apua auttakaa!

hiiriii^^

eli. sain pari päivää sitten undu-pojan kaveriksi tytölleni, ja eilen ne yrittivätkin kovasti toistensa luo(vierekkäisissä häkeissä, poika tosin pienessä sellaisessa).ne jopa jotain juttelivatkin..

mutta toisin on tänään;
poika on aamusta asti ollut yhdellä, samalla orrella hiljaa paikoillaan, liikkuu vain jos pelästyy.. Tänään en ole nähnyt sen syövänkään tai juovankaan. tyttöni odottaa vastauksia huutoihinsa, mutta ei poika vastaa.olen jo huolestunut!:(

Vaikuttaako muuten se jotenkin, että pojalla ei ole normaalia juomakuppia, vain sellainen "purkin kansi"?

Auttakaa! onko tämä vaarallista?

Voiko poikaani vallita masentuneisuus? sen ostin kuitenkin e-kaupasta, jossa sillä oli ihana tyttö-kumppani. Voisiko tämä johtua ikävästä? meneeko kuitenkin ohi? mitä teen?

12

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juomapullo?

      Kuulostaa melko radikaalilta muutokselta, käy varuulta ostamassa normaali juomakippo.. jos ei uskallakaan mennä juomaan kannesta.

    • mmmmmmmmmmmmmm

      ja jos kuitenkin kokeilisit laittaa samaan häkkiin... jos nyt neiti ei niin reviiritoetoisesti riitele niin kyllä toimeen tulevat, pientä nahistelua aina on. linnuilla menee kotiutumiseen aikaa mutta ei se noin erikseen oikein toimi, alutotuttelut on jo tehty joten etene asiassa:) niin ja se juomapullo kehiin!

      • hiiriii^^

        okei ja kiitos vastauksista!

        tyttö-unduni sai päähänsä tungeta pojan pikkuhäkkiin..hmm..
        melko varuillaan poika on.. noo, jospa ne molemmat muuttaisivat isompaan häkkiin jossa on tilaa lennellä.. Koiras-undu ei vieläkään juttele, paikallaan on,väistää vähän jos tyttö aikoo "pussailla", mutta ainakin suuremmilta tappeluilta on säästytty. :)


      • -M-
        hiiriii^^ kirjoitti:

        okei ja kiitos vastauksista!

        tyttö-unduni sai päähänsä tungeta pojan pikkuhäkkiin..hmm..
        melko varuillaan poika on.. noo, jospa ne molemmat muuttaisivat isompaan häkkiin jossa on tilaa lennellä.. Koiras-undu ei vieläkään juttele, paikallaan on,väistää vähän jos tyttö aikoo "pussailla", mutta ainakin suuremmilta tappeluilta on säästytty. :)

        Jos on pienintäkään epäilystä pojan terveydestä niin ei missään nimessä samaan häkkiin! Poju voi olla vain vähän väsynyt elämänmuutoksesta, mutta
        siirtostressi on myös saattanut saada pojalla vastustuskyvyn alas ja jonkun sairauden ottamaan ylivallan ja pahimmassa tapuksessa tartuttaa taudin vanhaankin lintuun!

        Eli ihan ensiksi kunnon juoma-astia uudelle linnulle ja äkkiä, linnut vieroksuvat kaikkea uutta ja outoa ja voi olla ettei yksinkertaisesti uskalla juoda oudon näköisestä kupista ja vaisuus johtuu nestehukasta. Pidä visusti erillään vanhasta linnusta ja tarkkaile sitä muutama päivä. Laita pojan häkin päälle lämpölamppu ja ota yhteyttä eläinlääkäriin heti jos tilanne ei ala kohentua parissa päivässä tai lintu on kovin apaattinen ja pörröinen.


      • unduista
        -M- kirjoitti:

        Jos on pienintäkään epäilystä pojan terveydestä niin ei missään nimessä samaan häkkiin! Poju voi olla vain vähän väsynyt elämänmuutoksesta, mutta
        siirtostressi on myös saattanut saada pojalla vastustuskyvyn alas ja jonkun sairauden ottamaan ylivallan ja pahimmassa tapuksessa tartuttaa taudin vanhaankin lintuun!

        Eli ihan ensiksi kunnon juoma-astia uudelle linnulle ja äkkiä, linnut vieroksuvat kaikkea uutta ja outoa ja voi olla ettei yksinkertaisesti uskalla juoda oudon näköisestä kupista ja vaisuus johtuu nestehukasta. Pidä visusti erillään vanhasta linnusta ja tarkkaile sitä muutama päivä. Laita pojan häkin päälle lämpölamppu ja ota yhteyttä eläinlääkäriin heti jos tilanne ei ala kohentua parissa päivässä tai lintu on kovin apaattinen ja pörröinen.

        luulisin että se on vaan alkukankeutta mutta tosiaan tarkkaile tilannetta jos mahdollisesti sairas ja ota huomioon että on oltava ehdottomasti säännöksien laatimat mitat että on tilaa lennellä! jos niin ahdasta (mitä saa kuvan) niin päästä edes lentelemään huoneessa. avaa luukku ja anna lintujen tulla rauhassa ettei väkisin oteta.


      • hiiriii^^
        unduista kirjoitti:

        luulisin että se on vaan alkukankeutta mutta tosiaan tarkkaile tilannetta jos mahdollisesti sairas ja ota huomioon että on oltava ehdottomasti säännöksien laatimat mitat että on tilaa lennellä! jos niin ahdasta (mitä saa kuvan) niin päästä edes lentelemään huoneessa. avaa luukku ja anna lintujen tulla rauhassa ettei väkisin oteta.

        okei, selvä. tyttö-unduni pääsi vahingossa pojan häkkiin, ja ne olivat yön yhdessä. nyt tyttö on huoneessani vapaana ja huutelee poikaa..

        yritän joo siirtää juomapullon sinne pikku-häkkiin mutta luulempa, että poika saa siitä hepuli-kohtauksen.. :S

        Toivottavasti menee parempaan suuntaan.. :=)
        ja kiitos kovasti vastauksista! :P


    • KATOTÄÄ

      Eli kun ostat linnullesi toverin. älä laita niitä heti samaan häkkiin laita häkit vierekkäin toisssa häkissä on toinen ja toisessa toinen lintu. MUTTA ÄLÄ LAITA SAMAAN HÄKKIIN AINAKAAN 2 VIIKKOOOOOOOON..

      • TaikaröNsy

        edellisen kirjoittaja...lue ystävä kallis nyt mitä edellä on kirjoitettu.
        Nenna-hiiri?
        Tietysti en voi olla varma,onko uusi tipusi sairas,en usko kuitenkaan,mutta itselleni kävi niin,(minulla on yli 10 undua nyt),että alkuun ,kun eräs tyttö erotetttiin kaveristaan johon oli kiintynyt,ja tuli mulle,tyttö oli todella arka,ei tullut ulos häkistä ja alkoi nyppiä itseään.Annoin olla rauhassa oman aikansa,kesti kauan,ennekuin lensi huoneessa.
        Itse en ollut noin varovainen ollenkaan,unduni ovat saaneet tutustua samassa häkissä ovet auki toisiinsa... jotkut tutustui samana päivänä melko pian,toiset tarkkailivat kauemmin.Vieraus peloitti.
        Nyppijä-tyttökin lentää nykyisin kämpää ympäri ja oksilta oksille,vaikka alkuun törmäili pitkin seiniä ja oli huono lentäjä.
        En mene takuuseen,mutta kyllä minä laittaisin samaan häkkiin ja ovet auki häkkiin...osta samanlainen juomakuppi,pullo,kuin mitä sillä ed.paikassa oli,laita hirssiä vaikka häkin katolle,anna pikkuhäkin olla vieressä jonkin aikaa ovet auki...ei tyttö ja poika toisiaan tapa,pussaavat vaan.
        Kaikkea muuta uutta se poikasi pelkää jonkin aikaa...kyllä siitä hyvä tulee..ei liiallinen varovaisuuskaan aina paras tae ole.
        Toki tarkkailet kuitenkin.
        Jos pojallesi tapahtuu jotain outoa,kirjoita,minulla on ihania poikia;)
        Rauhallisesti ja rohkeasti,etteivät linnut aisti sinun arkuuttasi,varovasti kuitenkin.!Helppoa?


