Joku tuossa väitti että kummin serkun kaiman veli oli saanut rikesakon kun koira oli irti autossa.
Onko olemassa lakia jonka perusteella koira olisi oltava turvavöissä?
Siis olen sitä mieltä että olisi ihan hyvä kytkeä varsinkin isompi koira vöihin tai verkon taakse, mutta kun ei vanhaa koiraa enää viitsis opettaa.
Koira autossa
5
2092
Vastaukset
- Sakemanni
Meillä on koirat aina irti autossa eikä sakkoja ole tullut=D
- heli
aika erikoista että ihmiset pitää koiraa tahallaan kuumana päivänä.
autossa on kesällä kuuma jos ulkona on 30 astetta lämmintä niin autossa on 60 vähintää.
ja jos on pakko kuljettaa koiraa mukana niin aja varjo paikalle ja joka ikkuna vähän auki ja autoon koiralle vettä jossain astiassa.- ´Shukri..90
Häh? Saako siitä sakkoja vai? No voi herranjumala pitäskö koiran ympärille kiertää turvavyö muka? Onks toi nyt ihan totta..? Sitäpaitsi Heli, mitä sä saarnaat koirasta autossa, kyllä mä luulen että aika moni tietää ton jutun...
ei pahalla..=)
hyvee kesee=) - Zzz
´Shukri..90 kirjoitti:
Häh? Saako siitä sakkoja vai? No voi herranjumala pitäskö koiran ympärille kiertää turvavyö muka? Onks toi nyt ihan totta..? Sitäpaitsi Heli, mitä sä saarnaat koirasta autossa, kyllä mä luulen että aika moni tietää ton jutun...
ei pahalla..=)
hyvee kesee=)Autossa vapaana liikkuva koira (mikä tahansa lemmikki) on valtava riski! Mikäli poliisi näkee että koira säntäilee vapaana autossa niin tottakai siitä sakot annetaan. Sakkoja ei tule jos koira osaa olla nätisti paikallaan. Hyvä paikka koiralle on auton jalkatila.
Koiran voi laittaa kuljetusboksiin ja saatavilla on myös erikoisvaljaita jotka kiinnnitetään auton turvavöihin. Tavalliset valjaat eivät sovellu tähän takoitukseen. Erikoisvaljaissa törmäysvoimat jakautuvat tasaisesti koiran kehoon kun taas tavalliset valjaat kohdistavat hengenvaarallisesti samat voimat.
- koiranomistaja
Laki sanoo että koira pitää olla kytkettynä autossa tai kuljettajan ja koiran välissä pitää olla verkko/kalteri. Koira voi olla turvallisuusriski liikenteessä. Joten vastaus on kyllä, sä voit saada sakkoja jos koira on irti autossa.
Mulla on itselläni kaks koiraa, ja ne ei ole ikään ollut kiinni autossa : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516953Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414674HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972657- 1381944
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161419
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191105mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101049