Surmontil oli minun pelastukseni

tiiina

Vuoden verran kärsin unettomuudesta joka sai alkunsa vauvan syntymästä ja jatkuvista yöherätyksistä.
Söin eri uni/nukahtamislääkkeitä kuukausia ja välillä olin ilman mutta silloin nukuinkin tosi huonosti.
Nyt olen reilun viikon syönyt Surmontilia 1kpl (25mg) pari tuntia ennen nukumaanmmenoa ja siis ekan kerran noin vuoteen olen todella nukkunut. Ensimmäisinä päivänä lääke aiheutti myös päiväväsymystä ja omituisen olon päähän, nyt nämä ovt väistyneet.
Ihanaa nukkua yönsä!

5

6906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amaranth

      Moi!
      Mulla on ihan sama juttu, vauva on nyt vuoden ikäinen enkä ole nukkunut kunnolla vuoteen. ensin oli koliikki ja sitten korvatulehdukset, ja niiden välissä kun olis saanut nukkua, en ole OSANNUT. tää on ollut ihan helvettiä, edes tenox puhumattakaan imovanesta ei ole auttanut. diapam on rauhoittanut parhaiten iltaisin, mutta kun ei sitäkään voi jatkuvasti käyttää... :/ nyt mulle määrättiin mirtazapin (yhdistelmä masennus/unilääke) mutta makeanhimo on aivan valtava, enkä haluaisi lihota enempää. joten kiinnostaisi tuo mainitsemasi lääke? onko se uni- vai uni/masennuslääke? onko sulla tullut sivuvaikutuksia (muuta kuin tuo "pöhnä"?) toki yksilöllistä, mut kiinnostaa silti... oikein hyviä öitä ja kauniita unia sulle toivottelen!

      • tiiina

        Moikka,

        Tuo Surmontil on masennuslääke jota käytetään myös unettomuuden hoitoon, tosin käsittääkseni paljon suuremmilla annoksilla. Minulle määrättiin 25mg-50mg mutta tuo 25mg tuntuu olevan sopiva minulle.
        Tuon alun väsymyksen ja päiväpöhnän jälkeen en ole juuri huomannut mitään muita sivuvaikutuksia. Tuoteselosteessa sanotaan että tämäkin lääke voi aiheuttaa ruokahalun/painon muutoksia mutta itse en ole ainakaan sellaista huomannut. Eikä itse asiassa mitään muutakaan. No jaa, ehkä tunti pari lääkkeen ottamisen jälkeen saattaa suu tuntua hieman kuivalta, mutta varaan aina vettä sängyn viereen ja siemailen siitä vähän väliä ennen nukahtamista.

        Suhtauduin aluksi ennnen lääkkeen aloittamista aika varauksellisesti sen tehoon, mutta totta puhuen tämä on ollut ainoa lääke jota on minulle oikeasti kunnon yöunet antanut. Kokeilin itsekin monia eri unilääkkeitä, ja esim. edes Tenox ei taannut kuin 5-6h unet.

        Ihmiset ovat erilaisia mutta tämä tosiaan toimii minulla. Tsemppiä, tiedän mikä helvetti unettomuuskierre on.


      • on kohtalotoveri..
        tiiina kirjoitti:

        Moikka,

        Tuo Surmontil on masennuslääke jota käytetään myös unettomuuden hoitoon, tosin käsittääkseni paljon suuremmilla annoksilla. Minulle määrättiin 25mg-50mg mutta tuo 25mg tuntuu olevan sopiva minulle.
        Tuon alun väsymyksen ja päiväpöhnän jälkeen en ole juuri huomannut mitään muita sivuvaikutuksia. Tuoteselosteessa sanotaan että tämäkin lääke voi aiheuttaa ruokahalun/painon muutoksia mutta itse en ole ainakaan sellaista huomannut. Eikä itse asiassa mitään muutakaan. No jaa, ehkä tunti pari lääkkeen ottamisen jälkeen saattaa suu tuntua hieman kuivalta, mutta varaan aina vettä sängyn viereen ja siemailen siitä vähän väliä ennen nukahtamista.

        Suhtauduin aluksi ennnen lääkkeen aloittamista aika varauksellisesti sen tehoon, mutta totta puhuen tämä on ollut ainoa lääke jota on minulle oikeasti kunnon yöunet antanut. Kokeilin itsekin monia eri unilääkkeitä, ja esim. edes Tenox ei taannut kuin 5-6h unet.

        Ihmiset ovat erilaisia mutta tämä tosiaan toimii minulla. Tsemppiä, tiedän mikä helvetti unettomuuskierre on.

        Mulla sama juttu, unettomuus helvetti!! mitä väsyneempi sen huonommin nukahdan ja kierre on valmis! Mulla on 2 lasta ja unettomuus voimistuu koko ajan! Vauvan syntymän jälkeen nukahdin hyvin ensimmäiset n5 kk! Kolmas lapsi on haaveissa, mut joutuisin varmaan syömään lääkkeitä et nukun, kuulostaako liian itsekkäältä!? Pitääkö vaan haudata haaveet!? Tenoxia 10mg kokeillu ny kolmena yönä ja nukahdan vasta n 2h lääkkeen oton jälkeen!? Onko normaalia? Mirtazapin väsytti liikaa päivällä ja ruokahalu nousi törkeex ja elopainoa valmiix jo 100kg! Xanor ja diapam olis hyviä, mut ei varmaan kantsis jatkuvasti popsia!?


    • Surmontil surmaa

      Eräät trisykliset masennuslääkkeet, kuten Surmontil (trimipramiini), saattavat aiheuttaa masennusta sekä itsemurhia tai itsemurhayrityksiä myös silloin, kun lääke määrättiin muuhun kuin masennuksen hoitoon, eikä potilas ollut masentunut ennen lääkehoidon alkua. Tämä riski on suurin alle 25-vuotiailla potilailla.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Trisyklinen_masennuslääke

    • Anonyymi

      Samoin, Surmontil oli myös minun pelastus, vaan nyt kun lääke lopetettiin, yöt menevät tv:tä katsoessa, ristikoita ratkoessa, väsymys alkaa olla jo niin kauheaa, odotan vain ikiunta kun mitkään ns. Unta tuovat lääkkeet eivät unta tuo. Miksi??? Surmontil lopetettiin? Teitte meille unettomuutta kärsiville karhunpalveluksen!??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe