securitas ja

Rautaruukki raahessa

eli rautaruukin terästehdas raahessa ulkoisti suojelutoimintansa eli tehdaspalokunta ja vartiointi on nykyään secen vastuulla.

tämä myös mahdollisti sen että nykyinen metallialan mukainen liksa jota he raahessa "portila" nauttivat eli 15e lisät tipahtaa vartiointialan tessin mukaiseen 2 tason 8,62 liksaan.

tilanne on myöskin hupainen koska suojelutoiminnassa rautaruukilla on suurin osa vanhoja patuja pohjanmaalta jotka eivät voi sietää että secen pukuapinat tulevat sanomaan näille konkareille kuinka työ pitäisi tehdä.

tällä hetkellä suojelussa olevat n.40 henkilöä ovat kaikki joko jo lähteneet pois tai odottavat siirtoa muihin tehtäviin rautaruukin sisällä.

tilanne on jo aika tulehtunut nimittäin siellä on jo uhattu hakata pari secen pelleä..ja tämä on sanottu näille 3 punaisen pallon muka turvallisuusalan johtajille päin naamaa=)=)

tämän palstan lukijat..menkää oikeisiin turvallisuusalan töihin..vartijan työ on ihan anaalista

18

2468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgjhgh

      Riippuu vähän kohteesta. itse en kehtaisi olla missään heleveeetin portilla vartijana.

      • töissä.

        Eiks tuommosil ihmisil ole jo päässä vikaa jos pitää alkaa uhkailemaan vaxia... ja siis ei vois kyl vähempää olla pelottamatta joku metallityöläinen joka uhkailee hakkaamisel, meinaan loppuu työt aika äkkiä ja lisää töitä taitaa olla turha pyytää.

        Mut ei jostain porttivartioinnista pidäkään maksaa 15e haittalisät varsinkaan jolleki kokemattomalle. :) Jos suojelutyössä on jotain huomautettavaa työntekijöille niin silloinhan se on luultavasti aiheellista eikä siinä kannata minkään vanhan patun alkaa väkisemään että "näinhän me ollaan aina tehty" ja sitten poksahtaa...


      • pellejä
        töissä. kirjoitti:

        Eiks tuommosil ihmisil ole jo päässä vikaa jos pitää alkaa uhkailemaan vaxia... ja siis ei vois kyl vähempää olla pelottamatta joku metallityöläinen joka uhkailee hakkaamisel, meinaan loppuu työt aika äkkiä ja lisää töitä taitaa olla turha pyytää.

        Mut ei jostain porttivartioinnista pidäkään maksaa 15e haittalisät varsinkaan jolleki kokemattomalle. :) Jos suojelutyössä on jotain huomautettavaa työntekijöille niin silloinhan se on luultavasti aiheellista eikä siinä kannata minkään vanhan patun alkaa väkisemään että "näinhän me ollaan aina tehty" ja sitten poksahtaa...

        tehdaspalokunnissa on aika pätevää porukkaa....en mä ainakaan kuuntelis mitään ininää joltain securitaksen apinalta


      • suojelutoiminnasta
        pellejä kirjoitti:

        tehdaspalokunnissa on aika pätevää porukkaa....en mä ainakaan kuuntelis mitään ininää joltain securitaksen apinalta

        itseasiassa rautaruukilla ei ole mitään stevejä töissä vaan koko pulju on ihan puhtaasti palokuntatoimintaa.

        tehdasaluella paloja päivittäin.lisäksi tehdaspalokunta auttaa Oulu_koillismaan pelastuslaitosta tarvittaessa.
        ainoa asia mikä liittyy vartiointiin on että portilla valvotaan kameroilla sisään ja ulos menevää liikennettä jota virtaa pääportista todella runsaasti.

        ja todellakin on totta että heidän 15e liksa tipahtaa vartiointialan tessin mukaiseen 2 tason liksaan.

        en mä brankkarina sietäis yhtään että joku securitaksen steve tulee neuvomaan miten hänen pitää työnsä tehdä.


      • töissä.
        suojelutoiminnasta kirjoitti:

        itseasiassa rautaruukilla ei ole mitään stevejä töissä vaan koko pulju on ihan puhtaasti palokuntatoimintaa.

        tehdasaluella paloja päivittäin.lisäksi tehdaspalokunta auttaa Oulu_koillismaan pelastuslaitosta tarvittaessa.
        ainoa asia mikä liittyy vartiointiin on että portilla valvotaan kameroilla sisään ja ulos menevää liikennettä jota virtaa pääportista todella runsaasti.

        ja todellakin on totta että heidän 15e liksa tipahtaa vartiointialan tessin mukaiseen 2 tason liksaan.

        en mä brankkarina sietäis yhtään että joku securitaksen steve tulee neuvomaan miten hänen pitää työnsä tehdä.

        Ei securitaksen tyypit nyt missään tulipalotilanteessa alakaan neuvomaan muuta kuin että missä palaa... mun puolesta se herra palomestari saa kyykyttää mua ihan rauhassa. ;)
        Provohan tämä on mutta kuitenkin...

        Palomies-vartijoille on yleensä maksettu korkeampaa palkkaa kuin normaalille vaxille johtuen tehtävien vaativuudesta, koulutuksesta yms... vaaditaan muun muassa C-ajokortti ja savusukelluskoulutus joten ei ihan 2-tason liksalla tuommoinen irtoa.


      • Anonyymi
        töissä. kirjoitti:

        Eiks tuommosil ihmisil ole jo päässä vikaa jos pitää alkaa uhkailemaan vaxia... ja siis ei vois kyl vähempää olla pelottamatta joku metallityöläinen joka uhkailee hakkaamisel, meinaan loppuu työt aika äkkiä ja lisää töitä taitaa olla turha pyytää.

        Mut ei jostain porttivartioinnista pidäkään maksaa 15e haittalisät varsinkaan jolleki kokemattomalle. :) Jos suojelutyössä on jotain huomautettavaa työntekijöille niin silloinhan se on luultavasti aiheellista eikä siinä kannata minkään vanhan patun alkaa väkisemään että "näinhän me ollaan aina tehty" ja sitten poksahtaa...

        Onko vartijat käyttäneet hormoneja kun ovat niin väkivaltasia hormoit pistää pään sekaisin. Koko on kuin ladonovilla hormonit kasvattaa lihaksia. Kyllä on syytä pelätä vartijoita kun väkivaltaa käyttävät liikaa. Sekopoltseja


      • Anonyymi

        Eikös nämä vartijat käytä kaikenmaailmam hormoneja lihasten kasvuun. Siten saa nopeesti pään sekaisin sehän jo kertoo väkivallasta. Eivät osaa hillitä vihantunteita. Kiihtyvät nollasta sataan hyvin äkkiä ja varmaankaan eivät joudu vastuusee vaika tappavat ihmisiä ja käyttävät väkivaltaa


    • fdmsflslk

      Hernesaaressa oleva akerin telakka vai mikälie ulkoisti satamavartioinnin muutamavuos sitten silloselle Falckille ni kyllä ne vanhat fabut ketä siellä oli ns.teollisuusvartijoina siirty falckille sillä tessilä mikä heillä sillon oli.Ei puhettakaan et ois siirtyny mihinkään vartijan tessin palkkojen piiriin. Olihan se vähän koomista kun kohde-esimies tienas vähemmän kun uusi ja uljas falckin vartija.

      • tulloo

        Eikö ulkoistuksen johdosta peruspalkka säily entisen sopimuksen mukaan.mutta yölisät ym lisät menee vartijan tessin mukaan sekä lomat ym.muut menevät kanssa vartijan tessin mukaan..eli huononnuksia tulossa?


      • Porttivaksi
        tulloo kirjoitti:

        Eikö ulkoistuksen johdosta peruspalkka säily entisen sopimuksen mukaan.mutta yölisät ym lisät menee vartijan tessin mukaan sekä lomat ym.muut menevät kanssa vartijan tessin mukaan..eli huononnuksia tulossa?

        Edellä joku kehtasi arvostella portinvartijan tointa. Olen itse vartioinut samaa porttia 27 vuotta, eikä kukaan ole siitä päässyt luvatta sisään eikä ulos. Miettikääpä itse oletteko missään tehtävässä yltäneet samaan.Minut on jopa palkittu kunniamerkillä 25 vuoden jälkeen. Löytyykö foorumilta muita palkittuja?


      • eri ala
        Porttivaksi kirjoitti:

        Edellä joku kehtasi arvostella portinvartijan tointa. Olen itse vartioinut samaa porttia 27 vuotta, eikä kukaan ole siitä päässyt luvatta sisään eikä ulos. Miettikääpä itse oletteko missään tehtävässä yltäneet samaan.Minut on jopa palkittu kunniamerkillä 25 vuoden jälkeen. Löytyykö foorumilta muita palkittuja?

        nyt sama.


      • 20 vuotta alalla
        Porttivaksi kirjoitti:

        Edellä joku kehtasi arvostella portinvartijan tointa. Olen itse vartioinut samaa porttia 27 vuotta, eikä kukaan ole siitä päässyt luvatta sisään eikä ulos. Miettikääpä itse oletteko missään tehtävässä yltäneet samaan.Minut on jopa palkittu kunniamerkillä 25 vuoden jälkeen. Löytyykö foorumilta muita palkittuja?

        Kunniamerkkiäsi kunnialla. Minä pidän aina kunniamerkkiä työpuvussani. Nähdessään kunniamerkkini asiakas joko kumartaa tai niiaa. Puhuttelee Herra Vartijaksi.


      • enska..
        20 vuotta alalla kirjoitti:

        Kunniamerkkiäsi kunnialla. Minä pidän aina kunniamerkkiä työpuvussani. Nähdessään kunniamerkkini asiakas joko kumartaa tai niiaa. Puhuttelee Herra Vartijaksi.

        kättä lippaan ja nappuloita yhteen taidat olla joku pullohuoneen pullopoika joka on nähnyt unta vartijan urasta


    • palkka

      ja samat miehet.Eikä meille ole tänne tullu yhtään ulkopuolista secen "pelleä".

      • ollaan kaikki.

        Samassa paskassa kuitenkin kellutaan ja samoissa hommissa joten ei tarvitse vetää mitään kilpailua. :) Katso huviksesi vartiointialan työehtosopimuksesta savusukelluksen/
        hälytystehtävien kohdalta palkkaus.

        Voi kyllä tosiaan olla että miehet ovat siirtyneet vanhoilla liksoillaan, koulutusta on voitu antaa toimeksiannon luovutuksessa lisää vanhoille tekijöille.


    • Old Sherif

      Mitä sinä tiedät vartijan ammatista sen eri tehtävien vaatimuksista.Et mitään.Olen 32 vuotta tehnyt alalla aivan laidasta laitaan erilaisissa kohteissa vartijan tehtäviä esimies tasolle asti.Voin sanoa että olen nähnyt kaiken.Vartijan työ on vastuullista ja kohteista riippuen joskus hyvinkin vaativaa.Arvostelusi työn olemisesta anaalista, osoittaa henkisen kehityksesi tason.

      On totta että alan peruspalkkaus sekä erilaiset vuorolisät ovat liian alhaiset, mutta pientä eteenpäin menoa on kuitenkin havaittavissa.
      Kun tuolla toimeksiantajien ja vartiointiliikkeiden johtajien tasolla pikkuhiljaa ymmärrettäisiin että jatkuvalla kilpailuttamisella ja toisten tarjousten allemenemisellä ei kukaan pitkässä juoksussa voita ,vaan tuleviin työvoimaapulan vuosiin varauduttaisiin koulutuksella ja paremmilla palkoilla.Sitä kautta saadaan alalle hakeutumaan motivoituneita ja työstään ylpeita uusia vartijoita.
      Asia on sisällöltään sen verran laaja että voisin siitä kirjoittaa enempikin mutta jääköön se toiseen kertaan

    • Anonyymi

      Turvallisuuspomo on nyt epäiltynä turhasta sosiaalialalla tapahtuvasta suojelusta.

      • Anonyymi

        Ja tämä sote puolen kupru liittyy terästehtaan laitospalokuntaan millä tavalla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe