Saimme tarjouksen kastellilta, jonka olemme itse suunnitelleet. Hinta on vesikattopystytyksellä n. 10 000€ halvempi kuin suurelementtitoimitus. Tämä pistää miettimään ihan todella mitä pitäisi tehdä.
Kertokaa kokemuksia. Sekä plussat ja miinukset ovat tervetulleita. Paljon saa tltä sivustolta lukea negaa, mutta hintaero samalla toim.sisällöllä tuntuu todella hurjalta.
Huom! Paketissa vain ulkoseinät, ovet ja ikkunat, ei siis mitään ylimääräistä "sälää" - eli siksi suuri hintaero ihmetyttää!!!
Miksei Kastelli?
16
4439
Vastaukset
- Kastellin
No, jostain syystä tämän palstan "asiantuntijoille" ei Kastelli kelpaa. Itse kuuntelin oikeita asiantuntijoita ja valitsin Kastellin.
Vesikattovalmiiksi talo tuli kahdessa viikossa. Elementtiratkaisu on samassa pisteessä kolmessa päivässä, joten ehkä se on sitten miinusta. Tosin reilu viikko koko projektissa on häviävän pieni aika.
Plussana voidaan mainita ahkerat ja ammattitaitoiset timpurit. Myös Kastellin oma tukku on erinomainen kauppapaikka.
Minkälaista taloa olette ajatelleet (kerrosluku, neliöiden määrä, tms)? Entäs budjetti?- hupsis!
Meillä on siis jo talon piirrustukset valmiina ja lupa vireillä. 1-kerros maanpäällä kellari. Eli pakettiin vaan 120m2 talo. Kellari tulee harkoista.
Hintaero varsin suuri suurelementtiin verrattuna, koska muut kuin pystytys tehdään kaikki itse. Talvirakentajina halutaan talo nopeasti vesikattovaiheeseen.
kiitti vastauksestasi. Rakennamme pk-seudulle.
- Meikäläinen Matti
Meille on myös valmistumassa Kastellin talo. Vertailutimme hintoja ja tämä vaihtoehto tuli halvemmaksi. Rakentaminen on aloitettu heinäkuussa ja valmistuu jouluksi. Työt ovat sujuneet hyvin, ammattitaitoinen rakennusporukka sattui ainakin meidän rakennukselle ja ollaan kaikinpuolin oltu tyytyväisiä.
Meille valmistumassa 128m2 yhden kerroksen talo. - Eikö tosiaan kauppa käy ?
Pitääpä olla epätoivoista kaupankäyntiä. Ainoastaan kokemattomat menevät näihin Kastelli-miinoihin, eikä näytä riitävän.
- amatöörille
Mikä on Kastelli-miina? Kerro nyt kun tunnut olevan rakentamisen "asiantuntija"?
- ValmisKastellin
Ostin Valmiskastellin. Asuinneliön hinnaksi tulee 1250 €/m2. Itselle kuuluu vain rakennusaikainen siivous. Teinkö huonot kaupat? Mikä muu firma pystyy tekemään yhtä edullisesti? Kertokaa ihmeessä palstan "asiantuntijat". Kuka ehtii ensimmäisenä haukkumaan Kastellia?
PS. En ole sitten Kastelli-myyjä.
- hintaero
pitääkin olla sillä jäähän sen kokoonpanohallin kustannukset ja kaikki tavaraliikenne tehtaalle pois. Ja etu tulee suoraan rakentajan pussiin.
- Ällöttävää vääristelyä
No jos se, ettei Kastelli ole edes nk. talotehdas vaan välitystoimisto halutaan tuollaisella virheellisellä argumentilla kääntää vahvuudeksi, niin siihen ei kykene kuin Kastellimyyjä tai sitten asiakas, johon kauppiaan myyntipuheet ovat uponneet... Se hintaero ei synny mistään Kastellin logistiikkaedusta, vaan ihan puhtaasti siitä, että suurelementissä ostetaan valmiimpi toimitus. Jos sitten haluaa hyödyntää oman työn osuutta, niin tottahan suuremmalla oman työn osuudella saa aikaan säästöjä, eli Kastellin rakentaminen tulee kokonaisuudessaan halvemmaksi. Vaan jos teetätät työn ulkopuolisella/lasket omalle työllesi hintaa ja huomioit myös kustannukset jotka syntyvät projektin hitaammasta valmistumisesta, niin sitten voikin olla jo ihan toinen juttu kokonaiskustannusten kannalta. Tietämättä, mitä on tarjottu en voi sanoa, onko tarjous edullinen vai ei, mutta koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta, että te ette osta Kastellilta samaa toimitussisältöä kuin suurelementtitoimittajalta! Ei precutissa mitään vikaa ole, mutta joskus säälittää kun ihmiset luulevat ostaneensa talopaketin halvalla tajuamatta, että ostavat vain pakettinsa huomattavasti keskeneräisempänä kuin joltain suurelementtitoimittajalta. Korostan edelleen, että Kastelli voi olla alkuperäiselle kirjoittajlle kokonaisedullisin vaihtoehto mikäli halukkuutta oman työn osuuden kasvattamiseen on, mutta tuskin se halpa on, vaan ainoastaan keskeneräisempi.
- Valmiskastelli?
Ällöttävää vääristelyä kirjoitti:
No jos se, ettei Kastelli ole edes nk. talotehdas vaan välitystoimisto halutaan tuollaisella virheellisellä argumentilla kääntää vahvuudeksi, niin siihen ei kykene kuin Kastellimyyjä tai sitten asiakas, johon kauppiaan myyntipuheet ovat uponneet... Se hintaero ei synny mistään Kastellin logistiikkaedusta, vaan ihan puhtaasti siitä, että suurelementissä ostetaan valmiimpi toimitus. Jos sitten haluaa hyödyntää oman työn osuutta, niin tottahan suuremmalla oman työn osuudella saa aikaan säästöjä, eli Kastellin rakentaminen tulee kokonaisuudessaan halvemmaksi. Vaan jos teetätät työn ulkopuolisella/lasket omalle työllesi hintaa ja huomioit myös kustannukset jotka syntyvät projektin hitaammasta valmistumisesta, niin sitten voikin olla jo ihan toinen juttu kokonaiskustannusten kannalta. Tietämättä, mitä on tarjottu en voi sanoa, onko tarjous edullinen vai ei, mutta koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta, että te ette osta Kastellilta samaa toimitussisältöä kuin suurelementtitoimittajalta! Ei precutissa mitään vikaa ole, mutta joskus säälittää kun ihmiset luulevat ostaneensa talopaketin halvalla tajuamatta, että ostavat vain pakettinsa huomattavasti keskeneräisempänä kuin joltain suurelementtitoimittajalta. Korostan edelleen, että Kastelli voi olla alkuperäiselle kirjoittajlle kokonaisedullisin vaihtoehto mikäli halukkuutta oman työn osuuden kasvattamiseen on, mutta tuskin se halpa on, vaan ainoastaan keskeneräisempi.
Oletko samaa mieltä Valmiskastellin suhteen? Hinta edullisempi kuin monissa valmistaloissa ja samalla tavalla puuttuvat vain verhotangot ja pyyhekoukut.
- Edellinen
Valmiskastelli? kirjoitti:
Oletko samaa mieltä Valmiskastellin suhteen? Hinta edullisempi kuin monissa valmistaloissa ja samalla tavalla puuttuvat vain verhotangot ja pyyhekoukut.
Valmiskastelli on ollut selkeästi edullinen vaihtoehto, vaan siinä kyse on uudelle tuotteelle tyypillisestä "alihinnoittelusta", eli otetaan aluksi kauppoja poikkeuksellisen alhaisella hinnalla, ja nostetaan, kun asema markkinoilla on vakiintunut. Ei siis mistään "logistiikkaedusta" tai äärimmäisestä kustannustehokkuudesta. Kastellille valmistalo kuitenkin on uusi tuote, jonka hinnoittelulla pyritään varmistamaan hyvä jalansija markkinoilla - sekä luomaan hintamielikuvaa myöskin pakettimyynnille... Niinhän se uppoaa asiakkaisiin kuin häkä myyjän argumentit edullisista kokonaiskustannuksista kun referenssiksi otetaan Valmiskastelli, jonka asiakas siis olettaa olevan kalliimpi kuin hänen sateelta suojaan -Kastellinsa valmiina... Sanoisin, että Valmiskastelli on tällä hetkellä hyvinkin edullinen, sen sijaan pakettikastelli on hyvin pitkälle juuri sen hintainen kuin sen valmiusaste ja laatutaso edellyttävät. Itse asiassa aikaisemmin Kastelli oli kalliimpi, mutta kyseinen toimittaja on menettänyt markkinaosuuttaan sen verran, että on joutunut pudottamaan hintaansa toimitussisältöään vastaavaksi.
- Valmiskastellin
Edellinen kirjoitti:
Valmiskastelli on ollut selkeästi edullinen vaihtoehto, vaan siinä kyse on uudelle tuotteelle tyypillisestä "alihinnoittelusta", eli otetaan aluksi kauppoja poikkeuksellisen alhaisella hinnalla, ja nostetaan, kun asema markkinoilla on vakiintunut. Ei siis mistään "logistiikkaedusta" tai äärimmäisestä kustannustehokkuudesta. Kastellille valmistalo kuitenkin on uusi tuote, jonka hinnoittelulla pyritään varmistamaan hyvä jalansija markkinoilla - sekä luomaan hintamielikuvaa myöskin pakettimyynnille... Niinhän se uppoaa asiakkaisiin kuin häkä myyjän argumentit edullisista kokonaiskustannuksista kun referenssiksi otetaan Valmiskastelli, jonka asiakas siis olettaa olevan kalliimpi kuin hänen sateelta suojaan -Kastellinsa valmiina... Sanoisin, että Valmiskastelli on tällä hetkellä hyvinkin edullinen, sen sijaan pakettikastelli on hyvin pitkälle juuri sen hintainen kuin sen valmiusaste ja laatutaso edellyttävät. Itse asiassa aikaisemmin Kastelli oli kalliimpi, mutta kyseinen toimittaja on menettänyt markkinaosuuttaan sen verran, että on joutunut pudottamaan hintaansa toimitussisältöään vastaavaksi.
Valmiskastelli on tosiaan uusi tuote ja se on tehty houkuttelevaksi erittäin kilpailukykyisellä hinnoittelulla. Kun on luotu mielikuva edullisesta talosta niin sitten hintaa voidaan nostaa pikku hiljaa.
Itsellä ostopäätös Valmiskastellin suhteen syntyi erittäin nopeasti. Siihen riitti yksi palaveri vastaavan työnjohtajan kanssa, joka todellakin tietää mitä rakentaminen nykypäivänä maksaa. Sitten meni pari viikkoa yksityiskohtien hiomiseen ja sitten vaan nimet paperiin.
Tilanne on siinä suhteessa outo että Valmiskastelli on halvempi kuin pakettikastelli haluttuun valmiusasteeseen tehtynä ja siitä eteenpäin osaurakoina. Ehkä paljon itse tekemällä voi päästä suunnilleen samoihin kustannuksiin. - harvinaisen raskasta
Ällöttävää vääristelyä kirjoitti:
luettavaa kun sanoja sanojen perään.
- ???
Tuleekos Kastellilla villat, höyrynsulku ja kipsilevyt valmiiksi asennettuna myös? Kyllä niidenkin asentaminen jotakin maksaa, jos yleensä työvoima maksaa.
- noissa menee
Itse rakensin Kastellin pari vuotta sitten ja laskeskelin kanssa kannattaako ottaa Kastelli. Itselläni suurelementtiin olisi tullut hinnan eroa n. 12000€. Samaan valmiusasteeseen kuin suurelementin jäljiltä päästiin, kun oltiin timpurin (appiukko) kanssa tehty hommia pari viikkoa (Kastelliasennus oli tehty ulkovalmiiksi). Eli käytännössä joiduimme itse tekemään suurelementtiin verrattuna ikkunan smyygit, ulkoseinien muovitukset, sisäkoolaukset ja levytyksen. Eli siitä voi laskea omaa palkkaansa. 4 timpurityöviikkoa â 3000€. Itse en omilla töilläni tuohon pysty, joten meillä homma kannatti. Itse ottaisin suurelementin, jos on korkeintaan 5000€ kalliimpi kuin Kastelli.
- byggare
eroja löytyy, esim ikkunat, niiden lasitus, väritys jne. Samoin ovissa huimia eroja. Mitä tarkoitat "sälällä"? Kuuluuko elementtitoimitukseen esim. ulkovuoraus, kuuluuko sähköputkitus?
Kuten huomaat, eroja voi olla vaikka kuinka paljon myös ns. riisutuissa paketeissa.
Ja paljonko suurelementtipaketin pitääkin olla kalliimpi?- Matti Meikäläinen
Minä en ole ainakaan Kastelli myyjä. Heh.
Meille taloon kuuluivat nuo ulkovuoraukset pakettiin. Mutta sähkötyöt kilpailutimme itse.
Nyt ihan näin tästä näkökulmasta haluisin mainita muutamia asioita, nimittäin. Kun kävimme paljon vertailemassa taloja rakennus sekä valmis (kotimessut ym. näytökset)vaiheissa, niin aina tultiin siihen loppu tulokseen, että Kastelli tarjosi meille sen parhaimman mahdollisen tavan rakentaa. Siis sillä budjetilla mikä meillä on käytettävissä.
Ja kun pohjaan, väliseiniin, kattoon ym. pääsee itse vaikuttamaan niin sekin oli vain plussaa. Toki näin pääsee muissakin, mutta taas korostan sitä, että tää oli meille passeli vaihtoehto.
Ihan valmispakettia Kastellilta en haluisi ottaa, koska niissä ei pääse kovin paljon vaikuttamaan noihin muutoksiin eikä esim. keittiöön. Halusimme meille täydellisen keittiön ja viimesen päälle kaikki sinne, joten se ei olisi ollut mahdollista tuossa valmiissa paketissa.
Mutta autotallin rakensimme itse. Nää rakennusfirmat pyytää ihan älyttömiä hintoja eto autotalleista. Siinä säästää pitkän sentin, kun tekee itse ns.pitkästä tavarasta.
Mutta jokainen tavallaan.
Monet haukkuu kastellia, mutta sukulaisilla sattuu olemaan reilun 10.vuoden kokemusta ja ovat olleet tyytyväisiä. Taas useammissa ystäviemme rakennuttamissa älvsby taloissa on ollut lukuisia ongelmia. Mm. saumat liikkuu, väliseinät ovat mitättömän ohuita, muovimatto lattioissa on hetkessä puhki, jopa saunan ja pesuhuoneen kosteussuojat ovat olleet puutteellisia ja tullut homevaurioita.
Mutta nää on tääs näitä. Se uskoo ken tahtoo.
Hyvää syksyä kaikille rakentajille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731265Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47916Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51913Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 108830
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830