      • hiiriii^^
        TaikaröNsy kirjoitti:

        edellisen kirjoittaja...lue ystävä kallis nyt mitä edellä on kirjoitettu.
        Nenna-hiiri?
        Tietysti en voi olla varma,onko uusi tipusi sairas,en usko kuitenkaan,mutta itselleni kävi niin,(minulla on yli 10 undua nyt),että alkuun ,kun eräs tyttö erotetttiin kaveristaan johon oli kiintynyt,ja tuli mulle,tyttö oli todella arka,ei tullut ulos häkistä ja alkoi nyppiä itseään.Annoin olla rauhassa oman aikansa,kesti kauan,ennekuin lensi huoneessa.
        Itse en ollut noin varovainen ollenkaan,unduni ovat saaneet tutustua samassa häkissä ovet auki toisiinsa... jotkut tutustui samana päivänä melko pian,toiset tarkkailivat kauemmin.Vieraus peloitti.
        Nyppijä-tyttökin lentää nykyisin kämpää ympäri ja oksilta oksille,vaikka alkuun törmäili pitkin seiniä ja oli huono lentäjä.
        En mene takuuseen,mutta kyllä minä laittaisin samaan häkkiin ja ovet auki häkkiin...osta samanlainen juomakuppi,pullo,kuin mitä sillä ed.paikassa oli,laita hirssiä vaikka häkin katolle,anna pikkuhäkin olla vieressä jonkin aikaa ovet auki...ei tyttö ja poika toisiaan tapa,pussaavat vaan.
        Kaikkea muuta uutta se poikasi pelkää jonkin aikaa...kyllä siitä hyvä tulee..ei liiallinen varovaisuuskaan aina paras tae ole.
        Toki tarkkailet kuitenkin.
        Jos pojallesi tapahtuu jotain outoa,kirjoita,minulla on ihania poikia;)
        Rauhallisesti ja rohkeasti,etteivät linnut aisti sinun arkuuttasi,varovasti kuitenkin.!Helppoa?

        joo, eli iso kiitos teille kaikille ja varsinkin sinulle `taikarönsy`!

        nyt tyttö ja poika ovat olleet jo kohta viikon samassa häkissä, tytön isossa häkissä^^.
        jonkun aikaa siinä siirtymisessäkin meni.. pojan ummetus jatkui ja tytölle tuli ripuli:S noo, mutta tänään kaikki näyttäisi olevan kunnossa, terveiltä näyttävät:Ppoika vielä arastelee tuota lähentelyä tytön kanssa vaikka tyttö tunkee lähes jo sen naamalle:O)mutta suunnitteilla olisi vielä joskus noilla unduilla tota pesitystä kokeilla, toivottavasti onnistuu.. täytyy vain aloittaa tiedon etsiminen^^


    • Juulia12

      Undulaatit elävät parvissa ja tarvitsevat kumppanin. Undulaattisi on todennäköisesti masentunut, kun joutuu olemaan erossa lajitoverista. Ehdotan, että ostat painovoimapullon, jota ainakin meidän undut käyttää (ja marsut), ja se on kyllä kätevä vehje.

      • fisdpaghszd

        "hiiriii^^
        17.10.2007 15:20"

        Melkeen 10 vuotta vanha aloutusviesti


    • JärkiHoi

      Oletko sä oikeasti aivan täysi idiootti kun pidät undulaatteja eri häkeissä?

      Pistä ne samaan häkkiin ja saavatko ne lentää sulla edes vapaana?
      Undulaattien pitää antaa lentää päivät vapaana, itse suosittelen klassisen musiikin soittoa. Meillä soi päiväsaikaan aamusta iltaan ja pitävät siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe