siivous

o---tappisilmä ---o

Olen huomannut että kotiloiden hoidossa suurin osa on siivousta. Joka päivä vanhat ruoat pois, ulosteet, veden vaihto. niin ja jos haluaa nähdä seinien läpi jotakin niin terraarion seinien putsaus, jonka siis teen joka päivä. Kotilot myös tekevät terraariossa omaa järjestystä välillä. huuhtelen myös seepiansuomun ja ruokalautasen joka päivä. ja siihen muu hoito. akaattikotilot olisivat muuten helppohoitoisia, mutta ovat työläitä, eivät vaikeita, mutta työläitä. vai onko tämä vain asenne kysymys? Minulla on kuusi akaattikotiloa 175 litraisessa terraariossa.

5

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repe

En tiedä muista, mutta minusta terraarioiden siivous kuuluu harrastukseen. Mukaavaahan se on kun saa terraarion kanssa säätää.

• asennekysymys!

Kun lemmikin ottaa, sitä on jaksettava myös hoitaa. Itselläni on kuusi akaattia kahdessa eri terrassa (toisessa 4, toisessa 2) eikä mulla kyllä mene kovinkaan paljon päivittäin aikaa terrojen siivoukseen. Ulosteiden siivous, ruokinta ja sumuttelu vievät aikaa varmaan 5 minuuttia. Terran seiniä en pese kuin viikkosiivouksen yhteydessä.

Mutta kyllä saan enemmänkin aikaa kulumaan kotiloihin, jos on esim. "kylpypäivä" :) Mulla ainakin siivous vie vähiten aikaa. Siinä sitä aikaa vasta kuluu, kun kylvetän kotilot. Yleensä kylvetän kaikki eri aikaan (5-10 min/kotilo).

Uskon kyllä, että sulla menee siivoukseen aikaa, jos terran seinätkin peset päivittäin. Itse en jaksa niin usein :)

• Dazzle

Tuo on kyllä ihan totta. Silloin kun minulla oli kotiloita niin kyllä se "puuhastelu" oli lähinnä sitä siivoamista. Ei se muuten olisi haitannut, mutta kun se oli niin raivostuttavaa aina raahata se terraario vessaan ja siellä hinkata ruokakuppia ja tekokasvia puhtaaksi sekä poimia kakkoja pois. Oikeat siivousvälineet olisivat tosin helpottaneet aika lailla...
      Mutta kaikesta huolimatta ne olivat ihan mukavia elukoita! :)

ps. Ja tietenkin se on työläämpää hoitaa kuuden kotilon terraariota kuin esim. minulla oli kahden kotilon terraa.

• kottilo =]

mullakin on vaan pari kotiloa ja silti en siitä siivoamisesta pidä.. Lisäksi vielä kun WC on täynnä turvetta ja lavuaarit tukossa niin muut perheen jäsenetkään eivät siitä oikein tykkää =) eikä varsinkaan se joka ne mädäntyneet turpeet sieltä viemäristä joutuu poimimaan.. =P
        Mutta sitäkin ihmettelen että miten te niitä kotiloita kylvetätte kun taas on viemärit täynnä turvetta?

• ei mene?
        kottilo =] kirjoitti:

mullakin on vaan pari kotiloa ja silti en siitä siivoamisesta pidä.. Lisäksi vielä kun WC on täynnä turvetta ja lavuaarit tukossa niin muut perheen jäsenetkään eivät siitä oikein tykkää =) eikä varsinkaan se joka ne mädäntyneet turpeet sieltä viemäristä joutuu poimimaan.. =P
        Mutta sitäkin ihmettelen että miten te niitä kotiloita kylvetätte kun taas on viemärit täynnä turvetta?

Kannattaa poistaa kotilon jalasta suurin osa turpeesta, vasta sen jälkeen "kylvettää" ;) ei sitä turvetta hirveästi mene viemäriin. Pienenä vinkkinä muuten, ettei turpeita kannata WC- pöntöstä alas viskoa. Jos pihan omistatte niin kompostiin! tai sitten biopussiin ja biojäteastiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      207
      7108
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4672
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4494
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3302
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1965
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1717
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1690
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1590
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1479
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1247
    Aihe