Olen huomannut että kotiloiden hoidossa suurin osa on siivousta. Joka päivä vanhat ruoat pois, ulosteet, veden vaihto. niin ja jos haluaa nähdä seinien läpi jotakin niin terraarion seinien putsaus, jonka siis teen joka päivä. Kotilot myös tekevät terraariossa omaa järjestystä välillä. huuhtelen myös seepiansuomun ja ruokalautasen joka päivä. ja siihen muu hoito. akaattikotilot olisivat muuten helppohoitoisia, mutta ovat työläitä, eivät vaikeita, mutta työläitä. vai onko tämä vain asenne kysymys? Minulla on kuusi akaattikotiloa 175 litraisessa terraariossa.
siivous
5
464
Vastaukset
- Repe
En tiedä muista, mutta minusta terraarioiden siivous kuuluu harrastukseen. Mukaavaahan se on kun saa terraarion kanssa säätää.
- asennekysymys!
Kun lemmikin ottaa, sitä on jaksettava myös hoitaa. Itselläni on kuusi akaattia kahdessa eri terrassa (toisessa 4, toisessa 2) eikä mulla kyllä mene kovinkaan paljon päivittäin aikaa terrojen siivoukseen. Ulosteiden siivous, ruokinta ja sumuttelu vievät aikaa varmaan 5 minuuttia. Terran seiniä en pese kuin viikkosiivouksen yhteydessä.
Mutta kyllä saan enemmänkin aikaa kulumaan kotiloihin, jos on esim. "kylpypäivä" :) Mulla ainakin siivous vie vähiten aikaa. Siinä sitä aikaa vasta kuluu, kun kylvetän kotilot. Yleensä kylvetän kaikki eri aikaan (5-10 min/kotilo).
Uskon kyllä, että sulla menee siivoukseen aikaa, jos terran seinätkin peset päivittäin. Itse en jaksa niin usein :) - Dazzle
Tuo on kyllä ihan totta. Silloin kun minulla oli kotiloita niin kyllä se "puuhastelu" oli lähinnä sitä siivoamista. Ei se muuten olisi haitannut, mutta kun se oli niin raivostuttavaa aina raahata se terraario vessaan ja siellä hinkata ruokakuppia ja tekokasvia puhtaaksi sekä poimia kakkoja pois. Oikeat siivousvälineet olisivat tosin helpottaneet aika lailla...
Mutta kaikesta huolimatta ne olivat ihan mukavia elukoita! :)
ps. Ja tietenkin se on työläämpää hoitaa kuuden kotilon terraariota kuin esim. minulla oli kahden kotilon terraa.- kottilo =]
mullakin on vaan pari kotiloa ja silti en siitä siivoamisesta pidä.. Lisäksi vielä kun WC on täynnä turvetta ja lavuaarit tukossa niin muut perheen jäsenetkään eivät siitä oikein tykkää =) eikä varsinkaan se joka ne mädäntyneet turpeet sieltä viemäristä joutuu poimimaan.. =P
Mutta sitäkin ihmettelen että miten te niitä kotiloita kylvetätte kun taas on viemärit täynnä turvetta? - ei mene?
kottilo =] kirjoitti:
mullakin on vaan pari kotiloa ja silti en siitä siivoamisesta pidä.. Lisäksi vielä kun WC on täynnä turvetta ja lavuaarit tukossa niin muut perheen jäsenetkään eivät siitä oikein tykkää =) eikä varsinkaan se joka ne mädäntyneet turpeet sieltä viemäristä joutuu poimimaan.. =P
Mutta sitäkin ihmettelen että miten te niitä kotiloita kylvetätte kun taas on viemärit täynnä turvetta?Kannattaa poistaa kotilon jalasta suurin osa turpeesta, vasta sen jälkeen "kylvettää" ;) ei sitä turvetta hirveästi mene viemäriin. Pienenä vinkkinä muuten, ettei turpeita kannata WC- pöntöstä alas viskoa. Jos pihan omistatte niin kompostiin! tai sitten biopussiin ja biojäteastiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663115
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262203Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251667Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161381- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281220Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631127