Rio De Janeiro

Reissarit

Karnevaalien aikaan 2009, miten ja mihin olisi edullisinta majoittua? Mitä kautta matkat, lennot, hotellit? Siellä ko. aikaan oleilleet, tietoa pyytäisin ja onko Rio turvallinen paikka verrattuna Aasian maihin?

15

2760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupunkeja

      Matkan saa tietysti matkatoimistosta. En kehota yksin yöllä sivukaduille. Poliisikin ampuu vuosittain noin 250 konnaa kaduille. Jos sattuu olemaan väärässä paikassa väärään aikaan, voi saada luodin päähänsä.

      Copacabanalla paikalliset antavat sandaalinsa vieressä olevien vartioitaviksi mennessään uimaan. Itseltäni varastettiin kassi lompakkoineen rannalla kahdessa minuutissa.

      • Mies Riosta

        Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mielta.

        Tosin, jos kayttaa jarkeaan niin kylla taalla parjaa.

        1. Ei kannata pitaa paljoa rahaa mukana. Jaa rahat 2 taskuun, toiseen pienia seteleita ja toiseen vahan isompia.
        2. Ala kanna mukana mitaan turhaa/arvokasta kuten kalliita kannykoita, digikameroita, videokameroita yms.
        3. Jos haluat kuvata, varaa 1 paiva kuvaamiseen. Ota taksi, pysahdy, kuvaa ja takas taksiin. Nain sailyy omaisuus varmasti omassa hallussa. Taksi on halpa vakuutus.
        4. Jos joudut ryoston kohteeksi, ala esita sankaria vaan anna kaikki mita vaatii.
        5. Ei koruja/kelloja

        Asumisesta en osaa sanoa, mutta Riosta loytyy useita hostelleja. Hae Googlesta.


    • brasileiro

      RJ on varmasti maailman kauneinpia kaupunkeja- samalla myös yksi vaarallisimmista, eikä vähiten karnevaalien aikaan. Turvallisuudessaan ei voi samana päivänäkään verrata yleisesti ottaen Aasian kohteisiin mutta kaupunki todella on käymisen arvoinen. Siellä pärjää hyvin, kun näyttää sopivan varattomalta eikä eksy vääriin paikkoihin.. Miksi tunkea päättömään karnevaalihumuun, jossa joka vuosi kuolee kymmeniä- ilman meitä suomalaisiakin..?

      • Kävijä

        Mikä on Riossa vaarallista ? mitä on tavalliselta turistilta ryöstettävissä?.Tavarat "vyölaukku" kannataa antaa tarvittaessa suosiolla pois.Myöskin missä vaan mailman metropoleissa on ryöstetyksi tulemisen vaara.Tietenkin kannattaa vähän selvillä olla paikoista pimeä tulee nopeasti.


    • Mies Riosta

      Moi!

      Halvinta on majoittua hostelleihin, mutta kannattaa varmaan varata ajoissa.

      Koitas naita:

      www.alberguedajuventude.com.br

      Adventure Hostel - Ipanema
      www.adventurehostel.com.br
      [email protected]
      552138132726

      Rio Tijuca Hostel - Tijuca
      www.riotijucahostel.com.br
      [email protected]
      552122045059
      552125694193

      Rio Rockers Hostel - Copacabana
      www.riorockers.com.br
      [email protected]
      552135112221

      Tieda hanta voiko noista varata etukateen....

      Kannattaa kuitenkin varautua etta karnevaalien ja uudenvuoden kaltaisten juhlien aikaan hinnat ovat jopa kolminkertaiset normaaliin verrattuna.

      • Reissarit

        Kiitos paljon Miehelle Riosta antamistasi tiedoista, jos saa kysyä, millaista siellä on olla ja elää ja millaista työtä siellä voi ulkomaalainen tehdä?
        Ja halu päästä Rioon karnevaalien aikaanhan on se ikuinen, kerran elämässä kun sen voi kokea, tietää edes vähän ko. asiasta...!Livenä!


      • Mies Riosta
        Reissarit kirjoitti:

        Kiitos paljon Miehelle Riosta antamistasi tiedoista, jos saa kysyä, millaista siellä on olla ja elää ja millaista työtä siellä voi ulkomaalainen tehdä?
        Ja halu päästä Rioon karnevaalien aikaanhan on se ikuinen, kerran elämässä kun sen voi kokea, tietää edes vähän ko. asiasta...!Livenä!

        Laillisesti taalla on todella vaikea ulkomaalaisen saada toita.

        Jos haluaa/jaksaa elaa rantapummina, niin ei elama kallista taalla ole vaikka Rio on varmasti etela-Amerikan kalleimpia kaupunkeja.

        Olen kuullut etta ulkomaalaiset ovat opettaneet mm. englantia taalla, mika ei suuria tuloja tuo.

        Suomalaiset toisaalta ovat niin rehellisia reinoja etta taalla kikkailu on todella hermojarepivaa.

        Suosittelenkin etta tulette vain lomalle ja nautitte olosta.


      • Gabriela, kanelia ja...
        Mies Riosta kirjoitti:

        Laillisesti taalla on todella vaikea ulkomaalaisen saada toita.

        Jos haluaa/jaksaa elaa rantapummina, niin ei elama kallista taalla ole vaikka Rio on varmasti etela-Amerikan kalleimpia kaupunkeja.

        Olen kuullut etta ulkomaalaiset ovat opettaneet mm. englantia taalla, mika ei suuria tuloja tuo.

        Suomalaiset toisaalta ovat niin rehellisia reinoja etta taalla kikkailu on todella hermojarepivaa.

        Suosittelenkin etta tulette vain lomalle ja nautitte olosta.

        Asutko tällä hetkellä Riossa vai missä? Mitä pidät kaupungista ja oletko matkustellut muualla Etelä-Amerikassa? Olisi kiva kuulla.

        Jos olet, niin mitä mieltä olet muista Etelä-Amerikan maista matkakohteina?

        Kiitos ja kaikkea hyvää!


      • Mies Riosta
        Gabriela, kanelia ja... kirjoitti:

        Asutko tällä hetkellä Riossa vai missä? Mitä pidät kaupungista ja oletko matkustellut muualla Etelä-Amerikassa? Olisi kiva kuulla.

        Jos olet, niin mitä mieltä olet muista Etelä-Amerikan maista matkakohteina?

        Kiitos ja kaikkea hyvää!

        Asun Riossa.

        Rio on maailman kaunein kaupunki, mutta varmastikin yksi vaarallisimmista. Vakivalta ja liikenne ovat suurimmat ongelmat.

        Toistaiseksi olen kyennyt valttamaan matkustamisen etela-Amerikassa, joten ei ole mitaan sanottavaa.

        Asuin tosin jonkin aikaa Meksikossa, joka oli aivan kauhea. Itse en Meksikoon matkustaisi missaan tapauksessa.


      • Amazonas
        Mies Riosta kirjoitti:

        Asun Riossa.

        Rio on maailman kaunein kaupunki, mutta varmastikin yksi vaarallisimmista. Vakivalta ja liikenne ovat suurimmat ongelmat.

        Toistaiseksi olen kyennyt valttamaan matkustamisen etela-Amerikassa, joten ei ole mitaan sanottavaa.

        Asuin tosin jonkin aikaa Meksikossa, joka oli aivan kauhea. Itse en Meksikoon matkustaisi missaan tapauksessa.

        Noh...

        Asustelin ennen pohjois-Brasiliassa ja nykyaan Meksikossa. Molemmissa puolensa. Tosin kylla omatkin fiilikset kaatuvat Brasilian suuntaan. Mutta kylla sita taalla Meksikossakin asustelee. Hommat vaan toimii vahan toisella tavalla. Meksikaanit on paljon parempia tyontekijoita ja kaverit paljon rehellisempia, kuin Brasseissa. Turvallisempaakin taalla on verrattuna moneen paikkaan Brasseissa.

        Jotain ei kumminkaan voi edes verrata: Bileet on Brasseissa ihan toista luokkaa. Ei loydy voittanutta meikalaisen mielesta...

        Lepposta Kesaa Rion!


      • Mies Riosta
        Amazonas kirjoitti:

        Noh...

        Asustelin ennen pohjois-Brasiliassa ja nykyaan Meksikossa. Molemmissa puolensa. Tosin kylla omatkin fiilikset kaatuvat Brasilian suuntaan. Mutta kylla sita taalla Meksikossakin asustelee. Hommat vaan toimii vahan toisella tavalla. Meksikaanit on paljon parempia tyontekijoita ja kaverit paljon rehellisempia, kuin Brasseissa. Turvallisempaakin taalla on verrattuna moneen paikkaan Brasseissa.

        Jotain ei kumminkaan voi edes verrata: Bileet on Brasseissa ihan toista luokkaa. Ei loydy voittanutta meikalaisen mielesta...

        Lepposta Kesaa Rion!

        Terve.

        Itse olen aivan painvastaista mielta. Meksikolaiset ovat eparehellisempia ja huonompia duunareita kuin Brassit.

        Olin vain 3 kuukautta Meksikossa, mutta siinakin oli 3 kuukautta liikaa.

        Jopa silloinen tyonantaja yritti jattaa palkat maksamatta (meksikolainen). Rahat sain sittemmin brasiliasta (monikansallinen firma).

        Kaikenlisaksi Meksiko on aivan liian "amerikkalainen".


    • Amazonas

      Hei,

      Karnevaaleja on lahes jokaisessa kaupungissa karnevaaliaikaan. Eri kaupungeissa on vahan eri teemaa (eri musiikit) ja meininki erilainen. Suurimmat bileet on Riossa ja Recifessa. Molemmat on aika vaarallisia myos. Jos menee muihin kaupunkeihin, niin bileet on paremmin osallistuttavissa. Ei tarvii vain tyytya kattomaan paraateja, vaan paasee myos mukaan.

      Itse en ole ollut mukana karnevaaleilla, kun en oikein valita sen tyypin bileista. Viimevuonnakin haippasin kaverin kanssa kalaan siksi aikaa... Tosin joskus pienemmissa vastaavissa bileissa on tullut oltua.

      Jos ei valttamatta halua menna Rion karnevaaleille vaan haluaa osallistua hyvaan meininkiin, niin kannattaa kattoa koillis-Brasilian bileita. Hauskempaa ja turvallisempaa.

      Ja onhan niita isoja bileita siella muitakin. Esim Paritins - Boi festarit on karnevaalien jalkeen toisena. Tosin rytmi aika erilainen ja rauhallisempi, mutta ihan mielenkiintoinen.:-)

      • Mies Riosta

        Suurimmat samba karnevaalit ovat jarjestyksessa:

        Rio
        Sao Paulo
        Salvador

        Etta silleen.


      • Amazonas
        Mies Riosta kirjoitti:

        Suurimmat samba karnevaalit ovat jarjestyksessa:

        Rio
        Sao Paulo
        Salvador

        Etta silleen.

        Mahtaapa olla nain. Sina tunnet varmana ne kinkerit paremmin.


      • brasiliaan
        Amazonas kirjoitti:

        Mahtaapa olla nain. Sina tunnet varmana ne kinkerit paremmin.

        Kiva kuulla että täällä puhuvat myös brasiliassa asuvat. Itse olen menossa kesällä ystäväni luokse kuukaudeksi Rioon. :) Olen lueskellut täällä juttuja ja kysellyt tietenkin asioita myös ystävältäni. :) Ainoa mikä tässä enää jännittää on lennot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe