Huonot kokemukset hääpukuliikkeistä?

joujoujou

Onko täällä paljon ihmisiä joilla on huonoa kokemusta hääpukuliikeistä?
Mulla sattui viime lauantaina järkyttävä kokemus Oulun Glamour-nimisessä hääpukuliikkeessä.
Olin 2kk aikaisemmin sopinut ostavani omaksi hääpuvun yllä mainitusta liikkeestä ja maksoin varausmaksunkin (jonka jälkeen myyjä vei puvun pussissa takahuoneeseen). Hinnaksi sovittiin 600 euroa ja summan sai maksaa osissa kunhan ennen häitä maksaa (vuokrausmaksu olisi ollut 490euroa). (halusin jättää puvun liikeeseen myöhempiä pituus ym muutoksia varten)
Nyt kun olin menossa katsomaan pukua äitini a siskoni kanssa sovitellakseni huntua ja turkkia talvihäitä varten pukua ei tuntunut löytyvänkään mistään! Lopulta löysin sen itse muiden hääpukujen joukosta ja kärsineenä(koristeita vähän irraallaan ym)! Sain selville, että pukua oli vuokrattu sen 2kk aikana minkä olin pukuni liikeeseen jättänyt, ja lisääkin varauksia oli tullut.
Liikeen johtaja kehtasi väittää, että pukuani ei ole koskaan luvattu myydä, ja että heidän liikeessään ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, eikä hän ymmärrä miten tästä jutusta on tullut näin LIKAINEN. Hän käski minut siskoni ja äitini kanssa painumaan kotia ja sanoi ettei jaksa enää kuunnella meitä.
Pyysimme varausmaksu-rahaa takaisin (200euroa), josta hän suostui antamaan takaisin vain 100euroa. Olin samaan aikaan puhelimessa sulhaseni äidin kanssa joka halusi neuvotella liikeen pomon kanssa. Annoin puhelimen ja pomo kehtasi mennä takahuoneeseen neuvottelemaan! Tuli takaisin puhelin suljettuna ja sanoi ettei anna kun sen 100 takaisin. Yritimme pyytää meille puvun myyneen myyjän nimeä tai yhteitietoa ja liikkeen pomo sanoi ettei suostu antamaan, että meidän täytyy ottaa kuluttajasuojaviranomaisiin yhteyttä! Eikä hän meinannut suostua antamaan kuittia palautetusta 100 eurosta meille.
Poistuttuani liikeestä sain selville että hän oli puhelimessa luvannut antaa kaikki rahat takaisin! Palasin liikkeeseen, ja liikkeen pomo oli ehtinyt livahtaa paikalta.

Kerrassaan törkeää palvelua! Nyt pitäisi löytää alle 8 viikossa uusi hääpuku... Aiomme pikemmiten ottaa yhteyttä tähän kuluttajaviranomaiseen...
Myöhemmin olen saanut vielä kuulla että Glamour-liike on useamminkin huijannut asiakkaitaan.

:(

10

2598

Vastaukset

  • Hyvä kun kirjoitit kokemukseni tänne, tietää välttää tätä liikettä. Todella törkeätä käytöstä!

    Toivottavasti löydät uuden hääpuvun ja saat ikimuistoiset häät!

    • Kävipä hyvä tuuri kun löysin Sotkamosta uuden ihanan hääpuvun, ja palvelu oli vieläpä ensiluokkaista :)

      Tämän Oulun Glamour-liikkeen kanssa asia on edennyt seuraavasti:
      Otimme yhteyttä kuluttajaneuvojaan joka kehotti meitä uhkaamaan liikkeen omistajaa poliisitutkinnalla jos rahoja ei saa takaisin.
      Otin yhteyttä liikkeen omistajaan (Ritva Taanila) ja ystävällisesti yritin neuvotella asiasta ja kerroin lopuksi kun hän ei suostunut rahoja palauttamaan että on hänen valintansa sovitaanko asia nyt vai meneekö poliisitutkintaan. Hän raivostui ja halusi heti lopettaa puhelun.

      Eli seuraavaksi yhteydenotto poliisille...


  • Kauheaa kohtelua! Olen kuullut myös muualta huonoa kyseisestä liikkeestä. Jos et ole vielä pukua löytänyt niin tule sovittaan löytyskö minun kaapista sopivaa pukua sinulle. Vuokraan useampaa pukua. mm. AGNES merkkisiä pukuja ja lady birt jne.. maiju.haapaniemi@netti.fi

  • Minulle kävi näin ikävästi Lappeenrannassa pukupalvelussa:

    Ostin puvun, maksoin ja sovin korjauksista pukua koskien, hääpäivänä aloin pukemaan, puvusta löyty nuppineuloja korsetin kuminauhoista!! Se ei siis ollut valmis vaikka oli sovittu.. Otin yhteyttä myyjään ja sovittiin korvauksesta, rahaa en saanu ja juttu menossa nyt riitalautakunnassa...

    ..Eikä tässä ollut koko tarina..

    En suosittele liikettä!

  • Kerronpa kokemuksia hääpukuliike Glamourista. Serkkuni oli varannut sovitusajan kyseisestä liikkeestä. Lähdimme innokkaasti (koska toinen ystäväni oli aiemmin löytänyt itselleen puvun ja palvelukin oli ollut aivan ok) etsimään serkulleni unelmien hääpukua. Haaveissa oli jotain pitsistä tms. Liikkeen omistaja oli silloin työvuorossa, ja palveli meitä. Löysimmekin hetken päästä täysin pitsisen puvun, joka näytti hyvältä serkun päällä. Omistaja sähläsi koko sovituksen ajan siinä ympärillä että" voiiiii kun olet kaunis" "tuo on kyllä tosi hyvä" "kannattaa ostaa se" "todella helppo on kaventaa" yms. Alkoi jossain vaiheessa vähän ahdistamaan se yli-innokas myyminen. No, serkkuni sitten päätti että tämän puvun hän haluaa. Hän maksoi puvun ja poistuimme kaupasta. Ostimme puvun perjantaina, ja se oli sunnuntaihin asti muovipussissa kaapissa, ilman että kukaan oli siihen koskenut. No, sunnuntaina sitten päätimme että kokeillaanpa miltä puku näyttää. Serkku laittoi puvun päälle ja kun aloimme katsomaan puvun kangasta tarkasti, huomasimme että kangas on sieltä täältä täynnä pieniä ruskehtavia pilkkuja, ja jotkut saumat olivat ikäänkuin revenneitä. Ja selviä värivirheitäkin oli havaittavissa. Laitoimme järkytyksen jälkeen puvun takaisin pussiin. Serkkuni soittamaan seuraavana päivänä liikkeeseen. Liikkeestä luvattiin että puvun saa tuoda takaisin, koska heillä ei kuulema ole ennen ollut senmerkkisiä pukuja joten he eivät voi olla varmoja minkälainen puvun laatu on. Serkkuni vei puvun liikkeeseen, ja liikkeen ompelija lupasi että pukua voidaan tutkia. Serkku varasi uuden sovitusajan. Lähdimme jälleen sovittamaan pukuja. Olimme jo tovin etsineet ja tuntui ettei meinaa löytyä. Löysimme sitten muutaman hyvän vaihtoehdon joita sovittaa. Liikkeen omistaja oli jälleen töissä ja meitä palvelemassa, aiemmin olimme toivoneet ettei hän olisi paikalla koska hänen käytöksensä oli siihen mennessä ollut jo niin törkeää. Edellisestä kerrasta poiketen omistaja antoi meidän rauhassa sovittaa, huuteli vain takahuoneesta välikommentteja. Kun serkkuni sitten uskaltautui kysymään että mitä hänen rahoillensa (600€) käy jos hän ei löydä mieleistä pukua. Omistaja vastasi "rahat jäävät tänne" ja paineli takahuoneeseen. Kun hän vihdoin uskaltautui takaisin seuraamme, hän aloitti "meidän liikkeestämme ei ikinä lähde sen näköisiä pukuja, liikkeessämme ei ikinä ole ollut mitään ongelmia" kysyimme että uskaltaako hän todella väittää että me olemme itse saaneet ne jäljet aikaan, hän vastaa "MEIDÄN liikkeestämme ei ikinä lähde sen näköisiä pukuja" kohta hän kertomaan "viime viikolla eräs toinen tyttö kävi ostamassa JUURI samanlaisen puvun kuin te, ja palautti puvun kun se oli revennyt JUURI samalla tavalla kuin TEILLÄ. tosiasiassa tyttö oli ITSE repinyt pukua koska oli ilmeisesti häät peruuntuneet" oho, miten sattuikin just samanlaisen puvun kanssa samanlainen ongelma? no, serkkuni joutui sitten valitsemaan jonkun puvun koska ei missään nimessä olisi halunnut jättää yhtään ylimääräistä penniä liikkeeseen. omistaja muuten vaahtosi meille että "ymmärrettähän että me emme voi teillekkään antaa määrättömästi näitä sovitusaikoja, että se maksaa aina yrittäjälle tietyn verran yksi sovitus.." se oli meille toinen sovituskerta. Kakkospuvun hakemisen jälkeen läksimme kulkemaan liikkeestä, ja voin kertoa, että näiden kokemusten jälkeen joita minulla sieltä on, en jalallanikaan astu kyseiseen liikkeeseen! Palvelu epäammattimaista ja erittäin törkeää! Jos itse joskus hääpukua tarvitsen, toivottavasti löydän sen jostain muualta.

    Serkkuni vihittiin eilen 24.11, ja hän oli kyllä todella kaunis puvussaan, vaikka se olikin glamourista ostettu

  • Itse ostin Oulun Katariinasta puvun kun se oli vielä Isokadulla. Todella hyvä palvelu, OStin puvun, ja siitä myyjä huomasi meikkitahroja kun oli sovituksista jäänyt niin sanoi että pesettävät ensin, huomattiin myös helmassa hieman koristeiden irtoamisia, nekin korjattiin kaikki, ja haettiin puhdas sekä korjattu mekko valmiina. Todella tyytyväinen, vieläpä kun tällainen extemporee morsian asteli liikkeeseen ja halusi kokeilla mekkoja, niin aikaa löytyi kuin löytyikin koska halusin kokeilla vain yhtä mallia, en viittäkymmentä :)

    Suosittelen!

  • Juuuh... Itse olen reilun kahen vkon päästä menossa morsiusmekkoja kyseiseen liikkeeseen sovittamaan. Glamouriin... Näitten tekstien jälkeen nousi sellanen pala kyllä kurkkuun et huh huh.. Nooh, en onneksi osto aikeissa vielä ole kun häitämme vietetään vasta 2017 elokuussa :D Nyt ainakin osaa olla tarkkana jos meinaan asioida jatkossa samassa liikkeessä.
    Toivon parasta, pelkään pahinta. :D

  • Oulun Morsiusateljee Katariina, on ahne ja joustamaton. En suosittele yritystä, muuta kuin kiertämään kaukaa!

  • Aika yleistä yleensäkkin hääpukuliikkeissä. Aina kaikki kirjallisena mitä hääliikkeessä luvataan. Hääpuku on hyvä merkitä vaikka hakaneula sisäsaumaan ilman että myyjä näkee sen sinne laitettavan. Sillä usein tapahtuu niin että joku palauttaa käytetyn hääpuvun liikkeeseen tai näytöksessä ollut puku (käytetty joka tapauksessa) vaihdetaan uuden tilalle. Näin liike vähentää tappioitaan. Samoin sana sanaa vastaan on vaikea puollustautua katteettomiin lupauksiin.
    Ja aina ennen kuin ottaa puvun vastaan pitää puku tarkistaa kunnolla että kyseessä on sama puku jonka alun perin ostit ja että se on kunnossa.
    Älä koskaan luota vain sanaan yhdessäkään hääliikkeessä. Olen itse ollut mukana monen morsiammen kanssa ostamassa hääpukua. Ja usein on sattunut että hääpuku on vaihtunut. Ja kun on sitten sanottu että puku ei ole se mikä on ostettu on pitänyt pystyä todistamaan että näin on. Nolona sitten on alettu selittelemään että sattui vahinko. Oli ompelimon puolella vaihtunut vahingossa ja käytetylle puvulle oli tehty muutokset. Sitten ei ollutkaan aikaa enää ompelimossa muka tehdä muutoksia ennen häitä. Mutta koska onneksi tunnen muutaman ompelijan on voitu ottaa puku mukaan ilman muutoksia ja viedä se ammattiompelijan muutettavaksi. Monesti on myös yritetty muuttaa muokkaushintoja ym. hintoja. Mutta kun on ollut kirjallinen todistus siitä mitä on sovittu on sitten liikkeen ollut pakko toimia niin kuin on sovittu.
    Joku varmaan ihmettelee miten minä olen mukana monissa hääpukuostoksissa niin se johtuu siitä että työskentelen erittäin suuressa yrityksessä jossa on paljon naisia ja tieto on levinnyt. Samoin suku on suuri. Helsingin hääliikkeet kyllä tuntee minut ja tarkuuteni asiassa. Mutta silti ne välillä kokeilee kepillä onnistumistaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.