Miten se oireilee? kuuluuko siihhen kylkikivut?rintarankakivut?rintalasta? saitteko diaknoosin kun selkä magneettikuvattiin? ja kuvattiinko pelkästään si-nivelet vai rintarankaakin? Olisin kiitollinen kaikesta tähän sairauteen liittyvästä mitä jaksatte kirjoitella.
Vastaukset 5
Minulla oireina oli aluksi aamujäykkyys, si-nivel tulehtui, polvet turpoilivat ja alaselkä oli muutenkin kivulias. Rintarankakivut tuli minulle myöhemmin, mutta kivut ovat melkein aina hyvin yksilöllisiä ja melkein missä vain selän ja rintarangan alueella. Minulla meni noin vuosi diaknoosin saantiin, eivät ottaneet terveyskeskuksessa tosissaan, vasta kun tarpeeksi valitin, niin pääsin reumalääkärin vastaanotolle, hän katsoi alaselän röntgenkuvat ja verikoetulokset ja totesi kipujen johtuvan selkärankareumasta. Kannattaa hakeutua reumalääkärin vastaanotolle, itse ainakin sain avun vasta sitten.
- Tainuli
Selkärankareumaisilla on yleensä vatsa/suolisto todella huonossa kunnoossa. Hoitakaa ne kuntoon ruokavaliolla tao muulla, niin kivut vähenee todella paljon.
- gulp gulp
Täsmälleen samaa mieltä. Selkärankareuman sanotaan alkavan si-nivelten tukehduksella, leviää lannerankaan ja vähitellen koko selkäranka on tulehdusten vaivaama.
Siinä kuten lähes kaikkien muidenkin sairauksien ennaltaehkäisyssä ja hallinnassa kiinitettävä huomio suoliston kuntoon ja aineenvaihduntaan. - Aiswaraya
gulp gulp kirjoitti:
Täsmälleen samaa mieltä. Selkärankareuman sanotaan alkavan si-nivelten tukehduksella, leviää lannerankaan ja vähitellen koko selkäranka on tulehdusten vaivaama.
Siinä kuten lähes kaikkien muidenkin sairauksien ennaltaehkäisyssä ja hallinnassa kiinitettävä huomio suoliston kuntoon ja aineenvaihduntaan.Mielenkiintoista tietää, että vatsavaivat voivat liittyä selkärankareumaan. Olen kärsinyt koko ikänä vatsavaivoista enemmän ja vähemmän.
Nyt sitten iski iriitti ja selkärankareumaepäilyt sen myötä. Viimeiset pari viikkoa on ollut myös selkä kipeänä =/ - alkuperäinen kipuilija
Aiswaraya kirjoitti:
Mielenkiintoista tietää, että vatsavaivat voivat liittyä selkärankareumaan. Olen kärsinyt koko ikänä vatsavaivoista enemmän ja vähemmän.
Nyt sitten iski iriitti ja selkärankareumaepäilyt sen myötä. Viimeiset pari viikkoa on ollut myös selkä kipeänä =/Mulla kans aina vatsa vaivoja ollut enemmän ja vähemmän,välillä aivan mahdotonta.Outoa jotenkin että ne liittyisi toisiinsa mutta onhan mulla helv.... tuskat selässä nytkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelan mukaan veronpalautukset ovat tuloa tuet lähti
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012225387.html Verohallinnon maksama veronpalautus tulee niille, jotka ovat mak2843954Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan
Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes hallituspuolueiden omat kannattajat Kes2161802Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku1451542- 1251255
- 761068
Sinkkujen tilanne kiinassa katastrofaalinen
800 naista osallistui sinkkujen iltaan, paikalle saapui 0 miestä. Ei mahdollisuuksia, kun nainen on 38 -vuotias, ja1321037Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?
https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt431939Minne katosi Sofian Jeff-rakas ystävä?
Seiskalehden mukaan Jeffreytä ei ole näkynyt, kuin kesäkuussa maininta Sofian ommissassa insramissa. Onko jo tullut ero171778- 10767
- 45686