Vuoden verran kärsin unettomuudesta joka sai alkunsa vauvan syntymästä ja jatkuvista yöherätyksistä.
Söin eri uni/nukahtamislääkkeitä kuukausia ja välillä olin ilman mutta silloin nukuinkin tosi huonosti.
Nyt olen reilun viikon syönyt Surmontilia 1kpl (25mg) pari tuntia ennen nukumaanmmenoa ja siis ekan kerran noin vuoteen olen todella nukkunut. Ensimmäisinä päivänä lääke aiheutti myös päiväväsymystä ja omituisen olon päähän, nyt nämä ovt väistyneet.
Ihanaa nukkua yönsä!
Surmontil oli minun pelastukseni
5
7619
Vastaukset
- Amaranth
Moi!
Mulla on ihan sama juttu, vauva on nyt vuoden ikäinen enkä ole nukkunut kunnolla vuoteen. ensin oli koliikki ja sitten korvatulehdukset, ja niiden välissä kun olis saanut nukkua, en ole OSANNUT. tää on ollut ihan helvettiä, edes tenox puhumattakaan imovanesta ei ole auttanut. diapam on rauhoittanut parhaiten iltaisin, mutta kun ei sitäkään voi jatkuvasti käyttää... :/ nyt mulle määrättiin mirtazapin (yhdistelmä masennus/unilääke) mutta makeanhimo on aivan valtava, enkä haluaisi lihota enempää. joten kiinnostaisi tuo mainitsemasi lääke? onko se uni- vai uni/masennuslääke? onko sulla tullut sivuvaikutuksia (muuta kuin tuo "pöhnä"?) toki yksilöllistä, mut kiinnostaa silti... oikein hyviä öitä ja kauniita unia sulle toivottelen!- tiiina
Moikka,
Tuo Surmontil on masennuslääke jota käytetään myös unettomuuden hoitoon, tosin käsittääkseni paljon suuremmilla annoksilla. Minulle määrättiin 25mg-50mg mutta tuo 25mg tuntuu olevan sopiva minulle.
Tuon alun väsymyksen ja päiväpöhnän jälkeen en ole juuri huomannut mitään muita sivuvaikutuksia. Tuoteselosteessa sanotaan että tämäkin lääke voi aiheuttaa ruokahalun/painon muutoksia mutta itse en ole ainakaan sellaista huomannut. Eikä itse asiassa mitään muutakaan. No jaa, ehkä tunti pari lääkkeen ottamisen jälkeen saattaa suu tuntua hieman kuivalta, mutta varaan aina vettä sängyn viereen ja siemailen siitä vähän väliä ennen nukahtamista.
Suhtauduin aluksi ennnen lääkkeen aloittamista aika varauksellisesti sen tehoon, mutta totta puhuen tämä on ollut ainoa lääke jota on minulle oikeasti kunnon yöunet antanut. Kokeilin itsekin monia eri unilääkkeitä, ja esim. edes Tenox ei taannut kuin 5-6h unet.
Ihmiset ovat erilaisia mutta tämä tosiaan toimii minulla. Tsemppiä, tiedän mikä helvetti unettomuuskierre on. - on kohtalotoveri..
tiiina kirjoitti:
Moikka,
Tuo Surmontil on masennuslääke jota käytetään myös unettomuuden hoitoon, tosin käsittääkseni paljon suuremmilla annoksilla. Minulle määrättiin 25mg-50mg mutta tuo 25mg tuntuu olevan sopiva minulle.
Tuon alun väsymyksen ja päiväpöhnän jälkeen en ole juuri huomannut mitään muita sivuvaikutuksia. Tuoteselosteessa sanotaan että tämäkin lääke voi aiheuttaa ruokahalun/painon muutoksia mutta itse en ole ainakaan sellaista huomannut. Eikä itse asiassa mitään muutakaan. No jaa, ehkä tunti pari lääkkeen ottamisen jälkeen saattaa suu tuntua hieman kuivalta, mutta varaan aina vettä sängyn viereen ja siemailen siitä vähän väliä ennen nukahtamista.
Suhtauduin aluksi ennnen lääkkeen aloittamista aika varauksellisesti sen tehoon, mutta totta puhuen tämä on ollut ainoa lääke jota on minulle oikeasti kunnon yöunet antanut. Kokeilin itsekin monia eri unilääkkeitä, ja esim. edes Tenox ei taannut kuin 5-6h unet.
Ihmiset ovat erilaisia mutta tämä tosiaan toimii minulla. Tsemppiä, tiedän mikä helvetti unettomuuskierre on.Mulla sama juttu, unettomuus helvetti!! mitä väsyneempi sen huonommin nukahdan ja kierre on valmis! Mulla on 2 lasta ja unettomuus voimistuu koko ajan! Vauvan syntymän jälkeen nukahdin hyvin ensimmäiset n5 kk! Kolmas lapsi on haaveissa, mut joutuisin varmaan syömään lääkkeitä et nukun, kuulostaako liian itsekkäältä!? Pitääkö vaan haudata haaveet!? Tenoxia 10mg kokeillu ny kolmena yönä ja nukahdan vasta n 2h lääkkeen oton jälkeen!? Onko normaalia? Mirtazapin väsytti liikaa päivällä ja ruokahalu nousi törkeex ja elopainoa valmiix jo 100kg! Xanor ja diapam olis hyviä, mut ei varmaan kantsis jatkuvasti popsia!?
- Surmontil surmaa
Eräät trisykliset masennuslääkkeet, kuten Surmontil (trimipramiini), saattavat aiheuttaa masennusta sekä itsemurhia tai itsemurhayrityksiä myös silloin, kun lääke määrättiin muuhun kuin masennuksen hoitoon, eikä potilas ollut masentunut ennen lääkehoidon alkua. Tämä riski on suurin alle 25-vuotiailla potilailla.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Trisyklinen_masennuslääke - Anonyymi
Samoin, Surmontil oli myös minun pelastus, vaan nyt kun lääke lopetettiin, yöt menevät tv:tä katsoessa, ristikoita ratkoessa, väsymys alkaa olla jo niin kauheaa, odotan vain ikiunta kun mitkään ns. Unta tuovat lääkkeet eivät unta tuo. Miksi??? Surmontil lopetettiin? Teitte meille unettomuutta kärsiville karhunpalveluksen!??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.434829- 632713
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2751807Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2611736Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151669Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531226Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ941207- 701142
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331137Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2741112