu on käyty seniorilaulukilpailusta tänä vuonna joten lopettakaa tuo edellisistä vuosista puhuminen.Ja sanon minäkin sanasen tähän.
Laulajien taso oli todella hyvä, mutta olisin minäkin jonkun muun voittajaksi veikannut.
Eikö siellä muuten pitäisi olla naisten ja miesten sarja erikseen!
Toivoisin vielä, että löytyisi jokin toinen taho joka järjestää senioreille kilpailun. Kilpailu ei tässäkään olisi pahitteeksi. - sinä et ole se henkilö
jaska rrrr kirjoitti:
Tämä keskustelu on käyty seniorilaulukilpailusta tänä vuonna joten lopettakaa tuo edellisistä vuosista puhuminen.Ja sanon minäkin sanasen tähän.
Laulajien taso oli todella hyvä, mutta olisin minäkin jonkun muun voittajaksi veikannut.
Toivoisin vielä, että löytyisi jokin toinen taho joka järjestää senioreille kilpailun. Kilpailu ei tässäkään olisi pahitteeksi.sanomaan minkä vuoden kisasta täällä ihmiset haluavat ajatuksiian kertoa!Tämä on vapaa keskustelupalsta!
Toiseksi: Seniorisarja on myös Olavi Virta-kilpailussa.Ja siitä kisasta on kirjoitettu kymmeniätuhansia kommentteja ja mielenilmauksia näillekin sivuile, koska sen kisan tuomarointi on tiettyjen tuomareiden vuoksi ollut niiiiiin puolueellista että! Tuomareiden omat henkilökohtaiset suosikit ovat voittajia yleensä -laulutaidoista, lavakarismasa ja ulkoisesta esiintymisviihtytettävyydestä viis! - me muut
pidä kummastakaan rouvasta kirjoitti:
mielestäni esiintyminen ja laulutaito ei ole sitä luokkaa, että jaksaisin lähteä kuuntelemaan, ja en varmasti ole ainoa,eikös lavakauden päättäjäisissäkin porukka dannystä lähtien lähtenyt lipettiin kun tämän pietilän levyjulkkarit alkoi...tämä toki vain mun mielipide!
tiedetään...
- tämä RR on?
me muut kirjoitti:
tiedetään...
Putosin nyt kärryiltä, itse olin ikaalisissa paikalla, ja omin silmin todistamassa tätä, kun ihmiset lähtivät pois, kun levyjulkkarit alkoi, onko tämä nyt jotain sisäpiirin juttua, jollekin RR:lle vastattu? en ihan nyt kyllä ymmärrä, voisko joku vähän valaista! kuten jo sanoin, tämä oli vain minun mielipiteeni, ei kannata liian vakavissaan näitä juttuja ottaa:)
- ketä olette
me muut kirjoitti:
tiedetään...
Sain tiedon laulajakolleegaltani, että minut on mahdollisesti leimattu täällä viestin "RR:lle - me muut" kirjoittajaksi. Minä -eräs seniorilaulukisoissa aikaisempina vuosina mukana ollut RR en todellakaan ole sitä kirjoittanut enkä ollut edes mukana Ikaalisissa lavakauden päättäjäisissä. Asian selvittämiseksi otatteko ystävällisesti yhteyttä puhelimitse siihen RRään, jota viestissänne tarkoititte.
- ketä olette
ketä olette kirjoitti:
Sain tiedon laulajakolleegaltani, että minut on mahdollisesti leimattu täällä viestin "RR:lle - me muut" kirjoittajaksi. Minä -eräs seniorilaulukisoissa aikaisempina vuosina mukana ollut RR en todellakaan ole sitä kirjoittanut enkä ollut edes mukana Ikaalisissa lavakauden päättäjäisissä. Asian selvittämiseksi otatteko ystävällisesti yhteyttä puhelimitse siihen RRään, jota viestissänne tarkoititte.
Tarkennus ja korjaus edelliseen viestiini.
Sain tiedon laulajakolleegaltani, että minut on mahdollisesti leimattu täällä viestin "Itse en henk.koht - pidä kummast.." kirjoittajaksi ja "Me muut" oli osoittanut vastineen siihen umpimähkään jollekin "RR:lle". Minä -eräs seniorilaulukisoissa aikaisempina vuosina mukana ollut RR en todellakaan ole sitä kirjoittanut enkä ollut edes mukana Ikaalisissa lavakauden päättäjäisissä. Asian selvittämiseksi otatteko ystävällisesti yhteyttä puhelimitse siihen RRään, jota viestissänne tarkoititte. - kuvia on paljon
kuten Kaija Peen kirjoitti:
kohdalla v. 2005.
Jatkakaa vaan suoraselkäistä tuomarointia ja vetäkää kaikki tuomariston mielipiteisiin vaikuttamaan yrittäjät suojatteineen alas! !Heräsi minullakin kiinnostus Lasse F:ään ja mitä siellä on? Haluan hänen puolestaan nyt laittaa MAINOKSEN sivuista tälle Suomi 24 keskustelu palstalle. Käykää ihmeessä tsekkaamassa nuo sivut www.lassefinska.fi. Tulette muuttamaan käsityksiänne asioista ja paljon. Siellähän on kaikista maamme artisteista kuvia, eikä ne ole mitään mainoskuvia ja vastaavaa. Siellä on myös tietoa muustakin kuin laulukilpailuista. Toistan vielä www.lassefinska.fi käy klikkaamassa hänen sivuilleen.
- tomi m
jaska rrrr kirjoitti:
Toivoisin vielä, että löytyisi jokin toinen taho joka järjestää senioreille kilpailun. Kilpailu ei tässäkään olisi pahitteeksi.Sama järjestäjä on hoitanut hommat jo 14v, joten antaa jatkaa osaamallaan tiellä! Sairasta keskustella kuka on paras! Se on tietysti paras jonka nimen tuomaristo kertoo kilpailun jälkeen. Joskus harmittaa itsensä tai kaverin puolesta mutta sille ei voi mitään. Toivottavasti kilpailu pyörii vielä yli 10 vuotta niin Tomi Nokialta lähtee mukaan!
- laulunlyömä
Kaija Koo kirjoitti:
Hyvä ääni, kunhan oppii lisää lavakarismaa, ettei ole anteeksipyytävän näköinen väliinsä.
- Turuust
Muitatteko takavuosilta Harri Hurstin Bridge over troubled water, aivan kuningas ja vielä TURKULAINEN!
- olishianoo
Voisko järjestää kilpailun johon ottaisivat osaa kaikki tähän mennessä voittaneet laulajat. Tai sitten tangovoittajat vastaan senioorit. Muiden kilpailujen voittajia ei kai tarvitse noteerata. Paitsi se yksi kilpailu - mutta Lordi ei kait oikein ole samaa sarjaa.
- Ola Mikola
Jos nyt turkulaisia kehutaan niin kyllä kai komein laulaja on Ola Mikola joka esiintyi finaalissakin. Taitaa olla oikein oopperapuolen miehiä?
- Jussin kaveri
Roposen Jussi on kylläkin ehdoton! Vaikka olenkin Jussin kaveri niin aivan tosissaan kyllä tykkään Jussin bassosta.
- tulkinnan kaipuu
Oikeata tulkintaa löytyy Eija Hinkkalalta, hän on kyllä KAIKKIEN AIKOJEN PARAS senjorimestari tähän mennessä. HYVÄ EIJA!!
- RRR
tulkinnan kaipuu kirjoitti:
Oikeata tulkintaa löytyy Eija Hinkkalalta, hän on kyllä KAIKKIEN AIKOJEN PARAS senjorimestari tähän mennessä. HYVÄ EIJA!!
Olen ollut mukana kilpailussa. Minusta tuntuu että joka vuosi on voittaja valittu etukäteen ja kun olen ystäviltänikin saanut kommentteja niin minunkin olisi pitänyt kilpailu voittaa.
- totuus.
tulkinnan kaipuu kirjoitti:
Nyt on jo aikoihin eletty. Kuka voi sanoa kähisevää ,voimatonta laulantaa koko kisan parhaaksi laulajaksi, vain ihminen, joka ei itse laula, eikä ymmärrä siihen liittyviä osaamisalueita. Eija voi olla ammattinsa puolesta musiikin asiantuntija, mutta ei se takaa taitoa laulamiseen.
- la
RRR kirjoitti:
Olen ollut mukana kilpailussa. Minusta tuntuu että joka vuosi on voittaja valittu etukäteen ja kun olen ystäviltänikin saanut kommentteja niin minunkin olisi pitänyt kilpailu voittaa.
olen samaa mieltä, kilpailu on tuomaripeliä esim. sm seniorilaulukilpailussa. laulajia valitaan finaaliin myös sinne kuulumattomia, jotkt laulavat nuotin vierestä, epäpuhtaasti ääni särkyi ja sanat unohtui, mutta silti menivät jatkoon. on helppo pudottaa sellaiset laulajat pois finaalista lopulta ja tie voittajille on selvä, koska valinta on tehty jo ennen finaaliin menoa voittajasta. miksi muuten listan 40 kpl lauluista ei löytynyt laulua eräille laulajille, vaan he olivat valikoineet pakolisen listan ulkopuolelta muun laulun laulettavaksi, ihmeellistä peliä pelaatte, kieroa. piiri pieni pyöri karjalohjallakin 9-10.10. 2009 karjalohjalla.-olen samalla viivalla finalistien kanssa, en tehnyt virheitä laulussain, hyvä omatunto ainakin, ja yleisö otti vastaan minut riemulla.
- ...
Järkyttävää kuultavaa tuo yli-ikäisten lauluyritys. Pitäisi tietyssä iässä jo ymmärtää pitää lauluesityksiään vain ja ainoastaan omassa kylppärissä. Sielläkin siten ettei naapurilta mene hermot.
- ki
miten sinä voit tuomita ihmisiä, kun et ole edes kuullut heidän laulavan. kysyn vain? jokaisella meistä on omat tavoitteemme, joita tulisi kunnioittaa. kateus on kaiken pahan alku, joillekkin meille on vain suotu ja luotu laulun lahjat, ei kuitenkaan kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085941- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046