Olympus SP-550 UZ

---

Saisinko selkeät plussat ja miinukset? Onko/oliko kannattava ostos?

6

5134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari r

      Plussat: Mahtava zoomi. Saa mahtavia kuvia kaukaakin. Hyvä kuvanvakaaja, vaatiikin kyllä sen. Hyvä videokuvauslaatu. Hyvät valmiit ohjelmat eri kuvaustilanteille. Käsisäädölläkin saa otettua jos haluaa kikkailla.

      Miinukset: Manuaalinen tarkennus syvältä...Ei onneksi tarvi usein. Joskus hämärässä vaikeuksia tarkentaa (kts. edellä).

      Ehdottomasti kannattaa ostaa, olen ollut tosi tyytyväinen. Nythän saa 560 uz:n missä 8 megapikseliä. En tiedä onko käytännössä eroa.

      • KH.

        Kirkkaassa auringonpaisteessa tosi vaikea nähdä tähtäimistä mitään. Saa varjostaa voimakkaasti ja etsiä aiheesta jotain selvästi erottuvaa kohtaa. Sommittelun ilo kaukana perinteisten filmikameroiden helppoudesta.
        Tällä kameralla on jonkinlainen ylivalotustaipumus. Jos kuvaat EV-arvolla nolla saat useimmiten pohjaanpalaneita otoksia. Kun miinusvaraa on vain kahteen asti tuntuu ettei se riitä jos haluat pimeyden vaikutelmaa kuviin.
        Tavallaan plussaa on valtava herkkyys hämärien aiheiden kuvaamisessa. Vaikka tähtäisit sängyn alle ilman salamaa,aiheesta syntyy kuva kuin sinne olisi saatu lisävaloa jostain.


      • Juuri Olympuksen ostanut
        KH. kirjoitti:

        Kirkkaassa auringonpaisteessa tosi vaikea nähdä tähtäimistä mitään. Saa varjostaa voimakkaasti ja etsiä aiheesta jotain selvästi erottuvaa kohtaa. Sommittelun ilo kaukana perinteisten filmikameroiden helppoudesta.
        Tällä kameralla on jonkinlainen ylivalotustaipumus. Jos kuvaat EV-arvolla nolla saat useimmiten pohjaanpalaneita otoksia. Kun miinusvaraa on vain kahteen asti tuntuu ettei se riitä jos haluat pimeyden vaikutelmaa kuviin.
        Tavallaan plussaa on valtava herkkyys hämärien aiheiden kuvaamisessa. Vaikka tähtäisit sängyn alle ilman salamaa,aiheesta syntyy kuva kuin sinne olisi saatu lisävaloa jostain.

        uudella Olympuksellani muutaman päivän.
        Olen tyrmistynyt optiikan hyvästä laadusta. Maksimi zoomilla saa todella hyvin esille kaukaiset kohteet.
        Tarkennuksen kanssa on vielä harjoittelemista, AUTO asennossa tuo tarkennusruutu "hyppää" mielivaltaisesti eri kohtaan kuin mitä olisin kuvaamassa.
        Miinuksena pidän xD korttia. Piti aloittaa uusi korttiaika ja hankkia xD kortteja ja lukija.
        Vanhat kamerat toimivat SD kortilla niinkuin paljon muukin ja siksi se on vakiintunut perheemme korttistandardiksi.
        Lisäksi kaipaan akkuja ja laturia sisäänrakennettuna.
        Kameran mukana tulleet patterit toimivat välillä - välillä ilmoitti "low battery". Eli niinkuin ensimmäisessä Digikamerassani vuosia sitten.
        CASIO pokkari menee telakkaan aina kun akun merkkivalosta puuttuu yksi palkki, tämä ei vähentänyt palkkeja vaan tilttasi saman tien.
        Tässä ensi kokemuksia.


      • parhaat
        Juuri Olympuksen ostanut kirjoitti:

        uudella Olympuksellani muutaman päivän.
        Olen tyrmistynyt optiikan hyvästä laadusta. Maksimi zoomilla saa todella hyvin esille kaukaiset kohteet.
        Tarkennuksen kanssa on vielä harjoittelemista, AUTO asennossa tuo tarkennusruutu "hyppää" mielivaltaisesti eri kohtaan kuin mitä olisin kuvaamassa.
        Miinuksena pidän xD korttia. Piti aloittaa uusi korttiaika ja hankkia xD kortteja ja lukija.
        Vanhat kamerat toimivat SD kortilla niinkuin paljon muukin ja siksi se on vakiintunut perheemme korttistandardiksi.
        Lisäksi kaipaan akkuja ja laturia sisäänrakennettuna.
        Kameran mukana tulleet patterit toimivat välillä - välillä ilmoitti "low battery". Eli niinkuin ensimmäisessä Digikamerassani vuosia sitten.
        CASIO pokkari menee telakkaan aina kun akun merkkivalosta puuttuu yksi palkki, tämä ei vähentänyt palkkeja vaan tilttasi saman tien.
        Tässä ensi kokemuksia.

        kuvat. ei ole ollut mitään moittimista.. käsisäädöt toimii erinomaisesti jos niitä käyttää osaa. kortti asia on kyllä vähän huono mutta olympuksen omat kortit todella hyviä. panorama kuvat ja muut olympuksen omalla kortilla toimivat jutut ovat kohtuullisen hyviä. kannatava ostos on jos haluaa hyvää kohtuullisen halvalla


      • jarkko79

        mites teillä kestää akut. mulla meni aika nopeesti tyhjäksi voi olla tietysti että mun akut on kaput eli paskana


      • minw
        jarkko79 kirjoitti:

        mites teillä kestää akut. mulla meni aika nopeesti tyhjäksi voi olla tietysti että mun akut on kaput eli paskana

        mulla on ollu olympus joulusta asti. olen muuten ihan tyytyväinen, mutta kohinaa riittää kuvissa. kun kuvaa esim. jäähallilla ja zoomaa paljon, kuvista tulee todella huonoja. huono puoli on myös pattereiden kesto. ne kestävät hyvin vähän aikaa, ja kameran patterin kuvasta todellakin puuttuu yksi palkki. olen aina ajatellut että miksei patteripalkki muutu vaikka keltaiseksi kun patterit ovat vähissä. kameran mukaan siis patterit ovat täynnä tai ihan loppu. punainen patteripalkki vilkkuu ruudussa hetken ja sitten ilmoitetaan "low battery"..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe