Joku tuossa väitti että kummin serkun kaiman veli oli saanut rikesakon kun koira oli irti autossa.
Onko olemassa lakia jonka perusteella koira olisi oltava turvavöissä?
Siis olen sitä mieltä että olisi ihan hyvä kytkeä varsinkin isompi koira vöihin tai verkon taakse, mutta kun ei vanhaa koiraa enää viitsis opettaa.
Koira autossa
5
2131
Vastaukset
- Sakemanni
Meillä on koirat aina irti autossa eikä sakkoja ole tullut=D
- heli
aika erikoista että ihmiset pitää koiraa tahallaan kuumana päivänä.
autossa on kesällä kuuma jos ulkona on 30 astetta lämmintä niin autossa on 60 vähintää.
ja jos on pakko kuljettaa koiraa mukana niin aja varjo paikalle ja joka ikkuna vähän auki ja autoon koiralle vettä jossain astiassa.- ´Shukri..90
Häh? Saako siitä sakkoja vai? No voi herranjumala pitäskö koiran ympärille kiertää turvavyö muka? Onks toi nyt ihan totta..? Sitäpaitsi Heli, mitä sä saarnaat koirasta autossa, kyllä mä luulen että aika moni tietää ton jutun...
ei pahalla..=)
hyvee kesee=) - Zzz
´Shukri..90 kirjoitti:
Häh? Saako siitä sakkoja vai? No voi herranjumala pitäskö koiran ympärille kiertää turvavyö muka? Onks toi nyt ihan totta..? Sitäpaitsi Heli, mitä sä saarnaat koirasta autossa, kyllä mä luulen että aika moni tietää ton jutun...
ei pahalla..=)
hyvee kesee=)Autossa vapaana liikkuva koira (mikä tahansa lemmikki) on valtava riski! Mikäli poliisi näkee että koira säntäilee vapaana autossa niin tottakai siitä sakot annetaan. Sakkoja ei tule jos koira osaa olla nätisti paikallaan. Hyvä paikka koiralle on auton jalkatila.
Koiran voi laittaa kuljetusboksiin ja saatavilla on myös erikoisvaljaita jotka kiinnnitetään auton turvavöihin. Tavalliset valjaat eivät sovellu tähän takoitukseen. Erikoisvaljaissa törmäysvoimat jakautuvat tasaisesti koiran kehoon kun taas tavalliset valjaat kohdistavat hengenvaarallisesti samat voimat.
- koiranomistaja
Laki sanoo että koira pitää olla kytkettynä autossa tai kuljettajan ja koiran välissä pitää olla verkko/kalteri. Koira voi olla turvallisuusriski liikenteessä. Joten vastaus on kyllä, sä voit saada sakkoja jos koira on irti autossa.
Mulla on itselläni kaks koiraa, ja ne ei ole ikään ollut kiinni autossa : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207