Labbis kerrostalossa?

Ensikertalainen

Morjens!

Kauhee koirakuume ollut jo monta vuotta ja nyt elämäntilanne näyttäisi ajankäytön kannalta olevan suotuista koiran hankinnalle. Olen siis hankkimassa ensimmäistä koiraani.

Labradorinnoutaja vaikuttaisi täyttävän "koiraihanteeni" seurallisuutensa, aktiivisuutensa ja ulkonäkönsä puolesta. Ainut asia mikä askarruttaa on se, miten labbis pärjäisi kerrostalokaksiossani (51 m2 iso parveke=kesällä lisähuone)? Onko kellään kokemuksia? Tarvitsisiko koira enemmän tilaa sisällä? Sijaintinsa puolesta kerrostalo on lenkkeilymaastojen läheisyydessä.

Vielä yksi kysymys kaupan päälle: Paljonko maksoitte labradorinnoutajastanne? Ja mistä hankitte ne (toisinsanoen onko Kennelit ainoa oikea vaihtoehto)?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne! Muutenkin hyvä palsta:)

12

5313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr.Nylkynen

      jos hoidat sen se aiheuta ongelmia.
      Labbis on lempeä lapsiystävällinen ei hauku
      ruokahalut on syntymälahjana.
      minulla oli vielä vuosi sitten labbis se eli
      yli 15 vuotiaaksi lopun tosi sairaana.
      hinta silloin kun sen hankin oli 3000mk
      SE ystävyys jonka koira sinulle antaa ei ole mitattavissa rahassa.
      Labrarodinnoutaja on hyvä valinta
      ONNEA

      • Heikki

        On syntymälahjana ja loputon energisyys varmasti liikuntatottumukset tulee omistajalta kuntoon jos ei ole.


    • Hurttis

      Ei se koira sisälle lenkkeile, eli kunhan ei nyt ihan 10m2 yksiö ole kyseessä, niin huoletta voi ottaa kerrostaloon. Itseasiassa vaikka koiralle olisi esim. isokin omakotitalon piha juoksenneltavaksi, tarvitsee se silti ihan tavallisia kävelylenkkejäkin ;)
      Tärkeintä siis energisten labbisten kanssa on ulkona oleminen ja touhuaminen.

      • "mr.nylkynen"

        kuten sanot.Koira tarvii lenkkejä,mutta siinä saa lenkin itsekkin.
        Labbis on innokas leikkimään ja nautti seurasta.


    • lämpimästi.

      Heips.
      Minulla itelläni on nyt puol-vuotias labbisuros. Ihana seurakoira, ja paras ystävä!
      Itse asun rivitalossa, mutta kuten muutkin ovat sanoneet, ei ole ongelma ottaa koiraa kerrostaloon (ja kuitenkin asuntosi on hyvänkokoinen eikä tosiaan 10m2 yksiö!).
      Vaikka me asummekin rivitalossa ja koira on paljon takapihalla, ei se tarkoita sitä, etteikö sitä pitäsi lenkkeillyttää!
      Mutta hyvillä mielin voit koiraa harkita kerrostaloon, ja hyvän rodunkin olet valinnut, itse en ainakaan vaihtaisi pois!!
      Niin ja minun koira maksoi 850€, ostin kennelistä. Mutta minulle itselleni se oli "itsestäänselvyys", että maksan enemmän ja ostan kennelistä, koska halusin paperillisen koiran! Ja tavallaan varmempi ostaa kennelistä, kun yksityiseltä, ainakin minusta.
      Mutta tuo hinta on pieni raha siihen nähden, miten paljon iloa ja seuraa koira tuo!!
      Suosittelen!!

    • Ensikertalainen

      Hei vaan kaikille ja hau haut päälle! Kiitti hei viesteistä, rohkaistuin entisestään tässä koiran hankinnassa:) Nyt olisi sitten tarkoitus hankkia oma labbis-pentu joululomalla..pitäneekin alkaa ottaa Kenneleihin yhteyttä (sieltä aion nyt siis itsekin koirani hankkia)!Mutta joo, kiitti vastauksistanne ja hyvät syksyn jatkot!

    • Pie^

      mulla on chihuahua tyttö ja labbis tyttö. asun 59 m2 kaksiossa. aktivitetteja koira koipaa paljon. olen muutaman kerran erehtynyt lähtemään kotoa etten ole jättänyt esim kongia ja tuhoahan siittä syntyy. kannattaa huomioida, että labbis on TODELLA aktiivinen koira, ainakin meidän vuoden ikäinen tapaus. kahden tunnin lenkki kahdesti päivässä ei saa edes meidän koiraamme väsymään.. rotu vaatii siis aikaa ja sitoumusta. mutta tuon kokoinen asunto ei ole mikään ongelma jos olet vain valmis aktivoimaan koiraasi erilaisilla leluilla kun olet pois kotoa ja lenkkeilet ahkerasti. meillä huomaa ainakin heti koiran alakuloisuuden jos lenkille ei pääse. mutta en viitsi pelotella enempää, (meillä meni yksi sohva, 6 paria kenkiä ja seinästä tapetit) onnea koiran hankintaan! :)

      • pie^^

        ...ja yksityistä kautta löysimme koiramme... metsästyslinja, maksoi 800e ja rekisterissä on.. :)


    • Naksutin112345

      Ei kerrostaloon ottaminen ole mikään este. Ja sinullahan on ihan sopivan kokoinen asunto keskikokoiselle koiralle. Onnea koiran hankintaan! ;)

    • Heidy.

      Hyvin mahtuu tuon kokoiseen asuntoon! Meillä on 42,5 neliön kerrostalokoti ja tännekkin mahtuu. Vietämme kyllä paljon aikaa ulkona koiramme kanssa, koska sisällä on hieman ahdasta heitellä palloa yms. ompahan ainakin hyvä syy olla ulkona haukun kanssa usein! :) Vaikka toki suunnitelmissa on reilusti isomman kodin ostaminen.

    • sopisiko?

      Sopisikohan meidän perheeseen labbis, kun asuntomme koko olisi sitten 84m2?
      Ja ulkoilutus olisi kolme tai neljä lenkkiä ja noin tunnin kestäviä. Mentäisiin myös
      kolme kertaa viikossa metsään juoksemaan ja myös agility kuuluisi kuvioihin. Vielä selvyyden vuoksi asun 11-.
      vuotiaan tyttäreni kanssa kerrostalossa

    • kyösti kallio

      Tottakai. Kunhan tyttäresi vain ymmärtää että koira on koira eikä leikki kalu. Onnea koiran hankintaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      249
      2226
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1866
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      123
      1305
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1180
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1135
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe