Jooh, oon kohta 3kk asunut jenkeissa ja ongelmana on se, etta vatsa menee sekaisin monesti ja helposti.
Ennen se meni pelkastaan chilista (pienikin maara chilia sai vatsassa kiehumaan). Mutta nyt vatsa mene sekaisin muustakin! Eilen se meni sekaisin suklaakakusta ja sita ennen lasagnesta ja pari viikkoa sitten piti kesken illanvieton lahtea kotiin ravintolasta kun vatsa oli ylosalaisin.
Suomessa tata ongelmaa ei ollut (pystyin syomaan mita vaan, kamalan tulisiakin ruokia ilman etta vatsa meni sekaisin), mutta taalla joudun aina pelkaamaan mita suuhun laitan. Minkaanlaisia allergioita mulla ei ikina ole ollut.
Missa vika? Edellisen kerran kun kysyin asiasta, vastaus oli etta taalla voi olla niin paljon lisa-aineita ruuassa, mutta voiko se todella syy?
USA ja vatsa sekaisin
2
993
Vastaukset
- jannaK
Mun yksi tuttava muutti myös jenkkeihin ja sai samanlaisia oireita. Ensin epäiltiin juuri noita lisäaineita, mutta sitten todettiinkin sen olevan laktoosi-intoleranssi. Johtui luultavasti maitotuotteiden vähäisestä käytöstä jonka jälkeen vatsa ei enää kestänytkään yhtään maitotuotteita. Kannattaa mennä lääkärille ja yrittää selvittää vaivan lähde!
- Jenkki Pieru
Ja muuta elävää ravintoa, kyllä se siitä helpottaa. Todennäköisimmin johtuu vain erilaisesta bakteerikannasta ja ruoan koostumuksesta. Siellä on myös paljon ruokia jossa on aivan hirvittävästi sokeria ja muita nopeita hiilihydraatteja, sellaiset vain pahentavat sekaisin mennyttä vatsaa.
Koita löytää kunnon biojogurttia. Jos et ole ihan tumpelo niin sitä voi tehdä itsekin, esim 1 litra kaupan jogurttia saa täysmaidon avulla itse jatkettua helposti ainakin 5 litraksi jos vain sopivan lämpöinen kypsytyspaikka löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2412751- 1011154
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231131Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581005Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 58905
- 63851
- 130830
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238825