Kuvanmuokkausohjelmia?

sopulipopuli

Moi! Löytyisikö mistään hyviä ja ilmaisia kuvanmuokkausohjelmia? Olen huono etsimään. Mieluistoiveena olisi, että ohjelmassa voisi rajata tarkasti jonkun tietyn kohdan värilliseksi, kun muu kuvasta on mustavalkoinen. Minulla on tällä hetkellä Google Picasa, jossa on tällainen toiminto, mutta halutessaan jättää jonkun värilliseksi, kohta saa vain pyöreän muodon ja sitä voi käyttää vain yhteen kohtaan. Toivottavasti joku ymmärsi ja tuhannet kiitokset sille joka osaa antaa sellaisen ohjelman, joka on luotettava ja sen löytää luotettavalta sivulta! KIITOS JO ETUKÄTEEN!

8

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

Adobe Photoshop CS2.

On oikeastaan maksullinen, mutta trial versio löytyy. Sen voi ladata torrentilla TorrentSpy:stä tai Isohuntista ellet ole sitten mikään -se-on-laitonta- tyyppi.

Netistä hakemalla siihen löytää salasanan tai muut tarvittavat hommat jolla saat sen kokonaan käyttöösi.

(kannattaa, koska itse ainakin nautin ohjelmasta kaikin voimin :D, ei vie paljon vaivaa ladata)

Ellet sitten halua ladata googleta tai ifitä kuvanmuokkausohjelmia tai vastaavalla englanninkielisellä sanalla.

• pullenah

*otsikko*
        Eli mistä sellasen salasanan vois löytää jne..
        Ja minne se pitää syöttää..

• trolliolli

Selaile aluksi Valokuvaus-Kuvankäsittely, Tietotekniikka-Grafiikka-Yleistä grafiikasta & Tietotekniikka-Grafiikka-Photoshop -palstoja. Siellä kysytään samaa kysymystä aika usein.

http://www.ilmaisohjelmat.fi/kuvankasittely

Tuolta löydät tunnetuimmat ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat, mutta suomenkielisiä ohjeita niihin joudut taas etsimään muualta (englanniksi manuaalit kyllä löytyy yleensä ohjelmien kotisivuilta).

Em. palstoilta löytyy myös niitä ohjeita, kun vähän aikaa selailet.

Itse olen photoshop-miehiä, joten mitään noista en uskalla suositella erityisesti. Mitään niistä en ole koskaan käyttänyt.

Kaikilla luulisi kuitenkin onnistuvan tuo mainitsemasi temppu. Aluevalinnat ja värien säätäminen on ihan perusjuttuja kuvankäsittelyssä.

• sopulipopuli

Kiitoksia näistä ohjelmista :)

• aweawe

picnik! se on tosi helppo, ja sitten se on englanninkieline mutta tosi helppo :D sitä ei tartte ees ladata=)siitä efekteistä vaan se mustavalkoine, ja sitte sillä ''pensselil'' maalaat sen alueen värilliseks minkä haluut=)

• gyhgfh

@aweawe
      mietitkö neljä vuotta tuota sun vastaustasi :D

• Joskus voi mennä hieman aikaa miettimiseen :D

Mutta ihan hyvä vinkki jollekin tuo picnic ( http://www.picnik.com/ ), sillä eiköhän tämäkin aihe ole aina ajankohtainen vaikkei aloittaja enää ohjelmaa etsisikään.

• Mistä erottaa hyvän/huonon kuvanmuokkaus ohjelman.
      Pääsääntöisesti siitä onko ohjelmassa mahdollista käyttää layereita.

Jos ei niin melkeinpä jättäisin opettelemisen kokonaan.
      Toisaalta jos käyttö olisi vain kuvan kokojen muuttamista niin ehkä sitten.

GIMP on ilmainen ja loistava,
      Photoshop ei ole ilmainen ja sekin on loistava
      Ero on lähinnä mihin on tottunut. Toinen tykkää toisesta toinen toisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      24
      2385
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      112
      1987
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1637
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1493
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1437
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1045
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      976
    8. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      929
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      927
    10. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      925
    Aihe