Miten se oireilee? kuuluuko siihhen kylkikivut?rintarankakivut?rintalasta? saitteko diaknoosin kun selkä magneettikuvattiin? ja kuvattiinko pelkästään si-nivelet vai rintarankaakin? Olisin kiitollinen kaikesta tähän sairauteen liittyvästä mitä jaksatte kirjoitella.
hei selkärankareumaiset!
5
875
Vastaukset
Minulla oireina oli aluksi aamujäykkyys, si-nivel tulehtui, polvet turpoilivat ja alaselkä oli muutenkin kivulias. Rintarankakivut tuli minulle myöhemmin, mutta kivut ovat melkein aina hyvin yksilöllisiä ja melkein missä vain selän ja rintarangan alueella. Minulla meni noin vuosi diaknoosin saantiin, eivät ottaneet terveyskeskuksessa tosissaan, vasta kun tarpeeksi valitin, niin pääsin reumalääkärin vastaanotolle, hän katsoi alaselän röntgenkuvat ja verikoetulokset ja totesi kipujen johtuvan selkärankareumasta. Kannattaa hakeutua reumalääkärin vastaanotolle, itse ainakin sain avun vasta sitten.
- Tainuli
Selkärankareumaisilla on yleensä vatsa/suolisto todella huonossa kunnoossa. Hoitakaa ne kuntoon ruokavaliolla tao muulla, niin kivut vähenee todella paljon.
- gulp gulp
Täsmälleen samaa mieltä. Selkärankareuman sanotaan alkavan si-nivelten tukehduksella, leviää lannerankaan ja vähitellen koko selkäranka on tulehdusten vaivaama.
Siinä kuten lähes kaikkien muidenkin sairauksien ennaltaehkäisyssä ja hallinnassa kiinitettävä huomio suoliston kuntoon ja aineenvaihduntaan. - Aiswaraya
gulp gulp kirjoitti:
Täsmälleen samaa mieltä. Selkärankareuman sanotaan alkavan si-nivelten tukehduksella, leviää lannerankaan ja vähitellen koko selkäranka on tulehdusten vaivaama.
Siinä kuten lähes kaikkien muidenkin sairauksien ennaltaehkäisyssä ja hallinnassa kiinitettävä huomio suoliston kuntoon ja aineenvaihduntaan.Mielenkiintoista tietää, että vatsavaivat voivat liittyä selkärankareumaan. Olen kärsinyt koko ikänä vatsavaivoista enemmän ja vähemmän.
Nyt sitten iski iriitti ja selkärankareumaepäilyt sen myötä. Viimeiset pari viikkoa on ollut myös selkä kipeänä =/ - alkuperäinen kipuilija
Aiswaraya kirjoitti:
Mielenkiintoista tietää, että vatsavaivat voivat liittyä selkärankareumaan. Olen kärsinyt koko ikänä vatsavaivoista enemmän ja vähemmän.
Nyt sitten iski iriitti ja selkärankareumaepäilyt sen myötä. Viimeiset pari viikkoa on ollut myös selkä kipeänä =/Mulla kans aina vatsa vaivoja ollut enemmän ja vähemmän,välillä aivan mahdotonta.Outoa jotenkin että ne liittyisi toisiinsa mutta onhan mulla helv.... tuskat selässä nytkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33611654IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597926Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut922920Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982238Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1522168Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81636- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin531084Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782